Kłopoty z EGR -> czyżby słaba strona jedynek?

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

uksył-- urwał , upier, wróóóóć wyrwał, pekł , kurde no nie wiem co jeszcze .
  • <b title="Robert">...ukruszył?</b>

ej no kurde ludzie nie macie się czego czepiać widze , a co to za różnica , tak mi sie powiedziało i tyle . :D :D :D :D

spadać

:wink:
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

edi_pg pisze:Ja tu otwieram stronę, patrze że OLEY odpisał,
więc z nadzieją na rozwiązanie problemu szybko otwieram temat.

A tu co? :shock: :(
:D
Ano widzisz, to nie takie proste.
Musisz sprawdzić, czy Ci się ten kabelek przypadkiem nie uksył. :wink:

A tak na poważnie.
Jak człowiek czyta sporo tych odpowiedzi i sens niektórych, to czasami można się poddać. :wink:


Sorki, ale nie potrafię być lekiem na całe zło.
Faktycznie może sprawdź te wtyczki, o których pisze David.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

OLEY pisze: Faktycznie może sprawdź te wtyczki, o których pisze David.
Obrazek

no nareszcie moje modły poskutkowały i mnie wysłuchano , o dzieki ci panie i władco za miłosierdzie :wink: :wink: :lol: :lol: :lol:

(aż se chyba w stopce wpisze że cos zrobiłem dobrze ..... nareszcie , chyba że mi posta wywalą :roll: :roll: :lol: :lol: )


napisze co do temtu żeby nie było

Proponuje ci jeszcze sprwdzić taką czarną , plastikową puszke pod kolektorem od podcisniej , bo z tego co pamietam to ona chyba idzie do kochanego PGR'a :wink: , ona powinna puszczać powietrze w jednym kierunku . (ułatwie poszukiwania http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=schemat)

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

davidlive pisze: Proponuje ci jeszcze sprwdzić taką czarną , plastikową puszke pod kolektorem od podcisniej , bo z tego co pamietam to ona chyba idzie do kochanego PGR'a :wink: , ona powinna puszczać powietrze w jednym kierunku . (ułatwie poszukiwania http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=schemat)

p.
Mówisz o Carbon Carnister?
W jaki sposób go sprawdzić? Nie wiem jak działa więc nie wiem jak go mogę sprawdzić. Ale z chęcią się dowiem :)
Co powinno być w tej gumowej rurce która idzie do EGRa?
Powinno się coś dziać jak się ją odłączy?
Bo nie mam pojęcia o tych podciśnieniach :)

22:57

Czytałem sobie trochę serwisówkę i zastanawiam się teraz.
Czy błąd który wywala oznacza:
1. Że zawór jest otwarty
2. Że zawór jest zamknięty
3. Coś jeszcze innego?

Bo rozumiem że zawór się otwiera i zamyka w czasie pracy silnika,
co prawda nie zaobserwowałem tego ale tak to rozumiem. Więc z czego ma wynikać błąd tak na logikę?


Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Robert, jesteś Wielki.

Tyle że ja po angielsku tak normalnie to umiem to i tamto,
ale jeśli chodzi o techniczne rzeczy to już lipa.

Zrozumiałem że chodzi o syf który się zbiera na EGR.
Tyle że z całego opisu wynika też to że łatwiej będzie wymienić
EGR niż go męczyć. Do tej pory chciałem być twardy i naprawić
stary ale sam czujnik może być też walnięty.

Sprawdzę jak samochód się zachowa jak wsadzę mu EGR ze sprawnego probka który nie wywala tego błędu.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Nie wiem z czego tyle macie problemów ja już opisywałem jak to naprawic więc poszukajcie i zróbcie tak jak opisałem i juz o tym problemie zapomnicie. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Boguś,

problem polega na tym że właśnie tak zrobiłem,
miałem Ci już dziękować za super instrukcje,
ale znowu mi check engine wywaliło i w tym problem.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Z zatkałeś go ?? Czy dalej masz sprawny ??
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Nie, nie zatkałem, a nie może sobie działać?

