uszczelka kolektora wydechowego

Awatar użytkownika
askot
Posty: 67
Rejestracja: 2009-02-27 20:26
Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: askot »

Odemnie chciał wzorzec. Czy zrobił sobie jakiś wzór nie wiem. Mogę się dowiedzieć w poniedziałek. W razie czego mogę koleżeńsko pomóc w kontakcie i przesyłce.pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: Scyzor »

OK. Dzięki z góry :) Odezwę się niebawem bo czas nagli :roll: :mrgreen:
Obrazek
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: adrian_seki »

Jakie długie szpilki są w kolektorze wydechowym co się wkręca w blok ? też bede zmieniał na 9 albo 10 mm jakieś uwagi ?
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: OLEY »

Jak odkręcisz tę, gdzie masz zerwany gwint, to sam zmierzysz. :wink:
Ba... nawet będziesz miał jako wzór. :D

Ma około pięciu centymetrów.

Rób od razu na dziesiątkę.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: adrian_seki »

Heh że tak się zaśmieję na wstępie :D Gdybym ją miał - to bym ją zmierzył - a że jest dziura i nie ma to nie mogę zmierzyć :D hihi ale dzięki za odp
Awatar użytkownika
sliwka
Posty: 84
Rejestracja: 2005-06-23 11:32
Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo
Galeria: viewtopic.php?t=10701
Lokalizacja: Rzeszow

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: sliwka »

witam mam taki problem wydmuchalo mi uszczelke co kolektor wydechowy schodzi sie i laczy z turbina <ta kwadratowa> czy jest moze jakis zamiennik bo nidzie gdzie pytam nie moge tego dostac .czy pozostaje mi szukac kogos kto mi to dorobi ?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: Robert »

Jeśli ten wątek nie rozwiał Twoich wątpliwości (rozumiem, że 5 stron ciężko nawet przeczytać), to jest jeszcze drugi, zatytułowany "Potrzebna uszczelka między kolektor a turbinę" :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: adrian_seki »

A cytując Roberta bardziej przyjaźnie - Nie ma takiej uszczelki musisz sobie dorobić ją gdzieś... Dobra robota Robert :D
Awatar użytkownika
sliwka
Posty: 84
Rejestracja: 2005-06-23 11:32
Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo
Galeria: viewtopic.php?t=10701
Lokalizacja: Rzeszow

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: sliwka »

-- oryginalny post 2010-09-09 20:24 --

sory panowie za niedopatrzenie z gory dzieki za pomoc

-- dodano 2010-09-10 20:11 --

dzis udalo mi sie dostac idealna uszczelke pod turbo szukalem wszedzie a znalazlem w niepozornym warsztacie koszt 17 zl :)jedynie co w niej trzeba poprawic to delikatnie powiekszyc otwory na szpilki
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: K4mil »

To może napisałbyś od czego pod pasowała dla potomnych;D
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Awatar użytkownika
sliwka
Posty: 84
Rejestracja: 2005-06-23 11:32
Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo
Galeria: viewtopic.php?t=10701
Lokalizacja: Rzeszow

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: sliwka »

ona nie byla jakos dydykowana do konkretnego samochodu niestety, gosc mial na warsztacie mnostwo roznych uszczelek na tablicy i o przegladnieciu okolo 100 sztuk trafilem na tą ktora mi byla potrzebna .jutro postaram sie podjecac do niego i spytam czy ma ta uszczelka jakies oznaczenie i skad ja bierze . jak cos napisze co i jak :)

-- dodano 2010-09-25 13:16 --

bylem dzis w warsztacie w ktorym kupilem ta uszczelke i moje obawy sie sprawdzily gosc nie ma zadnego numeru katalowego ani nie wie od czego ona jest konkretnie . mowil mi ze kupuje je w hurtowni masowo, rozne rodzaje. wiec niestety nie pomoge([/quote]
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: Luna »

Dzwoniłem dzis do sklepu u mnie w Łodzi i pytałem czy mają coś żeby uszczelnić kolektor wydechowy. Okazało się że mają w sprzedaży materiał jakiś metalowy zbrojony o grubości 1,5mm ( strukturą i wyglądem przypomina uszczelki łaczenia rur wdechowych ) Najmniejszy element do kupienia to format A4 i kosztuje około 30zł. Powiedzmy, że naprodukowałbym sobie na zapas. Tylko teraz pytanie - ten materiał wytrzymuje bardzo duże ciśnienia, ale temperaturę do 400 stopni Celsjusza - czy nasze kolektory rozgrzewają się aż do takiej temperatury? Ktoś ma pojęcie?
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: OLEY »

Luna pisze: ale temperaturę do 400 stopni Celsjusza - czy nasze kolektory rozgrzewają się aż do takiej temperatury? Ktoś ma pojęcie?
Oj rozgrzewają się... Przypuszczam, że 400 stopni, to minimum.

