POMOCY-LAMBDA

gość

POMOCY-LAMBDA

Post autor: gość »

Właśnie wysiadła mi sonda LAMBDA w 1-szej generacji ( 2.2L turbo) + gaz.
Prosze o informacje gdzie moge takową kupić w rozsądnej cenie.
Potrzebuje również uszczelką pod głowice bo puszcza olej.

Proszę o szybka informacja, Najlepiej zeby to było w Krakowie.........
pozdrowienia dla wszystkich!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

P.S ostatnio zrobiłem test kompa i niemoę rozszyfrować:
15. EXHAUST GAS OXYGEN SENSOR VOLTAGE BELOW 0.55V (Lean)
17. EXHAUST GAS OXYGEN SENSOR VOLTAGE STAYS AT 0.55 (RICH)
Dzięki za odpowiedz
Gość

Post autor: Gość »

Przejrzyj posty Asdero, on ostatnio wymienial u siebiei lambde i tez ma 2,2 turbo + gaz. Wszystko to opisal. Co do uszczeli to dostaniesz w Japan-Car'ze. A wszystko to w Krakowie :)...

Co do bledow to w pierwszym przypadku napiecie na sondzie lambda ponizej 0.55 volta (mieszanka uboga), w drugim przypadku napiecie na sondzie lambda na poziomie 0.55 volta (mieszanka bogata)...
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Hey
O sonde w Krakowie zapytaj w Bendixie
Podaje tel. 012 2681336
O uszczelke tak jak pisał Mokry. Koszt 80 zł. Sonda chyba ponad 100 zl
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

ciepło probaskowi :(

Post autor: Sam »

heh mam problemik ;( i spodziewam sie najgorszego :( probasek ostatnio mi sie troche dziwnie zachowuje mianowicie wyrzuca mi wode zbiorniczkeim nadmiarowym:(

po drugie mam zaje... wnetylator od chłodnicy jak silnik chodiz działa normalnie :p jak sie zagrzeje a jak go zgasze to czasem po jakis 2 minutach czasem szybciej włancza sie i chodzi jakis czas a potem sie wyłancza ;P - chociaz to juz wymysliłęm ;p czujniki od temperatury sa w głowicy wiec jak obieg sie zatrzyma to woda sie ogrzewa i sie załancza ;p a stygnie powoli bo wentlator chłodzi chłodnice a nie głowice - na mój mózg to jest troche głupie. chcoiaz miał on wyapdek zanim go kupiłem i moze ktos to tak przerobił nie wiem

i sprawa 3 odczytałem kody błedów i wyskoczył mi

17- exhaust gas oxygen sensor voltage stays at 0,55v (rich)

nie wiem co to oznacza :P chciaz domyslam sie ze cos z sonda lambda
to tyle wybaczcie ze sie tak rozpisałem ;p

probe 2.2 Gl 90r
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Re: ciepło probaskowi :(

Post autor: kollek »

Sam pisze:heh mam problemik ;( i spodziewam sie najgorszego :( probasek ostatnio mi sie troche dziwnie zachowuje mianowicie wyrzuca mi wode zbiorniczkeim nadmiarowym:(
może termostat jest padnięty. Mokry kupił do swojego w JC i okazało się że chodził na odwrót. Działał na zimnym silniku :). Może dmuchawa się nie włącza przy wysokich temp.
Sam pisze:17- exhaust gas oxygen sensor voltage stays at 0,55v (rich)
na mój gust to sonda lambda i zbyt bogata mieszanka (rich).
Ale nie koniecznie może to oznaczać że jest walnięta. Pamiętam jak miałem moduł aparatu zapłonowego zepsuty to też mi ten problem wyskakiwał. Potem jak mi gaz szczelił i wyskoczył mi wężyk od odmy z pokrywy zaworów to też ten błąd miałem.

Zrób najpierw z wentylatorem i chłodnicą potem zresetuj kompa i zobaczymy czy będziesz miał znów ten błąd nr 17
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Zakładam że płyn jest w porządku i że jest do odpowiednio dużo.
Ja mam co prawda 2,5 ale może moje doświadczenia Ci się na coś zdadzą. Ja mam układ ciśnieniowy - tzn. że w obwodzie panuje podwyższone ciśnienie. Co za tym idzie podnosi się temperatura wrzenia i wydajność obwodu przy tym samym przepływie jest większa. Jednak wymaga to jedej ważnej rzeczy - szczelności układu. Mówisz że wyrzuca Ci wodę - możliwe że powinieneś wymienić korek. A może się mylę....
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Sam »

po koleji ;D
co do sondy to moze to byc dlatego że jezdze na gazie ?? heh zreszta jak powszechnie wiadomo w polsce sami fachowcy sa :P i ten co to mi gaz zakładał mówił coz ze ma za duzo tlenku wegla w spalinach ale nie mógł tego ustawic ;] cos gadał że trzeba by parownik wymienic ;P heh

co do wody z termostatem to nie wiem jak jest ;( mozliwe ze nie działa korek jest dobry bo juz jeden wymieniłem hym a gdzie jest termostat w pierwszej generacji :p duz oto roboty żeby go sprawdzic wyjac ??

słuchajcie z nim jest tak dopuki jeżdze powoli to jest wszystko ok a jak mu przycisne to robi sie w układzie cisnienie i wyzuca wode :( i przewaznei musze dolac ok półtora litra a niajdziwniejsze jest to że temperatura jest w normie cały czas !
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

ja mam gaz też w swoim 2.2 GL i check engine mi nie świeci. Więc możliwe że parownik coś szwankuje.

