POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
- kombiwars
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-09-05 16:58
- Samochód: Probe 96r 16v
- Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa
POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
Po zeszłorocznym, wiosennym, nieudanym rozruchu w maju br rozpocząłem na nowo poszukiwania przyczyny niesprawności. Jestem na etapie wymiany cewki w aparacie zapłonowym model S3. Aktualnie zdemontowałem zębatkę z osi wirnika. Próbowałem wybić wałek rotora od strony zdemontowanej zębatki, ale stawia znaczny opór, który każe mi wstrzymać się. Dalszy demontaż uważam za ryzykowny bez objaśnienia kolejno następnych kroków. Dla ułatwienie oznaczyłem i opisałem na fotce poszczególne widoczne elementy dystrybutora. Proszę o jak najszybszą reakcję. Pozdr. M
Ostatnio zmieniony 2016-07-15 16:56 przez kombiwars, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
Gdzie ta fotka? masz ten aparat fizycznie w ręku ?
- kombiwars
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-09-05 16:58
- Samochód: Probe 96r 16v
- Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa
Re: POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
poród (transfer) był długi, wielokrotnie ponawiany
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
-- oryginalny post 2016-07-15 17:12 --
Jak chcesz sie dostać do cewki to musisz rozbierać aparat z drugiej strony. Czyli musisz wyjąć paluch pod nim jest srubka odkrecasz ją, sa tez jakieś srubki na bokach- tez je wykręcasz, uszczelka i stopniowo wszystko demontujesz.zaznacz sobie polozenie kazdego elementu mazakiem zebys sie nie pogubił przy składaniu.
-- dodano 2016-07-15 17:24 --
Tak to musisz rozebrać
Jak chcesz sie dostać do cewki to musisz rozbierać aparat z drugiej strony. Czyli musisz wyjąć paluch pod nim jest srubka odkrecasz ją, sa tez jakieś srubki na bokach- tez je wykręcasz, uszczelka i stopniowo wszystko demontujesz.zaznacz sobie polozenie kazdego elementu mazakiem zebys sie nie pogubił przy składaniu.
-- dodano 2016-07-15 17:24 --
Tak to musisz rozebrać
- kombiwars
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-09-05 16:58
- Samochód: Probe 96r 16v
- Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa
Re: POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
Tzw. druga strona nie daje możliwości do rozbiórki. Wszystkie elementy palca rozdzielacza są nitowane (- pokazują to zdjęcia). Roznitowanie przekracza próg mojej śmiałości w tym działaniu - i jak widać tu utknąłem. Co radzisz?
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
Paluch z gory jest tylko mocno wlozony w ten trójkąt co jest na foto. Pociągnij energicznie go do gory.
- kombiwars
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-09-05 16:58
- Samochód: Probe 96r 16v
- Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa
Re: POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
Hura! Jakie to proste. Tobie należy się podziękowanie a mnie nagana za brak odwagi. Tyle juz rzeczy posułem pośpiechem i brawurą, że przy tej akcji stałem sie ogromnie powściągliwy.
D Z I Ę K U J Ę !!!
żYCZĘ UDANYCH WAKACJI. M
D Z I Ę K U J Ę !!!
żYCZĘ UDANYCH WAKACJI. M
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
Wspaniale!!kombiwars pisze:Hura! Jakie to proste. Tobie należy się podziękowanie a mnie nagana za brak odwagi. Tyle juz rzeczy posułem pośpiechem i brawurą, że przy tej akcji stałem sie ogromnie powściągliwy.
D Z I Ę K U J Ę !!!
