WYDECH / TŁUMIK

Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 951
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Gallery: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 2007-08-05 15:23

dzisiaj jakos mu sie odwidzialo i znowu normalnie pompuje:] teraz musze wykombinowac skas troche kwasiaka o srednicy 2,5 cala i zrobic takowa rure do konca:] a na samym poncu dac tylko ladną koncowke:D
Obrazek

Awatar użytkownika
megalith
Posty: 35
Rejestracja: 2006-08-21 20:58
Car: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: megalith » 2007-08-10 23:06

OK, nowy tłumik przykręcony. Efekt: cisza jak makiem zasiał, nareszcie słychać silnik, i... lewe łożysko :(

Co do osiągów: grzeje jak wcześniej :) Jedynie poprawiła się szybkość schodzenia z obrotów, auto żwawiej odpowiada na gaz na luzie, bardziej komfortowo się zmienia biegi.

Wydaje mi się że ten zestaw jest odpowiedni: przelot+końcowa seria. POLECAM.
--
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2007-11-23 14:00

Witam,

Przymierzam się do wymiany tłumika środkowego, bo już troszkę mi
zaczyna puszczać.
Teraz pytanie: Czy lepiej poszukać nowego tłumika czy zamienić go na rurę?
Tłumikarz koło mnie pokazał mi tłumik Walkera, który niby pasuje ale wygląda jakby był robiony, bo spawy są niezabezpieczone, a do tego chce za niego 400zł z wymianą.
Szukałem po forum ale nie znalazłem dokładnego zamiennika do środkowego tłumika w GT. Widziałem do GL, w oryginale, tłumik ma wieszaki w 2 miejscach, a te co w katalogach znajduje mają 1 i trochę się różnią.
Poradźcie coś. Może ktoś kto wywalił tłumik środkowy niech coś powie o dźwięku, bo ja raczej chciałbym żeby było jak najciszej a nie żeby mnie głowa bolała.


Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Gallery: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke » 2007-11-23 14:04

ja mam wyrzucony srodek i katalizator i jest tak samo albo minimalnie glosniej
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2007-11-23 17:05

Ktoś jeszcze ma doświadczenie z tym?
Bo nie chce mi się wierzyć że tłumik środkowy służy tylko do dociążenia samochodu. A naprawde nie chcę żeby mnie było na całą Warszawę słychać.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 951
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Gallery: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 2007-11-23 19:50

powiem ci ze ja jestem zawiedziony co do dzwieku probka!! jezdzilem nawet pewien czas wogole bez tlumikow i jak dla mnie cicho:/ escorta mialem to ryczal ze slychac mnie bylo w calym miescie :D a teraz w probe mam przelot 60mm i tylko koncowy basowy tlumik i dla mnie to tak teraz tylko milo mruczy... a jak wywalilem srodkowy tlumik to zadnej roznicy w dzwieku nie zauwazylem :roll: wiec spokojnie wywalaj!! mnie to wyszlo 3zl za kawalek rury i 30zl za spawanie u spawacza (meczyl sie prawie 2 godziny bo bylo jeszcze troch dziurek do pospawania a i wszystko chcialem elegancko :D )
Obrazek

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4051
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2007-11-23 19:52

Prawda słurzy tylko do dociązenia pojazdu ;) Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Gallery: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke » 2007-11-23 19:53

ale jak chcesz to mam do sprzedania :D wyciety odemnie ;D
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2007-11-23 20:31

A wycięcie tłumika ma coś wspólnego ze spalaniem?
Może od tego wzrosnąć rachunek na CPNie?
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Gallery: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke » 2007-11-23 20:32

nic takiego nie zaobserwowalem
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt

gajner
Posty: 16
Rejestracja: 2006-12-09 21:11
Car: brak
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: gajner » 2007-11-24 11:11

Witam. Ja też wywaliłem zbędny katalizator i tłumik środkowy jako ostatni wstawiłem z podwójną końcówką Malone, bałem się że będzie głośno a tu lipa, normalnie.Żeby nie było, pomruk jest ale ten w dobrym znaczeniu więc się nie zastanawiaj tylko szlifierkę w ruch .Pozdro.





