Śpioch...

Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Śpiący Probek

Post autor: TYGRYSEX »

No najłatwiej jest zrzucić na przewody - i raczej to jest przyczyną , skoro konstrukcja "śpiocha" jest tak "skomplikowana" ... Tylko że przewody nowe są ... Skoro nie ma innych rozwiązań dla roczników to będę szukać przyczyny właśnie w przewodach / stykach ...
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Śpiący Probek

Post autor: arko »

ja założyłem zwykłe przewody od 220V zabezpieczenie 20A i działa poprawnie.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Śpiący Probek

Post autor: TYGRYSEX »

Nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ na zachowanie lamp po zamontowaniu przewodów , ale w kolegi Probe ciągle włączają się silniczki - prawdopodobnie od poziomowania oświetlenia . Co kilka minut słychać ich pracę - nawet na zgaszonym aucie ...
Problem do tej pory nie rozwiązany ...

:mrgreen: A jak ktoś chce ocenić , który to rocznik , to proszę - oto jego fotka http://fordprobe.pl/forum/download/file.php?id=612&t=1 Na pewno nie jest to 93. Kto da więcej ?
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Śpiący Probek

Post autor: RX »

Witam,

Ano nie 93 - kierunki na błotnikach.
94 lub 95 jeśli długość listwy na drzwiach jest oryginalna.
Po wnętrzu bym powiedział dokładnie ;-)

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Śpiący Probek

Post autor: TYGRYSEX »

Zegarek w schowku , deska rozdzielcza z poduchą dla pasażera , bez listwy ozdobnej , drzwi z listwą ale czarną ... Legitymuje się rocznikiem 94.
Tylko co to zmienia w kwestii śpiocha :-k
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Śpiący Probek

Post autor: arko »

witam. oporność kabli może mieć wpływ. chyba. musi robić się zwarcie gdzieś. trzeba to sprawdzić. pozdrawiam
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Śpiący Probek

Post autor: 2Ya »

TYGRYSEX pisze:Zegarek w schowku , deska rozdzielcza z poduchą dla pasażera , bez listwy ozdobnej , drzwi z listwą ale czarną ... Legitymuje się rocznikiem 94.
Tylko co to zmienia w kwestii śpiocha :-k

Zmienia to,że jest całkiem inaczej elektryka rozwiązana i wpięcie pod bezpiecznik Retra 30 A (w głównych bezp.) nic ci nie da w kwestii śpiocha,a 93/94 ma w innym miejscu retre.
Tzn. uściślając w 94 bodajże też już sa jakieś zmiany i dokładana ta mała puszka w wersjach euro (tylko nie pamiętam czy w całym roczniku czy tylko,od jakiegos tam miesiąca).
W 93 euro również była dokładka czyli dodana wiązka z bezpiecznikami ale osobno (ale nie zmienia to funkcji retry) ,a później zintegrowano to bardziej.
Żeby było ok wpiąć należy się w puszkę z tymi najmniejszymi bezpiecznikami (dokładaną przy dużej puszce),wpiąć należy sie pod bezpiecznik 3,od góry (patrząc od przodu pojazdu) 15A R.FOG jak pamiętam teraz.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Śpiący Probek

Post autor: TYGRYSEX »

No to teraz trochę wyjaśniłeś . Wkrótce sprawdzimy to - jeśli się nie uda wrzucę fotkę co jest tam nie tak ...
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Śpioch...

Post autor: Spider33 »

Film instruktażowy jak zrobić śpiocha. Polecam :)
http://www.youtube.com/watch?v=3szh6YDq ... re=related
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Śpioch...

Post autor: wuka »

Jak myślicie, czy duży problem będzie ze zrobieniem śpiocha w taki sposób żeby uruchamiał się razem z zapłonem tak żeby w dzień można było na nim jeździć i nie trzeba było pamiętać o włączaniu świateł, a normalne światła żeby uruchamiały się dopiero po ich włączeniu.
Obrazek
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Śpioch...

Post autor: avel »

Problem będzie duży jeżeli nie znasz się na elektronice, no i pewnie tak jest bo pytasz :P

Sposobów rozwiązani jest tyle ilu elektroników, po pierwsze potrzebny jest układ który automatycznie włączy światła po zapaleniu silnika, to w sumie proste, pełno gotowców w handlu. Do tego układ który jeżeli zadział automat włączenia świateł tylko na chwilę załączy bezpiecznik "retra" tzw. generator monostabilny (tu potrzebujesz specjalisty :) ). No i tak to obejść przekaźnikiem że jeżeli włączysz światła manualnie to "retra" zostanie zwarty.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Śpioch...

