Zwarcie B+ i GND

gerbryls
Posty: 3
Rejestracja: 2019-10-30 12:26

Zwarcie B+ i GND

Post autor: gerbryls »

Drodzy forumowicze, potrzebuję waszej pomocy. Wymieniałem jednego vris'a i chciałem sprawdzić czy komputer już nie pokazuje jego błędu. Niestety zgubiła mnie rutyna i zwarłem w gnieździe diagnostycznym B+ oraz GND zamiast TEN i GND. Kontrolki mignęły na krótką chwilę i to tyle na chwilę obecną, nie próbowałem odpalić auta. Probe '93 2.5 V6. Co popaliłem, lub co powinienem teraz sprawdzić?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zwarcie B+ i GND

Post autor: Romas »

Bezpieczniki? :D
gerbryls
Posty: 3
Rejestracja: 2019-10-30 12:26

Re: Zwarcie B+ i GND

Post autor: gerbryls »

Sprawdziłem wszystkie jakie są w skrzynce pod maską na nadkolu. Chyba, że są jeszcze jakieś ukryte o których nie wiem. Jak szedłem po wiązce od gniazda diagnostycznego to doszedłem do grodzi silnikowej i wiązka wchodzi do kabiny. Całkiem logiczne jest, że to gniazdo diagnostyczne jest połączone bezpośrednio z ECM. Przekaźników w skrzynce bezpieczników nie sprawdzałem.
gerbryls
Posty: 3
Rejestracja: 2019-10-30 12:26

Re: Zwarcie B+ i GND

Post autor: gerbryls »

Ok, przynajmniej będzie wiedza dla innych na moim błędzie. Niepotrzebnie zacząłem już kopać w kierunku komputera (ECM). Jeśli zdarzy się wam taka sytuacja sprawdźcie bezpieczniki w kabinie. Znajdują się przy lewej nodze kierowcy, należy zsunąć plastikową obudowę. Bezpiecznik który się spalił to ten na schemacie opisany jako "meter" 15A. Schemat jest na ściągniętej obudowie bezpieczników.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”