Strona 1 z 1

Problem z lampą

: 2017-09-15 18:57
autor: krzychowiak
Witam ma problem z silniczkiem podnosząc lampę gdy włączam lampy prawy silnik w kółko chodzi myślałem że przekaźnik padł to wymieniłem na nowy ale dalej to samo

Re: Problem z lampą

: 2017-09-15 19:36
autor: infernoblade
W sensie, że lampa się podnosi i opuszcza? Czy słyszysz silniczek od regulacji wysokości świecenia?

Re: Problem z lampą

: 2017-09-15 22:23
autor: krzychowiak
silniczek działa tylko że ,,nie dostaje impulsu żeby się zatrzymał w danym momencie '' tak mi się zdaje

Re: Problem z lampą

: 2017-09-15 22:36
autor: Benet
jak lampa jest otwarta a ciągle ci coś tam burczy w środku to jest to wina silniczka od regulacji wysokości świecenia

Re: Problem z lampą

: 2017-09-15 23:41
autor: Pajda16v
Jak dla mnie coś się ... w mechanizmie przy silniczku :)

Re: Problem z lampą

: 2017-09-15 23:43
autor: Pajda16v
a tak poza tym weź mi to nagraj bo to musi być wypasiony widok wścieklizny lampy :D
Pajda13135@gmail.com <---- tu podeślij :D

Re: Problem z lampą

: 2017-09-16 08:18
autor: krzychowiak
spoko :)

Re: Problem z lampą

: 2017-09-17 03:22
autor: cuba27
A masz wtedy odpalone auto? Może to poprostu pasek pompa wspomagania ci rzęzi?

Re: Problem z lampą

: 2018-01-31 11:48
autor: Romeo
WItam,
kiedyś majstrowałem z śpiochem i uzyskałem podobny efekt.
W kostce przy silniczku od lamp są cztery kable. Przy zamkniętych światłach powinno to wyglądać tak że jest zasilanie (dwa kable "plus+masa") i na jednym z dwóch pozostałych sygnał (plus) a czwarty kabel goły.
U mnie było tak:
Miałem otwarte światła i podałem plusa na ten kabelek od zamykania świateł. Lampa zrobiła obrót (dół góra). Jak dłużej przytrzymałem plusa na tej kostce w miejscu gdzie komputer daje sygnał zamknięcia świateł to lampa się"kręciła w kółko". Poszukaj czy nie ma zwarcia między tymi przewodami (z reguły przy kostce).

Re: Problem z lampą

: 2018-02-27 16:46
autor: krzychowiak
wymieniłem przekaźnik i po problem znikł

Re: Problem z lampą

: 2020-09-12 00:25
autor: Damyan_SSJ
Który to przekaźnik wymieniłeś?

Mam również problem z lampą. Wymieniałem ostatnio lampy z euro na US. Po włożeniu lamp US od razu był problem z prawym reflektorem. Dziwnie się otwierał i zamykał. Zamiast góra-dół, to była góra -"mały skok w bok" - dół. Ten "skok w bok" to taki tyci-tyci, ale było widoczne, szwagier potwierdził (trzeźwy). Był też problem ze spasowaniem do karoserii i maski, pokombinowałem z blokadą zamknięcią (Ta guma, na której opiera się lampa, kiedy jest zamknięta, wykręciłem ją trochę i było ok). Później chciałem otworzyc lampy, żeby wyregulować kąt padania światła (w tych lampach nie ma automatycznego ustawiania z pokrętła) i... kicha - otworzyła się tylko lewa lampa. Z początku myslałem, że coś się przyblokowało i zawołałem brata, żeby pokręcił manetką, a ja "pomogę" lampie się otworzyć, ale ona ani drgnie.
Proszę o pomoc, bo trochę się zmartwiłem, nie wiem, co robić. Tego Probe mam prawie dwa lata i jest to pierwsza rzecz, która się w nim zepsuła. :-(

Re: Problem z lampą

: 2020-09-12 07:30
autor: lucas
Odepnij cięgno i zobacz czy lampa się porusza lekko (może coś ją blokuje). Sprawdź czy sam silniczek się obraca po odpięciu cięgna. Sprawdź czy elementy ruchome cięgna nie są zatarte.

