Nierdzewka

MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Nierdzewka

Post autor: MechanikCzasu »

Witam nie wiem czy znów dostane baty ale musze posłuchać was na temat tej o to nierdzewki :D http://allegro.pl/sportowy-kolektor-wyd ... 91447.html Czy miał ktoś z tym stycznąsc czy jest to napewno nierdzewka ?
Planuje założyć całą nierdzewkę ale pomyślałem że początek sobie kupie a reszte zrobi mi majster ! :D -o-|
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Nierdzewka

Post autor: Stig »

Ja mam u siebie w V6 takie kolektory i po 5 latach w jednym zrobila sie dziura, z tym ze ja przez ten okres zrobilem nim moze 30 tys, km też jakosc raczej kiepska. Teraz chyba zlece komus wyspawanie kolektorów z prawdziwej kwasowki a nie z chinskiej/ tajwanskiej/ koreanskiej czy gdzie to tam bylo klichcone ;)
ObrazekObrazek
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Nierdzewka

Post autor: LukaszProbe »

Dają coś takie kolektory?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierdzewka

Post autor: Romas »

Lepsze odprowadzanie spalin
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Nierdzewka

Post autor: LukaszProbe »

Romas pisze:Lepsze odprowadzanie spalin
a w efekcie jest realny, praktyczny przyrost mocy?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierdzewka

Post autor: Romas »

Jeśli masz silnik zdrowy, wszystkie podzespoły w 100% sprawne i dobrze ustawione, zrobisz do tego dobrze dolot i wydech to tak
Proponuje najpierw pojechać na sprawdzoną hamownie i sprawdzić ile teraz Ci wypluje :wink:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierdzewka

Post autor: KrecioPL »

Tak, dobrze przewidziałeś. Należą Ci się baty, bo o kolektorach wydechowych można napisać w każdym innym dziale z wydechem związanym. Poza tym wielokrotnie było mówione o tych kolektorach.

Stigu - u nas jest trochę inaczej. My w V6 mamy o wiele wyższą temperaturę pod maską, zresztą to że mamy kolektory w bandażach robi swoje. U sporej ilości osób z tymi kolektorami doszło do ich odkształcenia.

Myszaty ma taki chiński kolektor w swoim R4 i sobie chwali.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Nierdzewka

Post autor: MechanikCzasu »

A moje pytanie takie :)
Kupuje sobie rurę zwykła 2mm i uspawan sobie sam tłumik bo umiem spawac bo ten mój to jest w 3 rozmiarach zaczynając od 45mm przechodząc do 50 i kończąc na 59 o takie pytanie jaki tłumik uspawan z jakiej grubości rury.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierdzewka

Post autor: KrecioPL »

No dobra, spawać umiesz ale czy wiesz jak jest tlumik zbudowany? Wiesz jak wykonać wypełnienie?

Lepiej kup porzadny tłumik.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Nierdzewka

Post autor: MechanikCzasu »

A jesli mógł bym wiedzieć gdzie dostane cały tlumik ? bo mój to jakiś ulep jest... :P
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Nierdzewka

Post autor: Prezes5G19 »

W sklepie motoryzacyjnym. W osiedlowym warzywniaku raczej nie znajdziesz -o-|
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Nierdzewka

Post autor: MechanikCzasu »

-- oryginalny post 2016-03-02 10:46 --

Czyli gdzie? :) jakiś majster który zna się na rzeczy?

-- dodano 2016-04-02 22:40 --

Jeśli ktoś poleca jakiś koncowy tłumik który bardzo ładnie da mi dźwięk "sportowy" nie chce zeby była to jakaś ryna czy super przelot tylko takie coś ciekawego żeby nie straszył sąsiadów i ładnie brzmiał. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Nierdzewka

Post autor: Patryk- »

Kreciu zejdź na ziemie ...producenci tłumików nie spawają cudów na kiju......wszyscy brandzlują się wielkimi przeliczeniami doborem h u j wie czego ,a czy ktoś porównywał moc miedzy jednym a drugim tłumikiem? może jest tu jakiś spec co spawa i powie po prostu jaka wielkość i przekrój będzie git i po problemie 8) toż to 21 wiek :wink:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierdzewka

Post autor: KrecioPL »

