cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: duracell »

A myślisz że jest jakoś plombowany? Bo ja się nie spotkałem.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Plomb nie ma, ale moduł do cewki jest chyba na silikonie przylepiony (oryginalnie dają czarną uszczelkę gumową) więc już będzie widać, że coś grzebałem. Kopułkę mógłbym oczywiście zdjąć ale to nic mi nie powie.
Co do fotek to jestem cienki z informatyki i musiałbym poprosić kogoś znajomego co siedzi w temacie. Ale nie wiem czy jest sens, zrób sobie ryskę nad prawym uchwytem aparatu (u mnie jest ta ryska na pokrywie zaworów ok 1cm nad jej uszczelką) i jak minimalnie ruszysz uchwyt do góry to przestaje odpalać i pojawia się kluczyk na kilka sekund, podnosisz wyżej i nic też nie odpala i pojawia się kluczyk dopiero na samej górze jak śruba już blokuje to znowu zaczyna palić i dudni. Jak przekręcasz uchwytem w dół od ryski to do samego dołu na dowolnym ustawieniu można odpalić.
Ja u siebie teraz już nic nie chcę ruszać z aparatem, gdyż elektromechanik ustawił mi to naprawdę super. Jeszcze nigdy nie był silnik tak mocny. Odczuwam to bo wiem jak samochód pokonuje wzniesienia, do których się przyzwyczaiłem dojeżdżając codziennie do pracy. Nawet diagnosta-mechanik był niemal oszołomiony nadmiarem mocy tego silnika.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: duracell »

Dobra, rozumiem :)
Pozostaje jedna tajemnica, - w jaki sposób obracałeś aparatem i patrzyłeś na zegary?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: Scyzor »

duracell pisze:A myślisz że jest jakoś plombowany? Bo ja się nie spotkałem.
A ja niestety tak. Yakuza :wink:
Wytłumaczyłem co jak i dlaczego, że cewkę wymieniłem na nową i działa a tę chcę na gwarancji oddać.
Na to pan stwierdził, że właśnie plomba/silikon, no, że po coś to jest itp. I może nawet to by odpuścił ale ponieważ miałbym im przesłać całość czyli wyjąć z jeżdżącego auta moduł również i wysłać im razem z cewką więc ich ciepło olałem :|
Czyli 200 zł. w plecy "na gwarancji". Trudno.
Za cewkę z All. dałem 100 zeta z przesyką i odpukać hula 8)
Co prawda: mimo opisu że 100% zgodny z oryginałem - nie podaje sygnału na obrotomierz ale pewien sprytny gość z Mazowsza prześledził schemat i robiąc mały myk w 5 minut obrotomierz zaczął działać :slon:

Nie mówię kto i jak bo sprawa jest ponoć w United States Patent and Trademark Office 8) :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: KrecioPL »

Scyzor pisze:Nie mówię kto i jak bo sprawa jest ponoć w United States Patent and Trademark Office 8) :mrgreen:
Tak tak, ten gość - napompujmy mu trochę ego - niesamowicie ogarnięty jest!
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: duracell »

No dobra, cewka klejona owszem :) doświadczyłem tego, ale cewkę pobieżnie można sprawdzić i bez aparatu.
Natomiast modułu nie, ale moduł jest przed cewką więc nie ma jako takich przeciwwskazań do sprawdzenia modułu.
Scyzor pisze:Co prawda: mimo opisu że 100% zgodny z oryginałem
No niestety brak wskazań można ominąć, ale pozostaje jeszcze jedna poważniejsza kwestia.
Dzięki pomocy kolegi kombiwars który tak długo męczył dystrybutorów i innych producentów aż wreszcie dostał w miarę dokładną specyfikację techniczną tej cewki i podzielił się ze mną - za co dzięki :) po wnikliwej analizie okazało się że:
cewka ma fabrycznie skrajnie niską oporność uzw. pierwotnego -mieści się w dolnych widełkach ale jej własna tolerancja +/-15% która może być jeszcze na minus może doprowadzić po pewnym czasie do uszkodzenia modułu :( ( kumasz Scyzi?) oczywiście nie jest to pewnik ale prawdopodobieństwo zdecydowanie wzrasta pomimo że działać będzie.
Wyższa oporność wtórnego - trochę pewnie słabsza iskra.
Jedynie właściwe ma niestety tylko Jettro w cenie 200 peelenów- trochę dużo, ale nie ustaję w poszukiwaniach źródła w satysfakcjonującej cenie.

