Mazda MX6 Igen. Problem z turbo... ?

Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Car: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Mazda MX6 Igen. Problem z turbo... ?

Post autor: Ostry » 2004-12-26 19:22

witam wszytskich uzytkownikow Probe...

tak jak w tytule jestem posiadaczem Mazdy MX6 i tak jak wszyscy wiedzą mamy te same "wnętrzności" w swoich bolidach...

wiem,ze temat TURBINY był poruszany wielokrotnie...ale w zadnym poscie nie znalazlem satysfakcjonujacych mnie wiadomości...

wiec w czym tkwi moj problem...turbina dziala jak zawsze...nie czuje utraty mocy!!! ale pojawil sie syk...ktorego nie bylo!!! i to mnie martwi... chcialbym, zeby turbina mi tak syczała...ale to co sie teraz dzieje nie jest prawidłowe!!! WY, użytkownicy PROBE, wiecie, że nasze turbiny nie syczą...przynajmniej nie tak, żeby ją było słychac wewnątrz samochodu!!! byłbym wdzieczny za wszelkie informacje przyczyny tej sytuacji i ewentualne skutki...

dodac nalezy, że samochod jest zasilany LPG od roku...ale jak do tej pory nic się nie działo... był też moment gdzie zastosowałem zwężke 0.8mm, ale szybko zrezygnowałem z tego pomysłu ponieważ uznałem, że sama zwężka bez odpowiedniego wzmocnienia innych elementów jest zbyt szkodliwa...

z góry dziękuje za każdą wiadomość, sugestię...

POZDRAWIAM!!!

neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Car: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 » 2004-12-26 20:17

Witam

No więc pisałem też w jednym poście już.Mam dokładnie ten sam problem.Mi też syczy turbo i słychać to w aucie najbardziej kiedy jest zimne auto.I też nie mam stary mocy ale chciałbym wiedzieć czy to szkodzi, czy nie i dlaczego syczy:)


Więc jesteśmy w tej samej sytuacji i cieszę się ,że nie jestem sam:))


pozdr
neo61
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.

Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Car: brak
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: Michał » 2004-12-26 21:41

ja mam tak samo od kiedy gaz założyłem. Moc jest,ale pojawił się szum (lekki świst?). Coż to takiego? Turbo mi się kończy? :cry:
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03

Awatar użytkownika
5150
Posty: 58
Rejestracja: 2004-10-21 15:49
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5150 » 2004-12-26 22:09

ja też mam to samo od jakiegoś czasu
Jak zmieniłem olej to ten świst sie pojawił
Ale nie wiem czy nie jest to przypadkiem jakaś dziurka gdzieś na dolocie i sprężone powietrze nią ucieka
I gen. GT '89 (261A) Trip, overhead... kiedyś:(
MUSTANG 5.0 V8 SSP-- teraz :)

Awatar użytkownika
FlasH
Posty: 133
Rejestracja: 2004-06-20 15:49
Car: brak
Lokalizacja: Gajec
Kontakt:

Post autor: FlasH » 2004-12-26 22:19

ja w mojej renówce tak miałem kiedyś - mój ojciec twierdził, że to anioł stróż ;-) i coś w tym było, bo tydzień po tym jak zalepiliśmy dziurkę w rurze pomiędzy turbo a kolektorem, rozwaliłem renówkę na barierce...
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl

Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Car: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry » 2004-12-26 22:55

dzieki za wypowiedzi...sam jestem ciekaw co to i czy to szkodzi...

w sumie ja tez ostatnio zmienilem olej...z pełnego syntetyka na połsyntetyk przeszedłem...ale czy ma to znaczenie???

nic to...pozostaje sprawdzic szczelnosc układu...

Gość

Post autor: Gość » 2004-12-26 22:58

Podstawowe pytanie czy syczenie jest kiedy wskazówko od turbo się podnosi czy nizależnie od tego.