żYCZĘ UDANYCH WAKACJI. M
- kombiwars
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-09-05 16:58
- Samochód: Probe 96r 16v
- Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa
Re: POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
Nie mam szczęścia! Jak wysupłałem z pudełka nową cewkę, okazała się różna w konstrukcji. Wszysko pasuje poza kominkiem, który wsuwając się w kopułkę ma za zadanie doprowadzić prąd do palucha. Niestety jest przesunięty o ok. 2cm. Sprzedawca zwrotów nie przewidział: http://e-autoparts.pl/70e3010-cewka-zap ... eview=true. Kolejnym kłopotem będzie dokupienie pasującej do tej cewki kopułki - o ile taka istnieje? M
Ostatnio zmieniony 2016-07-16 18:22 przez kombiwars, łącznie zmieniany 1 raz.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
jakoś mnie to nie dziwi bo kupiłeś cewkę to V6 a nie R4
Re: POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
Fakt,zadanie postawiłeś sobie ekstremalnie wysokie, myślę że po za kopułką będziesz musiał wymienić jeszcze parę innych rzeczy, ja bym radził od razu kupić fakłę na części bo przeróbek będzie dość sporo.kombiwars pisze:Kolejnym kłopotem będzie dokupienie pasującej do tej cewki kopułki - o ile taka istnieje?
Szkoda że nie myślisz nad zakupem odpowiedniej cewki ,no ale.... co kraj to obyczaj.
Powodzenia życzę bo roboty będziesz miał sporo.
Gdybyś jednak szukał cewki to masz na niej oznaczenie H3T030 i takiego zamiennika trzeba szukać, wtedy nie będziesz musiał pasować kopułki do cewki.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- kombiwars
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-09-05 16:58
- Samochód: Probe 96r 16v
- Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa
Re: POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
Od razu wytłumaczę się: wprowadzono mnie w błąd sprzedając jako część do aparatu S3. Natomiast analogia w budowie po za sztyftem wn kazała mi domniemywać producencką rozbieżność konstrukcyjną. Ustaliłem, że pochodzi z aparatu S5. Pozdr. M
Ostatnio zmieniony 2016-07-16 17:44 przez kombiwars, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
Potrzebujesz cewki H3T030 jeśli masz aparat S3, na sprzedawcach nie polegaj bo niuanse w cewkach są znaczne, chociaż wyglądają prawie tak samo.
Np. ta będzie pasować http://allegro.pl/show_item.php?item=5870586557 ale nie będziesz miał wskazań obrotomierza
Np. ta będzie pasować http://allegro.pl/show_item.php?item=5870586557 ale nie będziesz miał wskazań obrotomierza
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- kombiwars
- Posty: 145
- Rejestracja: 2013-09-05 16:58
- Samochód: Probe 96r 16v
- Lokalizacja: Świder-Otwock k/Warszawy, Warszawa
Re: POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
-- oryginalny post 2016-07-16 18:19 --
W takim razie nie będę miał wskazań obrotomierza, ponieważ wszystskie cewki z Allegro są od tego samego sprzedawcy:
1/ http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 84425.html
2/http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... le_id=201l.
Różnią się tylko ceną. Rozpiętość dwukrotna. Przede mną jeszcze czujnik Hall'a.
Dziękuję wszystkim uczestniczącym w temacie za pomoc. Zwłaszcza Łukaszowi.
Pozdrawiam wakacyjnie życząc klubowiczom słonecznych dni.
Mirek
ps. Dzwoniłem do sprzedawcy (Wrocław) z Allegro oferującego cewki z powyższych licytacji. Człowiek nie miał pojęcia o różnicach w parametrach i stosowaniu tych elementów mimo, że są jednakowych gabarytów oraz dlaczego są w różnych cenach. ...ale nie chcę i nie mogę się poddać. Zacząłem studiować budowę aparatu. Znalazłem tutaj ciekawy segnent z dwoma czujnikami Halla i modułem M67580 do regulacji iskry. Ten ostatni element wydaje mi się być podejrzanym o awarię aparatu. Na YT hiszpański desperat (bratnia dusza) pokazuje test owego M67580
https://www.youtube.com/watch?v=eqkgVw1VmMM
-- dodano 2016-07-25 08:49 --
Hura! Turla się!!!
