Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: CBR »

A co z tymi którzy korzystają tylko z jednego forum tak jak Ja :? :?:

Z reguły szukam pomocy właśnie tutaj i tak zostanie.
Co jeżeli za jakiś czas po wejściu na PL otrzymasz link do NET :wink:

Chciałbym aby na naszym forum były informacje nie linki :P I jestem za tym aby ktoś kto wie coś o temacie mógł spokojnie pisać w wątku i dzielić się z innymi swoimi informacjami.
Nawet jeżeli temat będzie wałkowany kolejny raz.

Pozdrawiam :)
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: Kocureq »

Są dwie opinie na temat działania VRISów:
1/ Po odpaleniu obydwa mają być zamknięte, otwierają się zgodnie z wykresem
2/ Po odpaleniu pierwszy jest otwarty, zamykają się po przekroczeniu 75% TPS, dalej otwierają się zgodnie z wykresem

Misiek wygrzebał jakieś kawałki EPROMa z Probka i wskazują one na (2). Praktyka pokazuje też, że większość silników działa zgodnie z (2).

Na (1) wskazuje serwisówka Mazdy: http://kocureq.com/probe/test_vris_mazda.png

Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że tylko w naszych silnikach VRIS uaktywniają się po przekroczeniu progu TPS, w pozostałych silnikach Mazdy działają zawsze. A nas interesuje, co się dzieje poniżej tego progu: po odpaleniu silnika.

Próbowałem kiedyś wyjaśnić sprawę z ASO Mazdy w Warszawie, ale podczas rozmowy twierdzili, że w każdym silniku Mazdy VRISy działają zawsze, niezależnie od TPSa :/
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: 2Ya »

cbr: Nie bardzo mnie jakoś interesuje z czego korzystasz i jak korzystasz - twoja sprawa,skoro nie lubisz sobie poszerzać horyzontów itd. ,więc nie rób głupich min " :? " :)

To skoro szukasz pomocy tylko na tym forum to nie dokładaj kolejnego zbędnego i nic nie wnoszącego posta do tego tematu,bo i tak tu jest bajzel w tym temacie i co 3 strone ktoś powtarza pytanie z poprzedniejszych stron i w kółko to samo,bo jakoś ludzie nie umieją przeczytać ze zrozumieniem tego co napisane wcześniej.

Nie bawią mnie jakieś odniesienia pl vs net i nie wiem po co tu w tym miejscu ta twoja głupia uwaga,a jak ci sie linki nie podobaja to ich nie otwieraj,a link z odniesieniem do podobnego tematu gdziekolwiek na świecie to też informacja..więc widzę,że dla ciebie się liczy ilość,a nie jakość co zresztą widać :lol: :1111_bye:

I zanim zaczniesz znów pisać takie głupoty to uświadom sobie w jaki sposób powstało to forum i z jakiego forum do tej postaci doszło i z jakiej wiedzy podpartej o jakie strony internetowe tych sporo lat temu korzystali forumowicze :)

Poza tym epoka socjalizmu dawno już minęła :P


kocureq: fakt jest taki,iż we wszystkich silnikach KL DE jest tak jak podałeś w metodzie 2 - jak dla mnie nie jest realne,żeby w przeróżnych modelach ecu,stosowanych do tych silników był jakikolwiek błąd i nigdy tego błędu nie poprawili przez tyle lat i co więcej niech ktoś pokaże probe czy mx6 z działającymi vris wg.metody 1,oczywiście stricte fabrycznego.
widocznie jednak tak ma być i być może opcja taka została zmodyfikowana na potrzeby silnika kl-de konkretnie.

zresztą i tak już nikt nic nowego nie wniesie raczej do tego tematu.


Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: CBR »

Nie wiem co tak naprawdę miał wnieść twój post :?
Próbowałeś mnie w jakiś sposób upokorzyć, wyśmiać czy może masz jakiś kompleks :?: :(

Mój post nie atakował ciebie ani nikogo innego. Wiec nie wyobrażaj sobie zbyt wiele.
Chodziło mi o to że chciałbym całą tą wiedzę z linków widzieć u nas na forum i tyle. :)

A sprawa "net. vs pl." tu już ci wyobraźnia zaszalała :lol: To mnie dopiero rozbawiło :lol:
Nie wiem jak ty odbierasz to co czytasz ale daj sobie trochę luzu :)
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: 2Ya »

moja wina,przepraszam,moja wina , heh :) teraz to dopiero mnie rozbawiło :lol: ale mniejsza z tym,bo jeszcze za dużo zaczniesz sobie wyobrażać.. zamiast nic nie wnoszących postów (oczywiście tych moich), proponuje byś zebrał wiedzę na temat vris tutaj z tego forum oraz z linków,które zostały tutaj zamieszczone i stworzył jakiś rzeczowy i mądry faq na rozbudowie tego choćby co kocureq napisał (masz szkic/zarys),umieścił tutaj na forum i miał wszystko w jednym miejscu pod ręką :) No przecież w czym problem :) No chyba,że ktoś woli dalej pchać tutaj dział techniczny po równi pochyłej ,gdzie zmierza od dawna w kierunku oczywistym:D a o mój luzik się nie martw i na tym zakończmy bez zbędnych dywagacji :wink: :1111_bye:


