uszczelka kolektora wydechowego

Awatar użytkownika
MICHAL_GT
Posty: 68
Rejestracja: 2007-11-19 19:39
Car: brak
Lokalizacja: Poznań Kołobrzeg

Post autor: MICHAL_GT » 2008-05-11 20:36

a faktycznie o tym mówisz "Uszczelka pod kolektor wydechowy:

ELWIS
N73018
" :lol:
FORD PROBE FIRST GENERATION 2.2 TURBO GT -------> co więcej do szczęścia potrzeba ?? ---> CYSTERNY PALIWA

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2008-05-11 20:41

A co? Przecież król żyje. ;)
Oprócz tego z linków podanych przez Piotka można wiele wyczytać (choć kliknięte nie działają). Wchodzisz na stronę, wybierasz samochody japońskie i dalej zawężasz kryteria.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
wargawiesiek
Posty: 368
Rejestracja: 2007-01-19 19:46
Gallery: viewtopic.php?t=11379
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Post autor: wargawiesiek » 2008-05-11 21:08

ja jeździłem kilka miesięcy na uszczelce z klingierytu. Tylko jak już wytniesz to posmaruj ją pastą do składania wydechów i wtedy przykręcaj kolektor. Odpal silnik i dokręć lekko na gorącym silniku jeszcze. Napisałem że jeździłem kilka miesięcy bo teraz mam auto rozebrane i musiałem rozerwać uszczelkę. Dodam że jest jednorazowa. pozdro
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów

Awatar użytkownika
MICHAL_GT
Posty: 68
Rejestracja: 2007-11-19 19:39
Car: brak
Lokalizacja: Poznań Kołobrzeg

Post autor: MICHAL_GT » 2008-05-11 21:36

Dzięki jutro będę coś cudował z tą uszczelką:)
A tak z ciekawości to mam pytanko czy to że wydmuchało mi tą uszczelke mogło się przyczynić do tego że turbina pompuje tylko 5,6 psi ??
FORD PROBE FIRST GENERATION 2.2 TURBO GT -------> co więcej do szczęścia potrzeba ?? ---> CYSTERNY PALIWA

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3607
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2008-05-11 21:38

NA pewno się do tego przyczyniło :wink:
Zmień uszczelkę a wróci do normy
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
MICHAL_GT
Posty: 68
Rejestracja: 2007-11-19 19:39
Car: brak
Lokalizacja: Poznań Kołobrzeg

Post autor: MICHAL_GT » 2008-05-11 21:44

Czy te uszczelki będą pasować do gt 1 ??

http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop ... d=187d1f7c

z góry dzięki :)
FORD PROBE FIRST GENERATION 2.2 TURBO GT -------> co więcej do szczęścia potrzeba ?? ---> CYSTERNY PALIWA

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3607
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2008-05-11 22:14

Si :D
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer » 2008-05-12 01:12

To jest ten Elwis o którym pisałeś:
http://moto.sklep.pl/index.php?modules= ... ow&o=17645
Mogą być i te pojedyncze (wtedy zamawiasz dwie). Ja u siebie miałem (podwójna) więc dla tego taką samą zamówiłem i zamontowałem. Spełnia swoje zadanie bardzo dobrze.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

Awatar użytkownika
Jookerr
Posty: 111
Rejestracja: 2004-10-23 20:43
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jookerr » 2008-05-19 21:47

Byl PROBE 2,2 TURBO 1991
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990 ;)

Awatar użytkownika
tymooon
Posty: 72
Rejestracja: 2008-12-23 19:54
Gallery: viewtopic.php?t=15874
Lokalizacja: olsztyn

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: tymooon » 2009-01-24 16:20

Czy jest możliwe, że `troche` :P wydmuchana uszczelka pod kolektorem, miała wpływ na obroty jałowe silnika ?? :?:
Probe 1 gen. 2.2 Turbo GT 92`

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: Maciucha » 2009-01-25 13:17

W jedynce nie powinna, choć w innych autach gdzie "lambada" ma większy wpływ na pracę silnika z reguły ma.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: OLEY » 2009-09-16 09:27

Powiedzcie mi jak sprytnie wykręcić kolektor w warunkach polowych (podwórko przed blokiem).

Chyba też muszę wymienić uszczelkę, bo mi przepala wężyk wodny idący do turbiny. :twisted:

Cholerka już trzeci założyłem i po dwóch dniach jazdy każdy jest zjarany na pieprz...