Poza tym dzisiaj rano zauważyłem coś ciekawego.
Po tym jak całą noc stał, dzisiaj go odpaliłem i kontrolka się nie świeciła.
Po przejechaniu kilku kilometrów znowu się zapalila ale tylko na niskich obrotach, jak dodałem gazu to gasła.
Później gasła przy coraz wyższych obrotach, stąd nasunął mi się wniosek że może to być zależne od temperatury silnika.

Co o tym myślicie?

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

hmm od tempertury to nie ale ja miałem cos takiego po włożeniu silnika FE3 a okazało sie że miałem zamienione miejscami 2 wężyki od podciśnienia z tyłu za silnikiem.

Ja na twoim miejscu dorobił bym taka blaszke jak jak zrobiłem przeczyścił go jeszcze raz i przesmarował olejem np. silnikowym i miał byś z głowy. W przeciwnym wypadku jeśli zostawisz go nawilżonego olejem, to ten olej się zjara od podmuchu gorących spalin i będziesz miał przeciwny skutek do zamierzonego czyli zapiecze sie w bardzo szybkim tempie. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Witam,

Spróbuje jeszcze raz ale czyściłem go i nawilżyłem olejem(co prawda do skrzyni), ale nie powinno być problemu z blokowaniem. Sprawdzałem nawet teraz ręcznie kiedy EGR siedzi na silniku i chodzi w miarę lekko.

Czy sama rurka od podciśnienia może wprowadzać błąd?
Jak ją sprawdzić?

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Sprawdzić musisz z innym probkiem czy masz przypadkiem przewodziki nie zamienione pozostaje jeszcze jedno pytanie czy podczas rozruszania i czyszczenia tłoczka zaworka nie uszkodziłeś membrany i co jest powodem braku reakcji zaworka. Sprawdź to bo jeśli uszkodziłeś to musisz zakupić 2.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Witam,

Problem rozwiązałem wymieniając EGR. Czyszczenie nic nie dawało.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Post autor: dudus »

Witam
Świetnie wyprowadzony temat
skorzystalem z poarad i odkrecilem caly EGR
na calowaniu (czyli ciagnieciu :) ustami przez rureczke) mebranka pieknie ciagnie caly zawor i otwiera go bez jakichkolwiek problemow
wiec odkrecilem sam czujnik ktory jest na samej gorze (ten z kabelkami)
u mnie nie ma zadnych przeplywow miedzy zlaczami czyli tak jakby, czy na wcisnietym bolcu czy na puszczonym, nic nigdzie nie przewodzi
i teraz prosba
czy moze ktos z was wydlubac ten czujnik i sprawdzic u siebie jak to jest?? oczywiscie nie specjalnie go wydlubywac :) tylko przy okazji
ponizej daje fotki tego mojego cuda
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/252 ... a9917.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b28 ... ab1e4.html

na 1 zdjeciu jest ten wtyk i u mnie nie ma polaczenie midzy tymi trzema pinami ani na wcisnietym ani puszczonym czujniku

pozdrawiam
d
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Post autor: Bendek »

po wymianie silnika zaczęły się dziać dziwne rzeczy-

-wywala błąd 16
-nie ma wolnych obrotów(są ale w granicy 200-500)

czy jeśli rurka ta od kolektora wydechowego do egr będzie nieszczelna (bo widać ze przy łączeniu z kolektorem wydechowym wydobywają się spaliny) to będzie wywalać ten błąd?

czy jeśli podciśnienia są źle podłączone będzie wywalało błąd od egr?

czy mogę zaślepić rurke od egr przy kolektorze i jaki to będzie miało wpływ na egr?

nadmienię że egr wymieniłem na inny od probka który miał to w porządku...
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Wywal rurkę zaspawaj po obu stronach i będzie ok ;)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Post autor: Bendek »

czyli na razie ją zaślepię i zobaczę jakie będą efekty...
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

pusher1

Post autor: pusher1 »

Witam mam pytanie..MAm taki objaw po odpaleniu silnika zapala się check engine gdy dodam gazu i jest tak 3500 obrotów gaśnie gdy ujme gazu zapala się ponownie oczywiście na postoju..W czasie jazdy natomiast gdy mam noge na gazie check engine się nie pali nieważne jaka jest prędkość i bieg..Gdy natomiast zdejme noge z gazu i obroty spadają poniżej 2tys check engine zapala się.. gdy noge położe na gaz gaśnie i tak wkółko....czy to egr do czyszczenia tak jak bogdan już opisałeś????Czy co jest???pomóżcie jak możecie..pozdro
:roll:


