cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Cześć. Szukałem ale nie znalazłem jednego kodu błędu: CO TO OZNACZA JAK DIODA LED CAŁY CZAS SIĘ ŚWIECI PO WPIĘCIU PO MIĘDZY B+ i FEN? Nic nie daje odczekiwanie 30 sekund. Po prostu cały czas się dioda świeci po przekręceniu kluczyka na zapłon.
Dodam, że miałem problemy z brakiem iskry, ale pompa paliwa działała - zapach benzyny w wydechu i zmoczone świece benzyną po odkręceniu.
Problem początkowo był gdy silnik kilka godzin postał i trzeba było go odpalić, ale to początkowo nie było zbyt częste i uruchamiałem na popych.
W końcu w ogóle przestało działać. Brak iskry, ale benzyną silnie czuć i świece mokre.
No to zamówiłem używaną cewkę, moduł i kopułkę. Zmieniłem i nic dalej brak iskry.
W końcu po kilku minutach prób odpaliło, zadziałało.
No to szczęśliwy, wyjąłem akumulator i naładowałem go przez noc.
Rano założyłem, odpaliłem i pochodziło może 5 sekund i nagle samo zgasło i JUŻ NIC NIE POMOGŁO W URUCHOMIENIU.
Zmieniałem na poprzednie moduły, cewki, kopułki itp i nic, coś definitywnie padło (podczas pracy silnika nagle przerwało). Ale wygląda, że paliwo dalej podaje.
Sprawdziłem bezpieczniki, przekaźniki, wyłącznik bezwładnościowy w bagażniku i bez rezultatu.
W końcu chciałem sprawdzić kody błędów diodą i opornikiem 1200 omów. I Po przekręceniu kluczyka dioda stale się świeci, nie miga i nic się nie zmienia po 30 sekundach.
Czy to może być padnięty pcm? Co to jest pcm? Czy pcm to komputer silnika. Mam probe 2.5 v6 z 1997r.
Podobno jak stale świeci Check Engine to padnięty pcm. Ja NIE MAM ŻADNEJ LAMPKI CHECK ENGINE i używam diody z opornikiem.
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Przepraszam za post pod postem, ale mi nie działała edycja.
No to jeszcze dodam, że mam komputer KLE4C z 1997roku. Komputer mój wyglądał nieco inaczej niż te, które były dostępne na Allegro do silników V6 2.5l, albo też je źle sfotografowali.
No to jeszcze raz się pytam, czy cały czas świecenie się tej diody wpiętej w wyżej podane styki złącza diagnosis przy komputerze KLE4C to oznacza padnięcie komputerka??
Nadmienie, że oczywiście przeczyściłem styki komputerka i zapryskałem elektrosolem przed zapięciem i efekt ten sam bez zmian: BRAK ISKRY, ale paliwo podaje.
Strasznie ciężko wyciągnąć ten komputerek.
Czy łatwo są dostępne takie komputery?
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: KrecioPL »

Witaj Tomaszu,

Na elektryce się nie znam, ale jest jedna rzecz, której nie wymieniłeś jeszcze i auto nie odpali - czujnik położenia wału korbowego.


Co do komputera KLE4C - sam takowy posiadam, również mam V6 z 1997r. Podpowiem Ci, że zakup komputera nic Ci nie da - aby odpalić auto na innym komputerze musisz mieć jeszcze tzw. moduł blokady auta (taka niewielka puszka za komputerem) i kluczyk z odpowiednim immo.

