Problem ze światłami

Awatar użytkownika
Witek
Posty: 6
Rejestracja: 2005-08-13 17:36
Galeria: viewtopic.php?t=8892
Lokalizacja: Lubań

Problem ze światłami

Post autor: Witek »

Witam wszystkich! W moim Probku pojawił się problem ze światłami. Po ich włączeniu często zdarza się, że prawe albo lewe światło świeci dużo słabiej. W momencie gdy w nie uderzę ręką wszystko wraca do normy. Kolejnym problemem jest to, że czasem z krótkimi światłami włączają mi się halogeny, które powinny świecić tylko po włączeniu świateł długich. Wydawało mi się, że jest to spowodowane zaśniedziałymy stykami w lampach ale po rozebraniu lamp i przeczyszczeniu styków we wtyczkach nic się nie zmieniło :( Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i mógłby coś podpowiedzieć? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam!
Srebrne V6 '93
Awatar użytkownika
Camel
Posty: 256
Rejestracja: 2005-09-14 15:37
Galeria: viewtopic.php?t=6440

Post autor: Camel »

witam.
bardzo mozliwe, ze jest to wina przelacznikow przy kierownicy ( najprawdopodobniej brudne styki ) ewentualnie jakis przekaznik wariuje moze od wody ktora sie tam dostała
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Skoro uderzenie zmienia stan to najprawdopodobniej styki żarówki - choć te czyściłeś.
Więc albo przebicie na którymś przewodzie idącym z lampy, albo brak masy (te działające halogeny...)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Jaarecki
Posty: 75
Rejestracja: 2005-10-16 15:13
Galeria: viewtopic.php?t=6634

Post autor: Jaarecki »

Mój kolega miał taki sam problem w Mazdzie 323F z 92roku i po wymianie żarówek problem ustąpił. Jak dla mnie to dziwne zjawisko ale wymiana pomogła.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Ten sam problem miałem w swoim GT Igen. Po wyczyszczeniu styków żarówki z kablami nic to nie dało dopiero wymiana całej żarówki na nową pomogła. Stara raz świeciła normalnie a raz ciemniej.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Witek
Posty: 6
Rejestracja: 2005-08-13 17:36
Galeria: viewtopic.php?t=8892
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Witek »

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Postanowiłem zacząć od wymiany żarówek. Pojeździłem dzisiaj chwilę z innymi żarówkami i jak narazie wszystko było OK.
Srebrne V6 '93
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Oby tylko takich problemów :D

TO CO LECIM OFF TOPIC :D 8) :twisted:

*** |-( ***
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Prowokujesz!... :twisted:
Więc ciągniemy temat problemów ze światłami:
Moje prawe światło odmówiło posłuszeństwa i nie było łaskawe 2 dni temu się otworzyć. Bynajmniej nie zamarzło (były takie obawy na forum). Szybka telefoniczna konsultacja z Pelotem, ściągnięcie ramienia cięgna z silniczka (choć bez zdejmowania powieki - wystarczyła szczotka do śniegu) i teraz jeździ zablokowane w pozycji otwartej (za pomocą tej samej szczotki).
Plastikowa szczotka w zestawie naprawczym każdego Probka! :twisted:
W następnym odcinku: jak moje slicki odbijają światło (właściwie odbijały, bo zmieniłem na zimówki). Wielkość bieżnika (0mm - bez śladu, że kiedyś był) rzuca nowe światło na opisywane obroty: :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 4596#84596
Może temat obrotów pociągnie kto inny, bo ja już się wystarczająco naraziłem 8) :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Robert pisze:Moje prawe światło odmówiło posłuszeństwa i nie było łaskawe 2 dni temu się otworzyć.
Czyżby to które robiliśmy w Rynie :shock:

A co dokładniej się stało??? :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Jedrek pisze:
Robert pisze:Moje prawe światło odmówiło posłuszeństwa i nie było łaskawe 2 dni temu się otworzyć.
Czyżby to które robiliśmy w Rynie :shock:

