immobiliser, immo - gdzie jest?

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: Robert » 2010-02-10 18:05

Do Arko:
Tam było "immo II generacji - Temic", w odróżnieniu od "immo I generacji - Bosch".
Zgaduję, że w trakcie czytania pojawiła Ci się dodatkowa literka "w". ;)
Oba immobilajzery są w d.generacji, 93-95 to Bosch, 96-97 to TEMIC.

Do Ambrożego: patrz wyżej ;) - w jedynkach nie mamy problemów z padającym immo :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Ambrozy
Posty: 294
Rejestracja: 2008-01-04 22:04
Car: brak
Lokalizacja: Małkinia Górna

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: Ambrozy » 2010-02-10 18:32

:P Ja też nie mam problemów z immo. Bardzo dobrze, że podkreśliłeś to "w".
Robert pisze:w jedynkach nie mamy problemów z padającym immo :P
No akurat o immo możecie być spokojni. Warto natomiast sprawdzić gdzie macie podłogę, a gdzie już jej nie ma 8)
93'EuroProbe 2 i 1/2

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Car: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: 2Ya » 2010-02-11 02:24

Bolek88 pisze:ogólnie chodzi o to ze stracilem jedyny kluczyk jaki mialem z immo... niestety nie dorobilem, a przy zakupie dostalem tylko jeden kluczyk... wiec co w takim razie najlepiej wymienic aby wszystko gralo spowrotem tak jak powinno...

-- dodano 2010-02-10 12:10 --

w sensie zeby autko paliło :):)

Napisz do mnie na PW jeśli szukasz/chcesz zestaw na auto - poza tym uzupełnij stopkę o model i rocznik auta ,bo nawet nie wiadomo co ty tam masz dokładnie ;)
arko pisze:
Nie wiem dlaczego tak piszesz ale u mnie jest wyrzucone immo ,porobione są zworki w kostce i wszystko działa jak należy :D
A na pewno masz Temic ? Pisałem w tej sprawie do ciebie kiedyś (stosunkowo niedawno) jak miałem problem z tym szitem,bo niby sobie z tym poradziłeś i do dziś nic nie odp..
Na zworkach to mi jedynie odpalał na kilka sekund i gasł i tak z 3 czy 4 razy i się uzbrajał i już nie odpalał..więc ten układ nie jest taki za pojedyńczy raczej :)

Robert pisze:, 93-95 to Bosch, 96-97 to TEMIC.

Nie wiem jak to było dokładnie ale w 95 już był Temic - nie wiem czy od 1 stycznia czy 8 maja czy 17 lipca ;)
Ale również był Bosch jak sięgam dobrze pamięcią ;)

Podsumowując:

I jak idzie obejśc Temica zworkami to jestem totalnym głąbem jak i wszyscy,którzy piszą w sieci,że nie idzie :)
Nawet jeśli miałbym nim być to bardzo by mnie ucieszył fakt,gdyby szło tak zrobić,bo w oparciu o swoje i różne wiadomości na ten temat przejechałem się boleśnie i odmrożeniowo :D
A nigdy nie wiadomo czy sytuacja się nie powtórzy ;)



Pzdr. & c ya..
Obrazek

Bolek88
Posty: 16
Rejestracja: 2009-03-31 21:31
Car: Ford Probe 96r. 2.5V6
Lokalizacja: Wola

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: Bolek88 » 2010-02-11 02:56

no i witam ponownie, wszystko poszlo gladko, ale... zlokalizowalem temic i co sie okazalo... ze wszystkie kable jakie prowadza do temica sa polutowane na stałe, do tego jeden luzny jakby sie oderwal od ktoregos z pinów, w zalacznikach przedstawiam syytuacje i prosze o zdjecie tej wtyczki z kompletnym okablowaniem...
a.jpg
wiązka z temiciem
b.jpg
wtyczka Temica



P.S. a ma ktos moze taka wtyczke z wiązka na stanie?
Ostatnio zmieniony 2010-02-11 11:21 przez Bolek88, łącznie zmieniany 1 raz.
... New Style, New Image... Probe II 96r. 2.5v6 ;)

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Car: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: 2Ya » 2010-02-11 03:16

Tzn. co poszło gładko ? Odpaliłeś auto bez zgubionego kluczyka ? Czy miałeś cały czas kluczyk,a nie mogłeś odpalić przez rzeźbę ? bo już nie wiem..
Ewidentnie jakas rzeźba..