P.S. Proszę :

http://www.mazdaspeed.pl/web/technika/t ... ystem_vris


Może ci się przydać jak będziesz opracowywał temat vris ;)


Pzdr. & c ya..
Obrazek
Mardok
Posty: 138
Rejestracja: 2009-05-30 18:33
Samochód: Ford Probe II EURO - 93, 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18604
Lokalizacja: Czerwieńczyce, taka wieś niedaleko Kłodzka xDD

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: Mardok »

Ja tylko dodam coś małego od siebie, a więc dzisiaj po raz "enty" sprawdzałem u siebie v-risy i kurde nie wiem jak to się stało, ale u mnie działa tak, jak napisał kocur, czyli metoda druga...już sam nie wiem, dlaczego pisałem jakiś czas temu, że 1 v-ris na początku otwarty, a później się zamyka...tak więc, na początku otwarty, jeśli się przekroczy te 75% otwarcia przepustnicy to się zamyka i dalej idzie zgodnie z wykresem...chyba sam się naprawia, bo ostatnio mi prąd na postoju zjadał a teraz nie xD
MI3000GT
Posty: 27
Rejestracja: 2009-11-19 20:21
Samochód: Mitsubishi 3000GT 3.0 v6 bi turbo 97r
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: MI3000GT »

Witam wszystich forumiczow serdecznie i pozdrawiam w Nowym Roku 2010. mam problem z vrisami: 1 otwarty po odpaleniu ,2 nie raguje wogole.jak odepne TPS dzialaja poprawnie - co moge z tym fantem zrobic?? ps: odcina mi zaplon przy 5500 tys co poradzicie na to,. macie moze pomysly ? dzieki
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: jarsonik »

Ja mam swietny pomysł. Co do vris to przeczytaj ten temat, a wszystkiego się dowiesz, a co do odcinki, to jak zapoznasz się z zasadą działania szukajki to tam tez znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: tom87dg »

witam wszystkich z tego co tu wyczytalem to i ja dolanczam sie do problemu, vis 1 dziala caly czas 2 vris wlacza sie przy 3.5 tys do 5 tys pozniej oba gasna odcina mi zaplon przy 5.5 tys, zrobilem kontrolne podlaczonie pod solenoidy diod ktory zamontowalem w srodku i widze kiedy vrisy sie wlaczaja. Dodam ze gdy przekrece kluczyk w stacyjce nic sie swieci, po odpanieniu na 1 vis idzie napiecie i juz caly czas jest a 2 vris dziala popawnie, wiec moje pytanie czy tylko komputer wchodzi w gre do wymiany i vrisy beda dzialac poprawnie czy trzeba cos innego zobic? pomozcie.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
MI3000GT
Posty: 27
Rejestracja: 2009-11-19 20:21
Samochód: Mitsubishi 3000GT 3.0 v6 bi turbo 97r
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: MI3000GT »

sprawdz tps czy ma poprawne wartosci, jak sprawdzic znajdziesz na probe.net , bo to moze byc przyczyna ,ale czesto sie psuly softy w ecu lub wenwnetrzne tachometry ecu, blad moze tez lezec po sronie ckp1 lub 2 a też ma wplyw cewka czy byla zmieniana ,sprawdz ustawienie zaplonu w trybie serwisowym, jezeli bedziesz mial wszystko ok to zmiana ecu ci pomoze lu uklad zastepczy taki jak robil gosc co ta strone zalozyl, ewentualnie mozesz soft zmienic w ecu za pomoc ukladu smt6 ale to juz droższe rzeczy, albo zrobic mozna taki "vris box" prosty tachometr-prezentuja go w EdW i uklad zaporowy otwierajacy i zamykajcy przy pewnych wartosciach.
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: tom87dg »

a gdzie takiego vris boxa mozna kupic bo pisalem do tego kolegi ktory kiedys sie deklarowal ze takie robi ale nie daje oznak zycia, z checia bym takie cos kupil.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: jarsonik »

a jestes pewien, ze wszystko ci działa poprawnie
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: tom87dg »