A co dokładniej się stało??? :wink:
tym razem się nie zapiekło,wtedy tyle smaru tam poszło że na 2 zimy by wystarczyło :lol:
Wydaje mi się że silniczek się rozszczelnił i dostała się woda :!:
Obrazek
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

No to opalarka do łapy - podgrzać silniczek i jak podniesie to już nie opuszczać :twisted: :twisted: :twisted:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Myślę... :shock: - sorry, ale mnie samego to zaszokowało :lol:
Więc myślę :wink: , że to jakieś zwarcie w silniczku prawego światła - po nocy z podniesionymi lampami widzę ciemność (kontrolek).
Myślałem, że alarm - ale nie.
Prawy pewnie próbował uparcie podnieść oczko.
Retra w kieszeni i zobaczymy teraz...
Przy okazji potrzebowałem szczotki do odśnieżenia mojego bolidu, więc znalazłem całkiem nowe zastosowanie dla pióra wycieraczki 8)
Pióro wycieraczki (może być zużyte) w zestawie naprawczym każdego Probka! :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

dobra ;d stalo sie niestety, prawdopodobnie przepalila mi sie zaroweczka

po 1) czy 'uniwersalna zarowka' bedzie pasowac? bo nie chcialbym rozkrecac tego calego ustrojstwa zeby sie okazlo ze mi zarowka nie pasuje ;d a mam jedna taka w garazu

po 2) jak sie zabrac do tego wymieniania, jest kilka tematow i sposobow - ktory jest najlepszy do 2gen - musze tu zaznaczyc ze te pokretla do recznego podnoszenia swiatel nie chca ze mna wspolpracowac - po 1sze jest slaby dostep do tego, po drugie to jest jakies takie miekknie i nawet nie wiem jak to zlapac =d

wiec chyba pozostaje mi podniesc swiatla i wyjac bezpiecznik/odpiac akumulator? czy jak odepne akumulator to nic mi sie nie zresetuje itd


prosilbym o jak najszybsze odpowiedzi bo chcialbym dzis do zrobic ;]

pozdro ;]
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

:lol: hehehehe to miękkie to jest gumowa osłona , zdejmij ja i będziesz miał pokrętła łatwo dostępne i TWARDE:D:P
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
cacek
Posty: 1378
Rejestracja: 2006-01-12 16:54
Samochód: Wołowina
Galeria: viewtopic.php?t=8555
Lokalizacja: Police

Post autor: cacek »

A jaka to dla wedlug Ciebie uniwersalna żarówka :lol: sorki :wink:, a o tym jak wymienić żarówke gdzieś ktoś kiedyś opisywał. Robi sie to na otwartych oczkach, wciskasz takie "śrubeczki" i oczko mozna wyjąć. Poszukaj tego gdzies jest napewno.
Pozdrawiam
"...Jedni będą mnie szanować, drudzy znienawidzą..."
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

nie wiem jaka to bo to starszego pasujaca do jego astry ;P jakies 'wyjatkowe' sa te zarowki do probe czy to jakis standard?
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

To są zwykłe, najzwyklejsze w świecie żarówki H-4. :wink:
Problem w tym, że najlepiej by było, aby nowa żarówka była taka sama jak w drugiej lampie. Chodzi o moc itd.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

ide na stacje kupic sobie zaraz ze 2-3 sztuki ;)
jesli uda mi sie wymienic zarowke w mniej niz 30 minut to zmienie tez druga ;)


pozostaje liczyc na to ze mnie nie zlapia jak bede wracal do domu... rano jakos przejechalem do pracy, trzeba sie wczesniej wyrwac zanim sie sciemni

no i to kolejny argument przemawiajacy za zainteresowaniem sie swiatlami dziennymi

pozdro i dzieki za odpowiedzi
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Proponuję Ci najpierw wyjąć żarówkę i kupić taką samą.
I pamiętaj!!!
Przy zakładaniu nowej żarówki nigdy nie łap jej za szkło.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

z pozno :D juz kupilem TUNGSRAM H4 HALOGEN

H4 (E1) 2D7
12 V 60/55W

moze bedzie pasowac :P jak nie to trudno, droga mnie nie kosztowaly

swoja droga wczoraj bylem na wymianie oleju i filtra, wiec moze to nie zarowka tylko cos gdzies koles przypadkiem odlaczyl, no ale to malo prawdopodobne bo to troche nie te rejony :)