Pzdr. & c ya..
Obrazek

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: Robert » 2010-02-11 04:38

2Ya pisze:Tzn. co poszło gładko ?
Poszło gładko przejrzenie 2 poprzednich stron w celu namierzenia samego immo (na chacie pytał gdzie je znaleźć) :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Bolek88
Posty: 16
Rejestracja: 2009-03-31 21:31
Car: Ford Probe 96r. 2.5V6
Lokalizacja: Wola

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: Bolek88 » 2010-02-11 11:31

chodzi o to ze wszystkie czesci czyli stacyjke kompletna i ecu zamontowalem bez problemu, a Temica nie moglem znalesc bo byl wcisniety ze go prawie widac nie bylo. wiec jesli ktos moze wyslac zdjecie tej wtyczki z Temica, to bardzo bym prosil o wrzucenie na forum, bo bez jakiegokolwiek wzoru nie ma szans na poprawne zmontowanie tego:) Pozdrawiam
... New Style, New Image... Probe II 96r. 2.5v6 ;)

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: Robert » 2010-02-11 17:19

2Ya pisze:I jak idzie obejśc Temica zworkami to jestem totalnym głąbem jak i wszyscy,którzy piszą w sieci,że nie idzie :)
:arrow: http://www.omitec.com/us/support/common ... ntsystems/
Immobiliser (Ford Probe) (Mazda MECS)
From 1995 the Probe vehicles were equipped with an immobiliser that has created some problems. The immobiliser is wired into the ignition output signal from the distributor and may disrupt the output signal despite the immobiliser being disarmed. A kit is available from Ford to increase the amplifier output and this usually solves the problem. It is also possible to rewire the ignition wiring and thus by-pass the immobiliser.

Cut the two wires leading to pins 10 and 13 at a position close to the immobiliser ECM. Join the two wires together that are not connected to the immobiliser. These wires lead to the distributor and to the ECM and the result is an uninterrupted signal from distributor to ECM. Join the two wires together that are connected to the immobiliser (pins 10 and 13) and connect to ground.
Ale nie mam co pociąć, by spróbować, czy zadziała. :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Car: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: 2Ya » 2010-02-11 22:16

Robert pisze:
2Ya pisze:I jak idzie obejśc Temica zworkami to jestem totalnym głąbem jak i wszyscy,którzy piszą w sieci,że nie idzie :)
:arrow: http://www.omitec.com/us/support/common ... ntsystems/
Immobiliser (Ford Probe) (Mazda MECS)
From 1995 the Probe vehicles were equipped with an immobiliser that has created some problems. The immobiliser is wired into the ignition output signal from the distributor and may disrupt the output signal despite the immobiliser being disarmed. A kit is available from Ford to increase the amplifier output and this usually solves the problem. It is also possible to rewire the ignition wiring and thus by-pass the immobiliser.

Cut the two wires leading to pins 10 and 13 at a position close to the immobiliser ECM. Join the two wires together that are not connected to the immobiliser. These wires lead to the distributor and to the ECM and the result is an uninterrupted signal from distributor to ECM. Join the two wires together that are connected to the immobiliser (pins 10 and 13) and connect to ground.
Ale nie mam co pociąć, by spróbować, czy zadziała. :roll:


Znam ta stronę ale to nie tyczy się to Temica - nie ma ma pinu 13..
Wszystkich jest zaledwie 10..

To by rozwiązało problem:

http://www.motoallegro.pl/item917486397 ... ammer.html

;)

Jak znajde czas i nie zapomnę to zrobię foto wtyczki do immo.

