Dwa tłumiki

Gość

Dwa tłumiki

Post autor: Gość »

Obrazek
Obrazek

Sory za kieską jakość zdjęć to tylko komóra. :D

Pytam o opinie jak będzie lepiej złączyć je razem i dać z jednej strony czy po dwóch stronach samochodu.

Z opcją nr.1 nie ma problemu
Z opcją nr.2 rodzi się pytanie czy ma ktoś z was ciekawy pomysł na rozwidlenie układu? Jakie rury gdzie najlepije rozwidlić jaki sposób mocowania obrać?

Za opinie i podpowiedzi z góry dzięki!!! :P
Gość

Post autor: Gość »

Wazne abys nie przeprowadzil rur w poblizu zbiornika, bo czym to grozi to sam wiesz.
Gość

Post autor: Gość »

He he słuszna uwaga :D :D :D

Napewno bedą jeszcze odizolowane dokoła
Gość

Post autor: Gość »

Mi chodzilo konretnie o to, ze zbyt ciepla benzyna mocno paruje i w szczegolnych przypadkach moze nastapic samozaplon. Dlatego m.in. w celu zabezpieczenia w niektorych autach w srodku zbiornika jest siatka zapobiegajaca wybuchom.
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Czy to przypadkiem nie są tłumiki od motoru?
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Gość

Post autor: Gość »

a'la mugeny stosuje sie przewaznie przy dokladaniu turbiny

ale teraz bedac glebszy o wiedze tez bym sie spieral :D
Gość

Post autor: Gość »

Sprzedawane są jako samochodowe to są modele KM Turbo nawet powiem wam jak im się przyglądam to ładnie wykonane spawy widać, że prztopione obsmarowane specjalną pastą do gładzenia spawów, szwu od spodu nawet nie widać. He zobaczymy jak działają planuje je założyć najpóźniej do wtorku. Ale w dorzywotnią gwarancje i tak nie chce mi się wierzyć HE :shock:
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Rozgałęzienie możesz zrobić przed zbiornikiem paliwa zaraz po tłumiku środkowym.Jedna rura omija zbiornik patrząc od tyłu z prawej strony,więc drugą możesz puścić po lewej.
Właśnie jestem w trakcie robienia swego układu wydechowego.Już nawet zrobiłem nowy tłumik końcowy,taki jak oryginalny,ale z nieco grubszej blachy i nie ma bata :twisted: .
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Gość

Post autor: Gość »

Co do Twojego tłumika końcowego mam rade z własnego doświadczenia że gruba blacha ma minus ponieważ dłużej odprowadza ciepło i po namoczeniu wodą tłumik może wydawać dziwne dźwięki. Z drugiej strony jest niewątpliwie twardszy. A próbowałeś zrobiź ze stali z domieszką aluminium ponoć bardzo dobry materiła trwały i wmiare plastyczny.

A jutro wchodze w kanał i bede kombinował. :D
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Sqad pisze:Co do Twojego tłumika końcowego mam rade z własnego doświadczenia że gruba blacha ma minus ponieważ dłużej odprowadza ciepło i po namoczeniu wodą tłumik może wydawać dziwne dźwięki. Z drugiej strony jest niewątpliwie twardszy. A próbowałeś zrobiź ze stali z domieszką aluminium ponoć bardzo dobry materiła trwały i wmiare plastyczny.

A jutro wchodze w kanał i bede kombinował. :D
Nie wiem,czy tą stal z domieszką aluminium łatwo się spawa.
To jest tłumik,więc tak,czy tak będzie cały czas gorący,a blacha to jest 1,5mm(oryginalna poniżej mm).Mam zamiar go zabezpieczyć emalią silikonową żaroodporną.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Gość

Post autor: Gość »

Napewno do aluminium ze stalą trzeba odpowiedni drut posiadać ja mam migomaty ale drut do kwasówy i stali do alu nie mam poza tym do alu potrzebny jest inny gaz którego zresztą też nie mam (18% CO2 i reszta Argon ... bodaj)
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Dokładnie,aluminium najlepiej spawać w osłonie argonu.Tak spawałem kartery w motorze.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Gość

Post autor: Gość »

Kyrtap pisze:ja tez chciałem mieć po obu stronach wydech sam zbiornik paliwa nie jest wielkim problemem ale przewody paliwowe oraz węze odprowadzajace nadmiar paliwa oraz sam wlew stanowia duzy problem. Jest tam bardzo mało miejsca i jest to bardzo niebezpieczne
To prawda dziś wieczorem właże pod samochód i bede myślał jak coś wymyśle to dam znać
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Sprobuj zrobic po dwoch stronach - mi sie to mega podoba. Skoro zalozenie tego sprawia problemy, to moze na jedna strone dac tylko koncowki identyczne z tlumikiem :?: :lol: Jak z tlumika nie bedzie sie dymilo to nikt nie zauwazy, ze to tylko atrapa :twisted:
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Gość