/edit
zabralem sie za to i jak probuje recznie podniesc swiatla to mi "odbija' samo, weic chyba pozostaje wlaczyc swiatal i wyjac bezpieczniek/aku odlaczyc

/edit 2
pojechalem do miejscowego mechanika i mi w 10 min wymienil bez odkrecania/rozlaczania czegokolwiek :D
i tym oto sposobem mam jedna (stara) biala zarowke a nowa swieci na zolto- ale wieś! :D
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
stiv
Posty: 274
Rejestracja: 2006-10-01 15:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem ze światłami

Post autor: stiv »

Witek pisze:Witam wszystkich! W moim Probku pojawił się problem ze światłami. Po ich włączeniu często zdarza się, że prawe albo lewe światło świeci dużo słabiej. W momencie gdy w nie uderzę ręką wszystko wraca do normy. Kolejnym problemem jest to, że czasem z krótkimi światłami włączają mi się halogeny, które powinny świecić tylko po włączeniu świateł długich. Wydawało mi się, że jest to spowodowane zaśniedziałymy stykami w lampach ale po rozebraniu lamp i przeczyszczeniu styków we wtyczkach nic się nie zmieniło :( Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i mógłby coś podpowiedzieć? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam!
wymień przekaźnik od świateł i wtyczki w lampach,trzeba kupic wtyczkę do żarówki h4 uciąc kabelki z zapomtowac nową wtyczunie ;) miałem ten sam problem a teraz wszystko świeci jak choinka :wink:
Ford Probe II generacja rok 94 silnik 2.0
Red Rocket :P
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
Awatar użytkownika
Krzychu
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-22 11:44
Samochód: Probe 94r., 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=12700
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Krzychu »

Witam! Od nie dawna mam problem z światłami mijania. Raz były raz nie a dzisiaj zgasły na stałe. Wszystkie inne są i wszystko poprawnie działa tylko że nie ma świateł mijania. Czy jest jakiś osobny bezpiecznik od świateł mijania? Może jakiś przekaźnik? Może ktoś pomóc?
Czarny 2.5 V6 GT 94r. USA
maciek
Posty: 1
Rejestracja: 2008-10-17 15:47

lampy przednie

Post autor: maciek »

Cześć tu Maciek !
Mam probe II 2.5 i problem ze światłami.
Po otworzeniu "oczu",palą się obie lampy ,zamykam i ponownie otwieram to lewy relektor ledwo świeci,po zapaleniu
długich lewgo długiego światła nie ma .Może ktoś wie co robić,pewnie napiszecie"jedż do elektryka",a może coś madrzejszego.
Pozdrawiam wszystkich ! :1111_bye:
Ostatnio zmieniony 2009-03-30 13:11 przez maciek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem ze światłami

Post autor: Robert »

Wyjmij żarówkę. Jeśli przepalona (i kontaktowała przypadkiem), to wymień. Jak wygląda ok, to poruszaj kablami w kostce, psiknij na styki jakimś preparatem wypierającym wodę (ale nie izolującym), wsadź ją (żarówkę, nie wodę) porządnie na miejsce i po sprawie (mam nadzieję).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
foxx999
Posty: 9
Rejestracja: 2009-11-18 23:44

Pytanie o halogeny

Post autor: foxx999 »

Witam,
na początku chciałem zaznaczyć, że jestem raczej zielony z elektryki, a raczej o nią tutaj chodzi. Gdy kupiłem Probka dwie wiązki dochodzące do halogenów były odłączone, po ich podłączeniu i zmianie świateł na drogowe, halogeny włączyły się, ale wyłączyć już się nie chcą po zmianie świateł na mijania. Pomaga dopiero zmiana świateł na postojowe. Macie jakieś pomysły?
pozdrawiam
Ford Probe II gen 2,5 r.95
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”