WYDECH / TŁUMIK

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Wydech GT

Post autor: Robert »

Dlaczego mija się z celem? Turbina spowalnia spaliny, to strumienica je potem przyspieszy, nie? :roll:
Ew. można ją dać gdzieś przed turbiną, to mocniej będzie pompowała. ;)

A skoro jedna przyspiesza, to czemu nie montować 3 albo nawet 5? Tak samo można przecież założyć więcej chip-rezystorów, nie?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pumba
Posty: 25
Rejestracja: 2008-10-05 20:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Re: Wydech GT

Post autor: pumba »

Mam mały dylemacik. Gdy tylko zaświeci słoneczko czeka mnie zmiana układu wydechowego. Postanowione jest, że w zamian za katalizator wejdzie strumienica w jego kształcie i dalej przelot do tłumika końcowego. Zastanawiam się co wybrać. Jaki tłumik końcowy zastosować ?
Mam dwa typy które mnie interesują, które wpadły mi w oko. Jak myślicie, co zaproponujecie ?
A oto te tłumiki :

http://www.allegro.pl/item580098380_tlu ... _owal.html

http://www.allegro.pl/item587264142_tlu ... ladny.html
Był :(2,2 GT I-gen. 91r Nie zaszkodzi zapytać ... :)
Jest Jeep Grand Cherockee 4.7 v8 + BRC
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wydech GT

Post autor: OLEY »

Dlaczego Wy tak namiętnie upieracie się, aby do siliników uturbionych zakładać strumienicę?
Poczytajcie troszkę na google o sensie takiego postanowienia... :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Wydech GT

Post autor: wojtas89 »

Strumienica kompletnie nic nie daje to po co tracić kase? :?
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
pumba
Posty: 25
Rejestracja: 2008-10-05 20:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Re: Wydech GT

Post autor: pumba »

Widzę, że zdania na temat strumienicy są podzielone. Jak już napisałem będzie ona w kształcie katalizatora co pozwoli stacji diagnostycznej na sprawne zbadanie pojazdu. Jestem zdania, że wszystko odbędzie się bezproblemowo. Zakładam ją nie tylko z tego powodu ale i dlatego, że moim zdaniem ta część układu wydechowego pozwoli uzyskać szybsze opróżnianie komór spalin,
co pozwoli na pełniejsze napełnianie ich świeżą mieszanką paliwowo - powietrzną.
A o końcowym tłumiku nic nie powiecie ? Który z wymienionych nadaje się do probaska ?
Był :(2,2 GT I-gen. 91r Nie zaszkodzi zapytać ... :)
Jest Jeep Grand Cherockee 4.7 v8 + BRC
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Wydech GT

Post autor: K4mil »

Te tłumiki są prawie takie same (z wyglądu) , ale ja bym brał ten cały w chromie :twisted:
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Awatar użytkownika
pumba
Posty: 25
Rejestracja: 2008-10-05 20:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Re: Wydech GT

Post autor: pumba »

Ten cały w chromie wizualnie jest ładniejszy ale mająca na uwadze całą procedurę zamontowania go myślę, że ten pierwszy z chromowaną końcówką będzie lepszy z uwagi na to, że jego końcówka jest znacznie dłuższa. Pozwoli mi to uniknąć wycięć w zderzaku. A i tak cała puszka będzie schowana pod podwoziem.
Jestem tylko ciekawy jak zabrzmi to wszystko po złożeniu w całość. Może macie godne uwagi tłumiki sportowe, sprawdzone już niejednokrotnie gdzie piękny dla ucha dźwięk basu wydobywa się i płynie w miłej dla ucha tonacji. Zaproponujcie, doradźcie .
Był :(2,2 GT I-gen. 91r Nie zaszkodzi zapytać ... :)
Jest Jeep Grand Cherockee 4.7 v8 + BRC
michal987654321
Posty: 17
Rejestracja: 2008-09-27 10:02

Re: Wydech GT

Post autor: michal987654321 »

Witam!! ;)
Panowie wiecie może co za wydech siedzi w tym Probe.??
http://www.youtube.com/watch?v=7UgyOrLn ... re=related
Bardzo ładny dźwięk :D
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Wydech GT

Post autor: Lisiu »

Na filmiku jest Probek 2gen czyli wielce prawdopodobne że pod maską siedzi V6 a nie R4, więc ciężko uzyskać podobny dźwięk w 1gen GT/GL
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Wydech GT

Post autor: wojtas89 »

Jak dla mnie najlepszy dzwięk jaki słyszałem wydawała jedynka Lukaska :lol:, 2,5 cala + ala mugen i chodził prawie jak WRC :D
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
ts1976
Posty: 5
Rejestracja: 2006-05-10 12:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wydech GT

Post autor: ts1976 »

Witam

Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc postanowiłem odświeżyć ten.
Miałbym do Was jedno pytanie.
Muszę wymienić tłumik środkowy w moim Probe 2,2 GT '92

Czy tłumik w linku: http://www.tlumikisamochodowe.pl/tlumik ... -1136.html będzie pasował (ten o symbolu 12.98) ?

