obrotomierz - problemy z nim związane.

Jacek
Posty: 17
Rejestracja: 2004-12-05 20:08

obrotomierz - problemy z nim związane.

Post autor: Jacek »

mam problem. Na rozgrzanym silniku skacze wskazówka obrotów silnika. Obroty silnika nie wzrastają i do 2 tys. szarpie na wyzszych jest dobrze. :roll:
Gość

Post autor: Gość »

Na pierwszy strzał to co może być to kable WN albo świece bo to jest
najłatwiej sprawdzić no i filtr powietrza.
Potem Sonda Lambda - według mnie bardzo prawdopodobne.
A na koniec przepływomierz i może filtr paliwa ale nie sądze
Awatar użytkownika
Syrenka
Posty: 171
Rejestracja: 2002-09-03 21:08
Galeria: viewtopic.php?t=5570
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Syrenka »

Nie lubie mieć racji w takich sytuacjach ale to może być spowodowane uszkodzeniem modułu zapłonowego, sprawdź czystość styków.
...Obrazek...syrenka
Gość

Post autor: Gość »

No w sumie też racja, zapomniałem o tym, ale falowanie obrotów jest częste od lambdy.
Ale styki poczyścić można
Awatar użytkownika
Syrenka
Posty: 171
Rejestracja: 2002-09-03 21:08
Galeria: viewtopic.php?t=5570
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Syrenka »

..no ale w powyższym obroty nie faluja ale skacze wskazówka obrotomierza :wink:
...Obrazek...syrenka
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

koledzy przyłącze sie,
mam podobny problem, po małej reanimacji obrotomierza zaczął dziwnie skakać, tz jak naprzykład jade i obroty mam około 3tys, to skacze na 4 i zaraz na 3 tak machając, mizliwe zo to moduł? pytanie :skąd obrotomierz bierze sygnał z modułu? z aparatu ckp1/2??? bo nie wiem, i kolejna sprawa wskazująca ze to moduł, kiedy rano odpanam to na luzie ciągle gasnie, a jak dodaje gazu to chodzi jakby na 3/4garach i dopiero tak przy 2/2,5tys obrotów chodzi idealnie, i jak dosyc długo pojeżdżę to jest ok, czyli jakies 30min, i to stało sie nagle bo przed wczoraj, czy ktos miał cos takiego?? to mam sie szykować do wymiany aparatu zapłonowego?

przewody i świece sa ok,
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Mi wskazówka obrotów skakała(bez obrotów oczywiście) jak siadał alternator(regulator napięcia?).
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

... jeśli to sprawa stricte obrotomierza to bądź cierpliwy - w końcu kolo (ten o którym pisałem na PW) się odezwie ...
Pozdrawiam
Tomek
Obrazek
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

Tomasz S pisze:... jeśli to sprawa stricte obrotomierza to bądź cierpliwy - w końcu kolo (ten o którym pisałem na PW) się odezwie ...
Pozdrawiam
Tomek
tak ,tak pamiętam :D

ale wydeje mi sie ze to chyba cos w aparacie, wiecie moze skąd idzie sygnał do obrotomierza?
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
kiel
Posty: 5
Rejestracja: 2007-01-05 12:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Wloclawek

obrotomierz

Post autor: kiel »

Siemanko!jestem tu nowy.ostatnio mialem problem tez z obrotomierzem,jak jechalem wskazowka szalala jak szalona ale obroty nie.wystraszylem sie ze to cos powaznego.a okazalo sie ze pasek(chyba od alternatora) slizga sie i dlatego tak szaleje.po psiknieciu na pasek specjalnym srodkiem ktory poprawia lepkosc paska wszystko bylo ok.jednym slowem musze naciagnac pasek lub poprostu go zmienic. Mam nadzieje ze u Ciebie to samo bedzie.
pozdro
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Totmes (gonciu1) pisze:ale wydeje mi sie ze to chyba cos w aparacie, wiecie moze skąd idzie sygnał do obrotomierza?
Sygnał do obrotomierza podawany jest z aparatu zapłonowego ze środkowego przewodu w 3-pinowej kostce.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Dr.Pepe
Posty: 30
Rejestracja: 2007-03-30 13:43
Samochód: FP II '97 2,0
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Dr.Pepe »

ja mam taki problem... obrotomierz się zacina przy (przeważnie) 3000 obrotów i tak zostaje, później bezwładnie opada i tak w kółko... dzieje sie tak za każdym razem jak są wysokie obroty. co to może być?? może ktoś grzebał w liczniku i coś nabroił??
FP '97 2.0 16v
manual - no LPG
Sreberko
DEMHELL
Posty: 44
Rejestracja: 2006-04-20 16:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DEMHELL »

Znam problem... ( niestety )
tylko, że po za skaczącą wskazówką, po pewnym czasie zaczął od czasu do czasu przerywać silnik. To nie jest cewka ( mam przerobioną zewnętrzną - i jest nowa ) moduł zapłonu chyba też nie ( też przerobiony ). Połączenia kabli są ok. Co ciekawe na luzie wskazówka przy zwiększaniu obrotów nie skacze.... any ideas???