Post autor: wuka »

Mam znajomego elektronika więc myślę, że on poradzi. Pomysł mi się podoba i pewnie przed zimą będę chciał to zrobić.
Obrazek
Mayrus
Posty: 49
Rejestracja: 2013-01-01 16:26
Samochód: 1996 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=21626
Lokalizacja: Kraków

Re: Śpioch...

Post autor: Mayrus »

Temat stary ale się podepnę.

Otóż chciałbym żeby moje reflektory wyglądały tak:
http://carphotos.cardomain.com/ride_ima ... _large.jpg

Czy ten układy z ebaya robią tak, że po włączeniu świateł podnoszą się one do określonej przez nas wysokości?
I drugie pytanie: co proponujecie wstawić zamiast fabrycznego klosza? Na zdjęciu widać, że ktoś sobie przynitował (chyba) do daszka. Ale nie bardzo wiem jaką konstrukcję tam upchnąć. :slon:
Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 70
Rejestracja: 2013-09-12 02:55
Samochód: 2.0 EUR '96

Re: Śpioch...

Post autor: Romeo »

Panowie i Panie (w mniejszej części, ale zawsze!)
Śpioch mnie nurtował od dłuższego czasu, przeczytałem wiele stron forum na ten temat.
Postanowiłem stworzyć system który:
-Nie ingeruje w oryginalną elektrykę! Wymagane będą tylko 4-5 cięcia na lampę.
-Można go szybko wymontować.
-Będzie działał niezależnie od elektryki Probowskiej.
-Pudełko z systemem można zainstalować na zewnątrz.

Będzie on działał tak:
1. Przekręcasz kluczyk (ON)-->Probe mruży oczy (śpioch)
2. Włączam lampy pozycyjne-->Probe zasypia (zamykają się lampy)
3. Włączam lampy krótkie/długie-->Probe się budzi (normalnie się otwierają światła)
4a. Wyłączam światła do pozycji-->Światłą się zamykają
4b. Wyłączam z pozycji do zera-->Śpioch
4c. Wyciągam kluczyki-->Zamyka się światło.

Do końca tygodnia będę miał schemat w ręku i mniej więcej instrukcję montażu. Zostawiłem w rodzinnym domu, a jestem na wyjeździe.

Robię tak, ponieważ chcę w tym plastiku nad kloszem umieścić dzienne światła.
Mógłbym też stworzyć system, aby przełącznikiem w kabinie (ON/OFF) włączać tryb śpiocha, lub go wyłączać, oraz żeby cały ten proces działał przy włączaniu światła.
Ogranicznik będzie fizyczny, regulowany (śrubką) przy każdej lampie Proba. Już obmyślany i założony. DZIAŁA. Dla oryginalnych, będzie można asymetrycznie otwierać :D
Do końca przyszłego tygodnia (przed świętami) chce zafundować Mojej Abigail (tak ją ochrzciłem) ten układ.
Będę was informował o postępach i będzie fotorelacja z montażu :1111_bye:
Probe 2.0 z 96r.
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Śpioch...

Post autor: Sallmo »

To jest bardziej skomplikowane niż Ci się wydaję , ale próbuj ;) Próbowałem to na elektronice zrobić (układ sterujący nawet mam) i w końcu zrobiłem na 2 przekaźnikach. Pamiętaj ze silniczek po impulsie kreci do swojej krańcówki (i go nie zatrzymasz), musisz odciąć masę i nią sterować ( plusem komp steruje). Ingerując w plus, możesz kompa spalić.Bo będzie cały czas "otwierał lampę" Poczytaj na http://forums.probetalk.com/ nawet przez gogle tłumacza. Nie jesteś pierwszy i pewnie nie ostatni. Życzę powodzenia ;)
Edit: No i bez skracania cięgna się nie obejdzie -ale wtedy muszisz mieć soczewki bo lampa nie otworzy sie do końca i pierwsza kontrola drogówki i po dowodzie. Jak coś to pisz postaram sie pomóc.
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 70
Rejestracja: 2013-09-12 02:55
Samochód: 2.0 EUR '96

Re: Śpioch...