Pzdr. & c ya..
Obrazek

Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Car: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Gallery: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: arko » 2010-02-14 10:34

Witam . nie wiem które immo miałem bo po prostu się na tym nie znam #-o wiem że jest usunięte i tyle ,są porobione zworki i to działa . Mogę wkleić foty ale to chyba nie tu .
Robert masz racje dopisałem sobie to "w"

pozdrawiam.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Car: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: 2Ya » 2010-02-14 18:02

To podeślij mi na PW jak możesz,bo jestem ciekaw bardzo .

Pzdr. & c ya..
Obrazek

Bolek88
Posty: 16
Rejestracja: 2009-03-31 21:31
Car: Ford Probe 96r. 2.5V6
Lokalizacja: Wola

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: Bolek88 » 2010-02-16 14:05

Witam wszystkich i kolejny raz prosze was o zdjecie wtyczki do Temica, wraz z okablowaniem... o co dokladnie chodzi bylo kikla postow temu ale dla przypomnienia zostawiam zalaczniki;]
Załączniki
20100210079.jpg
wtyczka polutowana na stale prosze o jej zdjecie
20100210074.jpg
wiązka z temica prosze o zdjecie
... New Style, New Image... Probe II 96r. 2.5v6 ;)

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Car: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: 2Ya » 2010-02-16 16:48

Fotki poszły na PW.
Arko dzięki również za foty - to jest Bosch I generacji ;)

Pzdr. & c ya..
Obrazek

Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Car: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Gallery: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: arko » 2010-02-16 17:12

Czy to ma działać wraz z tym przekaźnikiem :?: To są dodatkowe kabelki czy wypięte z kostki z immo i odpowiednio podpięte pod dodatkowy przekaźnik :?:
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Car: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?

Post autor: 2Ya » 2010-02-16 17:41

Widocznie tak skoro masz tak zrobione przez elektryka,tak jak napisałem ci na PW .

Pzdr. & c ya..
Obrazek

Awatar użytkownika
bif84
Posty: 7
Rejestracja: 2010-04-16 16:03
Car: probe '94 2.0
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Immobilizer raz łapie raz nie.

Post autor: bif84 » 2010-04-16 16:29

Witam! W moim Probe 2.0 '94r. posiadam immo z dodatkowym pilotem (nie w kluczyku). Poprzedni właściciel poinstruował mnie co do odpalania tzn. przekręcić kluczyk do zapalenia kontrolek (pozycja nr 2) wcisnąć przycisk na kluczyku i odpalać. Wszystko pięknie działało jakiś czas lecz ostatnio zaczęło szwankować, tzn. raz odpala raz cisza (nie kręci rozrusznik - nic się nie dzieje oprócz przymrużania zegarka w czasie próby kręcenia). Swoje podejrzenia skierowałem na słabą baterie w pilocie od immo ponieważ gdy go wciskam niekiedy nie słychać charakterystycznego kliknięcia i wtedy auto nie reaguje. Po prostu tak jakby nie za każdym razem odbijało immobilizer. Niestety po wymianie baterii problem pozostał. Dodam,że auto nie gaśnie samoczynnie - problem pojawia się (jak dotąd :/) jedynie w trakcie odpalania ( od czasu do czasu). Kiedy nie mogę zapalić przekręcam stacyjką parokrotnie (3-4 razy) i samochód zapala za którymś razem od szczała. Zastanawiam się też czy nie ma to związku z wilgocią bo problem zdarza się nagminnie w czasie deszczu. Czy problem może leżeć po stronie wadliwego pilota, stacyjki czy samego immo? Sorry za długi opis jestem nowy i szukałem wcześniej po forum ale nie znalazłem takiego przypadku.
Ostatnio zmieniony 2010-04-16 23:15 przez bif84, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Immobilizer raz łapie raz nie.

Post autor: Robert » 2010-04-16 17:42

Na dole strony 42 w instrukcji do rocznika 1996 (lub na górze 126 w '97) znajdziesz zadziwiające wyjaśnienie (przynajmniej tak sądzę z Twojego opisu).