Post autor: Gość »

nikosnikos pisze:Sprobuj zrobic po dwoch stronach - mi sie to mega podoba. Skoro zalozenie tego sprawia problemy, to moze na jedna strone dac tylko koncowki identyczne z tlumikiem :?: :lol: Jak z tlumika nie bedzie sie dymilo to nikt nie zauwazy, ze to tylko atrapa :twisted:
Patrzyłem dziś troche pomieżyłem. I po obu stronach zakładam. Sama pucha jest na tyle wąska że się zmieści i z drugiej strony. Zastanawia mnie tylko jedno jekich rur mam do tego użyć i gdzie je dostać bede musiał po składach pobiegać jutro.
Gość

Post autor: Gość »

Jeszcze jedno czy słyszał ktoś o wyliczaniu układu wydechowego pod konkretny silnik??
Ponoć robi się to do samochodów z turbo przdewszystkim. Układ nie może być zbyt przelotowy ponieważ spaliny mają się cofać czy cuś miało to swoją nazwe.

:? :? :? :? :? :?

I apropo wyliczania i tłumików. Bez tłumika końcowego samochód jeździ sto razy lepiej, z założonym gorzej Wojtecki ostatnio sam jeździł więc może potwierdzić że samochód jakiś przydkany jest z tłumikiem komorowym cichym "ofkorzz" :P :P :P :P :P :P
Gość

Post autor: Gość »

Trzeba dokladnie wyliczyc srednice rur i przepustowosc tlumikow. Chodzi o unikniecie zjawiska kawitacji, czyli w uproszczeniu nawrotu spalin.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 01:42 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Post autor: Gość »

No ja teraz bazuje na wiedzy, ktora mam od wielu zrodel, m.in. ta przygode co mial GTurbo w swoim 2.5. Udostepnil mi rowniez zrodlo niesamowitej wiedzy w tym temacie - teraz to ja jestem dopiero pewien co robie :D

W 2.2 z tego co pamietam jest po turbinie pojedynczy wydech. Inaczej sie sprawa ma w przypadku silnikow V. Mimo to, przeplyw musi byc w miare dokladnie obliczony.
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

A jak to obliczyć?? Jest to wykonywalne przez zwykłego zjadacza chleba :)??
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

Zalezy jakiego zjadacza masz na mysli :D

Calosc wydechu przy turbinie musi byc z odpowienich elementow, t.j. katalizatora (jesli go nie usuniemy), tlumik srodkowy i koncowy. Maja one odpowiednia konstrukcje wewnetrzna, ktora przy powiekszonej srednicy wydechu zapobiega zbytnim zawirowaniom spalin. Ta srednica nie moze tez byc zbyt mala, aby spaliny mialy gdzie ujsc. Podczas robienia takiej modyfikacji trzeba dokonywac pomiaru cisnien w roznych miejscach wydechu i poprawiac w/g tego.
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Powiedzmy że chcę coś takiego obliczyć do 2.2 GL. Turbiny nie mam. W miejsce katalizatora strumienica, potem sportowy tłumik środkowy i końcowy (na końcu :)). Jaką średnicę rury wstawić pomiędzy te wszystkie elementy?? Jaką średnicę powinny mieć poszczególne tłumiki i strumienica (w środku)?? Kolektor zostaje ten sam.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

Do I gen. Ci nie powiem, bo nie znam wydechu oryginalnego.
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

A co potrzebował byś wiedzieć?? To bym poszperał w serwisówce
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

Jesli masz LPG to tez istotne, gdyz modyfikacja wydechu, bez odpowiedniego dolotu nie ma sensu, co przy gazie moze sprawiac klopoty. Bedzie tylko glosniej i wieksze spalanie - reszta to tylko beda wrazenia. Przeczytaj to co opisal Bienias po montazu stozka u siebie. Mial przerobiony wydech, ale dopiero po zalozeniu stozka auto odpowiednio zaczelo reagowac.

Tu chodzi o ksztalt, srednice i wszelkie tzw. "kolanka".
Tutaj masz kolektor wydechowy. Strumienicy nie mozesz zalozyc zbyt duzej, aby nie blokowal. Koncowy wydech to przelot, ale tez trzeba byc ostroznym w doborze.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”