Temperatura spalin może dojść do 800 - 900 stopni.
Zatem kolektor (zwłaszcza w autach z turbo) spokojnie osiągnie jakieś 600 stopni.

Wystarczy na niego spojrzeć w nocy, po ostrzejszej jeździe. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: Luna »

-- oryginalny post 2011-02-21 16:02 --

No szkoda, a już się cieszyłem, że znalazłem dobry materiał. Kupiłem latem oryginalne uszczelki i jak zobaczyłem je po odebraniu ze sklepu to do tej pory leżą w bagażniku bo mi szkoda było czasu na zakładanie takiej lipy. Ostatnio zaczęła mi trochę świszczeć jak zapalę auto po nocy dopóki nie nie złapie temperatury. Powoli działam przy drugiej głowicy ( na razie wybebeszyłem ją i zakładam nowe szpilki ) i chciałem sobie od razu dopasować uszczelki :( Ma ktoś pomysł co do materiału? Ktoś gdzieś wcześniej pisał, że klingieryt, ale nie wyobrażam sobie gumy w tym miejsciu. Z klingierytu robiłem sobie uszczelkę pod obudowę termostatu i "działa" znakomicie, ale tam jest temperatura... trochę niższa :lol:

-- dodano 2011-02-22 15:54 --

Drążyłem dzisiaj temat pół dnia i po wielu telefonach znalazłem firmę w Łodzi która zaoferowała się, że może mi wyciąć takie uszczelki z materiału, który wytrzymuje temperaturę pracy 1000 stopni Celsjusza i ma 2mm grubości. Jutro tam jadę i zobaczę jak ten materiał wygląda i jakie są koszta materiału i wycięcia. Jak będę coś więcej wiedział to dam znać.

-- dodano 2011-02-23 16:38 --

http://img818.imageshack.us/i/60673179.png/
http://img231.imageshack.us/i/11243373.png/
http://img717.imageshack.us/i/90818472.png/
http://img337.imageshack.us/i/76171750.png/

Dostałem dziś na moją prośbę, specyfikację materiału o którym wczoraj pisałem. Powiedzcie co myślicie na ten temat. Mnie wydaje się, że będzie odpowiedni do wyrobu uszczelek kolektora. Jak już będę na 100% pewien, że się nadaje to tam pojadę i poproszę o wycięcie i wtedy napiszę jaki jest koszt.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: Kocureq »

z opisu wygląda OK :) jak rozumiem - oni to namiejscu tną na wzór?

Podjedź i dowiedz się ile sobie cenią za materiał i wycięcie, bo też bym się chętnie na uszczelki załapał.
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: Luna »

Czekałem, aż ktoś powie coś na temat tego materiału. Więc w takim razie ok. Postaram się podjechać do końca tygodnia i napiszę co i jak.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: Kocureq »

Nie znam się na materiałach, ale jak deklarują do 1000 stopni to powinno wytrzymać :)

Ja co prawda nie do jedynki potrzebuję uszczelek, ale mogę podesłać swoje na wzór do wycięcia.
Awatar użytkownika
Takes
Posty: 114
Rejestracja: 2011-03-07 12:03
Samochód: bmw e46 330d stage4 8hp 500+, ford probe GT 2.2t USA
Galeria: viewtopic.php?t=21652
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Szpilki kolektora wydechowego i wymiana uszczelki

Post autor: Takes »

-- oryginalny post 2013-10-16 23:37 --

zabralem sie dzisiaj za wymiane uszczelki pod kolektorem wydechowym. myslalem ze poradze sobie w okolo 3,4godz...pomylilem sie urwalem 3 szpilki:D i nie zrobilem nic. czy zeby wymienic takie uszczelki odkrecic mam downpipe?? przewodu olejowe do turbiny? czy turbo jest jakos przymocowane do bloku?? jesli tak to na ilu srubach? aha i po wyjeciu 1 szpilki calej okazalo sie ze w blok wchodzi 10mm a tam gdzie nakretka 8mm. czy to normalne? i czy dostane gdzies takie szpile nowe???

