Strona 1 z 6

uszczelka kolektora wydechowego

: 2005-10-19 21:20
autor: Gacek Wrocław
Hej :)
Powoli przymierzam się do wymiany wyżej wspomnianej uszczelki.
Słyszałem, że praktycznie nie ma sposobu, żeby nie pozrywać śrub mocujących...

Ma ktoś sposób na bezpieczne wykręcanie śrub kolektora?
Jaką kupić uszczelkę?

Pozdrawiam
Gacek

: 2005-10-19 21:35
autor: ZENiTH
Ze śrubami to kup sobie fachowy odrdzewiacz popytaj w fachowym sklepie o takie coś. A uszczelke jak najgrubszą i najlepiej żeby była z dość odpornego na temperature materiału.

: 2005-10-19 23:45
autor: raven
ta uszczelka jest z blachy (aluminium?) jak ja kupowalem byl tylko jeden rodzaj.
podobno dobrze jest jak w blok silnika sa wkrecone szpilki i na to nakretki jak sie kolektor przykreca (tak tylko slyszalem) nie ma wtedy problemu z odkrecaniem. mi jak wymieniali to juz mialem 3 szpilki i nakretki poszly bez klopotu, na srubach gorzej- ale tez dalo rade.

pozdrawiam.

: 2005-10-20 10:07
autor: ZENiTH
Z blachy??? alu??? i tylko tyle??? Na twoim miejscu dołożyłbym jeszcze uszczelkę z czarnego zbrojonego klingierytu. Z obydwu stron. Jest bardzo wytrzymały na temperatury i w zasadzie wystarczająco miękki żeby dobrze uszczelnić głowicę i kolektor wydechowy. Uważaj jak będziesz dokręcał śruby, bo można je ukręcić.

: 2005-10-20 10:18
autor: raven
dwie warstwy blachy i miedzy nimi czarne tajemnicze coś... być może klin#$%ryt :)

: 2005-10-20 10:20
autor: Jedrek
Jako odrdzewiacz proponuję preparat K2.

Sprawdzony przeze mnie.
Niektórzy wiedzą ile razy. :lol: :wink:

Uszczelka między kolektor a głowicę od mazdy 626GD, u mnie działa bez problemu.

Pozdro! :wink:

: 2005-11-20 21:21
autor: Tomasz M
Gdzie kupić dobrą uszczelką pod kolektor.
Ja mam u siebie od mazdy 626 i niestety jest nieszczelna, stosowałem uszczelnienia na wysoką temperaturę ale wydmuchuje, oryginalna uszczelka byla dużo grubsza.
GT 89r.

: 2005-11-20 23:59
autor: spown
Można kupić coś takiego (ten kry... - tak myślę, bo sam kupowałem czarne coś na wierzchu i pod spodem, a w środku blacha alu chyba) na metry kwadratowe i wyciąć potrzebny kształt...

: 2005-11-21 18:47
autor: piotrek
rozbierałem 2 silniki i zawsze były uszczelki metalowe (sądze że raczej innych nie ma)
szpilki nawet jak są z nakrętkami to idzie urwać (trzeba uważać)
ja kupuje uszczelki Ajusa są tanie i dobre (jeżeli użyje się silikonu do zwykłych)

: 2005-11-21 18:51
autor: ZENiTH
Najlepiej i najtaniej. To kupić pare metrów klingierytu czarnego zbrojonego i można otworzyć małą fabrykę uszczelek. A jak już naprodukujesz to masz spokój przez jakiś czas bo jak siądzie to sobie wymienisz. Szkoda inwestować mase kasy w drogie uszczelki bo na temperaturę nie ma mocnych wszystko się wydmucha.

: 2005-11-21 19:01
autor: Sqad
Seria się nie wydmuchuje, więc jakoś to jest zrobione, a na klingieryt mi to nie wygląda, bardziej metelową uszczelke to przypomina.

: 2006-04-19 00:24
autor: ADAM
Panowie wywalić wszystko czyli blachę i małe podkładki i wstawić uszczelkę grubszą. Nie wiem z czego to było chyba z żuka otwory wylotowe pasują na szpilki się docina ważne że są zbrojone otwory wylotowe.Miałem problem z tymi uszczelkami był cały czas przedmuch na nowych orginalnych. Teraz jest spokój tanie proste skuteczne

: 2006-05-12 22:47
autor: skorik
Kurdę, wymieniałem na jesieni i mamy teraz maj a mi znowu świszczy i mam przedmuchy. Te uszczelki słabo trzymają i to nie tylko moje zdanie. Co robić wstawiać znowu tą samą? Być może jedna szpilka (a właściwie śruba) nie trzyma dobrze i właśnie koło niej mam wypalona usczelke.
Co robić? To nie jest pilne, ale nie chcę wstawiać i znowu za parę miesięcy wymieniać...

uszczelka kolektora wydechowego

: 2006-05-14 11:39
autor: Natan
Witam Drodzy koledzy jest to w oryginale uszczelka metalowa żadna inna nie róbcie jakis tam dupe szwanców z kryngierytem oryginał to oryginał i niema wtedy problemów :( :wink: :o :D :D :D :D