Pozdrawiam

FP 2.5
DemHell FP2.5
Awatar użytkownika
Dr.Pepe
Posty: 30
Rejestracja: 2007-03-30 13:43
Samochód: FP II '97 2,0
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Dr.Pepe »

póki zimny silnik to jest oka, ale gdzieś po 10 minutach zacina się od wciśnięcia na obroty na około 3000. i później stoi w miejscu. może wymiana licznika coś by pomogło
FP '97 2.0 16v
manual - no LPG
Sreberko
Awatar użytkownika
BenzoPiren
Posty: 52
Rejestracja: 2007-09-14 13:17
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=12548

Post autor: BenzoPiren »

Również skorzystam z okazji i też się poradzę gdyż mam bardzo podobne objawy u siebie jak i DEMHELL oraz Dr.Pepe otóż zaraz po starcie jest OK obrotomierz śmiga zgodnie z obrotami i wszystko jest jak być powinno problem zaczyna się po jakiś 15-20 minutach wskazówka zatrzyma się na 2.000 i tam już pozostanie chyba że podkręcę do 4.000-5.000 wtedy skoczy i na wyższych obrotach działa poprawnie, (ewentualnie mocno uderzę ręką to opadnie:P) zorientowanych proszę o radę
Czarne 2,5 93 rok
Timi
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-05 18:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Timi »

Witam. ja mam też ten sam problem. tyle, że u mnie był moduł walnięty a po jego naprawie u elektryka zaczęły się te skoki. niekiedy jest wszystko ok, a czasami potrafi skakać cały czas, a ostatnio spada nawet do zera i tak chwilkę po stoi i znowu jazda. ciekawe co to? :roll:
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

u mnie tak było w vectrze jak swirował alternator.Bo to z niego czerpie sie predkosc obrotowa w oplu nie wiem jak to w probie ale raczej tak samo.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Timi
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-05 18:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Timi »

no a teraz na dodatek ni palą się kontrolki ciśnienia oleju i ładowania po przekręceniu kluczyka. ale za to obrotomierz się uspokoił co to kurcze bo już mam dość. :evil:
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

jak silnik pracuje to sie swieca???jak tak to na bank cos z ladowaniem czyt.Alternatorem.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Timi
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-05 18:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Timi »

Witam. one w ogóle przestały świecić. na razie obrotomierz przestał wariować ale kontrolki ciśnienia i ładowania się nie palą jak przekręcam kluczyk. wszystko inne się świeci( ręczny, drzwi, abs, ecu). jak odpale to te które świecą normalnie gasną. dzisiaj sprawdze jak pojade czy obrotomierz dalej nie wariuje.
RoX
Posty: 11
Rejestracja: 2007-12-30 22:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Kielce

Post autor: RoX »

Witam.
Dzisiaj odpaliłem pierwszy raz swojego Probe 2,5 V6 ( bo kupiłem go jak miał panewki do wymiany i nie odpalał) wymieniłem panewki itd, wszystko chodzi tak jak trzeba ale zdziwiło mnie to ze jak go odpaliłem to pomyślałem że oborotomierz nie działa, po dodaniu gazu zobaczyłem że wskazówka się podnosi ale od 0 . Na wolnych obrotach obrotomierz pokazuje zero... czy to tak ma byc?
Wszytsko jest ok silnik dobrze pracuje tylko ze na wolnych wskazówka pokazuje 0...
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Na wolnych obrotach obrotomierz wskazuje tyle ile jest tych obrotów :) 0 to tylko przy wyłączonym silniku. Jeśli dobrze reaguje na dodawanie gazu, to może ktoś wyjmował wskazówki i źle włożył?
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A nie masz przypadkiem jakiejś kombinacji w stylu białe tarcze, albo jakieś indiglo?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
RoX
Posty: 11
Rejestracja: 2007-12-30 22:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Kielce

Post autor: RoX »

Właśnie nie... wszystko wygląda jak fabrycznie... nic nie kombinowane;/ a dobrze reaguje na gaz
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

Siemka

Mam następujący problem z obrotomierzem. Mianowicie po około 50 kilometrach jazdy (truno dokładnie określić) zaczyna szwankowć obrotmierz. Najpierw skokowo pokazuj obroty by następnie stanąć np: w okolicy 3000 tyś obr. Dopiero ,gdy zgasze silnik na około 15 minut wszystko wraca do normy oczywiście na niedługi czas. Pare kilometrów i znowu jazda z tymi zacinającymi się obrotami. Wiecie co może być przyczyną ? zaznaczam ,że silnik pracuje jak należy. Nie ma żadnych szrpnięc itp. Świece i przewody WN są OK.
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”