Ford Probe 2.2gt 92r

Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 951
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Gallery: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 2007-11-25 11:25

edi_pg pisze:A wycięcie tłumika ma coś wspólnego ze spalaniem?
Może od tego wzrosnąć rachunek na CPNie?
ze spalaniem moze jednak byc tak, ze wzrosnie conieco :roll: ale mocy tez powinno wzrosnac troszku wiec cos za cos :P
Obrazek

SaHaL
Posty: 50
Rejestracja: 2007-06-18 21:57
Car: brak
Lokalizacja: Zdw

Post autor: SaHaL » 2007-11-25 21:15

a na przegladzie sie nie czepiaja ze nie ma katalizatora :|
Ford Probe 2.2GT

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4051
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2007-11-26 00:49

A czy jego tam nie ma ? :? :lol: :lol: :lol: Dziwne zdawało mi sie że on tam jest :? :lol: :lol: :lol: :lol: Pewne ten mechanik co ostatnio mi robił samochód go wyciął :evil: :lol: :lol: :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Car: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś » 2007-11-26 21:08

yyyy a ja się z wami nie zgodzę. Mam końcowy tłumik całkowicie przelotowy (co prawda ulterek, więc w miarę cichy, ale za to łądnie pracuje) nie mam kata, ale po zamontowaniu przelotowego końcowego założyłem środkowy. Były dwa powody. Auto zdecydowanie ucichło i zmniejszyło apetyt i to sporo. Za to wyspawałem sobie rurkę z kołnieżykami dokładnie jak ori środkowa część i podmieniam jak mam ochotę sie pościgać hehe.
Ale rzeczywiście przyznaję rację że nawet na pełnym przelocie jest dość cicho w porównaniu do innych aut, Ostatnio w Rykach koleżka musiał sie sam przekonać że to przelot bo nie wierzył więc spełzł pod podwozie. Ale tłumik środkowy zdecydowanie wycisza całość, powodując niestety niewielki spadek mocy (naprawdę nie wielka różnica) ale sporo zmniejsza apetyt na paliwo.
Kilka osób stwierdziło że jak wyjąłem środkowy to jest zdecydowanie głośniej. Więc nie prawda jest że nic sie nie zmienia. O paliwie tez jak wyżej, ale to rzecz dyskusyjna a przyjemność kosztuje hehe, a wrażenia i mina innych zdziwionych sa bezcenne
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Car: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek » 2007-11-26 22:24

Ja w swoim mam strumienicę, środkowy i końcowy z firmy Michael serii Speeder. Wszystko na przelocie i z kwasówki :). Nie wiem jak ze spalaniem bo już 1,5 roku autem nie jeździłem :P. Co do głośności to nie ulega wątpliwości że się zwiększyła. Ale między 3 a 5 tys. fajny dźwięk był.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!

MVA83
Posty: 11
Rejestracja: 2007-11-27 13:04
Car: brak
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: MVA83 » 2007-11-27 13:50

Jedną z pierwszych przeróbek w moim proboszczu było wycięcie katalizatora, zostawiłem środkowy tłumik i ostatni... przyczyna była taka że rozwalało mi gumę dolotową okazało się że był problem z wydostawaniem się spalin po wycięciu kata problem się rozwiązał :D
Jako że w naszych proboszczach wymontowanie tłumików nie stanowi praktycznie żadnego problemu więc chciałem poeksperymentować... zdjąłem ostatni tłumik (czyli został sam środkowy) i pojechałem na jazdę próbną... OGIEŃ... Cała sprawa zakończyła się przelotowym ostatnim tłumikiem.... i tak już zostanie...
FORD PROBE GT 2.2 TURBO 92'.....

Jeździj szybciej niż Twój Anioł stróż potrafi latać...

Probe GT daje takie możliwości.....

Ku naszej uciesze....

Awatar użytkownika
fedor
Posty: 13
Rejestracja: 2006-10-09 21:05
Car: brak
Lokalizacja: Mrągowo Trójmiasto

układ wydechowy

Post autor: fedor » 2008-09-05 12:31

Witam, temat rur i tłumików przewija się od dawna, mnie zainteresowal wlasnie teraz bo mam z tym problem.

Zahaczyłem środkowym tłumikiem o hopkę na drodze osiedlowej, nie jechałem zbyt szybko, poprostu skubana wysoka na dwa piętra i zawsze się o nią ocierałem, tym razem ze szkodą.
Na hopce zostawiłem tłumik środkowy ;-(

Dźwięk całkiem przyjemny i bym się nie przejmował, ale w kabinie dość głośno, pogadać się nie da.

Z poprzednich postów wnioskuję , że środkowy jest zbędny więc może nie mam co kombinować tylko zamiast niego wstawić rurkę tak jak większość z Was zrobiła.

A może warto mimo wszystko wymienić na nowe? Na ostatnim przeglądzie pan zwócił mi uwagę, że przekraczam normy, niewiele, ale zawsze, czy to może mieć coś wspólnego ze starym układem wydechowym.

