Kłopot z elektrycznymi szybami

Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Kłopot z elektrycznymi szybami

Post autor: avel »

Siema
Przejrzałem schematy i okazało się że szyby były różnie sterowane w różnych rocznikach. W 93, był tylko jeden bezpiecznik i na twoje szczęście spartański system sterowania bez udziału układu elektronicznego.
Ja obstawiam że zniknęła masa.
Po pierwsze wyciągnij przełącznik z lewych drzwi i odepnij kostkę sterowania szybami, sprawdź czy na czarnym przewodzie jest przejście do karoserii. Jeżeli nie ma to trzeba odszukać złączkę C267, która jest gdzieś nad nogami kierowcy. To prawdopodobnie ona zawiodła. Niestety nie mam jest rysunku, FORD nie dodał go do manuala. Dalej jest C300 ale tam dochodzi tez wiele innych mas więc to raczej odpada.
Powodzenia.
Załączniki
schemat sterowania szybami 93r
schemat sterowania szybami 93r
lokalizacja C267
lokalizacja C267
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
adhd308
Posty: 6
Rejestracja: 2013-06-24 23:05

Re: Kłopot z elektrycznymi szybami

Post autor: adhd308 »

Dziękuję ci bardzo za poświęcony czas zaraz postaram się to ogarnąć a powiedz mi w drzwiach od kierowcy jest czarna kostka przypominajaca jakis sterownik co to jest odpiołem ja przez chwile to 0 zmian szyby jak nie działały tak nie działają ale lusterka tak wiecie co to jest pozdrawiam
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Kłopot z elektrycznymi szybami

Post autor: avel »

Jak znajdziesz chwilę to pstryknij temu czemuś zdjecie, Będzie łatwiej.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Kłopot z elektrycznymi szybami

Post autor: Robert »

Jeśli sterownik, o którym piszesz, podpięty jest do przewodów okna, może to być wyrzeźbione domykanie automatyczne lub z pilota, jeśli nie, to obstawiam jakiś antynapad.


Kompletna procedura w Twoim przypadku (oba okna nie działają). Punktor (kropka) kończy algorytm namierzając problem, w pozostałych przypadkach idziesz dalej. Starałem się najjaśniej, jak się da.

Sprawdź bezpiecznik POWER WINDOW 30A w kabinie (najlepiej wyjmij i włóż inny).
bezpieczniki.gif
(7.88 KiB) Pobrany 2 razy
Spalony?
  • Wymień, włącz kluczyk, spróbuj otworzyć - zamknąć okna.
    Ponownie sprawdź bezpiecznik.
    Znów się spalił?
    • Wyłącz kluczyk.
      Znajdź i rozłącz 16stykową wtyczkę skrzynki bezpieczników.
      bezpieczniki.gif
      Znajdź i rozłącz wtyczki przełączników kierowcy i pasażera.
      drzwi.gif
      Zmierz opór pomiędzy czarno-czerwonym (BK/R) przewodem w 16pinowej wtyczce bezpieczników a masą.
      Mniejszy niż 5 omów?
      • Napraw przetarty (zwarty do masy) czarno-czerwnony (BK/R) przewód między przełącznikami sterowania okien a skrzynką bezpieczników.
      Wyłącz kluczyk.
      Zmierz opór pomiędzy przewodami zielono-niebieskim (GN/BL), czerwono-niebieskim (R/BL), zielono-białym (GN/W) i czerwono-białym (R/W) a masą.
      Którakolwiek wartość jest poniżej 5 omów?
      • Napraw przetarty (zwarty do masy) przewód.
Jeśli w którymś z kroków odłączałeś wtyczkę skrzynki bezpieczników, to ją podłącz.
Wyłącz kluczyk.
Odłącz wtyczkę głównego przełącznika okien (w drzwiach kierowcy).
Włącz kluczyk.
Zmierz napięcie w czarno-czerwonym (BK/R) przewodzie we wtyczce.
Mniejsze niż 10V?
  • Napraw czarno-czerwony (BK/R) przewód między wtyczką a skrzynką bezpieczników.
Wyłącz kluczyk.
Zmierz opór między czarnym (BK) przewodem we wtyczce głownego (kierowcy) przełącznika okien a masą.
Większa niż 5 omów?
  • Napraw przerwany czarny (BK) przewód do masy.
Wyłącz kluczyk.
Podłącz wszystkie odłączone wtyczki.
Wyjmij (bez odłączania) główny przełącznik okien (kierowcy).
Włącz kluczyk.
Sprawdź napięcie na następujacych 4 przewodach głównego przełącznika (kierowcy) podczas włączania odpowiednich funkcji:
  • lewe okno w górę - 12V na przewodzie zielono-niebieskim (GN/BL), 0V na pozostałych,
    lewe okno w dół - 12V na przewodzie czerwono-niebieskim (R/BL), 0V na pozostałych,
    prawe okno w górę - 12V na przewodzie zielono-białym (GN/W, 0V na pozostałych,
    prawe okno w dół - 12V na przewodzie czerwono-białym (R/W), 0V na pozostałych.
Czy napięcie poza zakresem (0V = <1V, 12V = 10-14V)
  • Wymień główny przełącznik okien (kierowcy)
Wyłącz kluczyk
Odłącz główny przełącznik okien (kierowcy), przełącznik pasażera i wtyczkę silnika lewego okna.
silniczki.gif
silniczki.gif (2.77 KiB) Przejrzano 1964 razy
Zmierz rezystancję przewodów pomiędzy wtyczką głównego przełącznika (kierowcy) i wtyczką lewego silniczka (kierowcy) albo prawego przełącznika (pasażera):
  • zielono-niebieski (GN/BL) do silniczka
    czerwono-niebieski (R/BL) do silniczka
    zielono-biały (GN/W) do przełącznika pasażera
    czerwono-biały (R/W) do przełącznika pasażera
Czy opór przekracza 5 omów?
  • Napraw uszkodzony przewód.
  • Nie, ale lewe okno nie działa - wymień silnik lewego okna
  • Nie, ale prawe okno nie działa - idź dalej.
Wyłącz kluczyk.
Podłącz wszystko oprócz przełącznika pasażera.
Włącz kluczyk.
Zmierz napięcie na czarno-czerwonym (BK/R) przewodzie przełącznika pasażera.
Jest mniejsze niż 10V?
  • Napraw czarno-czerwony (BK/R) przewód między przełącznikiem pasażera a skrzynką bezpieczników.
Wyłącz kluczyk.
Podłącz wszystkie wtyczki.
Wyjmij bez odłączania przełącznik pasażera.
Włącz kluczyk.
Sprawdź napięcie na przewodach podczas przełączania:
  • góra - 12V na przewodzie czerwonym (R), 0V na zielonym (GN),
    dół - na odwrót.
  • Jeżeli napięcie przekracza zakres (0V = 0-1V, 12V = 10-14V) - wymień przełącznik pasażera.
Wyłącz kluczyk.
Odłącz przełącznik silniczek pasażera.
Zmierz rezystancje pomiędzy wtyczką pasażera a wtyczką silniczka (z obu stron ten sam kolor) na przewodach (oddzielnie) czerwonym (R) i zielonym (GN).
Czy opór jest mniejszy, niż 5 omów?
  • Tak - wymień silniczek prawego okna,
  • Nie - napraw odpowiedni przewód.
Angielskie skróty kolorów, gdybym się gdzieś pomylił, co się zdarza.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Kłopot z elektrycznymi szybami