Warto abyś uzupełnił swój profil - nie wiemy skąd jesteś. Łatwiej by było pomóc.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Jestem z Wieliczki przy Krakowie.
Immobilizera nie mam (na szczęście) i chyba nigdy go w tym samochodzie nie było. Nie ma też wyświetlacza "check engine".
A gdzie jest czujnik wału korbowego? Nie jest czasem w module cewki zapłonowej? Czyli coś takie blaszane jak pół zakrętki zaczepione takim maleńkim czopem o tarczę, którą znowu dociska czop palca rozdzielacza zapłonu? Widać, że ta blaszka przechodzi przez jakiś czujnik na module (chyba namagnesowany) w takt obrotów wałka rozrządu. Nie jest to czasem czujnik położenia wału?
Komputer jest w bardzo niewygodnej pozycji do demontażu i idą do niego 3 wtyczki z kablami prowadzącymi do grubych wiązek. Nie wygląda aby był tam jeszcze jakiś inny komputer, ale też za mocno nie grzebałem.
No cóż auto właśnie przed chwilą zaholowałem do warsztatu i tam go zdiagnozują. O ile mechanicy czegoś nie nazdziwiają.
Ale co oznacza jak dioda led się cały czas świeci? Po przekręceniu kluczyka po prostu się zaświeca i nic nie zmienia czekanie 30 sekund lub dłużej.
Co to za kod błędu?
Acha i mam leda barwy czerwonej, opornik 1200 omów (tylko taki znalazłem pod ręką) i leda można było podłączyć tylko JEDNOKIERUNKOWO. Jak go podłączałem próbnie pod akumulator, ale odwrotnie to nie świeciła wcale.
Czy są ledy, które można podłączyć zamieniając dowolnie biegunowość, a one będą dalej świecić? Czy wszystkie ledy przewodzą tylko jednokierunkowo?
Jak na razie moja ciągle się świeciła i gasła tylko jak się zapłon wyłączało w stacyjce.
Immobilizera nie ma, tylko pilot i alarm.
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Acha i z tym immobilizerem to poprzedni właściciel mówił, że nie ma. Ja mam tylko 1 kluczyk z uchwycikiem powleczonym cienką warstwą czarnego plastiku i maleńkim pilocikiem z dwoma przyciskami.
Czujnik wału w 2.5 v6 to ta wtyczka przy bagnecie oleju? Ja ją tylko odpinałem i przeczyszczałem.
Zresztą jak by był nawet jakiś immobilizer czy czujnik walnięty to czy czasem dioda nie powinna migać? A ona cały czas się świeci jednolicie.
Jeszcze raz sory za post pod postem.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: KrecioPL »

tomasz pisze:Acha i z tym immobilizerem to poprzedni właściciel mówił, że nie ma. Ja mam tylko 1 kluczyk z uchwycikiem powleczonym cienką warstwą czarnego plastiku i maleńkim pilocikiem z dwoma przyciskami.
Czujnik wału w 2.5 v6 to ta wtyczka przy bagnecie oleju? Ja ją tylko odpinałem i przeczyszczałem.
Zresztą jak by był nawet jakiś immobilizer czy czujnik walnięty to czy czasem dioda nie powinna migać? A ona cały czas się świeci jednolicie.
Jeszcze raz sory za post pod postem.
1. Każde probe z roczników 95-97 posiadało seryjnie immobiliser. Jest on w komputerze, do tego jest za komputerem moduł blokady auta, transponder znajduje się w kluczyku, na stacyjce od strony kabiny jest czarny pierścień do odczytywania sygnału, a przy licznikach z prawej strony jest czerwona dioda.
Wątpię byś go nie miał - szansa na to, że faktycznie tak jest to 1%.

2. Czujnik położenia wału korbowego jest tylko jeden w modelu z rocznika 97 i znajduje się on przy kole pasowym wału korbowego - tak to ta wtyczka przy bagnecie. Zmierz go.

3. Dioda LED jest zawsze jednokierunkowa. Nie wiem dlaczego u Ciebie świeci na stałe. Może wpinasz się w złe piny?

Co do komputera, immo, kluczyków itp. Może coś faktycznie się uwaliło... choć czasem spotkałem się z przypadkami, że kluczyk się rozkodował. Wtedy bierze się speca, przyjeżdża i w oparciu o auto koduje na nowo kluczyk.