Może wiecie gdzie w Trójmieście mogę coś takiego zrobić (wstawić rurke) lub zamówić nowy cały?

Zapata mi sie tez kontrolka Check Engine zawsze na lekim gazie, czytalem inne posty i cos wspominaliscie ze to moze byc cos wspolnego.

Mam Probe GT 2,2 benzyna, 91 rok

pozdrawiam

Arek
Ford Probe I
GT 2.2 (1991)

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: układ wydechowy

Post autor: Sqad » 2008-09-05 12:59

fedor pisze: A może warto mimo wszystko wymienić na nowe? Na ostatnim przeglądzie pan zwócił mi uwagę, że przekraczam normy, niewiele, ale zawsze, czy to może mieć coś wspólnego ze starym układem wydechowym.
Najprędzej z katalizatorem, może też być źle zapłon ustawiony, filtr powietrza osyfiony lub paliwa ect. wszystko co ma wpływ na skład mieszanki.

Awatar użytkownika
fedor
Posty: 13
Rejestracja: 2006-10-09 21:05
Car: brak
Lokalizacja: Mrągowo Trójmiasto

wydech

Post autor: fedor » 2008-09-06 08:53

czyli lepiej wymienić na nowe.

dzięki za podpowiedź.
Ford Probe I
GT 2.2 (1991)

Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Car: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Re: układ wydechowy

Post autor: J@cekW » 2008-09-06 09:43

fedor pisze: Zapata mi sie tez kontrolka Check Engine zawsze na lekim gazie, czytalem inne posty i cos wspominaliscie ze to moze byc cos wspolnego.
Nie sądzę żeby to miało coś wspólnego z dziurą w tłumiku.

A co do wymiany całego układu na nowy to nie ma takiej potrzeby. Wycinasz tłumik środkowy i katalizator w ich miejsce wstawiasz rurkę i po robocie.
Probek wcale nie jest z tego powodu głośniejszy a spalanie wzrasta tylko nieznacznie.
Co do katalizatora oddajesz go do skupu i w ten sposób zwraca ci się koszt modyfikacji układu a nawet zostaje trochę w kieszeni (za kata powinieneś dostać jakieś 200 do 250zł).
Pzdr.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................

Awatar użytkownika
fedor
Posty: 13
Rejestracja: 2006-10-09 21:05
Car: brak
Lokalizacja: Mrągowo Trójmiasto

wydech

Post autor: fedor » 2008-09-06 13:38

hm... spalanie nieznacznie? no dobra zobaczymy...

ostatnio w trasie bez specjalnej oszczednej jazdy spalil 7,9l/100 wiec jakby troszke wzroslo to moze i bym przezyl. aAle tez dziwne bo zwykle palill pomiedzy 8,3 a 9 a tu tlumik spada i ponizej 8...

dzieki
pozdro
Ford Probe I
GT 2.2 (1991)

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3606
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2008-09-06 13:53

Nowy katalizator kosztuje spooro, lepiej go wywal i wspawaj rurę, auto nie stanie sie znacząco głośniejsze, wpłynie to pozytywnie na dynamikę a spaalnie zależy od stylu jazdy a nie od tego czy masz kata czy nie ( w I GT lambda jest przed katalizatorem)
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
fedor
Posty: 13
Rejestracja: 2006-10-09 21:05
Car: brak
Lokalizacja: Mrągowo Trójmiasto

wydech

Post autor: fedor » 2008-09-19 21:19

dzięki. Tak też zrobię.

Odpisuje dopiero teraz bo bylem na wyjeździe.
pozdro
fedor
Ford Probe I
GT 2.2 (1991)

Awatar użytkownika
mardan_pl
Posty: 146
Rejestracja: 2008-06-04 23:09
Gallery: viewtopic.php?t=13863
Lokalizacja: Środa Śląska - Wrocław

Post autor: mardan_pl » 2008-09-26 15:53

Witam.
ja u siebie mam zupełny przelot .
zamiast kata jest strumienica potem rura........ i tłumik koncowy.
jak jechałem go odbierac z warsztatu gdzie mi to wstawiali to sie az bałem bo w poprzednim aucie (ford escort mk4 cabrio) przy identycznej kombinacji jak jechałem ulica to az sie szyby trzesły a ludzie pukali sie w głowe patrzac w moja strone.
a tu nic niemal zadnej róznicy minimalnie głosniej i słychac taki swist powietrza na wyzszych obrotach i pieknie sie dławi jak z nich schodzi
Po remoncie kapitalnym Probe gotowe
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”