A już tak zupełnie oftopik to na aliekspress są nowe kompletne aparaty zapłonowe do dowolnej wersji 2 generacji w cenie około 90 dolców łącznie z przesyłką, więc jak się komuś nie spieszy to lepsza opcja niż "regeneracja"
A żeby jeszcze ciekawiej to do jedynki są w połowie tej ceny.
KrecioPL pisze:
Scyzor pisze:Nie mówię kto i jak bo sprawa jest ponoć w United States Patent and Trademark Office 8) :mrgreen:
Tak tak, ten gość - napompujmy mu trochę ego - niesamowicie ogarnięty jest!
bla bla bla ....... :evil: :mrgreen: tośta posłodzili, chyba się zdoje na tą intencje :wink:
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: Scyzor »

duracell pisze:może doprowadzić po pewnym czasie do uszkodzenia modułu :( ( kumasz Scyzi?)
Kumam kumam 8)
"Lecz choćbym kroczył przez ciemną dolinę zła się nie ulęknę bo to ja jestem największym sku%$#@em w tej dolinie" :twisted: :mrgreen:
Azaliż jednak módl się, aby to nie nastąpiło albowiem w owej chwili grozy znowu du^%ę truł Ci będę :roll: :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: KrecioPL »

Scyzor pisze:"Lecz choćbym kroczył przez ciemną dolinę zła się nie ulęknę bo to ja jestem największym sku%$#@em w tej dolinie" :twisted: :mrgreen:
Azaliż jednak módl się, aby to nie nastąpiło albowiem w owej chwili grozy znowu du^%ę truł Ci będę :roll: :mrgreen:
Wdzięczność Twoja widać jest nie do opisania,
Zaproś wtem Roberta, nie odmówi chlania ;)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: Scyzor »

Ale Ci się rymło :shock: =D> :lol: :lol:

Robert nigdy nie odmawia. Ni pomocy ni dowodów wdzięczności :twisted: :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: KrecioPL »

Scyzor pisze:Ale Ci się rymło :shock: =D> :lol: :lol:

Robert nigdy nie odmawia. Ni pomocy ni dowodów wdzięczności :twisted: :lol:
Dobra, Scyzor mów co trzeba Ci ogarnąć, a też nie pogardzę dowodami wdzięczności :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

duracell pisze:Dobra, rozumiem :)
Pozostaje jedna tajemnica, - w jaki sposób obracałeś aparatem i patrzyłeś na zegary?
Dobre pytanie!!
Obracałem go minimalnie w stosunku do poprzedniego ustawienia, lekko dokręcałem jedną śrubę aparatu do głowicy i szedłem do kabiny przekręcić kluczyk.
Od razu rzuca się w oczy, że -w pewnym przedziale ustawień" na liczniku zaświecał się pomarańczowy kluczyk i świecił jeszcze kilka sekund jak już rozrusznikiem przestałem kręcić. Acha i dotyczy to oczywiście komputera KLE4C!! Jak masz inny komputer to może być inaczej.
Podobno jak byś chciał zmienić komputer to trzeba zmienić też stacyjkę na odpowiednio dopasowaną, bo inaczej immo nie zadziała.
A teraz się pytam: Czy można "zregenerować cewkę" np. umieszczając ją w niewielkiej komorze z próżnią i podgrzewać nieco np. do 80...90 stopni C aby usunąć wilgoć i jakiekolwiek substancje lotne? Czy może jak na cewce pali źle (lub wcale) to porobiły się już przebicia (lub zwarcia) między zwojami w środku i w zasadzie nic już nie można zrobić?
Ciekawie są zbudowane rdzenie cewek, ponieważ nie ma kontaktu elektrycznego po między blaszkami rdzenia od strony głowicy, a blaszkami rdzenia od strony modułu. No chyba, że są zbudowane ze szczeliną magnetyczną.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: duracell »

