uszczelka kolektora wydechowego

Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: Gacek Wrocław » 2005-10-19 21:20

Hej :)
Powoli przymierzam się do wymiany wyżej wspomnianej uszczelki.
Słyszałem, że praktycznie nie ma sposobu, żeby nie pozrywać śrub mocujących...

Ma ktoś sposób na bezpieczne wykręcanie śrub kolektora?
Jaką kupić uszczelkę?

Pozdrawiam
Gacek

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2005-10-19 21:35

Ze śrubami to kup sobie fachowy odrdzewiacz popytaj w fachowym sklepie o takie coś. A uszczelke jak najgrubszą i najlepiej żeby była z dość odpornego na temperature materiału.

Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Gallery: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven » 2005-10-19 23:45

ta uszczelka jest z blachy (aluminium?) jak ja kupowalem byl tylko jeden rodzaj.
podobno dobrze jest jak w blok silnika sa wkrecone szpilki i na to nakretki jak sie kolektor przykreca (tak tylko slyszalem) nie ma wtedy problemu z odkrecaniem. mi jak wymieniali to juz mialem 3 szpilki i nakretki poszly bez klopotu, na srubach gorzej- ale tez dalo rade.

pozdrawiam.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2005-10-20 10:07

Z blachy??? alu??? i tylko tyle??? Na twoim miejscu dołożyłbym jeszcze uszczelkę z czarnego zbrojonego klingierytu. Z obydwu stron. Jest bardzo wytrzymały na temperatury i w zasadzie wystarczająco miękki żeby dobrze uszczelnić głowicę i kolektor wydechowy. Uważaj jak będziesz dokręcał śruby, bo można je ukręcić.

Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Gallery: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven » 2005-10-20 10:18

dwie warstwy blachy i miedzy nimi czarne tajemnicze coś... być może klin#$%ryt :)
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek » 2005-10-20 10:20

Jako odrdzewiacz proponuję preparat K2.

Sprawdzony przeze mnie.
Niektórzy wiedzą ile razy. :lol: :wink:

Uszczelka między kolektor a głowicę od mazdy 626GD, u mnie działa bez problemu.

Pozdro! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Tomasz M
Posty: 17
Rejestracja: 2005-11-15 09:10
Car: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tomasz M » 2005-11-20 21:21

Gdzie kupić dobrą uszczelką pod kolektor.
Ja mam u siebie od mazdy 626 i niestety jest nieszczelna, stosowałem uszczelnienia na wysoką temperaturę ale wydmuchuje, oryginalna uszczelka byla dużo grubsza.
GT 89r.

Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Gallery: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown » 2005-11-20 23:59

Można kupić coś takiego (ten kry... - tak myślę, bo sam kupowałem czarne coś na wierzchu i pod spodem, a w środku blacha alu chyba) na metry kwadratowe i wyciąć potrzebny kształt...
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2005-11-21 18:47

rozbierałem 2 silniki i zawsze były uszczelki metalowe (sądze że raczej innych nie ma)
szpilki nawet jak są z nakrętkami to idzie urwać (trzeba uważać)
ja kupuje uszczelki Ajusa są tanie i dobre (jeżeli użyje się silikonu do zwykłych)
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2005-11-21 18:51

Najlepiej i najtaniej. To kupić pare metrów klingierytu czarnego zbrojonego i można otworzyć małą fabrykę uszczelek. A jak już naprodukujesz to masz spokój przez jakiś czas bo jak siądzie to sobie wymienisz. Szkoda inwestować mase kasy w drogie uszczelki bo na temperaturę nie ma mocnych wszystko się wydmucha.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2005-11-21 19:01

Seria się nie wydmuchuje, więc jakoś to jest zrobione, a na klingieryt mi to nie wygląda, bardziej metelową uszczelke to przypomina.

ADAM
Posty: 11
Rejestracja: 2004-03-30 18:42
Car: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: ADAM » 2006-04-19 00:24

Panowie wywalić wszystko czyli blachę i małe podkładki i wstawić uszczelkę grubszą. Nie wiem z czego to było chyba z żuka otwory wylotowe pasują na szpilki się docina ważne że są zbrojone otwory wylotowe.Miałem problem z tymi uszczelkami był cały czas przedmuch na nowych orginalnych. Teraz jest spokój tanie proste skuteczne

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-05-12 22:47

Kurdę, wymieniałem na jesieni i mamy teraz maj a mi znowu świszczy i mam przedmuchy. Te uszczelki słabo trzymają i to nie tylko moje zdanie. Co robić wstawiać znowu tą samą? Być może jedna szpilka (a właściwie śruba) nie trzyma dobrze i właśnie koło niej mam wypalona usczelke.
Co robić? To nie jest pilne, ale nie chcę wstawiać i znowu za parę miesięcy wymieniać...
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

Awatar użytkownika
Natan
Klubowicz
Posty: 1518
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Car: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Gallery: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: Natan » 2006-05-14 11:39

Witam Drodzy koledzy jest to w oryginale uszczelka metalowa żadna inna nie róbcie jakis tam dupe szwanców z kryngierytem oryginał to oryginał i niema wtedy problemów :( :wink: :o :D :D :D :D