Więc sprawdź - czy wg tego co napisałem masz immo? wstaw zdjęcie kluczyka ( jak nie może odpalić auta to dioda powinna na desce mrugać), zmierz czujnik położenia wału. Jeśli to nie pomoże, to zachęcam do podmiany aparatu zapłonowego, z auta sprawnego (a nie kupowanie używki niewiadomego pochodzenia). Jeśli wyjdzie że masz immo, i że ono szwankuje - najpierw zaproś gościa od kodowania immo, jak to nie pomoże to dopiero trzeba będzie szukać kompa, modułu blokady i kluczyków.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: vitek »

tomasz-u, w związku z tym, że dioda nie chce migać i żaden kod się nie pojawił a Twoje pytania i porady kolegów, zeszły na tematy elektryki, więc ........ temat trafia do bardziej odpowiedniego działu.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Czerwoną diodę na liczniku rzeczywiście czasami przyuważyłem. Czasami mignęła.
Acha, jak zgasło podczas pracy silnika i potem już nie mogłem uruchomić, to na liczniku pojawił się pomarańczowy symbol kluczyka.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: KrecioPL »

No to immo. Zapros goscia od kodowania
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Czyli uważasz, że jak ten pomarańczowy kluczyk się pojawił na liczniku w momencie zgaśnięcia silnika i dalej się świecił to właśnie immobilizer padł? Czasami on się pojawiał dawniej na liczniku na sekundkę, potem znikał i nie interesowałem się tym wcale.
Czerwona dioda też czasami błysła na liczniku zwłaszcza jak samochód był wyłączony i stał zamknięty w nocy co prawda bardzo rzadko i nie wiem od czego, ale ponieważ nic się nie działo to nie przejmowałem się tym.
Auto mam w warsztacie to powiem mechanikowi o tym dopiero telefonicznie najwcześniej w poniedziałek rano.
Ale czy jak immo dogorywa i ma już w krótce paść to czy to możliwe aby nie było iskry gdy kręcisz rozrusznikiem, ale na popych iskra już się pojawiała? Czy dogorywające immobilizatory są bardzo wrażliwe na spadki napięcia w instalacji (kręcenie rozrusznikiem)?
Najpierw wymieniałem: akumulator, świece, kable zapłonowe, kopułkę, potem nawet podpiąłem osobną masę do śruby rozrusznika grubą linką miedzianą i na końcu cewkę z modułem. Każda ta wymiana trochę poprawiała sprawę, ale nie na zbyt długo, problem braku iskier powracał jak bumerang.
Natomiast paliwo zawsze podawał dobrze.
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: vitek »

Poczytaj instrukcję obsługi, to Ci się rozjaśni z tym pomarańczowym kluczykiem. Jeśli nie posiadasz takowej :arrow: PW
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Instrukcji samochodu rzeczywiście nie dostałem.
Ale ten kluczyk później już się chyba za bardzo nie pojawiał. Tylko jak silnik zgasł (za ostatnim razem gdy już potem ani razu nie wystartował) to się świecił cały czas do stuki nie wyciągnąłem kluczyka ze stacyjki. Może jeszcze potem błysnął, ale nie zwracałem na to uwagi.
No więc powiem mechanikowi, że to kwestia immobilizera i czujnika wału korbowego. Mam nadzieję, że to go nie przerośnie i nie zrezygnuje.
Rzeczywiście to trochę dziwne aby komputer tak się uszkodził, że nie steruje zapłonem, ale dobrze steruje wtryskami. Czy to możliwe aby taka "wybiórcza" awaria nastąpiła?
No i ta kwestia (chyba) wrażliwości na spadki napięć w instalacji: dawniej jak iskry nie było podczas kręcenia rozrusznikiem, to podczas odpalania na popych iskry się pojawiały. Natomiast paliwo było zawsze.
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Niestety mechanik nie podejmuje się. Nie wie co się stało. Jak mi się uda odholować do domu to spróbuję sprawdzić jeszcze ten czujnik wału korbowego. Jak go sprawdzić? Omomierzem? Jeśli tak to jaka powinna być oporność?
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: Prezes5G19 »

Chłopie !!! Koledzy dali Ci wszelkie wskazówki tudzież odpowiedzi , co jest przyczyną awarii w twoim samochodzie . Weź pod uwagę że są to goście , którzy znają swoje samochody lepiej jak Ty swoją kieszeń i nie wróżą z fusów tylko wiedzą co piszą . Weź również pod uwagę że forumowicze z własnego dobrego serca poświęcają swój wolny czas aby wyjaśnić Tobie na czym polega problem a Ty albo to ignorujesz , nie czytasz z zrozumieniem albo czekasz aż ktoś przyjedzie na podwórko i rozwikła twój problem . Proszę nie rozpętuj gownoburzy bo następny nowy forumowicz który będzie miał problem będzie się przekopywał przez posty ,, a może... ''
Przeczytaj jeszcze raz posty kolegów od początku i zrób jak radzi KrecioPL
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: KrecioPL »