Chodzi mi o takie porady, żebym nie musiał rozbierać połowy auta. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

adrian_seki
Posty: 856
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: adrian_seki » 2009-09-16 09:33

Hehe ja wymieniałem ten wężyk u siebie bo mi coś ciekło jak się nagrzał. I się okazało że kolektor mam przykręcony z jednej strony a z drugiej zerwane gwinty więc na razie tak zostawiłem. Pompuje do 6psi

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: Jedrek » 2009-09-18 11:48

OLEY pisze:Powiedzcie mi jak sprytnie wykręcić kolektor w warunkach polowych (podwórko przed blokiem).
Zacznij od spuszczenia płynu z układu i wyjęcia chlodnicy. Musisz odkręcić popmę klimy, potem zostają tylko przewody olejowe :D i wodne od turbiny i rurka metalowa co idze do kolektora ssącego, no i wydech na trójniku ( i nie zapomnij o śrubie trzymającej turbinę od spodu - no chyba że jej nie masz i dlatego wydmuchało uszczelkę)

Żeby wszystko miało ręce i nogi radzę zakupić nowe szpilki mosiężne fi8mm i nakrętki, bo stare nie koniecznie będą nadawać się do ponownego użytku. Raczej więcej niż pewne jest to że jakaś jest też urwana no i jak jej nie zrobisz, tzn nie wykręcisz/rozwiercisz i nie założysz nowej to znowu Ci uszczelkę wydmucha.
OLEY pisze:Chyba też muszę wymienić uszczelkę, bo mi przepala wężyk wodny idący do turbiny.
:twisted:
Na tym wężyku miałem i mam u siebie dodatkowy kołnież z grubszego węża.

Pozdrawiam
Andrzej
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: OLEY » 2009-09-18 22:29

Heh...no i narobiłem więcej szkód niż pożytku... :(

Na razie przegrałem walkę z kolektorem... :evil:

Ale tak łatwo się nie poddam. :D

Dzięki Andrzejku za cenne rady. Faktycznie muszę kupić nowe szpilki, bo jedna miała (ma)
zerwany gwint w głowicy. :(

Ale od początku.

Poradziłem sobie (jeśli w ogóle można tak powiedzieć...) bez wyciągania chłodnicy.
Odkręciłem sześć śrub od kolektora, odkręciłem tę śrubę z dołu od turbiny, ściągnąłem
wężyki, odkręciłem przewody klimy, ale niestety urwałem wszystkie trzy śruby od wydechu
:evil: i do tego poległem przy odkręcaniu metalowej rurki idącej do kolektora ssącego.

Za żadną cholerę ta nakrętka (wkrętka) nie chce puścić. Normalnie ją prawie zmasakrowałem
i chyba daruję sobie jej odkręcanie, bo już praktycznie nie ma jak jej odkręcić.

Kurczę, nie mogę sobie darować jej odkręcenia, bo mam przecież urwane śruby od wydechu.
O w mordę... :!:

Żebym ja wiedział, że ta franca jest aluminiowa...

Do tego, jak się zdrowo zaparłem i klucz przeskoczył, to złamałem czujnik w termostacie... :evil:

Szlag by trafił...

Może macie pomysł jak ją teraz wykręcić?

Jak ktoś nie wie, to chodzi dokładnie o tę:

Obrazek

Druga sprawa. Prawdopodobnie znalazłem przyczynę przepalania wężyków.
Ostatni z nich wygląda tak:

Obrazek

A oto rzekoma przyczyna:

Obrazek

Piszę rzekoma, bo uszczelka jest wypalona z góry, a wężyk przecież jest pod kolektorem. :roll:

Dobra.
Pomijając to wszystko, to jednak muszę wyjąć kolektor, a nie chciałbym oddzielać go od turbiny.
Może komuś zaświta w głowie jakiś pomysł?

-- dodano 2009-09-18 22:29 --

Zapomniałem dodać, że wyciągając dość nowe kable do świec fajka jednego z nich
była w mojej ręce, a środek został na świecy. :evil:

To tak a'propo moich dzisiejszych klęsk... :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Car: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Gallery: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: wojtas89 » 2009-09-19 15:57

Oley wcale nie musisz oddzielać turbinki od kolektora żeby go wyjąć. Odkręciłeś te dolne śruby które mocują kolektor ? Do tego odkręcasz 3 śruby za turbiną + mocowanie turbo do bloku i to wszystko. Wydaje się proste ale proste nie jest, jeśli chodzi o tę śrubkę co zmasakrowałeś (EGR) to fakt ciężko ją odkręcić! Bardzo ciężko, ale może gdybyś zdjął chłodnicę miał byś lepsze dojście . Ewentualnie jeśli nie poradzisz sobie z tym to tnij ten króciec i weźmiesz sobie odemnie kolektor z tą rurką :wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.

Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Car: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: kremat0r » 2009-09-19 16:00

Egr precz i po problemie.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: OLEY » 2009-09-20 14:41

wojtas89 pisze:Oley wcale nie musisz oddzielać turbinki od kolektora żeby go wyjąć. Odkręciłeś te dolne śruby które mocują kolektor ? Do tego odkręcasz 3 śruby za turbiną + mocowanie turbo do bloku i to wszystko. Wydaje się proste ale proste nie jest, jeśli chodzi o tę śrubkę co zmasakrowałeś (EGR) to fakt ciężko ją odkręcić! Bardzo ciężko, ale może gdybyś zdjął chłodnicę miał byś lepsze dojście . Ewentualnie jeśli nie poradzisz sobie z tym to tnij ten króciec i weźmiesz sobie ode mnie kolektor z tą rurką :wink:
Odkręciłem wszystko, co potrzeba. Całość trzyma tylko ta rurka.

Też już pomyślałem, żeby ją uciąć, ale czy nie będę miał problemu (gdybym wziął od Ciebie),
żeby wkręcić tę rurkę później do kolektora ssącego?

Dojście tam też jest kosmiczne...

Ale chyba tak zrobię. Kiedy moglibyśmy się spotkać? Masz na wierzchu ten kolektor?

Muszę to wyjąć, bo i tak muszę zrobić nowe szpilki do rury wydechowej.
kremat0r pisze:Egr precz i po problemie.
Mógłbyś napisać jaśniej? Mam wyciąć tę rurkę i ją zaślepić? :shock:

-- dodano 2009-09-20 14:39 --

No i wygrałem tę nierówną walkę. :D

Całość na wierzchu.

Obrazek

Jak widać na zdjęciu z lewej strony kolektor wyczyszczony (powierzchnia pod uszczelkę),
teraz biorę się za prawą stronę.

Jutro poszukiwania uszczelek. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Car: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Gallery: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: wojtas89 » 2009-09-20 23:51

Oley, widzę że odrazu oosłony kolektora polerowałeś. No no :twisted: .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: OLEY » 2009-09-24 11:07

Nudziłem się w pracy. :D :wink:

W tej chwili naprawiają mi w zakładzie pourywane szpilki od rury. Popołudniu odbieram.

-- dodano 2009-09-24 11:06 --

Kurcze, wytłumaczcie mi, bo troszkę nie czaję.

Zamówiłem uszczelkę Elwis N7 3018. Wygląda tragicznie pod względem wykonania, no ale nic na to już nie poradzę...

Na górze nowa, niżej moja oryginalna:

Obrazek

Wygląda na to, że kupiłem ją bez sensu, no bo zwróćcie uwagę, że cały ten element u mnie
jest sprawny.
Do tego u mnie oryginalnie są dodatkowe blaszki:

Obrazek

W nowej ich nie ma, a to właśnie padła mi jedna blaszka:

Obrazek Obrazek

Na dodatek w nowej są takie jakby pierścionki na otworach, które odstają ponad powierzchnię.

Obrazek

Przecież jak dokręcę kolektor, to pozostaną szczeliny. :roll:
Tak mi się przynajmniej wydaje.

Czy ja zamiast tego całego Elwisa nie powinienem kupić tylko tych małych blaszek?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2006-01-23 22:54
Car: Mazda 6 GG 2.3
Gallery: viewtopic.php?t=15279
Lokalizacja: Łódź

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: MaryooSh89 » 2009-09-24 11:24

Ja tego "elwisa" wcale nawet nie montowałem :P dałem tylko te 2 małe uszczelki i trzyma elegancko :)
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)

Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Car: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Gallery: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: wojtas89 » 2009-09-24 18:55

U mnie obecnie są też tylko te dwie małe uszczelki i zastanawiam się jakie to ma znaczenie, gdy jest jeszcze ta duża :?:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.

Awatar użytkownika
Bendek
Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Gallery: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: Bendek » 2009-09-24 19:54

ja mam tylko elwisa oraz szpilki 10mm i jest dobrze, znaczy szczelnie....
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.

Awatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2006-01-23 22:54
Car: Mazda 6 GG 2.3
Gallery: viewtopic.php?t=15279
Lokalizacja: Łódź

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: MaryooSh89 » 2009-09-24 23:37

Ten elwis też działa jako uszczelka tylko ma jakby jeszcze osłonę termiczną czy coś... moim zdaniem montuje się albo jedno albo drugie ale nie oba rodzaje na raz :P
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: OLEY » 2009-09-25 07:52

MaryooSh89 pisze:moim zdaniem montuje się albo jedno albo drugie ale nie oba rodzaje na raz
Hmm... To co powiesz na układ, który był u mnie oryginalnie?

Obrazek

A jest to oryginał, bo te małe uszczelki nie są osobno, ale są zgrzane z tą dużą...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”