Na razie nie znalazłem na Forum konkretnej odpowiedzi.
Jeśli zbyt słabo szukałem to przepraszam za zaśmiecanie.

Z góry dziękuję za ewentualną Waszą pomoc.
Pozdrawiam,
ts1976

Ford Probe 2,2 GT '92 - "Czarny diament"
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Wydech GT

Post autor: adrian_seki »

Według mnie ten Mazda 626 2.2 I 12v KOMBI był taki co ja go wywaliłem. Mniej więcej tak wyglądał z tego co pamiętam.
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Wydech GT

Post autor: wojtas89 »

Siema, jak masz do wymiany tłumik środkowy to wstaw po prostu rurę zamiast niego, wydech nie będzie głośniejszy , a na pewno wyjdzie to taniej niż kupno i montaż tłumika :wink: .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Samochód: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wydech GT

Post autor: J@cekW »

Pewnie, nie ma to jak przelocik :D nie tylko taniej ale i lepiej.. tłumik środkowy jest zupełnie niepotrzebny. Wystarczy rurka o średnicy 60mm.
Pzdr.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Wydech GT

Post autor: adrian_seki »

NIe przechwalając się aby nie mieć jakiś problemów ja mam rurę 49mm wewnątrz od turbiny (pomijając rurę co idzie od turbiny w dól auta do kata) do samego tłumika końcowego. Cichy nie jest ale za to jakiś taki żwawszy. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Samochód: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wydech GT

Post autor: J@cekW »

Żwawszy na pewno.. tak w ogóle to i katalizator powinno się wywalić. Jest ciut głośniej ale tylko troszeczkę i dźwięk jakiś taki przyjemniejszy..
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Tłumik końcowy mazda 626 probe

Post autor: pusher1 »

[r]Przeniosłem z ogłoszenia sprzedaży tłumika w Giełdzie.
Robert[/r]


Siema . Mam prośbę możesz mi podać wymiary kołnierza tego tłumika tzn ile jest od środka otworu do środka drugiego i od krawędzi do krawędzi oraz wymiary otworu . Będę wdzięczny . Bo ja u siebie mam ten z podwójnymi wydechami ale myśle że mocowanie jest to samo a chce żeby mi dorobili taki kołnierz do tłumika przelotowego kórego chce zamówić a nie mam jak tego zmierzyć bym musiał odkręcać . pozdrawiam
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Mroofka
Posty: 264
Rejestracja: 2011-02-03 11:29
Samochód: GT 91r, GT 89r.; Porsche 924,82r;
Galeria: viewtopic.php?t=18751
Lokalizacja: Ełk

Re: Tłumik końcowy mazda 626 probe

Post autor: Mroofka »

Postaram sie jutro podesłać wymiary
wystarczy chcieć
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Tłumik końcowy mazda 626 probe

Post autor: pusher1 »

Wielkie dzięki będę czekał :wink:
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Mroofka
Posty: 264
Rejestracja: 2011-02-03 11:29
Samochód: GT 91r, GT 89r.; Porsche 924,82r;
Galeria: viewtopic.php?t=18751
Lokalizacja: Ełk

Re: Tłumik końcowy mazda 626 probe

Post autor: Mroofka »

Sora że tak późno ale wyjazd mi wyskoczył... zadzwoniłem i mi ojciec podał wymiary: w mm na fotce
Załączniki
Bez tytułu.jpg
wystarczy chcieć
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Tłumik końcowy mazda 626 probe

Post autor: pusher1 »

Dzięki wielkie :) pozdrawiam
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: WYDECH / TŁUMIK

Post autor: Domek26 »

Wlasnie wywalilem kata i powiem szczerze ze byl w idealnym stanie , roznica jest minimalna w dzwieku i bardziej ochoczo wkteca sie na obroty bez dwoch zdan :mrgreen:
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: WYDECH / TŁUMIK

Post autor: adrian_seki »

Ja też jak wywaliłem kata i tłumik środkowy różnicy nie odczułem może po za tym że na wyższych obrotach lepiej się zbiera (nie mam porównania bo mój tłumik środkowy oraz rury pomiędzy były dziurawe jak go kupiłem) obecnie od turbo do tłumika końcowego rura 52mm - wymieniam komplet na wiosne (rury + tłumik końcowy)
Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: WYDECH / TŁUMIK

Post autor: Domek26 »

Same zalety w pozbyciu sie kata... ktos wczesniej pisal ze wiecej pali, nic podobnego jest przyrost mocy i do litra mniej pali silnikowi jest lzej co jest odczuwalne , bynajmniej ja tak mialem w kazdym przypadku 8)
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: WYDECH / TŁUMIK

Post autor: Lukasz »

U mnie zauważyłem że chętnie się wkręcał na obroty i trochę głośniej chodził w spalaniu zmian nie zauważyłem jak żłopał tak żłopał :D pewnego razu dostałem od wujka strumienice wspawałem ją i stwierdzam że ma to taki sam sens jak przelot to wolnossaka :D
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”