Ciekawy ten motyw ze świecącym kluczykiem.
Wygląda na to że komputer/immo twierdzi że jest próba nieautoryzowanego odpalenia w inny sposób inny niż prawidłowy bo po zaświeceniu kontrolki już nie można odpalić( chociaż immo już raz dostało informację przy wkładaniu kluczyka że kod prawidłowy) ale być może po odpaleniu potrzebuje jeszcze jednego potwierdzenia ?
Musi mieć to związek z hallami w aparacie. Jeśli immo się zaświeca, to nie bez przyczyny bo daje jakąś informację.
Jakiś związek przyczynowo skutkowy jest, szkoda że nie ma żadnej pewności jaki? Temat ciężki bo literatury w zasadzie brak, większość to tylko domysły.
Cewka, sprawdź oporności czy są zgodne z wartościami referencyjnymi i tyle co możesz zrobić. Dobrze byłoby zrobić też pomiar na gorącej cewce czyli np. 90 st.
Chociaż na jakimś bułgarskim czy ruskim forum mazdy widziałem desperatów co rozkuwali żywicę przy wtyczkach i naprawiali upalone uzwojenia.
Myślę że nie ma sensu grzebanie, cewki są w przystępnej cenie
„czysta krew, trzeźwy umysł”
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

O kurde, dzisiaj jak słońce świeciło to dostrzegłem, że w moim aparacie z "Jettra" NIE MA uszczelki po między cewką, a modułem.
Do tej pory w 2 aparatach była tam uszczelka gumowa lub silikon i oba aparaty były uszkodzone.
Oczywiście nie chcę być mądrzejszy niż JETTRO gdyż oni robią to od 1983 i na pewno wiedzieli co robią.
Co Wy o tym myślicie? Czy warto to uszczelniać?
Osobiście wolałbym nic nie ruszać, gdyż za dobrze to chodzi aby coś przypadkiem rozregulować.
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: Scyzor »