Prezes5G19 pisze:Chłopie !!! Koledzy dali Ci wszelkie wskazówki tudzież odpowiedzi , co jest przyczyną awarii w twoim samochodzie . Weź pod uwagę że są to goście , którzy znają swoje samochody lepiej jak Ty swoją kieszeń i nie wróżą z fusów tylko wiedzą co piszą . Weź również pod uwagę że forumowicze z własnego dobrego serca poświęcają swój wolny czas aby wyjaśnić Tobie na czym polega problem a Ty albo to ignorujesz , nie czytasz z zrozumieniem albo czekasz aż ktoś przyjedzie na podwórko i rozwikła twój problem . Proszę nie rozpętuj gownoburzy bo następny nowy forumowicz który będzie miał problem będzie się przekopywał przez posty ,, a może... ''
Przeczytaj jeszcze raz posty kolegów od początku i zrób jak radzi KrecioPL
Widzę, że nie tylko mnie irytuje nieumiejętność czytania ze zrozumieniem... A ponoć między innymi jest to jeden z celów naszej obowiązkowej, min.12letniej, ustawowej edukacji...
Prezes, przyjedź na zlot. Wypijemy jakąś flaszkę pod to :mrgreen:
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Dobra odebrałem samochód. W przyszłym tygodniu jadę do takiego o specjalności elektryki pojazdowej.
Teraz byłem u bardziej ogólnego mechanika, który nie podjął się tego.
Mechanik mówił, że komputer w probe działa, ale podobno w warsztacie u siebie ma kłopoty ze skanowaniem błędów i ogólnie nic nie wie.
Acha i kluczyk na liczniku prawie się nie zaświeca, tylko bardzo rzadko jak się do stacyjki kluczyk wkłada i przekręca to może czasem mignie by momentalnie zgasnąć. Więc wnioskuje, że immo czy ten "tajemniczy" moduł blokady samochodu nie będą sprawiać trudności.
Bezpieczniki i przekaźniki są ok. Co ciekawe czy ten przekaźnik elektroniki silnika (czarny) ma być tylko jednokierunkowy tzn. działąć tylko przy określonej biegunowości tak jak by cewka stycznika była zasilana przez diodę? Bo u mnie tak jest.
Przewody doprowadzające do cewki i modułu też są nieprzerwane gdyż po między masą silnika a pinem we wtyczce jest jakieś napięcie lub oporność. We wtyczce od cewki (trójpinowej) jak ustawisz się do niej aby uchwyt zapinki był po prawej stronie to między masą silnika, a górnym pinem jest 12V, środkowym ok 0.4V i dolnym też coś koło tego 0,4V i nie zmienia prawie nic kręcenie rozrusznikiem, najwyżej może nieco oscylować wokół tej wartości. Czy to nie za mało?
Jutro jeszcze sprawdzę ten czujnik wału.
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