: 2006-11-06 17:38
autor: kicur
chlopaki rowniez mam problem z tymi uszczelkami - wstawilem oryginalna uszczelke taka cienka z blaszki i wydmuchalo - dlatego uwazam ze jest ona do dupy - nadaje sie tylko gdy powierzchnia stykowa kolektora i glowicy jest rowna i nie ma tam zadnych wzerow - dlatego mam pytanie o ten klingieryt czy wytrzyma on taka temperature bo jak wiadomo czasem kolektor w probku pieknie podswietla caly silnik na czerwono - taki ladny odcien rozrzazonego zeliwa :lol: - no i gdzie mozna kupic takie cus i ile to kosztuje - dziekuje za wszelkie informacje - oryginalnym uszczelkom mowie nie!! :twisted: 8) :D

: 2006-11-06 19:14
autor: Bogdan9999
Nie jest ona do dupy pod warunkiem że masz prostą powierzchnię przy głowicy i przy kolektorze jeśli nie to możesz nie wiem co robić i tak będzie do dupy. Proponuję zrobić planowanie płaszczyzny co sie przykreca do głowicy kolektora i założyć oryginalną uszczelkę i będzie git. Pozdro

: 2006-11-07 01:58
autor: kicur
takie planowanie to poprostu zbyt duzo zbedniej roboty ktora i tak prowadzi do uzyskania takiego samego efektu jak przy grubszych uszczelkach - rozchodzi sie o to ze wczesniej mialem grube uszczelki (ok 1,5 mm ) lecz niestety popuscily mi sruby i je wydmuchalo - i chcialbym zalozyc spowrotem te grube bo na cienkich sie juz niestety przejechalem - :cry:

: 2006-11-10 15:11
autor: kicur
panowie poradzcie cos gdzie taki klingieryt mozna kupic - bo coraz glosniej chodzi mi autko :cry:

: 2006-11-11 18:43
autor: Yareck

: 2006-11-19 19:44
autor: kicur
hmmm a moze ktos ma jeszcze jakis kawalek takiego zbrojonego klingierytu i moglby mi przeslac ze 4 takie male arkusze w kopercie ? :lol: bo juz pytalem w paru sklepach i nie maja :( bylbym szalenie wdzieczny - pozdrawiam :]

: 2006-11-27 02:16
autor: kicur
zlokalizowalem przyczyne moich klopotow z tymi uszczelkami :D - otóż sa to ciagle odkrecajace sie sruby - tak sruby bo niestety nie mam juz w tym miejscu oryginalnych szpilek gdyz sie juz urwaly - i wlasnie czy macie moze pojecie jak sobie z czyms takim poradzic ? :roll: - podlkladki sprezynowe nie maja tu sensu gdyz pod wplywem temperatury rozhartowywuja sie - slyszalem od kogos ze jest jakas pasta ktora smaruje sie gwint i ona zasycha i sruba juz sie nie odkreca ale czy ona zda egzamin w tym miejscu bo przeciez tam jest dosc wysoka temperatura ? Chłopaki bardzo prosze o pomoc w tej kwestii bo juz mnie strasznie wQr.....a ten odgłos silnika podobny do dzwieku jaki wydaje pędzący URSUS tudzież jakis inny ciągnik :lol: - dzieki i pozdrawiam

: 2006-11-27 17:32
autor: maverick
Kicur, przerabiałem temat jakoś trzy miesiące temu i nie było lekko. Wiem, że mechanicy rozwiercali śruby, bo były strasznie zapieczone i nie szło ich odkręcić , co wymusiło nawiercenie nowych otworów. Jutro przejadę się do nich i dowiem dokładnie jak to zrobili, czym to skręcili - a zrobili dobrze, bo auto śmiga i nic się nie dzieje.

: 2006-11-27 20:23
autor: kicur
no bylbym Ci bardzo wdzieczny ;) zresztą myśle ze nie tylko ja bo takie informacje mogąsie przydać wielu osobom i to nie tylko odnosnie kolektora wydechowego :D

: 2006-11-27 21:43
autor: Bogdan9999
kicur kup człowieku utwardzane szpilki 8 utnij je na odpowiednią długość kup klej LOCATIW (wytrzymały kolor chyba zielony ostrzegam tani on nie jest ale jakością sie odpłaca) i wkręć te szpilki na niego do głowicy i troszkę dokręć odczekaj z dzień i przykręć kolektor używając nakrętek które są zespolone z podkładka samo kontrującą. Po kłopocie ;) Pozdro

: 2006-11-27 22:16
autor: ad81
Co do uszczelki ja ma założoną do jakiejś dwururki i to działa (uszczelka jest gruba jakieś aluminium taka co się układa ma zbrojone otwory) przejechałem już prawie 20tys i jest git :D . Miałem wcześniej zakładane te oryginalnie pasujące i nic z tego gwizdało że ludzie się oglądali. Uszczelka kosztowała 6 zł to jakiś żuk chyba był lub coś podobnego :lol: ważne że spełnia swoją funkcję.
Pozdrawiam :D