KrecioPL pisze:Dobra, Scyzor mów co trzeba Ci ogarnąć, a też nie pogardzę dowodami wdzięczności :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Odpukać na razie nic :wink: Ale nigdy nie wiadomo - w razie czego zapraszam na nalewkę :D
Obrazek
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Cześć. Kurde znowu od jakiegoś czasu pojawiały się problemy z iskrami, aż pare dni temu w ogóle nie chciał odpalić. Ale problem rozwiązałem i okazał się dziwny. Piszę bo może komuś się to przyda jak będzie miał taki sam.
Najpierw oglądnąłem czujnik wału korbowego KL01 J5.... dokładnie nie pamiętam i miał ten kołeczek w środku wyglądający jak złamany grafit baterii R20. No to go wyczyściłem papierem ściernym delikatnie do połysku i psyknąłem płynem do styków elektrycznych. Ale to nie rozwiązało problemu. Ciekawe czy przez ten metalowy kołeczek czujnika wału płynie jakaś elektryczność?
No to podejrzenie padło na..... aparat zapłonowy. Rozkręciłem go nie przejmując się jakąkolwiek gwarancją od JETTRa i po chwili zobaczyłem, że po popuszczeniu śrubki czopa palca ZARÓWNO CZOP PALCA ROZDZIELACZA JAK I TARCZKA CZUJNIKA MODUŁU MAJĄ LUZY CHOCIAŻ POŁĄCZENIE JEST KSZTAŁTOWE. Tak jak delikatnie popuścisz śrubkę to tarczka jak i czop mogą się obrócić o niewielki kąt w lewo lub w prawo zanim złapie go połączenie kształtowe. No i u mnie owa tarczka i czop były ruszone maksymalnie w prawo na ile połączenie kształtowe pozwala, przeciwnie do naturalnego kierunku wirowania wałka aparatu. Czyli w kierunku opóźnienia zapłonu (chyba).
No więc wziąłem, odkręciłem śrubę, ruszyłem tarczką czujnika i czopem palca maksymalnie w lewo w kierunku wirowania wałka (przyspieszenie zapłonu?!) oraz wcisnąłem cieniusieńką blaszeczkę miedzianą w luz po między spiłowaniem wałka aparatu, a tarczką czujnika wraz z czopem tak aby owe elementy były trwale zablokowane na wałku i skręcone maksymalnie w lewo na ile pozwala połączenie kształtowe i bez żadnych luzów.
Oczywiście ta blaszka jest zabezpieczona aby się nie ruszała. No i wszystko silnie dokręciłem w tej pozycji (max w lewo zgodnie z kierunkiem obrotów wałka).
Próba, przekręcam kluczyk i odpala bardzo dobrze bez względu czy był deszcz i niska temperatura, czy też mróz -6 C czy też +8 C. Pali bardzo dobrze bez względu na pogodę.
Robiłem to tydzień temu i skoro wszystko idzie bardzo dobrze przez ten czas bez żadnych zmian do dziś to znaczy, że to było to.
I teraz ja się pytam:
Czy Wy w aparacie też macie luzy po między wałkiem, a osadzonymi nań elementami? Bo ja sprawdziłem w starym i nowym aparacie i w obu był ten luz.
O ile mogłem przyspieszyć zapłon? Dodam, że kąt tego luzu jest całkiem zauważalny i na długości ramienia palca występuje skok palca o szerokość mnie więcej bolca odprowadzającego napięcie z kopułki do gniazda przewodów wys. napięcia. (gdzieś na oko ok 0.5 cm).
Czy trzeba ewidentnie ustawiać lampą stroboskopową, czy mogę tak jeździć? Dodam, że nie słychać objawów spalania stukowego ani strzałów w tłumikach czy kolektorze.
Acha i przypomniałem sobie, że zapłon ustawia się w trybie diagnostycznym. No to dzień później po nagrzaniu silnika włożyłem zworę na tryb diagnostyczny (dziwne po włożeniu zwory nie było prawie wcale spadku obrotów) pochodziło sobie kilkanaście sekund na diagnostycznym, wyciągnąłem zworę, wyłączyłem silnik, odpiąłem akumulator, reset kompa zrobiłem, podpiąłem i jeżdżę tak do dziś.
A i jak ktoś się pytał co robiło JETTRO w aparacie to dali nową cewkę, nowy korpus metalowy (ten który przykręcasz do głowicy), moduł stary, ale wymienili tranzystor. To chyba wszystko.
cześć
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Cześć to znowu ja.
No to kupiłem lampę stroboskopową i była dziwna rzecz. Na nagrzanym silniku przy ok 650 obr/min to ten punkcik na skali latał i pokazywał dziwne małe wartości. Nie mogłem tego zmienić kręcąc aparatem. Dopiero jak przypadkiem podniosłem lekko wolne obroty do ok 900 to punkcik się ustabilizował i bardzo blisko oryginalnego położenia aparatu punkcik wskazywał ok 11 stopni (jedna kreseczka w lewo, w kierunku kabiny od tej z dziesiątką - czy dobrze czytam?).
Już tego nie chcę ruszać. Czy to możliwe abym miał nieco źle wskazujący licznik obrotów, skoro przy 650 w/g mojego licznika punkcik latał jak zwariowany, a nieco wyższych obrotach się nagle ustabilizował?
Dobra i czy przy sprawdzaniu czujnika temperatury to do przepływomierza podłącza się omomierz po między środkowym pinem, a skrajnym pinem od strony chłodnicy? Bo przy temp powietrza +2C mi wskazywał 5.57 koma. Tak mi się wydaje, gdyż na schemacie w Ford Probe Net jest chyba rysunek wtyczki, a nie gniazda i tak by to wychodziło.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: KrecioPL »

