Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

mbmaster => u mnie działają 8) tylko pod obciążeniem na luzie faktycznie nie chodzą.
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

A u mnie od dzisiaj chodza nawet na postoju ale tylko jak sie da w pedal mocno. Pod obciazeniem wczesniej mi nie dzialaly wogole. Malo tego po odpaleni silnikia Vris 1 otwieral sie na stale.
Obrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Dzisiaj pojechalem autem na uczelnie i staralem sie tak jechac by pominac to szarpanie. Jestem bardzo zadowolony. Auto dostalo wigoru na wysokich obrotach. Jak zalaczy sie vris 1 i 2 czyc jak przywywaja kucyki, poprostu rewelka.

A tak wyglada problem opisany bardziej fachowo przez tomkarvf

Sytuacja wygląda tak:
-Na VRIS1 kiedy nie działa powinno być <1V a jest 2.5V
-VRIS2 wszystko w porządku
-na TPS (przewód sygnałowy) pojawia się zmienne napięcie do 22 V
Faktycznie jak działają VRISy to powyzej tych 4250 silnik zaczyna przyjemnie ryczeć i auto jedzie lepiej (przynajmniej subiektywnie)
Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Kurczę, ciekawe co pokaże hamownia.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

RX pamiętaj papierekiem u siebie wiesz co ...... :D
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Vris juz dziala jak potrzeba nic nie szarpie tylko smigac i dawac w pedal
Obrazek
Awatar użytkownika
Maro
Posty: 342
Rejestracja: 2005-05-05 00:53

Post autor: Maro »

mbmaster pisze:Vris juz dziala jak potrzeba nic nie szarpie tylko smigac i dawac w pedal
mbmaster na 3 stronie pisze:Jak tylko bedzie ukonczone to wrzuce filmik z dzialajacymi zaworami.
Tak tylko przypomninam, bo jestem ciekawy jak to wyszło 8)
i na pewno nie tylko ja
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Zmierz g-techem jestem ciekaw ile wyjdzie.
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Niemam G tech-a :roll: A z reszta to badziewie oszujkuje jak cholera

Filmik nakrece niebawem ale tylko jak vrisy dzialaja na postoju no moze podczas jazdy tez ale sie okaze :P Co do mocy to wzrosla napewno wkoncu slysze jak V6 powinna chodzic :)

Squad a moze jutro male sciganko na spalarni? 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Super, że się udało 8) Jaki był powód tego szarpania, o którym wcześniej pisałeś? Czy możesz oszacować jakie są koszty tego sterownika? Nie sprawdzałem u siebie VRISów ale jak się okaże, że też jest do bani to może się skuszę na Twój wynalazek. A i jeszcze jedno: jak wygląda spalanie e tej chwili?
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Sqad pisze:mbmaster => u mnie działają 8) tylko pod obciążeniem na luzie faktycznie nie chodzą.
VRISy mają się otwierać tylko gdy przepustnica jest otwarta na max. więc na postoju raczej trudno to zaobserwować, pewnie dlatego większości z was się wydaje że macie niesprawne :wink:
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Przepustnica jest sterowana potencjometrem zwyklym od strony pedala gazu wiec jak gaz jest wcisniety tak na 85% (2.9V naTPS) to Vrisy zaczynaja dzialac. Przy normalnej jezdzie nawet w miare dynamicznej Vrisy sie nie zalanczaja. Dopiero jak da sie ostro w piz... Kiedys Greyg pisal ze otwarcie zaworow wplywa na wysokosc spalania. Tutaj auto bedzie normalnie palic dopiero kiedy zaczniecie palowac auto i vrisy zaczna dzialac wzrosnie wam spalnie. Niewiem ile auto pali bo non stop mam rajd :) ale niesadze by spalnie moglo wzrosnac przy normalnej jezdzie.

Co do ceny to czekam na ojca az sie okresli.
Obrazek
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

W Mazdzie masz elektrycznie sterowaną przepustnicę ? u nas jest normalna linka gazu.

Oczywiście działanie / nie działanie VRISu nie ma bezpośredniego wpływu na zużycie paliwa, ma wpływ na moc, a ta z kolei na zużycie oczywiście :twisted:
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

