Sterownik ECU

Awatar użytkownika
krycha
Posty: 85
Rejestracja: 2005-07-01 21:56
Galeria: viewtopic.php?t=6442
Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
Kontakt:

Sterownik ECU

Post autor: krycha »

Witam
Prawdopodobnie stało się coś z ECU, problem wygląda następująco, silnik pracuje nierówno dławi się jak daje się gazu (ma trudności z wejściem na obroty) ale jak się zrobi zworkę w gnieździe Diagnosis (piny TEN i GND) pracuje bardzo ładnie bez problemów się wkręca na obroty. Tak samo się dzieje na gazie jak i na benzynie. Po zapaleniu silnika Check Engine gaśnie.
ECU wyświetla następujące błędy:
:arrow: 05 Czujnik stuku
:arrow: 41 (VRIS) Solenoid #1
:arrow: 46 (VRIS) Solenoid #2
Vrisy można pominąć bo mam zainstalowany sterownik od mbmaster, Vrisy działają tylko komputer je wyświetla bo są odcięte kable.
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

A podstawiłeś czujnik stuku, bo wg niego komp ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu, a objawy by można podciągnąć pod zły kąt. Może komp w trybie diagnozy nie reguluje konta zapłonu. Sprawdź kable od czujnika do kompa.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Od zmiany silnika caly czas mi wywala blad czujnika stuku i jezdze normalnie Auto sie pieknie wkreca na obroty i wogole Wiec raczej nie stawialbym na czujnik stuku
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Czujnik stuku nie ma wpływu na pracę silnika(bynajmniej zauważalnego). Krycha najlepiej byłoby podmienić kompa z takiego samego modelu. To raczej rzadka przypadłość żeby komp padł.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
krycha
Posty: 85
Rejestracja: 2005-07-01 21:56
Galeria: viewtopic.php?t=6442
Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
Kontakt:

Post autor: krycha »

A na jakiej zasadzie działa (z jakich czujników korzysta ECU) w trybie diagnostycznym :?:
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Awatar użytkownika
krycha
Posty: 85
Rejestracja: 2005-07-01 21:56
Galeria: viewtopic.php?t=6442
Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
Kontakt:

Post autor: krycha »

Dzisiaj za uwarzyłem taką rzecz że silnik bez zworki (piny TEN i GND) mniej przerywa jak jest zimny i przerywa do 4 tyś. obrotów po wyżej tych obrotów idzie bardzo pięknie. A w trybie diagnozy chodzi bardzo dobrze w całym zakresie obrotów. W trybie diagnozy nie działa ssanie i wentylator na chłodnicy włącza się jak się dołoży gazu.
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

tryb diagnostyczny chyba odcina wszystkie czujniki prawda ?
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

jakby co to gdzies miałem czujnik stuku ten przy wale za jakies 50zł sprzedam :)
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Gonciu, czujnik stuku jest zlokalizowany między głowicami, taki mały wkręcany "mikrofonik". To o czym piszesz to CKP, czujnik położenia wału. Knock Sensor pewno też masz w starym silniku.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

:oops: :oops: no tak, rzeczywiście :oops:
dokładnie tez mam, :) :)
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
krycha
Posty: 85
Rejestracja: 2005-07-01 21:56
Galeria: viewtopic.php?t=6442
Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
Kontakt:

Post autor: krycha »

Pojeździłem trochę bez zworki (piny TEN i GND) i ECU wywalił błąd 24 Prawa (tylna) sonda lambda - napięcie nie zmienia się, kontrolka Check Engine nie świeci się, jak jeździłem to cały czas dławił się w przedziale 3-4 tyś. obrotów. Czy jak wymiennie sondę lambda to będzie dobrze chodzić. Mam też LPG i czy instalacja gazowa szczytuje informacje z dwóch sond lambda czy tylko z jednej.
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Jeśli to instalka mieszalnikowa(z kompem i krokówką) to wydaje mi się że bierze pod uwagę tylko jedną sondę(tę od frontu - do niej łatwo się wpiąć).
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Witam.
Mam pytanie, gdzie szukać ECU i jak się do niego dostać?
Muszę się wpiąć w odpowiednie przewody a nie wiem gdzie znajduje się ECU.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Powiedz mi z czym się chcesz wpiąć, a powiem Ci gdzie się znajduje. :wink:

Czyżby Vris-box, a może komputer pokładowy?

Domyślam się, że tak. :D

Hehe, komp znajduje się dokładnie tam, gdzie w jedynkach, czyli na prawo od pedału gazu i na lewo od lewej nogi pasażera. :wink:

Dokładnie w kolumnie gdzie masz radio itd. Jest poniżej radia i innych pierdół w dwójkach.
Musisz rozebrać plastiki z boków, zdjąć przedni panel, rozebrać obudowę lewarka biegów i najważniejsze! Musisz zobaczyć, czy komp jest przykręcony śrubami, czy zamocowany tak, jak większość stacyjek w samochodach, czyli czy śruby mają ukręcone łby. Jeżeli tak, to wtedy czeka Cię prawdopodobnie rozwiercanie. :cry:

Oj przeżyłem to jakiś czas temu. Z tępym wiertłem o pierwszej, czy drugiej w nocy.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Sterownik ECU

Post autor: Robert »

czujnik spalania stukowego (knock sensor)
czujnik spalania stukowego (knock sensor)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Sterownik ECU

Post autor: wujeksex »

Sprawdź przepływomierz. Jeżeli jest mocno zasyfiały to PCM dostaje błędne informacje o ilości wpadającego powietrza i źle dawkuje paliwko.
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42

Tylko, że ta teoria sprawdzi się jedynie wtedy jak Twoja instalacja gazowa jest na wtrysku, a nie zwykła podciśnieniowa.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Sterownik ECU

Post autor: quarth »

-- oryginalny post środa, 11 lipca 2012, 12:47 --

Czy ktos mily podzielilby sie ze mna oprogramowaniem sterownika do 2.5 dla manuala?

-- dodano niedziela, 16 września 2012, 14:48 --

to co, nikt nie ma, czy nikt nie chce sie podzielic?
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Sterownik ECU

Post autor: Kocureq »

Raczej nikt nir ma, trzebaby zczytac eprom, a nikt sie w to nie bawi tu bo nie ma sensu grzebac w komputerze w dwojce :)
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Sterownik ECU

Post autor: 2Ya »

-- oryginalny post 2012-09-17 10:13 --

google :)

-- dodano 2012-09-17 10:13 --

google :)
Obrazek
Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 216
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Galeria: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: Sterownik ECU

Post autor: skalpel »

a czy sterownik od mazdy 626 do 2.0 16v będzie działał w probe 2.0 16v?
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Sterownik ECU

Post autor: Sallmo »

-- oryginalny post 2013-09-20 23:55 --

Zależy jakie ma oznaczenie, jeżeli takie samo jak Twój to ok. Jest kilka " rodzai " ech, w głównej mierze zależy to od rocznika. Ale różnić w oprogramowaniu Ci nie podam bo w 2,0 nie znam.

-- dodano 2013-09-20 23:56 --

Zależy jakie ma oznaczenie, jeżeli takie samo jak Twój to ok. Jest kilka " rodzai " ech, w głównej mierze zależy to od rocznika. Ale różnić w oprogramowaniu Ci nie podam bo w 2,0 nie znam.
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”