A robiłeś to mając zworę wpiętą?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Tak zwora była wpięta podczas całego tego eksperymentu. Sorry zapomniałem o tym napisać.
Po wyłączeniu silnika i wyjęciu zwory odpiąłem akumulator i zrobiłem reset kompa.
Gdy mam już całkiem dobry aparat to wpinanie zwory i jej wyciąganie nie wpływa na zmianę obrotów (albo prawie niezauważalnie).
Muszę więc ruszyć gazem aby włączył się wentylator i dopiero w 100% upewnić się, że jestem już w trybie diagnostycznym.
Generalnie pali na dotyk choć dziś rano było -12C. Wkręca się bardzo dobrze i "zrywa asfalt" jak depnę.
Ogólnie ogień. Chociaż jeszcze bardzo dużo nie jeździłem. Żeby tylko benzyny nie palił za dużo.
Jak będzie minimalnie przyspieszony zapłon o 1 stopień to się chyba nic nie stanie? Przecież silnik projektowano do benzyny 92 oktanowej,
a ja przecież używam benzyny 95.
Niepokoi mnie jedyna rzecz: jak jest zimno, a silnik nagrzany to obroty lubią falować. Zmniejszanie wolnych obrotów śrubą często zapobiega falowaniu.
Jak jest kilka stopni powyżej 0 lub cieplej to nic nie faluje i wolne obroty utrzymuje bardzo dobrze, ale zwykle podnoszę je śrubą (w stosunku do tego co obniżyłem jak było zimno) gdyż uważam, że są wtedy nadmiernie niskie. Zastanawiam się więc czy mam sprawny czujnik temperatury zasysanego powietrza dlatego o nim pisałem w poprzednim poście. A może to jest wina filtra stożkowego? Taki mi zostawił poprzedni właściciel.
Cześć pozdr.
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: Prezes5G19 »

Tomku . Koledze wyżej chodzi o to czy podczas kręcenia '' śrubką '' na przepustnicy miałeś zmostkowane piny ( metalowe wtyczki ) w gnieździe diagnostycznym ( obok puszki bezpieczników ) pod maską. Kręcenie aparatem zapłonowym robi się też w tm trybie TU MASZ PODPOWIEDŹ --> ( http://ford-probe.net/content/view/72/42/ )
Jak już masz lampę stroboskopową to ustaw zapłon na 11 stopni i nie pytaj nikogo czy może być jeden mniej lub więcej . Zrób to powoli i porządnie.
Zamontuj z powrotem oryginalny dolot z nowym filtrem powietrza . W dziale giełda pewnie ktoś Ci opitoli to co potrzebujesz.
Liczba oktanowa nie ma nic wspólnego z rozregulowanym zapłonem.
Jak założysz oryinalny , szczelny dolot , ustawisz zapłon a obroty będą dalej falować to będziemy dalej myśleć ...
Powodzenia :D
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: KrecioPL »

Zarówno do zmiany obrotów jak i do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu MUSI być wpięta zwora.
Najpierw zwora, później obroty i dopiero regulacja zapłonu.
Prezes5G19 pisze: Jak już masz lampę stroboskopową to ustaw zapłon na 11 stopni i nie pytaj nikogo czy może być jeden mniej lub więcej . Zrób to powoli i porządnie.
Prezes, kolega ma V6 więc zapłon ma być na 10stopni.

Tomek, jak patrzysz na podziałkę przy kole pasowym, od prawej strony najdłuższa kreska to jest 0 (zero), każda następna kreseczka to 2stopnie.
Czyli zero-dwa-cztery-sześć-osiem-dziesięć.
Przy wartości 10, kreseczka na podziałce jest ciut dłuższa.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Obroty to zapewne na wpiętej jak i na wyciągniętej, trudno powiedzieć czy częściej tą śrubą ruszałem w diagnostycznym czy nie gdyż trwało to kilkanaście minut zanim zorientowałem się, że przy ciut wyższych wolnych obrotach nagle punkcik jest stabilny. Ostatnie ruszanie aparatem, przyświetlanie lampą i wyłączenie silnika odbywało się już tylko w diagnostycznym.
Jeżeli kreseczka to 2 stopnie to nawet lepiej, gdyż ten punkcik był tak dokładnie gdzieś w środku po między 10, a następną bliżej kabiny. Lampa stroboskopowa to Yato YT-7311 bez własnej regulacji kąta za ok 130 zł na allegro.
Na razie silnik wydaje się chodzić bardzo dobrze: bardzo zrywny, pali na dotyk nawet na mrozie i nie ma żadnych podejrzanych dźwięków w silniku, ani odgłosów wybuchów w kolektorze czy tłumikach. Jeżeli okaże się, że pali nadmiernie dużo to znów się za to zabiorę.
Czy liczba oktanowa ma coś do kąta wyprzedzania? Możliwe, gdzieś czytałem, że niektórzy ustawiają sobie znacznie wyższe wyprzedzenie zapłonu ok 18..20 stopni, ale leją benzyne 98 i dzięki takim "czarom" ponoć udaje im się wykrzesać jeszcze więcej energii z tego silnika.....
Możliwe też, że mam niezbyt dobrze działający licznik obrotów, ponieważ gdy dałem gaz do dechy np. na dwójce to najgwałtowniej przyspiesza gdzieś od dopiero 5200 obrotów do samego końca licznika (czuć taki gwałtowny zryw przy tych obrotach choć i przy niższych przyspiesza też bardzo dobrze). Podczas gdy moment maksymalny jest przy 4850 i to od tych obrotów powinien najgwałtowniej przyspieszać, a nie przy trochę wyższych. Dlatego nie wiem czy mi licznik obrotów dobrze wskazuje być może przy 900 miałem tak naprawdę 650? Poprawi się pogoda to znowu nad nim popracuję no chyba, że coś zacznie się dziać..
Cześć.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: KrecioPL »