No to ja wiem, że cudów na kiju to nie ma. Ale tłumik też trzeba wiedzieć jak zrobić wewnątrz, bo to nie jest sama rura (chyba kolega MechanikCzasu tak myślał).

co do spadków mocy i vmaxa - dobrze to widać w 2.0 w momencie, kiedy zamiast tylnego tłumika komorowego o dużej pojemności (ORY) wsadzisz przelot na małej puszce. Przykład miał ostatnio kolega Infernoblade oraz Mysz. Więc tak - lepiej zdać się na kogoś kto coś wie co z czym się je, bo samemu można niechcący osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Nierdzewka

Post autor: MechanikCzasu »

Czyli nie opłaca się zmieniać oryginalnego tłumika? Na chińskie kolektory i tłumik końcowy przełomowy? Lepiej zostawić oryginalny?
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierdzewka

Post autor: KrecioPL »

MechanikCzasu pisze:Czyli nie opłaca się zmieniać oryginalnego tłumika? Na chińskie kolektory i tłumik końcowy przełomowy? Lepiej zostawić oryginalny?
Przelotowy.

Pamiętaj, że wydech to jest ważny temat każdego samochodu. Musi być w nim określona pojemność oraz ciśnienie.
Montując wszystko przelotowe, odprężysz silnik i to nie zda egzaminu. Owszem, w granicy rozsądku można się bawić. Ale trzeba uważać.
Ja np. do swojego mam wrzucony 2x większy katalizator niż w serii, bo montaż tuningowych kolektorów wydechowych mocno odprężył go.
Jak to mówią, "równowaga w przyrodzie musi być".
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Nierdzewka

Post autor: mysz »

Generalnie w silnikach NA wydech trzeba dokładnie liczyć. Samo wstawienie pustej puszki nic nie da, a wręcz pogorszy osiągi.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Nierdzewka

Post autor: infernoblade »

Niestety się zgodzę w 100%, człowiek się uczy na błędach :P
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Nierdzewka

Post autor: MechanikCzasu »

A mniej więcej koszty wymiany całego tłumika bo muszę się przyznać że mój jest strasznym ulepem..
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Nierdzewka

Post autor: Prezes5G19 »

Ja kupiłem zamiennik Polmostrów w cenie ok 110 pln i nienarzekam . Osiągi i dźwięk tak jak powinny być . Montaż bez żadnych przeróbek a i wygląd nie najgorszy .
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierdzewka

Post autor: KrecioPL »

MechanikCzasu pisze:A mniej więcej koszty wymiany całego tłumika bo muszę się przyznać że mój jest strasznym ulepem..
Sam tłumik czy cały wydech? które elementy dokładnie, co i jak, opisz, może jakieś foto?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Nierdzewka

Post autor: MechanikCzasu »

-- oryginalny post 2016-04-04 22:16 --

Więc tak zaczynając od kolektora dolotowego to jest już przepalony i nieszczelny ( pewnie uszczelki ) i cała plecionka ledwo się trzyma i między plecionką z tyłu i z przodu są dospawane jakieś rurki zmiejszające srednice... idąc dalej jest jakaś strumienica wyglądająca jak katalizator i jest krzywo wspawana... później jest tłumik i te 2 wygjęcia po 90stopni i są one wspawane na nowe bo poprzepalało je... na samym koncu mamy tłumik (wielką puszke ) ostatni i jego kolanko jest tak spawane że z samych spawów się składa... oczywiście zaden element nie pasuje do siebie idealnie musiałem wszystko smarować pastą i dawać nowe uszczelki bo wszystko miało nieszczelności.... i dlatego pytam się ile wymiana tłumika kosztuje mogę kupić w elementach jakiś tak jak podałem ten kolektor później jakiś katalizator i dalej to będę myślał :) co i jak bo naprawdę szkoda gadać... Jak wejdę pod auto to porobie zdjęcia jak wygląda układ.

-- dodano 2016-04-04 22:18 --

Wgl tłumik na początku ma średnice róry zewnętrzną 45 pózniej na środku gdieś ma 55 później idziemy dalej 43 i na samym koncu (Odstanie łączenie ) średnica rury 58... i pełno spawów. ktoś potrafił rzeźbić :P :1111_bicz:
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”