Re: Problem z lampą

: 2020-09-12 09:24
autor: Damyan_SSJ
Nie mogę zdjąć cięgna, bo lampa jest zamknięta i nie da się jej otworzyć ręcznie. To pokrętło da rady obrócić dwa razy, i samo wraca do początkowej pozycji. Samo pokrętło jest bardzo gorące i koło niego też coś daje ciepło (samochód stał całą noc nieodpalany). Coś tam też tyka/pstryka ciągle w okolicach tej lampy. Przestaje tykać po odłączeniu aku. Akumulator rozładował się przez noc tyle, że nie da rady odpalić auta.

Zaraz jadę do sklepu po kable rozruchowe, a cięgno chyba sporobuje zdjąć po odkręceniu zderzaka, o ile to możliwe na zamkniętej lampie(??)

Re: Problem z lampą

: 2020-09-12 11:16
autor: Spider33
Masz zwarcie gdzieś przy silniczku. Znajdź przyczynę jak najszybciej bo spalisz auto. Nie zdejmuj zderzaka bo napracujesz się niepotrzebnie. Odpinasz aku i kręcisz pokrętłem przy lampie. Otworzy się na pewno. Pokrętło zawsze odbija na załączonym aku.

Re: Problem z lampą

: 2020-09-25 09:39
autor: Damyan_SSJ
Zrobiłem tak, jak w powyższym poście.
Ogólnie to problem pojawił prawdopodobnie po zamontowaniu świateł dziennych, lub mogło być tak, że silniczek zepsuł się, bo często otwierałem i zamykałem lampy, żeby spasować nowe daszki do maski i karoserii.

Odłączyłem ledy (światła dziennie) i teraz niebdziałaja kierunkowskazy (awaryjne działają normalnie, a kierunek lewy/prawy nie). Zdjalem zderzak i odłączyłem kostkę silniczka lampy. Po odłączeniu silniczka przestaje "bzyczeć" w tamtym okolicach, wszystko działa (lampa z odłączonym silniczkiem świeci, jak powinna), tylko nie ma wspomnianych kierunkowskazów. Chyba sprawdzę bezpieczniki kierunkowskazów, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. A sam silniczek chyba się zepsuł, bo co innego mogło się stać(?) Ciekawe jest to, że przestał działać, później przez chwilę znowu działał i teraz znowu nie działa.

EDIT: Wymieniłem bezpiecznik kierunkowskazów (chyba, tzn. bezpiecznik 15 amper w kabinie o nazwie "TURN"), ale kierunki nadal nie działają i miernik nie pokazuje napięcia na bezpieczniku)

Re: Problem z lampą

: 2020-10-06 11:21
autor: Damyan_SSJ
Zrobiłem te lampy. Okazało się, że winą zwarcia był silniczek podnoszenia lampy. Ale niepokoi mnie to, że lampa nadal dziwnie się otwiera. Przykręcając silniczek można go ustawić na śrubach góra-dół (przesuwać go o ok. 0,5cm). Jest to ważne przy montowaniu silniczka, bo umieszczony za wysoko spowoduje, że przęsło będzie zahaczać o karoserię. Przykręcony za nisko spowoduje większe obciążenie silniczka (silniczek zakręci, ale może coś strzelać/trzaskać i pewnie po jakimś czasie się spali). Czytałem na forum, że niektórzy odkręcali nadkole, żeby zdjąć silniczek. Ja nadkole zostawiłem, a odkręciłem zderzak i zbiorniczek płynu do spryskiwaczy. Wtedy dostęp do śrub silniczka jest idealny, pod warunkiem, że masz przedłużkę do grzechotki ok. 15cm. Same śruby bardzo łatwo dają się odkręcać (sprawdzane na dwóch samochodach).