brak osiągów przez zerwany tłumik.

Awatar użytkownika
Alian & Rufi
Posty: 328
Rejestracja: 2007-03-25 17:16
Galeria: viewtopic.php?t=13583
Lokalizacja: Włocławek

brak osiągów przez zerwany tłumik.

Post autor: Alian & Rufi »

tak jak w temacie czy przez zerwany tłumik mozna utracic moc ?
walnął mi na srodku i moc totalnie spadła z tego co wiem to samochody z krótszym tłumikiem mają wiekszą moc ;P

i czy mazdowskie pasuja do proba
pzdro.
(bede za nastepne pare dni)
Obrazek
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Auta bez wydechu nie mają większej mocy. Napraw to.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Mają, mają. :)
Zwłaszcza te, które nie mają rury już od kolektora. Z tym, że tego się nie praktykuje,
bo z kolektora wydobywa się ogień, co jest strasznie niebezpieczne, a po drugie, ryk jest nie do wytrzymania. :D

Nie na darmo robi się przeloty o większej średnicy. :wink:

Ja jednak proponuję, tak jak Basf, abyś to naprawił, pewnie pękła Ci za katem, a to już praktycznie nic nie daje.

Kurcze, nie wiem co zrobić z tym tematem. :roll:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Zostawić chyba :) Dział według mnie odpowiedni bo w zasadzie nie dotyczy tylko malucha :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

OLEY'u nie maja wiecej mocy :P a w dodatku ich moc spada, jak w przyrodzie - musi byc "ruwnowaga".
Najlatwiej porownac to do komina, jak jest krotki badz dziurawy to powstaja zawirowania i niewlasciwe opory wylotu spalin, podobnie z ukladem wydechowym w samochodzie. Srednica wydechu jesli jest wieksza to dobrze, lecz to tez zalezy od mocy silnika bo beda zbyt male opory wylotu spalin i znowu bedzie kupa. Mozna na ten temat wiele pisac. :)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

silniki kiedyś miały tę właściwość iż po zdjęciu wydechu dostawały "mocy" ale to był efekt w połowie placebo a w połowie dźwiękowo mocowy.
Jednak podwyższenie sprawności silnika wynika też z faktu iż spaliny wykorzystuje sie do efektywniejszego przepłukiwania silnika i spaliny w odpowiednio skonstruowanym wydechu niejako wysysają sie z silnika... zwiększanie średnicy nie daje mocy zawsze, jedynie w jakimś zakresie przeróbki....

najlepiej widać to na silnikach motocyklowych w motocrossie.... tam bardzo mocno odczuwa sie na motorze różnice w założonym tłumiku. A tłumiki na biego crossowe czasem zmienia się dobierając je pod temperaturę otoczenia, wilgotność i charakterystykę danego toru.. :d nieprawdopodobne ale jednak :D


tłumik ma ważniejszą rolę do spełnienia w silnikach niż niejednemu domorosłemu tunerowi się może wydawać :)
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ja jak mialem Yamahe YZ 465 (silnik 2t, motorek crossowy wyczynowy :twisted: wcielony diabel poprostu) i kiedys wystrzelilo mi poprostu tlumik :twisted: zostal sam dyfuzor i odziwo motor dostal jeszcze piekielkego kopa :twisted: ale po 5 min jazdy dzwonilo w uszach do konca dnia... :roll: a co w pozniejszych motorach co mialem zauwazylem ze poprostu bez tlumika rzeczywiście motory 2t sa slabsze...

a i jak mialem escorta to tam mialem kompletny przelot od poczatku do konca i powiem ze to bylo zabójstwo dla osiagow ale dzwiek byl piekny :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Heh.
Poczytałem trochę i faktycznie Panowie macie rację.
Tzn. sam przelot da bardzo małe minimum, lub nic. No chyba,
że silnik się "odetka"czyli to co ma wyrzucić będzie w stanie pobrać.
A więc ja, wychowany w erze "Maluchów" :wink: myliłem się co do wzrostu mocy poprzez brak wydechu. :oops: :oops:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
MVA83
Posty: 11
Rejestracja: 2007-11-27 13:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: MVA83 »

ja wywaliłem katalizator a ostatni tłumik zrobiłem przelotowy i jest znacząca poprawa osiągów....
FORD PROBE GT 2.2 TURBO 92'.....

Jeździj szybciej niż Twój Anioł stróż potrafi latać...

Probe GT daje takie możliwości.....

Ku naszej uciesze....
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

Mi w gl(czyli bez turbo) przepalil sie srodkowy i zamiast niego wspawalem rure. kata nie mam ostatni seria. i osiagi spadly niesamowicie :? szczegolnie przyspieszenie ktore w gl jest i tak słabe.po parodniowej jezdzie kupilem srodkowy przelotowy i wszystko wróciło do normy :)
Ostatnio zmieniony 2007-11-27 18:50 przez guciek, łącznie zmieniany 1 raz.
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
MVA83
Posty: 11
Rejestracja: 2007-11-27 13:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: MVA83 »

No tak ale turbinka trochę przyspiesza spaliny... a u mnie ewidentnie nie radził sobie z puszczaniem gazów:D teraz jest naprawdę dużo lepiej...
FORD PROBE GT 2.2 TURBO 92'.....

Jeździj szybciej niż Twój Anioł stróż potrafi latać...

Probe GT daje takie możliwości.....

Ku naszej uciesze....
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

MVA83 pisze:No tak ale turbinka trochę przyspiesza spaliny...
hehe coś ci się pomerdało ona je zwalnia ;)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Pozornie spowalniając ona je drastycznie przyspiesza :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Alian & Rufi
Posty: 328
Rejestracja: 2007-03-25 17:16
Galeria: viewtopic.php?t=13583
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Alian & Rufi »

guciek pisze:Mi w gl(czyli bez turbo) przepalil sie srodkowy i zamiast niego wspawalem rure.
Hehe to chyba norma w GT :PP
Obrazek
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Guciek ma gl :wink:

a co do dziurawego wydechu, pomijając silniki doładowane , crossowe i ciągnikowe , a skupiając sie na 2,5 probowym , przepalony uklad w okolicach kata , strasznie spowolni auto i jedyne co można to zaspawać dziurkę jeśli się da , albo wymienić element. Jedno jest pewne auto jest słabsze i to duzo , odczułem to kiedyś na własnym przykładzie :wink:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”