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2006-11-06 17:38

chlopaki rowniez mam problem z tymi uszczelkami - wstawilem oryginalna uszczelke taka cienka z blaszki i wydmuchalo - dlatego uwazam ze jest ona do dupy - nadaje sie tylko gdy powierzchnia stykowa kolektora i glowicy jest rowna i nie ma tam zadnych wzerow - dlatego mam pytanie o ten klingieryt czy wytrzyma on taka temperature bo jak wiadomo czasem kolektor w probku pieknie podswietla caly silnik na czerwono - taki ladny odcien rozrzazonego zeliwa :lol: - no i gdzie mozna kupic takie cus i ile to kosztuje - dziekuje za wszelkie informacje - oryginalnym uszczelkom mowie nie!! :twisted: 8) :D
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4059
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2006-11-06 19:14

Nie jest ona do dupy pod warunkiem że masz prostą powierzchnię przy głowicy i przy kolektorze jeśli nie to możesz nie wiem co robić i tak będzie do dupy. Proponuję zrobić planowanie płaszczyzny co sie przykreca do głowicy kolektora i założyć oryginalną uszczelkę i będzie git. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2006-11-07 01:58

takie planowanie to poprostu zbyt duzo zbedniej roboty ktora i tak prowadzi do uzyskania takiego samego efektu jak przy grubszych uszczelkach - rozchodzi sie o to ze wczesniej mialem grube uszczelki (ok 1,5 mm ) lecz niestety popuscily mi sruby i je wydmuchalo - i chcialbym zalozyc spowrotem te grube bo na cienkich sie juz niestety przejechalem - :cry:
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2006-11-10 15:11

panowie poradzcie cos gdzie taki klingieryt mozna kupic - bo coraz glosniej chodzi mi autko :cry:
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Awatar użytkownika
Yareck
Posty: 67
Rejestracja: 2004-01-27 18:57
Car: brak
Lokalizacja: Gdańsk - Swords
Kontakt:

Post autor: Yareck » 2006-11-11 18:43

II gen`98 2,5l

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2006-11-19 19:44

hmmm a moze ktos ma jeszcze jakis kawalek takiego zbrojonego klingierytu i moglby mi przeslac ze 4 takie male arkusze w kopercie ? :lol: bo juz pytalem w paru sklepach i nie maja :( bylbym szalenie wdzieczny - pozdrawiam :]
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2006-11-27 02:16

zlokalizowalem przyczyne moich klopotow z tymi uszczelkami :D - otóż sa to ciagle odkrecajace sie sruby - tak sruby bo niestety nie mam juz w tym miejscu oryginalnych szpilek gdyz sie juz urwaly - i wlasnie czy macie moze pojecie jak sobie z czyms takim poradzic ? :roll: - podlkladki sprezynowe nie maja tu sensu gdyz pod wplywem temperatury rozhartowywuja sie - slyszalem od kogos ze jest jakas pasta ktora smaruje sie gwint i ona zasycha i sruba juz sie nie odkreca ale czy ona zda egzamin w tym miejscu bo przeciez tam jest dosc wysoka temperatura ? Chłopaki bardzo prosze o pomoc w tej kwestii bo juz mnie strasznie wQr.....a ten odgłos silnika podobny do dzwieku jaki wydaje pędzący URSUS tudzież jakis inny ciągnik :lol: - dzieki i pozdrawiam
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Awatar użytkownika
maverick
Klubowicz
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Gallery: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maverick » 2006-11-27 17:32

Kicur, przerabiałem temat jakoś trzy miesiące temu i nie było lekko. Wiem, że mechanicy rozwiercali śruby, bo były strasznie zapieczone i nie szło ich odkręcić , co wymusiło nawiercenie nowych otworów. Jutro przejadę się do nich i dowiem dokładnie jak to zrobili, czym to skręcili - a zrobili dobrze, bo auto śmiga i nic się nie dzieje.
Żółty 2.2 GT '92
509355093

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2006-11-27 20:23

no bylbym Ci bardzo wdzieczny ;) zresztą myśle ze nie tylko ja bo takie informacje mogąsie przydać wielu osobom i to nie tylko odnosnie kolektora wydechowego :D
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4059
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2006-11-27 21:43

kicur kup człowieku utwardzane szpilki 8 utnij je na odpowiednią długość kup klej LOCATIW (wytrzymały kolor chyba zielony ostrzegam tani on nie jest ale jakością sie odpłaca) i wkręć te szpilki na niego do głowicy i troszkę dokręć odczekaj z dzień i przykręć kolektor używając nakrętek które są zespolone z podkładka samo kontrującą. Po kłopocie ;) Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

ad81

Post autor: ad81 » 2006-11-27 22:16

Co do uszczelki ja ma założoną do jakiejś dwururki i to działa (uszczelka jest gruba jakieś aluminium taka co się układa ma zbrojone otwory) przejechałem już prawie 20tys i jest git :D . Miałem wcześniej zakładane te oryginalnie pasujące i nic z tego gwizdało że ludzie się oglądali. Uszczelka kosztowała 6 zł to jakiś żuk chyba był lub coś podobnego :lol: ważne że spełnia swoją funkcję.
Pozdrawiam :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”