No wlasnie to dziwne bo jak z linki przy silniku sie da gazu to Vrisy sie nia zlacza. Trzeba pedalem gazu operowac. U was pewnie tez tak jest tylko uwagi wczensiej nie zwrociliscie. Na samym zaplonie jak sie dodaje gazu to TPS podaje sygnal trzeba by sprawdzic czy jak sie ciagnie za linke przy silniku czy wartosci TPS sie zmieniaja bez pedalu gazu. Ja u siebie juz niechce kabli rozgrzebywac ani deski rozdzieczej. Jeno co moze zrobie to wyreguluje sobie vrisy bue nie zamykaly sie po przekroczeniy tych 6250rpm ale to tylko gdy ktos sprawdzi ze to dziala lepiej
Obrazek
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Myślę że po prostu łatwiej jest energicznie wcisnąć pedał gazu do dechy niż ręcznie otworzyć przepustnicę. Jak się kiedyś bawiłem, to mi się raz udało ręką zdążyć otworzyć przepustnicę ma max zanim silnik wkręcił się na max obroty i wtedy zobaczyłem jak jeden z VRISów 'kopnął' ale ponieważ piłowanie silnika na luzie nie jest tym co robić lubię najbardziej :) nie powtarzałem tej sztuki.
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Dokladnie, pewnie masz racje.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

mbmaster pisze:Niemam G tech-a :roll: A z reszta to badziewie oszujkuje jak cholera

Squad a moze jutro male sciganko na spalarni? 8)
Ale masz powtarzalność G-techa.

Na spalarni raczej się nie pojawiam, na spot bym dziś wpadł ale też nie dam rady :(

Raf pisze:VRISy mają się otwierać tylko gdy przepustnica jest otwarta na max. więc na postoju raczej trudno to zaobserwować, pewnie dlatego większości z was się wydaje że macie niesprawne
Ale u bardzo wielu osób Viris jeden otwiera się zaraz po odpaleniu i już tak zostaje. Co do tego czy przy pełnym otwarciu przepustnicy dopiero działają to nie wiedziałem, musze sprawdzić.
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Ale u bardzo wielu osób Viris jeden otwiera się zaraz po odpaleniu i już tak zostaje. Co do tego czy przy pełnym otwarciu przepustnicy dopiero działają to nie wiedziałem, musze sprawdzić.
To wlasnie jest uszkodzenie ECU ktore u mnie bylo. Po podlaczeniu ukladu dokladnie zrobil on to samo czyli otworzyl Vris 1 :P Wiec trzeba bylo oszukac troszke kompa zeby dzialo to poprawnie.
Obrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Co do G-techa powinienm zejsc ponizej 7sekund. Na rykach na Lotnisku marrud testowal i jego wynik cos kolo 7,03 sek. 0-96 km, 15,52 - 400 m przy czym 2 razy sie scigalismy i wygralem a mialem uszkodzone Vrisy i koncoweczke sprzegla. Jest jeszcze piotrus i po malych moda ma 6,68 a teraz sobie nitro dokupil ale niepodal jaki czas teraz robi.

tu filmiki:

http://video.google.com/videoplay?docid ... q=mbmaster

http://video.google.com/videoplay?docid ... q=mbmaster

A tu baty dostaje od KL-ZE

http://video.google.com/videoplay?docid ... 2191691043
Obrazek
Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo »

cos ten link z klze nie dziala
Awatar użytkownika
artix
Posty: 77
Rejestracja: 2003-11-05 14:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Sweden Malmö

Post autor: artix »

jezeli uwazacie iz tak latwo mozna poprawic fabryke to grobo sie mylicie

inzynierowie ktorzy budowali ten silnik poswiecili napewno setki godzin na chamowni piszac mapy paliwa zaplonu a też vris-ow

czasy wris-ow sa optymalnie dobrane do charakterystyki silnika a kolektor dolotowy jest tez specjalnie obliczony pod wlasnie ten silnik

bez zabawy na chamowni z tym waszym pudeleczkiem i strojeniem go tak aby wstrzelic sie w obroty z dlugosciami kolektora jest ono jedna wielka niewiadoma .

a niesadze ze bylo tyle szczescia iz spisuje sie lepiej niz ori uklad jaki jest w tym silniku
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Artix z całym szacunkiem, ale chodzi właśnie o to aby chodziło jak fabryka, bo 80% a może i więcej tych silników ma błąd ECU który uniemożliwia pracę virisów. :)
Awatar użytkownika
artix
Posty: 77
Rejestracja: 2003-11-05 14:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Sweden Malmö

Post autor: artix »

ok :wink:
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Artix to chodzi jak fabryka. Cykl jest identyczny jak fabryczny.

Juz niedlugo ojciec bedzie mial chwilke wolnego to zrobie liste chetnych i do budowy ukladu start.

Jutro albo pojutrze wezeme kamere i nagram filmik jak to dziala na postoju, zarowno same Vrisy jak i uklad.

Wstepna cena 110zl za calosc
Obrazek
Awatar użytkownika
artix
Posty: 77
Rejestracja: 2003-11-05 14:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Sweden Malmö

Post autor: artix »

sorry za zamieszanie , niedoczytalem chyba
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”