sory za post pod postem znowu to ja.
No więc tak dokonałem pomiarów tej wtyczki przy bagnecie pod wlewem cieczy chłodzącej i teraz:
a) Najpierw piny we wtyczce prowadzącej do wiązek kabli:
Wtyczkę ustawiłem tak aby zapinka była po prawej stronie,
.górny pin - masa : 230 omów
.środkowy pin - masa: 230 omów
.dolny pin - masa: ok 7000 omów...
Poruszanie wtyczki i zginanie kabli nie wpływa na wartość pomiaru co oznacza, że w kablach oraz wtyczce nie ma "zimnych lutów" czy "śliny monterskiej".
b) We wtyczce przy bagnecie prowadzącej do czujnika wału:
Ponownie wtyczkę ustawiłem tak aby zapinka była po prawej stronie:
.górny pin - środkowy pin: 566 omów
.górny lub środkowy pin - masa: nieskończony opor, albo przynajmniej o wiele więcej niż zakres mojego miernika (wiele megaomów)
.dolny pin - środkowy lub górny pin: nieskończony opór jak wyżej.
.dolny pin - masa: nieskończony opór jak wyżej.
Poruszanie wtyczką i zginanie kabli nie wpływa na pomiar, czyli też nic tam się nie załącza lub odłącza od drgań.
Paliwo podaje.
Czyli czujnik wygląda, że dobry, ale jednak: CZY TEN DOLNY PIN W KABLU OD CZUJNIKA NIE POWINIEN BYĆ POŁĄCZONY Z MASĄ? BO NA FORD PROBE NET PISZE, ŻE TEN OSTATNI PIN U CZUJNIKA JEST OZNACZONY JAKO GND. A U MNIE TEN OSTATNI PIN WYCHODZĄCY Z KABLA CZUJNIKA POD BAGNETEM PO PROSTU JEST DO NICZEGO NIE PODŁĄCZONY. Czy podłączyć go do masy?
Czy nie ma jakiegoś czujnika monitorującego poziom cieczy w chłodnicy i odcinającego zapłon? Pytanie może głupie, ale miałem kiedyś Forda Escorta 1.6 CVH EFI 77 kW, 105 KM. No i jak kiedyś przez noc zeszedł mi płyn w chłodnicy to nie było iskier. Zalałem układ chłodzenia wodą do pełna i iskry się pojawiły. Czy w Porobe nie ma podobnych czujników? Oczywiście płyn chłodniczy mam w 100%.
Co o tym myślicie?
Wydaje się jednak, że ten ostatni pin wychodzący z czujnika bez powodu nie był zrobiony, na Ford Probe net piszą go jako GND.
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

No problem rozwiązany.
Podpinanie tej masy do czujnika położenia wału nic nie dawało.
Problemem był kulejący moduł i kulejąca cewka w aparacie zakupionym. W moim aparacie padła cewka, za to moduł pozostał dobry.
Po wielu nerwowych kombinacjach i nerwach. A też błędnym zmontowaniem aparatu (tarcza przy module i jakaś półkolista niby nakrętka) silnik odpalił.
Kluczyk pojawiał się i znikał po długotrwałym wyciągnięciu aparatu i chyba przy nadmiernym spadku napięcia przy kręceniu rozrusznikiem (reset kompa?).
Czy zatem pojawiający się kluczyk nie oznacza resetu kompa?
Mam nadzieję, że to nie zapowiedź nadchodzącej awarii immobilizera!!!
No dobra zmontowałem w końcu na tej kulejącej cewce z kupnego aparatu (moja cewka padła całkiem) i moim module. Silnik nie chodzi za dobrze - nierówno i szarpie.
Skąd wiem, że to wina cewki? Ano stąd, że na chwilę założyłem moją oryginalną i chodził bardzo dobrze, po czym zupełnie moja cewka padła.
Teraz mam taką dziwną kombinację: cewka kupna, moduł mój, tarcza i półkolista zakrętka modułu moja. I na tej kombinacji chodzi najlepiej. Kable też mam stare i nowe, ale one nie miały żadnego wpływu na zachowanie silnika.
Acha odstęp elektrod świec zmniejszyłem do 0.7mm aby iskra miała łatwiejszą drogę. Dalej nie będę zmniejszał, gdyż ponoć poniżej 0.7 mm może się zgromadzić sadza itp.
Zaś tarczę i to półkole modułu oraz podkładkę i czop palca rozdzielacza wyszlifowałem papierem ściernym i potem wypolerowałem do połysku papierem lakierniczym. I czy u Was też tą tarcze przy module przymocowuje się tak aby znaczek "Mistubishi" był zwrócony w stronę kopułki?
Zadzwoniłem do innego mechanika i powiedział abym kupił kompletny aparat zapłonowy z pisemną gwarancją.
Gdzieś taki widziałem na allegro.
Tylko teraz jak zamontować aparat. Czy trzeba go rozbierać na części i montować od cewki poczynając kolejno do silnika?
Czy też można odkręcić pokrywę głowicy i jakoś dobrać się do zamocowania aparatu?
Chociaż aparat znam już na pamięć to wolałbym tą drugą opcję, gdyż nie chcę wprowadzać do wnętrza aparatu wilgoci czy zanieczyszczeń.
Cześć
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: Romas »