tps i zaplon ustawiony poprawnie, byl u elektro mechanika wiec poinno byc ok, ja mam problem z tym ze mialem robiona kapitalke i jak odebralem auto to nie wjezdzalem na wysokie obroty, pozniej jak juz sie dotarl silnik to zauwazylem ze odcina mi zaplon po 5.5 tys obawiam sie ze to moze byc np rozrzad na ktoryms walku zle ustawiony i dlatego tak sie dzieje ale o dziwo auto jezdzi plynnie i zbiera sie dobrze, problem jest z tym ze 1 vris solenoid jest caly czas zasilany na kostke idzie ciagle 12v a drugi vris solenoid wlacza sie od 4,4 tys wiec problem widze w tym pierwszym vrisie ze nie otwiera sie od 3.2 tys auto z dolnych obrotow jest slabe od 4 tys ma dobrego kopa, zeby sprawdzac vrisy podlaczylem 2 male zarowki i kable z solenoidow doprowadzilem do srodka wiec widze w ktorym momencie zarowka sie zapala na danych vrisie.

Wiec opisze prace vrisow:
1 vris dziala caly czas wylacza sie przy 5 tys
2 vris wlacza sie od 4,4 tys, wylacza sie razem z 1 przy 5 tys
przy 5.5 zaden vris nie dziala i odcina zaplon

po przeczytaniu tego tematu o vrisach obstawiam ze komp zle steruje napiciem na solenoidach
aaaa dodam jeszcze ze jak przekrece zaplon to zaden vris nie ma jeszcze zasilania ale jak przekrece na rozruch to juz 1 vris ciagle jest zasilany.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
MI3000GT
Posty: 27
Rejestracja: 2009-11-19 20:21
Samochód: Mitsubishi 3000GT 3.0 v6 bi turbo 97r
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: MI3000GT »

witam cie Tom. jestem w posiadaniu schematu dzieki ktorem mozna zrobic wris boxa( sam obecnie sobie zrobiłem i dziala ale moj projekt nie uwzglednia TPS a ten mbastera tak(mbastera załacza jak przekroczysz 75% wartosci TPS), silnik ma kopa na karzdym biegu przy niewielkim gazie oczywiscie po przekroczeniu odpowiednich progów.Przy wiekszych zamówieniach zrobiłbym takie i wystawił na alegro.chetni piszcie na mail norbecik0@op.pl koszt około 120zł
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: tom87dg »

Tom87dg - to ja jestem jako 1 chetny
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
ozman
Posty: 11
Rejestracja: 2009-06-03 19:39
Samochód: Probe II 95

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: ozman »

norbus222 to zapodaj na forum schemiacik
Czyszczenie wtryskiwaczy benzynowych i gazowych
http://czyszczeniewtryskiwaczy.pl
MI3000GT
Posty: 27
Rejestracja: 2009-11-19 20:21
Samochód: Mitsubishi 3000GT 3.0 v6 bi turbo 97r
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: MI3000GT »

bardzo prosze ,podziele sie tym co mam w przeciwienstwie do innych!
ford_probe_24v_klze_wiki__273_vris.pdf
schema sterownika vris
(293.82 KiB) Pobrany 150 razy
układ jes bardzo prosty ,elektonikowi nawet amatorowi nie sprawi trudnosci, czesci mnie wyniosły 70zl(płytka , podzespoły ,obudowa) płytke mozna zaprojektowac w programie eagle . kto umie sobie sam zrobic moze ja nadal mam do zaoferowania gotowy układ zestrojony za 120zł, przy wiekszej ilosci zaczne prace.powyżej 20szt.układ jes bardzo stabilny-obecnie mam zamontowany jeden egzeplarz.zapraszam chetnych do pisania na mail.dziekuje
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: matix84 »

-- oryginalny post 2010-06-17 23:52 --

Wg. mnie to, że układ nie bierze pod uwagę położenia TPS-u wcale nie jest złe. Co więcej nie powinno to zwiększyć spalania przynajmniej znacząco.
Jeżeli ktoś chce jeździć ekonomicznie to raczej nie kupuje takiego samochodu. Do ok. 3000 obr/min będzie zachowana względna ekonomia i vrisy będą zamknięte.

MI3000GT jak Ci się spisuje vris box? Dzięki za podzielenie się schematem :-)

-- dodano 2010-06-21 09:57 --

Jeszcze pytanie do wszystkich, którym nie działają vrisy: pokazują Wam się błędy vrisów w trybie diagnostycznym?
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: tom87dg »

jak odepnie sie solenoid to pokaze blad albo jak solenoid ulegnie zniszczeniu.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: matix84 »

Czyli komputer może w ogóle ich nie otwierać, a i tak błędu nie pokaże?
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: CBR »

Hej.

U mnie następująco:
Odpięty TPS:
-vris1 otwiera się na 2500 obr.
-vris2 otwiera się na 3000 obr.

