odpalanie odpala za drugim lub trzecim razem

Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Car: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

odpalanie odpala za drugim lub trzecim razem

Post autor: -michal- » 2017-05-08 03:20

Taka dziwna sytuacja jest u mnie w probasie.
Chcę odpalić silnik, przekręcam kluczyk i kręcę rozrusznikiem, nie odpala - bez względu na to ile czasu bym go piłował na tym rozruszniku, nie odpali.
Po kilku sekundach znów przekręcam kluczyk i kręcę rozrusznikiem, to samo, nie odpala (i tutaj uwaga, pojawia się dziwna rzecz) puszczam kluczyk, rozrusznik już nie kręci, słychać że silnik rozpędzony od rozrusznika zaraz się zatrzyma i w tym momencie odpala :roll: Czasem dzieje się to za drugim razem, czasem za trzecim.

Co to może być :?: strasznie jest to wkurzające.

I taka ciekawostka, przełączam kluczyk w stacyjce w pozycje zapłonu (kontrolki na zegarach się zapalają), otwieram maskę, kawałkiem kabla podaję plusa z akumulatora na konektor od bendiksa rozrusznika - rozrusznik kręci i pięknie odpala od półobrotu :roll:

Diagnoza była taka:

- uszkodzona stacyjka - próbowałem na kilku różnych sprawnych i dzieje się to samo więc to nie wina stacyjki
- uszkodzony regulator ciśnienia paliwa - wymieniłem, to nie jest przyczyną

Po prostu przy przekręceniu w stacyjce kluczyka w pozycję kręcenia rozrusznikiem, coś jakby odłączało sygnał na wtryskiwacze paliwowe, tak mi się wydaje :roll:

Ktoś się już spotkał z takim objawem :?:
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:

Awatar użytkownika
duracell
Posty: 804
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Car: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: odpalanie odpala za drugim lub trzecim razem

Post autor: duracell » 2017-05-08 05:45

Po 1, sprawdź czy w momencie kręcenia masz iskrę cały czas, najprościej na świecy.
Po 2, zdejmij wtyczkę z któregoś wtrysku, najlepiej nr 1 i sprawdź czy masz jakieś jakieś napięcie na wtrysku w czasie kręcenia ? Miernik na napięcie stałe do 20 V.
Aha, jeśli jest tak jak w 2.0 a pewnie tak jest to na jednym bolcu wtyczki wtryskiwacza masz mieć napięcie cały czas względem masy (silnika) a między oboma bolcami ma być impuls. Sterowanie wtryskami jest masą, obwód zamyka się w komputerze na tranzystorze względem masy.
Ostatnio zmieniony 2017-05-08 05:51 przez duracell, łącznie zmieniany 1 raz.
„czysta krew, trzeźwy umysł”

Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Car: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: odpalanie odpala za drugim lub trzecim razem

Post autor: -michal- » 2017-05-08 23:49

duracell pisze:Po 1, sprawdź czy w momencie kręcenia masz iskrę cały czas, najprościej na świecy.
Iskra jest ;)
duracell pisze:Po 2, zdejmij wtyczkę z któregoś wtrysku, najlepiej nr 1 i sprawdź czy masz jakieś jakieś napięcie na wtrysku w czasie kręcenia ?
Z tym będzie problem, w V6 na szynie wtryskowej w której siedzą wtryskiwacze, na górze jest przykręcana listwa z pinami na każdy wtryskiwacz ;) Pod kostkę muszę się wpiąć. Dam znać co udało mi się zaobserwować.
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:

Awatar użytkownika
duracell
Posty: 804
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Car: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: odpalanie odpala za drugim lub trzecim razem

Post autor: duracell » 2017-05-09 07:32

To przy okazji sprawdź jeszcze czy jest wstępne zadziałanie pompy paliwowej tzn. pompa po przekręceniu na zapłon dostaje na sekundę lub mniej napięcie żeby dobiła paliwa do listwy i się rozłącza. I załącza znowu gdy kręcimy rozrusznikiem. Najlepiej sprawdzić na czujniku wstrząsowym czy na jednym z zestyków pojawia się napięcie. Lub inaczej - zewrzyj w złączu diagnose styk FP - wtedy pompa pracuje cały czas i sprawdź jakie to ma znaczenie w stosunku do odpalania z opóźnieniem.
„czysta krew, trzeźwy umysł”

ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”