immobiliser, immo - gdzie jest?

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: Romas »

czyli z wersji '94 poszukaj na forum a zobaczysz jak obejść immo i będziesz miał po problemie. chyba jestes jednym z niewielu dinozaurów którzy korzystają z tego immo :D
lisu
Posty: 28
Rejestracja: 2010-12-11 11:55
Samochód: Probe II, 95, 2.0
Lokalizacja: Rzeszów

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: lisu »

-- oryginalny post 2015-07-10 23:22 --

Śmiej się. Mnie ręce opadają. Wcześniej miałem 93-2.5( niestety się rozleciał i musiałem skremować) i żadnych takich wynalazków nie miałem. Chodził elegancko. Kupiłem tego z sentymentu. Tyle co przebojów z nim mam to szkoda gadać. Począwszy od zapieczonych pierścieni (płukanie naftą przez ok 3 miechy). Silnik ruszył. Wędzarnia znikła. Zabrałem się za blacharę. Prawie skończyłem. Wyjechałem z garażu aby troszkę go przewiało. Wysechł i razem z nim chyba to gówno co tam jest zamontowane. Rozpieprzyłem cały środek żeby wyczaić o co tam chodzi. Ręce mi opadły. Po jakimś pierd... dinozaurze chyba go przejąłem. Pozdro

-- dodano 2015-07-11 21:16 --

Help!!! - hilfe!!! - помогите!!! :cry: :-? #-o

-- dodano 2015-07-13 15:32 --

Dopadłem w końcu immo.Czy mógłby mi ktoś objaśnić jak to jest z tymi zworami? Szukałem ale wszystkie podpowiedzi były na pw.Wcześniej wyczytałem : "Cut the two wires leading to pins 10 and 13 at a position close to the immobiliser ECM." Pytanie jak liczyć piny bo żadnego oznaczenia nie ma :?: Nie chciałbym tego robić tak jak mi się wydaje, bo moge narobić bałaganu. Lepiej się upewnić.Wklejam zdjęcie kostki. Z góry dzięki za podpowiedzi. Jak coś to na pw.
Załączniki
WP_20150713_003.jpg
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: arko »

Witam . Jutro jak znajdę chwilkę czasu zrobię zdjęcie u siebie i wrzucę może się połapiesz w tych zworkach #-o :D
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: duracell »

Proszę http://fordprobe.pl/upload/files/immo3.jpg
Później plik skasuję
„czysta krew, trzeźwy umysł”
lisu
Posty: 28
Rejestracja: 2010-12-11 11:55
Samochód: Probe II, 95, 2.0
Lokalizacja: Rzeszów

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: lisu »

-- oryginalny post 2015-07-13 21:01 --

Jupii :!: Dzięki wielkie. Jutro będę działał dalej. :D . Pozdrowionka :D

-- dodano 2015-07-14 21:04 --

Dziękuje za odzew. Zrobione. Zagadał od strzała. Super =D> =D>
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: duracell »

Fajnie :D Szerokości ...
...no i pooooojeeechaaał w stronę zachodzącego słońca.. :mrgreen:
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: sawmaster »

czy ktoś się orientuje czy immo jest jakoś powiązany z ecu ? jeśli chcę wymienić immo to od razu z ecu?
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: KrecioPL »

W rocznikach 96-97 Immo było w ECU - jeśli chcesz wymienić Immo (swoją drogą - po co?) to trzeba wymienić ECU oraz przekodować kluczyk.

Ja u siebie mam wyprute immo z kompa, robił mi to mechanik. Wszyscy mówią, że się nie da, a jemu się udało. Nie pytaj jak, sam nie wiem.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: avel »

http://eshop.autoelectronic.cz/mazda_emu

1500 koron czeskich. Produkowane prawdopodobnie w Czechach. Sprzedają to na europejskim Ebayu, ale u nich na stronie bezpośrednio jest najtaniej.
Trafiłem na to, na jakimś forum Mazdy i zachwalali.
Emulowanie imo z technicznego punku widzenia nie jest takie trudne, aby zmusić ECU do działania bez imo, trzeba mieć po pierwsze program dekodujący klucz, (który zna algorytm i kosztujący górę pieniędzy) i coś co wyśle poprawny kod do ECU.
Tutaj dostajemy za 250zł gotowy emulator do wlutowania, oczywiście emulator działa tylko z jednym ECU, dla którego został przygotowany.

Mechanik musiał użyć emulatora. Nie da się tego obejść inaczej, procesor w ECU nie pozwoli chodzić silnikowi jeżeli nie dostaje kodu z modułu IMO, albo właśnie z emulatora.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: Romas »

Krecik pewnie że się da tylko nie jest to robota na godzinę tak jak w immo '94 :wink:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: KrecioPL »

avel pisze:Mechanik musiał użyć emulatora. Nie da się tego obejść inaczej, procesor w ECU nie pozwoli chodzić silnikowi jeżeli nie dostaje kodu z modułu IMO, albo właśnie z emulatora.
Wątpię, operacja została powtórzona na dwóch ECU - moim ORY i drugim, który kupiłem żeby sprawdzić czy moje problemy NIE SĄ związane z ECU.
Zapłaciłem za to śmieszne pieniądze, ale siedział nad tym ładnych kilka tygodni.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: Romas »

Można użyć emulatory jak i "wyciąć" dane immo. Ale bez lutowania w kompie się nie obejdzie
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: _/Damian\_ »