Post autor: Romeo »

-- oryginalny post 2014-12-20 11:20 --

Ja to mam na 3 przekaźnikach, wpinane bezpośrednio przed silniczkiem. Wiem jak to działa, bo rozkopałem całość i miałem nawet silnik na stole.
Nie steruję sygnałem, tylko zasilaniem silniczka.
Do świąt będzie gotowe, to wam pokaże na filmiku jak to działa :D

-- dodano 2014-12-20 11:21 --

A nie muszę korzystać z translate, bo szprecham po angielsku bardzo dobrze :P

-- dodano 2014-12-21 01:51 --

Obrazek
Taki schemat sobie zbudowałem. Regulacja wychylenia będzie możliwa poprzez regulacje położenia przełącznika krańcowego.
Jutro jak uda mi się dorwać przekaźniki, zabieram się do roboty.

Te przewody na dole to oryg wiązka idąca do silniczka. Strzałki to kable gdzie idzie rozkaz zamknięcia (strzałka w dól) lub otwarcia (adekwatnie w górę).
Te dwa motorki to tylko dlatego że program nie miał silniczka z czterema wejściami.

Zasilanie z pozycyjnych i z ON można zamienić na włączniki w samochodzie, tak aby śpioch był włączany niezależnie od pozycji świateł, czy kluczyka w stacyjce.
Dajcie mi jeszcze parę dni, a będzie foto/video relacja.
:1111_bye:
Probe 2.0 z 96r.
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Śpioch...

Post autor: Sallmo »

I super ;) ważne że działa i wsio OK ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
geraldoff
Posty: 90
Rejestracja: 2013-11-25 01:23
Samochód: Probe'94 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=22575
Lokalizacja: Warszawa

Re: Śpioch...

Post autor: geraldoff »

Ooo świetnie! Niestety kompletnie nie znam się na elektryce, więc na pewno będę wyczekiwał Twojej foto/wideo relacji żeby zaaplikować to u siebie :) Powodzenia Romeo ;)
Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 70
Rejestracja: 2013-09-12 02:55
Samochód: 2.0 EUR '96

Re: Śpioch...

Post autor: Romeo »

Z braku czasu (trzy dni świąt to za mało by objeździć wszystkich, wraz z teściami) zaraz po świętach siadam do roboty.
Załamuje mnie tylko cena przekaźników DPDT z mocą 30A... dwie sztuki koło 50zł.
Jak mi wyjdzie, dopieszcze wszystko, by ładnie pod maską wyglądało i będzie instr :)
Dajcie mi troszke czasu.
Probe 2.0 z 96r.
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Śpioch...

Post autor: Sallmo »

A to ja źle zrozumiałem Twoje posty, myślałem ze to działa już a nie jest tylko rysunkiem. Nawet się zastanawiałem, czemu to działa ? Jak dobrze pamiętam,to silnik nie ma krańcówki stricte mechanicznej do której się można podpiąć, tylko dwie ścieżki elektryczne - "biegną "po nich szczotki i jak dojdą do końca wtedy silnik staje.Każda ścieżka jest do jednego kierunku. Raczej nie widzę możliwości "zblokowania" tego jak na rysunku.Ale kibicuję dalej ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Śpioch...

Post autor: MatiLP640 »

Jak odetniesz mase w danym momencie to zatrzymasz silniczek, trzeba tylko zrobic osobny uklad na wlasnie krancowce ktora bedzie otwierac lampe na dana wysokosc ;) sam tak chcialem zrobic i przetestowalem wstepnie na silniczkach z czerwonego "na sucho" i wszystko dzialalo ale niestety nie zdazylem zrobic tego w fiolecie :(
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 70
Rejestracja: 2013-09-12 02:55
Samochód: 2.0 EUR '96

Re: Śpioch...

Post autor: Romeo »

Moj uklad dziala na stole, na starych stycznikach, i zarowkach. Teraz chce to wszystko ładnie ubrać w pudełka, konkret przekazniki, schematy i ogólnie, by ładnie wyglądało oraz przede wszystkim wstawić do Probka. Krancowke zainstaluje niezalezna od ukladu lampy. Taki mechaniczny wyłącznik krancowy koło tej "klapy" co sie podnosi. Jutro albo 30 sie postaram to udokumentowac.
Probe 2.0 z 96r.
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Śpioch...

Post autor: MatiLP640 »

Na stole to na stole, w aucie z komputerami i silniczkami juz jest inaczej ;) uwazaj zebys nie zfajczyl czegos ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”