Post autor: avel »

Robert,
Tutorial piękny, tylko że niezupełnie pasuje do tego problemu
Raz: Kolega pisał że bezpiecznik ma cały
Dwa: to rocznik 93, a Twój opis jest do późniejszych roczników. W aucie kolegi nawet nie ma takich przewodów jak
zielono-niebieskim (GN/BL), czerwono-niebieskim (R/BL), zielono-białym (GN/W) i czerwono-białym (R/W)
Idea pomiarów oporów na przewodach doprowadzających napięcie i masie oczywiście słuszna, ale trzeba ja zaadaptować do starszego rozwiązania.
Pozdrawiam, Avel

Dla porównania, rocznik 93 oraz 94 i dalej
Załączniki
rocznik 93
rocznik 93
rocznik 94 i dalej
rocznik 94 i dalej
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Kłopot z elektrycznymi szybami

Post autor: Robert »

avel pisze:Raz: Kolega pisał że bezpiecznik ma cały
Jedno - to jest pełny opis procedury, może się przydać komuś innemu, drugie - powiedzmy, że aż w 99% wierzę na odległość w umiejętność oceny bezpiecznika. Pozostaje ten jeden procent niewiary, który - jak wynika z doświadczenia - okazuje się wyjątkowo nadreprezentowany w takich przypadkach. :roll:
avel pisze:Dwa: to rocznik 93, a Twój opis jest do późniejszych roczników.
Trzecie - zgaduję, że skopiowałeś schemat z serwisówki'93 z opcji EVTM, Cell 100. W tym samym roczniku w SERVICE, Group 01, Section 01-11, Diagnosing and Testing, Electrical Schematic znajdziesz:
93.gif
a w Diagnosing and Testing procedurę, którą przetłumaczyłem (upraszczając skoki po punktach i dodając od siebie tylko nacisk na sprawdzenie najprostszego, tj. jednak bezpiecznika).

Nie wiem, czemu schematy do pierwszego wypuszczonego rocznika się różnią między działami. Zrozumiałbym, gdyby w nowszych rocznikach przekleili ze starego i zapomnieli jeden z nich zaktualizować.

Sorry, jak już pisałem przy klimie, nie mam degeneracji, więc nie sprawdzę tych kolorów, oparłem się na (fabrycznym) źródle.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Kłopot z elektrycznymi szybami

Post autor: avel »

Robert pisze: Nie wiem, czemu schematy do pierwszego wypuszczonego rocznika się różnią między działami. Zrozumiałbym, gdyby w nowszych rocznikach przekleili ze starego i zapomnieli jeden z nich zaktualizować.
Jakiś wałek jest w tych manualach, w 93 schemat ma różne oznaczenia kolorów w różnych działach (elektrycznie taki sam co widać w powyższych postach). W nowszych rocznikach schemat jest odpowiedni i zgadza się miedzy działami.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”