2.2GT92rok
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ludzie! Przestańcie pisać "zapala się check engine, czy to cośtam?"
Napiszcie "wywala mi błąd XYZ" (co znaczy "zapala się check engine, a po sprawdzeniu błędów wykazuje XYZ"). Przecież sprawdzenie tego, co to za błąd, nie wymaga wizyty w specjalizowanym warsztacie. Wystarczy podnieść maskę i mieć np. spinacz biurowy.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
radek
Posty: 95
Rejestracja: 2006-12-13 10:03
Samochód: Probe 22GT Husqvarna TE 610
Galeria: viewtopic.php?t=10417
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Post autor: radek »

Ale trzeba wiedzieć co z tym spinaczem zrobić :lol:
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

pusher1

Post autor: pusher1 »

Spinacz do kostki z czerwonym kabelkiem i do masy a potem do auta i reszta procedury.... :D :lol:
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re:

Post autor: Bendek »

Bendek pisze:po wymianie silnika zaczęły się dziać dziwne rzeczy-

-wywala błąd 16
-nie ma wolnych obrotów(są ale w granicy 200-500)

czy jeśli rurka ta od kolektora wydechowego do egr będzie nieszczelna (bo widać ze przy łączeniu z kolektorem wydechowym wydobywają się spaliny) to będzie wywalać ten błąd?

czy jeśli podciśnienia są źle podłączone będzie wywalało błąd od egr?

czy mogę zaślepić rurke od egr przy kolektorze i jaki to będzie miało wpływ na egr?

nadmienię że egr wymieniłem na inny od probka który miał to w porządku...
z dużym opóźnieniem ale napisze co wynikło z moim egr-em...

obroty wariowały bo podciśnienia pomyliłem...

egr wymieniany na 4 inne i wszystkie czyszczone po kilka razy nic nie pomagało błąd wywalało nadal...
aż stwierdziłem że sobie to "oleje" i po miesiącu czy dwóch <nie zwróciłem uwagi> przestało wywalać błąd...

rurki nie zaślepiałem, nie spawałem kolektorów...do dnia dzisiejszego nie wiem co było przyczyną- archiwum x :mrgreen:
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
pichow
Posty: 55
Rejestracja: 2008-12-01 21:46
Samochód: Ford Probe '91 2.2 GT
Lokalizacja: Poznan

Re: Kłopoty z EGR -> czyżby słaba strona jedynek?

Post autor: pichow »

Witam,
tez mam błąd 16 związany z EGR.
Wymontowałem ustrojstwo, wymoczyłem w ekstrakcyjnej i wyczyściłem, przedmuchałem kompresorem i nasmarowałem. Chodzi elegancko.
Po pierwszym czyszczeniu nadal wywalało błąd przy stałych obrotach, wiec powtórka z rozrywki.
Przeglądając forum wylukalem gdzieś info, ze tam powinien być podłączony przewodzik z podciśnieniem.
U mnie było to zaczopowane koreczkiem i niepodłączone do EGR.
Wiec podłączyłem. Efekt totalnie mnie zaskoczył :shock:
Poczułem się jak właściciel ciągnika z 89 roku po zatankowaniu chrzczonego paliwa :twisted:
Wolne obroty skakały w dol i do góry. Raz nawet zgasł. Po przygazowaniu zrobił taka zasłonę dymna na hali, ze kumpel szyby musiał szorować.
Na wyższych obrotach tez odniosłem wrażenie, ze trochę pływa.
Nie miałem odwagi wyjechać na miasto.
Nie mam pojęcia, co to może być, wiec koreczek znów wrócił na swoje miejsce.
Awatar użytkownika
Achtung
Posty: 23
Rejestracja: 2009-01-26 17:28
Samochód: brak
Lokalizacja: Orzesze (Rybówka)

Re: Kłopoty z EGR -> czyżby słaba strona jedynek?

Post autor: Achtung »

U mnie też czasami zapala się check engine ale jak pociągne go do 5000 to gaśnie.Może to wina właśnie EGR-a?
Probe 1 2.2 Turbo 92r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”