Jak znaleźć te instrukcje? Nie wykluczam, że już czytałeś: :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=2277 , ale nie zaszkodzi rzucić okiem jeszcze raz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
bif84
Posty: 7
Rejestracja: 2010-04-16 16:03
Car: probe '94 2.0
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Re: Immobillizer

Post autor: bif84 » 2010-04-17 00:01

Ściągnąłem te instrukcje w j. angielskim i piszą tam tylko jakieś pierdoły, typu nie wciskać gazu przed ani w trakcie rozruchu. Było by prościej gdyby ktoś po prostu napisał na co mam zwrócić uwagę a nie odsyłał do instrukcji obsługi samochodu. Autko dzisiaj odstawiłem pod dom i nie mogę odpalić do tej chwili, gdy wciskam przycisk immobilizera nic się nie dzieje (chyba jednak wywalę to ustrojstwo, szkoda byłoby jednak gdybym się potem dowiedział,że przyczyną była jakaś błahostka).

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Immobillizer

Post autor: Robert » 2010-04-17 07:42

W obu wspominają o wciśnięciu sprzęgła, o czym nie napisałeś w poradach przekazanych przez sprzedającego.
Założyłem, że masz skrzynię manualną oraz, że ten szczegół mógł umknąć Twojej uwadze :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
wujeksex
Klubowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Car: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Gallery: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Immobillizer

Post autor: wujeksex » 2010-04-17 07:50

Robert, a jak to właściwie jest z tym sprzęgłem :?: Dla mnie oczywiste jest, że rozrusznik nie zakręci jak nie wciśniesz pedału sprzęgła w manualu, a w automacie musi być w pozycji "P".
Kilka osób twierdzi, że tak było tylko w wersjach USA, a Europę odpalisz bez wciskania sprzęgła.
Moim zdaniem komuś się ten wyłącznik krańcowy pod pedałem uwalił i nie wymieniał, tylko skręcił przewody.
Wiesz coś na ten temat :?:
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem

Awatar użytkownika
Kryska
Posty: 75
Rejestracja: 2010-01-27 23:43
Car: 2,5 V6 '96
Gallery: viewtopic.php?t=17214
Lokalizacja: Choszczno

Re: Immobillizer

Post autor: Kryska » 2010-04-17 08:36

wujeksex pisze:a Europę odpalisz bez wciskania sprzęgła
Dokładnie, odpala bez problemu bez wciskania sprzęgła :!:
...

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Immobillizer

Post autor: Robert » 2010-04-17 10:24

Fabrycznie w każdej jedynce (ja mam euro ze Szwajcarii), OLEYe mają dwójkę euro i - o ile on dobrze pamięta - też musi, ale zaraz zejdzie i sprawdzi.
:arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?p=30054#p30054
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
bif84
Posty: 7
Rejestracja: 2010-04-16 16:03
Car: probe '94 2.0
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Re: Immobillizer

Post autor: bif84 » 2010-04-17 10:38

Bez wciśniętego sprzęgła odpalam tylko rower i taczki więc niestety to nie to :(

Awatar użytkownika
Kryska
Posty: 75
Rejestracja: 2010-01-27 23:43
Car: 2,5 V6 '96
Gallery: viewtopic.php?t=17214
Lokalizacja: Choszczno

Re: Immobillizer

Post autor: Kryska » 2010-04-17 10:44

Ja sprawdziłam wczoraj zupełnie przez przypadek....odpala...ale może faktycznie jakaś usterka ja się nie znam, choć nie spotkałam jeszcze auta które nie odpala bez wciśniętego sprzęgła.
...

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10498
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Immobillizer

Post autor: Kocureq » 2010-04-17 12:09

Mój poprzedni 1997 euro odpalał bez sprzęgła (ba, na jedynce to potrafił zapalić i pojechać pomimo ręcznego ;)). Obecny 1995 Kanada musi mieć wciśnięte sprzęgło. Z tego co wiem, to zwykle w autach amerykańskich było wymagane wciśnięcie sprzęgła. Choć Kucyk Fiszy też ma czujnik pod sprzęgłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”