zwiekszone zuzycie paliwa
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
zwiekszone zuzycie paliwa
czy nieszczelnosci układu wydechowego(przedmuchy na uszczelce miedzy katal. i tłumikiem) moga byc przyczyna zwiekszonego zuzycia paliwa? ER
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Moim zdaniem nie może.
Sprawdź czy filtr powietrza nie masz zapchany, bo to może spowodować istotny wzrost zużycia paliwa.
Rekord jaki mi się udało uzyskać to w Fiacie 125 17l/100km (jeździłem z zapieczonymi zaciskami )
Ważne jest też paliwo, jak testowałem VP99+ to wzrostu mocy nie zauważyłem ale za to zużycie (chyba) spadło.
Sprawdź czy filtr powietrza nie masz zapchany, bo to może spowodować istotny wzrost zużycia paliwa.
Rekord jaki mi się udało uzyskać to w Fiacie 125 17l/100km (jeździłem z zapieczonymi zaciskami )
Ważne jest też paliwo, jak testowałem VP99+ to wzrostu mocy nie zauważyłem ale za to zużycie (chyba) spadło.
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
powiem tak
Kazda nieszczelnosc w ukladzie wydechowym (im blizej silnika tym wiecej) powoduje znaczny spadek mocy i jak wspomnialem czesto swiadomie a czasem nieswiadomie staramy sie ja zrekompensowac wciskajac wiecej gazu (pisalem juz o tym).
Moim zdaniem normalne jest ze moze zaczac spalac Ci wiecej, okolo 2L i wiecej.
Biorac pod uwage fakt, ze by to sprawdzic to jezdziles przez ok. 100 km z delikatnym traktowaniem pedalu gazu. Miej na uwage, ze wiecej wciskasz pedal gazu a co za tym idzie zwieksza sie zuzycie paliwka, jesli mialbys szczelny uklad to uwierz mi ze przy lzejszym naciskaniu gazu uzyskalbys takie przyspieszenie co przy nieszczelnym ukladzie wydechowym.
Co prawda nie wiem jak duza jest ta dziura o ktorej piszesz.
Czasem mozna sie spotkac z opiniami osob ktorzy zdjeli wydech (tak do pseudo testow) od srodkowego tlumika do konca i stwierdzili ze samochod super idzie i w dodatku o niebo lepiej niz na kompletnym wydechu.
Coz jesli ktos mierzy decybelami lub poprostu pierdzeniem osiagi samochodu to niech sobie tak BŁĘDNIE mysli.
Moj wniosek jest jak sadze czytelny.
Co to za dziura ta z ktora jezdzisz i czemu jej nie naprawiasz?
Kazda nieszczelnosc w ukladzie wydechowym (im blizej silnika tym wiecej) powoduje znaczny spadek mocy i jak wspomnialem czesto swiadomie a czasem nieswiadomie staramy sie ja zrekompensowac wciskajac wiecej gazu (pisalem juz o tym).
Moim zdaniem normalne jest ze moze zaczac spalac Ci wiecej, okolo 2L i wiecej.
Biorac pod uwage fakt, ze by to sprawdzic to jezdziles przez ok. 100 km z delikatnym traktowaniem pedalu gazu. Miej na uwage, ze wiecej wciskasz pedal gazu a co za tym idzie zwieksza sie zuzycie paliwka, jesli mialbys szczelny uklad to uwierz mi ze przy lzejszym naciskaniu gazu uzyskalbys takie przyspieszenie co przy nieszczelnym ukladzie wydechowym.
Co prawda nie wiem jak duza jest ta dziura o ktorej piszesz.
Czasem mozna sie spotkac z opiniami osob ktorzy zdjeli wydech (tak do pseudo testow) od srodkowego tlumika do konca i stwierdzili ze samochod super idzie i w dodatku o niebo lepiej niz na kompletnym wydechu.
Coz jesli ktos mierzy decybelami lub poprostu pierdzeniem osiagi samochodu to niech sobie tak BŁĘDNIE mysli.
Moj wniosek jest jak sadze czytelny.
Co to za dziura ta z ktora jezdzisz i czemu jej nie naprawiasz?