Proszę ze mną dzielić radość. Naprawiłem w całości samodzielnie i niewiele zepsułem; - zawsze mówiłem, że najbardziej zawodnym elementem w moim samochodzie - jestem, ja SAM
Kupiłem niedrogo u chińskiego sprzedawcy z ebaju dwie szt. tranzystorów M67.... Proszę zapoznać się: http://www.ebay.pl/itm/1PCS-Transistor- ... 1024659483?
Nadal bedę szukał bedę szukał cewki i modułu.
W takim razie nie będę miał wskazań obrotomierza, ponieważ wszystskie cewki z Allegro są od tego samego sprzedawcy:
1/ http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 84425.html
2/http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... le_id=201l.
Różnią się tylko ceną. Rozpiętość dwukrotna. Przede mną jeszcze czujnik Hall'a.
Dziękuję wszystkim uczestniczącym w temacie za pomoc. Zwłaszcza Łukaszowi.
Pozdrawiam wakacyjnie życząc klubowiczom słonecznych dni.
Mirek
ps. Dzwoniłem do sprzedawcy (Wrocław) z Allegro oferującego cewki z powyższych licytacji. Człowiek nie miał pojęcia o różnicach w parametrach i stosowaniu tych elementów mimo, że są jednakowych gabarytów oraz dlaczego są w różnych cenach. ...ale nie chcę i nie mogę się poddać. Zacząłem studiować budowę aparatu. Znalazłem tutaj ciekawy segnent z dwoma czujnikami Halla i modułem M67580 do regulacji iskry. Ten ostatni element wydaje mi się być podejrzanym o awarię aparatu. Na YT hiszpański desperat (bratnia dusza) pokazuje test owego M67580
https://www.youtube.com/watch?v=eqkgVw1VmMM
-- dodano 2016-07-25 08:49 --
Hura! Turla się!!!
Proszę ze mną dzielić radość. Naprawiłem w całości samodzielnie i niewiele zepsułem; - zawsze mówiłem, że najbardziej zawodnym elementem w moim samochodzie - jestem, ja SAM
Kupiłem niedrogo u chińskiego sprzedawcy z ebaju dwie szt. tranzystorów M67.... Proszę zapoznać się: http://www.ebay.pl/itm/1PCS-Transistor- ... 1024659483?
Nadal bedę szukał bedę szukał cewki i modułu.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
Moduł i cewkę kupisz w Toruniu u Yakuzy, choć same części wychodzą drożej niż jakbyś wysłał aparat do nich na naprawę
Ja za moduł + cewkę płaciłem 400zł. Co do tranzystora to ok, też się kiedyś czaiłem na niego ale kolejny miesiąc bez auta to za długo by było.
Co do braku wskazań obrotomierza to jest na to patent - Duracell, zapraszam to opowiastki
Ja za moduł + cewkę płaciłem 400zł. Co do tranzystora to ok, też się kiedyś czaiłem na niego ale kolejny miesiąc bez auta to za długo by było.
Co do braku wskazań obrotomierza to jest na to patent - Duracell, zapraszam to opowiastki
Re: POMOC w rozbiórce aparatu zapłonowego S3
Jesteśmy z kombiwars w stałym kontakcie na PW w kontekście moduł, cewka i problemach z nimi związanych
Jeśli kombiwars będzie zainteresowany moją autorską metodą wybrnięcia z tego problemu to zapewne i jemu użyczę swojej wiedzy,- w każdym razie wie że jest taka możliwość
Póki co kombiwars poszukuje odpowiedniej cewki a ja też jestem ciekaw która wersja cewki jest odpowiednia
Jeśli kombiwars będzie zainteresowany moją autorską metodą wybrnięcia z tego problemu to zapewne i jemu użyczę swojej wiedzy,- w każdym razie wie że jest taka możliwość
Póki co kombiwars poszukuje odpowiedniej cewki a ja też jestem ciekaw która wersja cewki jest odpowiednia
„czysta krew, trzeźwy umysł”