Zapięty TPS
-vris1 otwiera się po przekręceniu stacyjki, zero reakcji na obroty
-vris2 zero reakcji na obroty

Wkręca się do 4000 obr. i zamula :( Do 4000obr. jedzie bo jedzie, przynajmniej tak mi się wydaje :|

Może ma ktoś pomysły co może mu dolegać :?:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Metal
Posty: 62
Rejestracja: 2010-05-30 13:48
Samochód: 2gen. 2,5 V6! :)
Galeria: viewtopic.php?t=17643
Lokalizacja: Chorzów

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: Metal »

-- oryginalny post 2010-07-12 21:18 --

Panowie w sprawdziłem swoje Vrisy na biegu jałowym( tylko, z braku czasu).
Otóż nie otwarte są oba i nie zmienia się to bez względu na obroty...
Po odłączeniu tps-a nie zmieniły się obroty tak jak w waszych przypadkach i dalej są na poziomie 650,,, Po prostu zero jakiejkolwiek reakcji.
Jeśli chodzi o jazdę to auto bardzo dobrze wkręca się od 2,5 - 3 tyś i ciągnie już do samego końca ;) Jakieś wskazówki? Dlaczego nie zmieniła się praca po odpięciu tpsa?

-- dodano 2010-07-12 21:39 --

Chcę dodać że przyspiesza płynnie i przyjemnie a o takim czymś jak tu nie ma mowy http://www.youtube.com/watch?v=VPeGZdpxjIg

-- dodano 2010-07-12 21:45 --

po przeczytaniu dalej nie wiem czy sprawdzanie na jałowym ma sens. Wszystkie filmy na youtube są podczas jazdy....

-- dodano 2010-07-12 21:55 --

http://www.youtube.com/watch?v=fcxLtnus30o
Jednak działają na jałowym chodz nie wiadomo czy użył do reanimacji coś jak Vris box i to zmienia troche ich funkcjonowanie?
Facet poradził sobie jak widać nie tylko w probku ;)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: 2Ya »

Ja sie powtórzę po raz kolejny w tym temacie ,że nie tam gdzie macie dziury szukacie ;)

U mnie vris 1 po odpaleniu otwarty,a vris 2 zamkniety,daje w palnik v1 sie zamyka,po czym wkrótce v2 sie otwiera i wkrótce zamyka - auto nie miało żadnego zamulacza i rwało bardzo dobrze,tak samo testowałem w innych probe i mx 6 - identyko i bez żadnych przymulaszczych reakcji,autka przyspieszały bardzo dobrze.
Na postoju vrisy tez działają tylko trza konkretnie dac w palnik ale juz mówie,że szkoda silnika na takie katowanie i sobie udowadnianie i lepiej w czasie jazdy sprawdzać czy to na papierki czy na sznurki czy na żarówki czy diody ;)
Jesli auto ma muła zacząłbym,od osprzętu elektrycznego (np. tps,selonoidy) poprzez nawet filtr powietrza i paliwa oraz pompę paliwa ;) Posprawdzać błędy,ustawienie zapłonu - wielu ludzi nawet sobie tym głowy nie zawraca,bo chodzi,a jak chodzi to jest dobrze - i tu można sie pomylić,bo i kopułka ważna,palec,kable,a i świece czy moduł - tak ,tak w jednym probiaku miałem lipny moduł i osprzęt zapłonowy i to auto mogę powiedzieć,że było tak zamulone,że poezja ;)
Jak dla mnie vris działaja w takiej sekwencji jak podałem i tak jest poprawnie - sprawdzałem na kilku autach w przeróżnych rocznikach i zawsze było tak samo - dlatego dla mnie teoria,że mają działac inaczej nie ma pokrycia realnego,bo nierealne jest by tyle silników KL,a konkretnie ich sterowników,których było kilka rodzaji miało te same błędy itd.

pzdr.
Obrazek
Awatar użytkownika
Metal
Posty: 62
Rejestracja: 2010-05-30 13:48
Samochód: 2gen. 2,5 V6! :)
Galeria: viewtopic.php?t=17643
Lokalizacja: Chorzów

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: Metal »

A co jak nie działają w ogóle? I odpięcie tpsa tez nic nie zmienia
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1

Post autor: matix84 »

Sprawdź czy na złączach solenoidów pojawiają się napięcia w momencie kiedy powinien otworzyć się vris. Jeżeli pojawiają się ale vris nie otwiera się to sprawdź czy solenoidy są dobre oraz czy dobrze masz podłączone podciśnienia.

Przy podłączonym TPS-ie vrisy otwierają się dopiero gdy przepustnica będzie miała ponad 75% otwarcia(u mnie vris 1 jest ciągle otwarty, vris 2 otwiera się przy ok. 4,5k. Przy ok. 6,2k oba zamykają się - jeśli dobrze pamiętam). Przy odłączonym u mnie działają dokładnie wg. obrotów.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”