aparat, odkręcasz i wyciągasz najzwyczajniej, jest przykręcony dwiema śrubami do głowicy. jeśli tak prostej mechaniki nie ogarniasz jak wyjęcie aparatu to lepiej nic sam nie grzeb. a jak by tego było mało, po wymianie aparatu należy ponownie ustawić zapłon, w trybie diagnostycznym
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Czyli trzeba tylko odkręcić te śrubki mocujące aparat do głowicy i wyjdzie sam? Nie trzeba odkręcać pokrywy zaworów?
Ustawiać w trybie diagnostycznym? A dlaczego? Nie lepiej jak obrysuję rysikiem mocowanie starego aparatu z boku głowicy do kadłuba i zamocuje nowy wedle takich oznaczeń? Widziałem na zdjęciach, że mocowania są identyczne.
Acha i znowu przestał palić. Jak się trochę się przejechałem (silnik chodził nierówno) i potem jeszcze parę minut pochodził na biegu jałowym to zaczął strasznie koślawo, zdychająco chodzić, urywać aż zgasł i już nie odpalił. Pewnie znowu jakieś przebicia na cewkach od temperatury, tym bardziej, że całość montowałem na szybkiego bez żadnych uszczelnień. Ale paliwo podaje.
I wracając do tego czujnika położenia wału to jak silnik chodzi to nie pojawia się żadne napięcie po między jego zagadkowym pinem GND, a masą silnika.
Dlaczego nie piszecie, że w Fordach Probe jeszcze są komputery KLE4C i że w tych komputerach nie da się odczytać kodów błędów przez wpięcie diody do pinów FEN i B+
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: Romas »

w każdym Proba da się odczytać błędy
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

No i nie chce ruszyć już na tej cewce i module, na której mi zgasło wczoraj (chodziło coraz badziewniej) jak był silnik już ciepły. Zdychało zwłaszcza przy dużych obrotach, jak by nie paliło na wszystkie cylindry (bardzo nierównomiernie chodziło) i przestało chyba na amen. Na tej drugiej cewce nie chodzi wcale.
Czujnik położenia wału ok. oporność ok 561 omów zaś piny, po między którymi jest owa opornością generują prąd zmienny ok 0.1 .. 0.2 V gdy zakręcisz rozrusznikiem na zimnym silniku, niestety nie mam zbyt dokładnej skali w mierniku. Czyli czujnik też generuje jakieś tam nikłe napięcie.
Kluczyk pokazuje się tylko na sekundkę jak dłużej wyciągniesz akumulator.
No to jest już zamówiony cały kompletny z gwarancją aparat zapłonowy.
No teraz wymienię już cały. Acha i pamiętasz jak mówiłem czy nie można zrobić oznaczeń gdy zamontowany jest stary i wedle owych oznaczeń zamontować nowy?
No to ktoś już tak robił w moim samochodzie, gdyż spostrzegłem rysę na pokrywie zaworów w miejscu aparatu.
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Acha i zapomniałem. Wczoraj gdy odpalił to przepustnice VRIS działają dobrze.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: KrecioPL »

Tomasz,
Jedna rzecz mnie zastanawia, ot taka ciekawość :)
Czy aby na pewno umiesz odczytywać błędy?

Opisz jak to robisz :)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Jak na razie to włączam zapłon, otwieram klapkę "diagnosis" i wpinam diodę z opornikiem 1220 omów dwa skrajne piny w ten rząd pinów, który jest najbliżej akumulatora, to one są oznaczone chyba jako fen czy b+, no i czekam. I jak na razie nic oprócz świecenia ciągłego nie było, jak wpinam na odwrót no nie świeci wcale.
Aparat jeszcze nie dotarł do mnie.
Acha i jak zakręcisz na odpiętym czujniku położenia wału to chyba nawet paliwa nie podaje.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”