Tomek,
nie spotkałem się nigdy z awarią poliftowego licznika, raczej bym to wykluczył.
Ustaw na zworze obroty 750RPM i zobacz czy wtedy Ci zapłon skacze - nie powinien.

90% z nas ma Probasy w wersji Euro, więc są przystosowane pod paliwo 95 :)

Oczywiście, że liczba oktanowa i zapłon mają pewną zależność, ale paliwo 98 i kąt na 18-20stopni?! Nie za dobry pomysł.
Tak łatwo nie jest, żeby po prostu dodać sobie koni samym paliwem- trzeba stroić :D

Co do przyspieszenia - maksymalna moc - 5800RPM, maksymalny moment 4800RPM.
Normalnie, powinien iść w miarę płynnie od samego dołu, z pierwszym kopnięciem przy 3250RPM (1Vris), później 4250RPM (2Vris) i do samego końca ostro.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

Cześć.
No to zawziąłem się i robiłem wszystko w diagnostycznym, nie wyciągałem zwory nawet jak gasiłem silnik.
No to ustawiłem gdzieś na oko ok 700 obrotów (wskazówka minimalnie nad drugą kreską od dołu) stabilnie i udało mi się złapać te 10 stopni.
Kręcenie śrubą i aparatem cały czas w diagnostycznym za wyjątkiem resetu kompa, przed którego zrobieniem wyjąłem zworę.
Tylko dziwne: jak złapałem te 10 stopni to dość znacznie ruszyłem aparatem w prawo (to mocowanie aparatu od strony kabiny obniżyło się ok 1cm i już się bałem że za niedługo zacznie mi brakować skali).
Czy to możliwe aby tak dużo dało się ruszyć aparatem i nie utracić kontaktu palca rozdzielacza z bolcami w kopułce? Może bym wcześniej do tego doszedł, ale nie wydawało mi się to możliwe, że tak dużo trzeba ruszyć aparat (prawy uchwyt obniżył się ok 1cm i na wszelki wypadek zaznaczyłem ryskę w poprzednim położeniu).
Jeżeli jest dobrze to do tej pory jeździłem na koszmarnie spóźnionym zapłonie.
Acha i jak obroty nieco wzrosną powyżej gdzieś 800 (na oko) to wyprzedzenie wzrasta gdzieś do 12..13.
Cześć.
Ostatnio zmieniony 2017-01-30 18:45 przez tomasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: KrecioPL »

Druga kreska od dołu (ta grubsza) to 750RPM.

Wszystko jest możliwe :)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
tomasz
Posty: 85
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Samochód: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: cały czas się świeci led i brak iskry, ale benzyne pompa podaje

Post autor: tomasz »

No to ja muszę mieć trochę inny licznik bo po między 0, a 1000 są symetrycznie tylko 2 kreski i wydawało mi się, że 1 kreseczka to ok 333 obroty, druga to 666 i następna jest już na 1000. No chyba, że obrotomierz w początkowej skali jest nieliniowy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”