Jeśli syczenie jest kiedy turbo się załącza to powoli dolot ci siada.
Najczęściej to jest to gumowe kolanko przy przepustnicy.

Ps.Micha to jest zwyka instalacja czy sekwencja :?: :?:
Bo jeđli zwyka to gaz mogl cos w dolocie namieszac

Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Car: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry » 2004-12-26 23:13

problemw tym, ze ja w swojej Mazdzie nie mam wskaznika TURBO...w ogole mam deske DIGITAL!!!

tak jak wyczytałem w jednym poscie NEO61 "Dziwne gwizdanie...", ktos napisał,ze to uszczelka pod kolektorem... wiec...? bo wraz z gwizdaniem pojawił sie dzwiek/halas,tak jakby dziura w układzie wydechowym...

bedzie trzeba nad tym usiasc...haha...

POZDRAWIAM!!!

Gość

Post autor: Gość » 2004-12-26 23:28

Może inaczej.
Jak wciskasz gaz to czujesz jak w pewnym momencie delikatnie twardszy się
robi??
Jeśli tak to w tym momencie druga przepustnica się otwiera i załącza się
turbo. I moje pytanie jest czy nawet jeśli wchodzisz na obroty delikatnie bardzo naciskając pedał gazu też świszczy czy tylko jak jest mocno
wciśniety??

PS.Mogą być wysokie obroty ale delkatne do nich dochodzenie

PS. Masz fotke pod maska :?:

Gość

Post autor: Gość » 2004-12-26 23:35

Znalazłem

Sprwdź dokładnie to gumowe kolanko. Jaka kolwiek dziórka może być przyczyną
I sprawdź całądroge od intercoolera do przepustnicy.
Jeśli masz jakąś nieszczelność to się zgłoś to powiem ci jak na to kolanko zaradzić

A tu foteczka moja jak jeszcze była satara opcja z 3 cybantami
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2004-12-26 23:42 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.

neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Car: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 » 2004-12-26 23:51

Witam

Pytanie do Sqad'a
Na tej gumie od przy przepustnicy mam małe pęknięcie ale na samym końcu pod opaska uciskową, czy to też może być przyczyna??Chyba nie??
Jak najlepiej sprawdzić szczelność takiego układu(dolot od turbo do przepustnicy) własnymi sposobami??

U mnie świszczy lekko cały czas, a jak sie turbo załączy to dochodzi lekki gwizd jak jest zimny.
Co powininem sprawdzić??

pozdr
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.

Gość

Post autor: Gość » 2004-12-27 00:18

neo61 pisze:Witam
Na tej gumie od przy przepustnicy mam małe pęknięcie ale na samym końcu pod opaska uciskową, czy to też może być przyczyna??Chyba nie??
Ja bym je sprawdził u mnie od tego się zaczeło :cry: A jak sprwadzić tą gume
Zaprzyj się ale naprawde solidnie i szrp ile sił. Jak będzie wykazywać pewne
ruchy to zdjoł bym ją i podkleił to pęknięcie pxipolem. W sumie sprawdzony
patent na pęknięcia.
Jak najlepiej sprawdzić szczelność takiego układu(dolot od turbo do przepustnicy) własnymi sposobami??
Sam dolot z intercoolera jest łączony w 3 miejscach
Dwa łączenia przy koleanku i ostatnie przy intercoolerze na dole przy zderzaku

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk » 2004-12-27 11:41

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:01 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Car: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry » 2004-12-27 15:41

UWAGA, UWAGA...

w Mazdzie infekcja zidentyfikowana...

otóż...miałem dziure w tłumiku, poszło łączenie tłumika końcowego z resztą!!! nieźle... a gwizd był taki jakby coś z TURBAWKĄ!

dzięki za wszytskie info...

TRZYMAJCIE SIĘ...

szczęśliwego NOWEGO ROKU!!!

POZDRAWIAM!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”