Termostat jest tuż przed aparatem zapłonowym z czujnikiem na jeden kabelek. Najlepsze by było zdjęcie. Roboty jest nie wiele tylko uważaj żebyś go nie ułamał podczas wykręcania.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

ja mam gaz też w swoim 2.2 GL i check engine mi nie świeci. Więc możliwe że parownik coś szwankuje.

Termostat jest tuż przed aparatem zapłonowym z czujnikiem na jeden kabelek. Najlepsze by było zdjęcie. Roboty jest nie wiele tylko uważaj żebyś go nie ułamał podczas wykręcania. Sprawdził chyba raczej łatwo. Jak będziesz go miał na wierzchu to wsadź go do gorącej wody. Powinien się zamknąć albo otworzyć??? sam nie wiem. W każdym razei powinna być jakaś reakcja :)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Sam »

do termostatu idzie czujnik ??? a ppo co ??
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Sam »

jak sie go sprawdza to w sumie wiem ;d ^^ ale nie wiedziałem gdzie on jest umieszczony :p hehe dobra jak bede miał chwilek to sobie tam zajże ;p nie wiesz czy sa ta mjakies uszczelki czy cos ??
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Sam pisze:do termostatu idzie czujnik ??? a ppo co ??
Aby załączał wentylator.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Sam pisze:po koleji ;D
co do sondy to moze to byc dlatego że jezdze na gazie ?? ...
Tak,a zapala ci się kontrolka check?
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Sam »

tak zpala sie raz na jakis czas ale gasnie po chwili ;p no i jak na benzyne przełoncze to tez gasnie ;D
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Sam »

a ta kco do czujników ;P koło termostatu sa dwa !! jeden do wentylatora przy chłdnicy a drugi po co /?
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
ad81

kod 15

Post autor: ad81 »

co robic z kodem 15
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

15 - Exhaust Gas Oxygen (EGO) Sensor - voltage always below 0.55V (Lean)
:roll:
skasować :twisted:
Obrazek
ad81

Post autor: ad81 »

Jaka jet przyczyna wystąpienia tego kodu i jak go zniwelowac na 1000%. W opcjach szukaj siedziałem cały wieczór i nic ciekawego nie odnalazłem. Bo po skasowaniu to on chyba powróci.
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

ad81 pisze:Jaka jet przyczyna wystąpienia tego kodu i jak go zniwelowac na 1000%. W opcjach szukaj siedziałem cały wieczór i nic ciekawego nie odnalazłem. Bo po skasowaniu to on chyba powróci.
Kurcze, nigdy nie uczyłem się angielskiego, ale spróbuję. Wydaje mi się, a nawet prawie pewien jestem, że EGO to po naszemu sonda lambda. Napięcie poniżej 0,55V generowane przez nią (i to przez dłuższy czas, w tym wypadku zawsze) wskazuje, że masz albo uszkodzoną sondę, albo zbyt ubogą mieszankę.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
ad81

Post autor: ad81 »

Stwierdziłem po oględzinach sondy że jest urwany przewód. A ci co zmieniali silnik to sprytnie to zamaskowali owijając przewód taśmą :evil: . Co zrobic wymieniac sondę czy lutowac przewód bo nie wiem jak to wpłynie na pracę sondy.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Lutowanie przewodu do sondy zupelnie nic nie da bo cyna rozpusci sie po nagrzaniu ukla wydechowego. Jest jednak niezawodny patent na ten klopot :arrow: agrawka ...tak, tak, zwykla agrawka, zawijasz na niej przewod izolujesz a ostry koniec agrawki wbijasz w sonde :)
Ktos z klubu jak sobie dobrze przypominam juz od dluzeszego czasu smiga na tym patencie. :)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
ad81

Post autor: ad81 »

Spoko spróbujemy może coś z tego wyjdzie w sumie to bardziej zepsuc nie mogę. :D
ad81

Post autor: ad81 »

Potrzebuję sondy do probasa po przypięciu sondy nic się ne zmieniło, kod został. Czy to musi by tak sama czy maże byc uniwersalna.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

ad81 zacznij korzystac z funkcji Obrazek Szukaj
A tu masz info o sondach.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Olej sonde nie musi być podpięta w silnikach 2.2.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”