Montaż sondy lambda w I GT

Awatar użytkownika
Night
Posty: 54
Rejestracja: 2004-04-19 09:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Montaż sondy lambda w I GT

Post autor: Night »

Trafiłem na ciekawego posta w dziale ogólnym
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=64
jednak postanowilem umieścić temat też tu, gdyż w tamtym mowa jest głównie o II generacji a mnie interesują szczególy I GT:

Chciałbym ustalić kilka rzeczy:

- jaką sonde można włożyć - czy ktoś juz sobie montował i zna model jaki pasuje i pracuje poprawnie. Sam znalazlem tylko oznaczenia 3 sond na stronie NGK: http://www.ngk.com/results_app.asp?AAIA=1135370

- czy ktoś może opisać jak wygląda cala procedura przy wymianie sondy w 1gen GT czyli to o czym wcześniej pisali Greyg i Asdero - tworzenie mapy i reset ECU :
"Aby przywrócić poprawną pracę konieczne jest odczytanie kodu błędu, a następnie reset komputera (mapy pamięci). A i to nie jest koniec. Pozostaje jeszcze stworzenie odpowiedniej mapy pracy w ECU na nowo, co robi się odpowiednią procedurą jazdy"

Pozdrawiam
PROBE II 2.0 16V

< << .. a jedynaczka GT i tak zawsze będzie najlepciejsza :) >>>
Awatar użytkownika
Night
Posty: 54
Rejestracja: 2004-04-19 09:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Night »

Nie wiem co mam myśleć o tym kompletnym braku odpowiedzi...


Aha - i nie odpowiadajcie mi na powyższe pytanie, jak już to piszcie na temat postu.

Smutne zawiedzione pozdro :(
PROBE II 2.0 16V

< << .. a jedynaczka GT i tak zawsze będzie najlepciejsza :) >>>
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Człowieku - w ostatnim czasie były 2 tematy o sondzie l. Jeśli masz problem ze znalezieniem użyj opcji szukaj.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Night
Posty: 54
Rejestracja: 2004-04-19 09:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Night »

MiHu nie mam problemu ze znalezieniem. Zobacz sam ze ten post jest prośbą o uzuełnienie wątku rozpoczętego juz w innym czego dowodem są przytoczone z niego cytaty.. Wiem ile jest postów na temat sond jednak nie ma w nich tym informacji o które pytam.

Pozdro.
PROBE II 2.0 16V

< << .. a jedynaczka GT i tak zawsze będzie najlepciejsza :) >>>
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

na temat samego montazu rzeczywiscie nic nie ma.
kto wie jaki klucz do odkrecenia sondy w 2,2 turbo probe I?
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

klucz nie pamietam jaki, chyba 22:] a co do wymienay to ja zrobilem tak: wykrecilem starą, wkrecilem nowa i przerobilem koncowke i w droge:] zmiany bylo widac odrazu:] zadnego resetu nie robilem ani nic :P
Obrazek
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Tak klucz jest 22
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Zmiany ale jakie??? i ile to kosztowało ???


Ja słyszałem że lambda nie może sie popsuć, jedynie mechanicznie może uledz zniszczeniu :roll: :roll: :roll:



pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

davidlive pisze:Zmiany ale jakie??? i ile to kosztowało ???


Ja słyszałem że lambda nie może sie popsuć, jedynie mechanicznie może uledz zniszczeniu :roll: :roll: :roll:



pozdro
moja jak sprawdzalem miernikiem niby dzialala bo sie odzywala!! ale dalej palil mi samochod jak smok i kopcil z tlumika na czarno i lecialo z niego pelno wody z sadza:] jak zmienilem sonde jak reką odjal wszystkie objawy a tlumik suchutki na koncowkach:D a sonde kupilem taka http://www.allegro.pl/item203943477_son ... _nowa.html
Obrazek
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Kurcze moj nie kopci ale faktycznie na zimnym jade pare z tłumika ale potem spokój jest i nawet sadzy nie ma :roll: :roll: :roll:

A spalanie nie przekroczyło nigdy 13l :lol: :lol: (szkoda tylko że brykam do 4500 :cry: :cry: :cry: )


pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

davidlive pisze: ...A spalanie nie przekroczyło nigdy 13l ...
chyba w trasie

:twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Pytlar wez tak popróbuj brykac tylko do 4500 to sam zobaczysz ze 13 nie da sie przekroczyć .


kurde wole lac i 20 ale krecic go do konca :( :(

pozdor
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

faktycznie - klucz 22 pasuje. ja dokrecajac kolektor, urwalem kabelek od sondy i mialem klopot.
Wykrecilem ją (ne cieplym silniku pieknie sie odkreca), wsadzilem ja w imadlo i obcialem brzeszczotem koncowke sondy tak aby dostac sie do kabelka. tak niefortunnie urwal sie kabelek ze musialem ciac aby sie dostac dp przewodu. o dziwo udalo mi sie. zalutowalem i sprawdzilem miernikiem w zakresie 0-1 V pradu stałego i wszystko gra. wczesniej jak yrwany byl kabel, nie rowno pracowal i wywalalo blad nr 15 caly czas (uboga mieszanka - napiecie ponizej 0,5V)
Teraz wszystko gra, wyplukalem w benzynie ekstrakcyjnej, zakrecilem, podlaczylem, skasowalem bledy i teraz o niebo lepiej
tym sposobem zaoszczedzilem 150 zl na nowa sonde
pozdrawiam....
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

tez kombinowalem, czyscilem, skrobalem, mylem, sonda niby dawala jakies tam napiecie, bledow nie mialem a samochod dalej palil jak smok i kopcil i lał z tlumika!! dopiero wymiana sondy mi pomogla;]
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”