Witam:) Czy ktoś kojarzy może czy pomiędzy rocznikiem 94, a 96 jest faktycznie jakaś różnica? Immo znajduje się w tym samym miejscu co w 94? Oczywiście mowa o silniku 2,5. Pytam, bo chcę przytulić rok 96, ale gościu od razu mówi, ze immo walnięte, a gdyby okazało się, że różnic brak, wówczas mogę wykonać motyw ze spinaczem jak w swoim 94, który po zaaplikowaniu spinacza biurowego śmiga już tak na nim z 8 lat bez żadnych zastrzeżeń:))) Wiec jak to wygląda w 96?
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: Benet »

Nowsze roczniki już nie mają tego badziewnego immo co było z pilocikiem do kluczyków. Tego nowego już się nie da obejść, a przynajmniej nie łatwo jest to zrobić.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: _/Damian\_ »

Więc jaki pomysł?
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: Benet »

Jest bardzo ciężkie do obejścia, bo stacyjka, immo i chyba ECU są sparowane. Można wymienić wszystkie trzy na sprawne, to załatwi problem. Byli też twardziele co przerabiali wiązkę pod immo z poprzednich roczników, chyba trzeba wtedy aparat zapłonowy zmienić na stary bo będzie walić check engine ciągle.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: _/Damian\_ »

hmmmm czyli szukać czegoś "na allegro" z demontażu jakiegoś "dawcy"
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: Benet »

Pierwsza metoda, to znaleźć dawcę i przełożyć z niego ECU, immo i stacyjkę. Druga metoda wsadzić ECU, immo i aparat zapłonowy ze starszych roczników i przerobić wiązkę. Chyba lepsza pierwsza, bo nie trzeba ciąć oryginalnych przewodów. No i jeszcze potrzebny kluczyk od nowego zestawu żeby kod pobrać.

Oczywiście to wszystko pod warunkiem, że to faktycznie immo zdechło. Bo w porównaniu do tego starego, to nowe się praktycznie nie psuje.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: duracell »

_/Damian\_ pisze:Pytam, bo chcę przytulić rok 96, ale gościu od razu mówi, ze immo walnięte,
Dowiedz się czy auto stało bez akumulatora więcej niż 7 dni. Te immo z wyższych roczników tak mają że przy długim postoju immo się resetuje i nie widzi kluczyka. Wtedy należy sparować immo z kluczykiem, procedura jest dość długa polega na włączaniu i wyłączaniu zapłonu w kreślonym czasie określoną ilość razy.
Albo skorzystaj z rozwiązania takie jak tutaj http://www.ukpoc.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=70369
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: _/Damian\_ »

Duracell Dzięki za konkretną odpowiedź. Ludka zapytam, nt. tego ile auto stało. Ale z tego co wywnioskowałem z rozmowy to stało ono z podpiętym aku. Zwyczajnie chciał wsiąść i odpalić, a auto zaniemogło. Koleś nie rozkminiał co i jak i zaufał niemieckim "fachowcom", że to immo (auto stoi obecnie w DE). Dziadek ma 71lat i świadomość tego, że za auto warte +/- 1000Eu, musiałby zapłacić z 1500Eu za naprawę sprawiło, że odpuścił temat i zdecydował się na sprzedaż, jakiemuś maniakowi Probe, jak ja:P
Myślę, że ta druga opcja jest chyba najłatwiejsza do realizacji:P, czyli kupić i podmienić immo, które współdziała z oryginalnym kluczykiem i stacyjką auta, si? Te kabelki widoczne na zdjęciach to seryjnie tak są czy to ktoś porobił zworki?
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: arko »

Ja mam takie obejście , możesz sprubować
Załączniki
20160811_095856.jpg
20160811_100139.jpg
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: infernoblade »

A ja u mnie w ogolę tą plątaninę kabli wyrzuciłem :mrgreen: Połączyłem masy tak jak idą w nowszych modelach i wszystko działa jak należy
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: _/Damian\_ »

Arko Ty jak widzę, masz tak samo, jak ja w 94r. W 96 jest, z tego co czytałem, niestety immo wraz z kompem:( Więc tak jak na załączonym obrazku, który pokazałeś niestety nie zadziałam:((( Ale oczywiście dzięki za chęci i udział w temacie:)
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: duracell »

_/Damian\_ pisze: W 96 jest, z tego co czytałem, niestety immo wraz z kompem:(
Niezupełnie, część immo jest w kompie a druga część jest głębiej z tyłu za kompem- oczywiście obie części są sparowane a co za tym idzie jak wymieniać to obie.
Dlatego tak jak wcześniej "napisałem" najlepsze wyjście to emulator immo który robi i sprzedaje pepik. Pomimo że wychodzi trochę drożej niż zakup kompa, kluczyka i magicznego pudełeczka to w ogólnym rozrachunku masz kompa który odpali każdego Probasa o ile oczywiście padnięte jest immo :)
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: _/Damian\_ »

Duracell nie zupełnie kminię temat, oczywiście jeśli jest taka "magiczna" kostka, to zakupię ją u owego pepika, chociaż nie mogę tego do końca rozkminić:P W linku, który podałeś jest pokazany komp, a poniżej inny koleś podaje odnośnik do e-bay co należy kupić, czy to to? A wzór na problem to : Kupić u pepika, wylutować starą i wlutować nową?

A propos byłem dzisiaj na oględzinach auta i motor usiłuje wystartować, ale jest to bez skutku, kręci, kręci i kręci...odpalić nie może:( Ja już nie pamiętam jak miałem u siebie z immo czy jak było one walnięte to silnik też mi kręcił czy w ogóle nie reagował na ruch kluczyka:P
Ostatnio zmieniony 2016-10-16 19:01 przez _/Damian\_, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”