-- dodano 2013-10-17 00:11 --

ok juz doczytalem ze musze odkrecic ten trojnik od downpipe, srubke trzymajaca turbo przy bloku, rurke egr, rurki od wody i oleju no i wiadomo sam kolektor.
ale meczy mnie dalej co z tymi moimi szpilkami?? wykrecilem i wyciagnalem jakos jedna i jest ona 8mm na zewnatrz, a w bloku 10mm i tak kazda jedna. wie ktos co to moze byc??:)
jest: powrót do Ford Probe GT Igen 2.2t USA 8)
BMW e46 stage4 8hp 500hp+ :twisted:
Awatar użytkownika
weteran
Posty: 325
Rejestracja: 2006-06-05 15:01
Galeria: viewtopic.php?t=10332
Lokalizacja: Mikołów

Re: Szpilki kolektora wydechowego i wymiana uszczelki

Post autor: weteran »

Po prostu ktoś to robił i powiększył otwory po urwaniu szpilek.
Ford Probe 2.2 GL '89
Awatar użytkownika
steam
Posty: 123
Rejestracja: 2012-11-04 13:06
Samochód: Probe 2.2 GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=20911
Lokalizacja: Góra - Śląskie

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: steam »

Witam
Czy uszczelka z miedzi nadaje sie pod kolektor i turbo jeśli tak to jaka grubość by była najlepsza?
wojtekgdy
Posty: 268
Rejestracja: 2013-04-26 12:25
Samochód: Probe I 2.2 GT
Lokalizacja: Gdynia

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: wojtekgdy »

-- oryginalny post 2014-08-18 10:26 --

Odświeże temat - czy ktoś z klubowiczów ostatnio wymieniał uszczelkę i wie gdzie można dostać, jaką wziąć czy wymieniać wszystkie czy te dwie mniejsze ? Czy oprócz środków żrących i czyszczących są jeszcze jakieś sposoby na uniknięcie pękniecia szpilek ?

-- dodano 2014-10-21 10:36 --

Witajcie, przymierzam sie do wymiany tej nieszczesnej uszczelki i prosze o sprostowanie jezeli jestem w błędzie. Czy ryzykując ze stare szpilki mają jeszcze swoją wytrzymałość i przy dokrecaniu kolektora nie pekną/lub w trakcie uzytkowania nie moge po prostu spróbować ich odkręcić a gdy będa stawiać opory uciąc nakretki ?? Jeżeli miałbym gołą szpilke mógłbym ją oczyścic i ewentualnie nagwintować, a pożniej skręcić nowymi nakretkami . Czy taki zabieg ma sens czy już lepiej próbować odkręcic standardowo nakretki i jak pojdzię szpila to oznacza , ze przedzej czy pozniej i tak by mi strzelila ? Prosze o porady bo to grzech nie wdmuchiwać wszystkiego co sie należy turbinie : )
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: Patryk- »

Z reguly jak sie dokreci to potem juz nie strzeli... tylko ze to jest po prostu loteria i nikt Ci nie zapewni ze bedzie git....
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
wojtekgdy
Posty: 268
Rejestracja: 2013-04-26 12:25
Samochód: Probe I 2.2 GT
Lokalizacja: Gdynia

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: wojtekgdy »

dzieki za pomoc, a czy ktos moze powiedziec czy planowanie jest niezbedne ? Jezeli tak to czy to PLANOWANIE u fachowca rózni się czymś od przejechania kolektora na równo papierem ? a jezeli nie czy da sie wyciagnac kolektor (pochylajac cały wydech) bez odkrecania turbo czy jest to niewykonalne (pytam w razie jkabym odkrecił kolektor a nie mógłbym odkrecic śrub od turbiny )?
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: Patryk- »

Nic się nie planuje :) usuń starą uszczelkę, możesz przetrzeć papierkiem dla oka i montuj nową. Odłącz sobie sondę lambda i przewód gdzieś na bok, bo przy samej sondzie może się łatwo urwać, wystarczy kluczem zaczepić albo coć....wydaje mi się że jest szansa że Ci się uda bez odkręcania turbiny, dolot odkręć z turbiny i na wydechu może się odegnie jeśli nie jest za sztywno powieszony
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 469
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Galeria: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: uszczelka kolektora wydechowego

Post autor: karakan »

Odświeżam temat. Auto zaczęło mi strasznie terkotać i po inspekcji silnika wychodzi na to, że zerwał się gwint w głowicy i rozszczelniło się połączenie głowicy z kolektorem wydechowym. Czeka mnie więc robienie nowego gwintu w głowicy - ale przy okazji wymiana uszczelki między kolektorem a głowicą - orientuje się ktoś gdzie mogę taką dostać?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”