Ostatnio zmieniony 2003-05-19 12:16 przez wingerman, łącznie zmieniany 3 razy.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
wczoraj jak założyłem tę uszczelkę, nieorginalna "Fischer" nr 256-080 to myślałem, że wszystko w porządku. Jednak okazało się, że mimo nowej uszczelki (jakieś dziadostwo) dalej są przedmuchy - konkretnie między kołnierzami katalizatora i tłumika. Możliwe, że to wina samych kołnierzy--może nie dolegają do siebie idealnie. Ale najdziwniejsze jest to , że mimo przedmuchów spalanie prawie wróciło do normy. Moja norma to między 11 a 12 litrów --tylko miasto i krótkie odcinki- oczywiście przy spokojnej jeżdzie. Zawsze tankuje 10 litrów VP 99 i robię od 85-90 km. Zaznaczam, że tylko przy spokojnej jeżdzie. Jak chcę poszaleć to nie biorę pod uwagę ile przejechałem na 10 litrach. Tankuję gdy rezerwa już świeci na stałe, zeruję licznik i wlewam. Wydaje mi się,że jest to miarodajny i w miarę rzetelny pomiar? Sam już nie wiem co o tym wszystkim sądzić. ER
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Jeszcze raz od początku: wymieniałem tę uszczelkę sam, wszystko dokładnie wyczyściłem i przesmarowałem pasta do tłumików żaroodporna. Jednak dalej dmucha, pewnie kołnierze nie są idealnie dopasowane. Tak jakby się minimalnie odkształciły. A spalanie wróciło do normy. Jeszcze raz to poodkręcam i coś pokombinuje ER
- Zolak
- Posty: 512
- Rejestracja: 2006-01-07 20:46
- Samochód: FP "97 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=8715
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z odpalaniem
Teraz pytanie troche inne czy jest opcja ze spalanie znacznie wzroslo przez katalizator ?? Katalizator kupilem uzywany od SHADOWA i z wydaje mi si ebyc w dobrym stanie. Zamontowalem go strzalka z napisalem FRONT w strone silnika, dobrze czy zle?? za 110zł zrobilem 145km i jest juz rezerwa. . .
Pozdro
Pozdro
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
-
- Posty: 138
- Rejestracja: 2009-05-30 18:33
- Samochód: Ford Probe II EURO - 93, 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=18604
- Lokalizacja: Czerwieńczyce, taka wieś niedaleko Kłodzka xDD
Re: Problem z odpalaniem
Jeśli chodzi o rezerwe to pokazuje jak mu się chce, za 110 zeta to pewnie troszku ponad 24 litry no i zależy gdzie i jak jeździłeś i może się okazać ze przejeździsz jeszcze na niej te 100 km, najpierw zobacz jak będzie a potem się pomyśli, zatankujesz następnym razem na innej stacji bo wiadomo paliwo-woda różnie może być ^^
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: zwiekszone zuzycie paliwa
Hey,
Kurcze, a strzałka nie powinna wskazywać kierunku przelotu spalin? Czyli miałbyś odwrotnie założony kat.
5,
Kurcze, a strzałka nie powinna wskazywać kierunku przelotu spalin? Czyli miałbyś odwrotnie założony kat.
5,
Re: zwiekszone zuzycie paliwa
Nie nie RX. Kolega dobrze zalożyl ma być strzałka w kierunku silnika;] tego akurat jestem pewien... tym bardziej że walcze ze swoim Probe a szanowni elektrycy powiedzieli ze kat zapchany a tu guzik... caly i zdrowy:/ to juz 4 alektryk i co jeden to ciekawsze teorie opisuje... a kasiorka ubywa:/ a probe jak nie jezdzil tak nie jezdzi:/ juz prawie 3 miesiace a nikt nie wie co z nim
POZDRAWIAM
POZDRAWIAM
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: zwiekszone zuzycie paliwa
Hey,
Fak. To przy mnie gość musiał założyć do innego auta odwrotnie bo patrzyłem jak to robił i stąd mój wniosek o strzałce
5,
Fak. To przy mnie gość musiał założyć do innego auta odwrotnie bo patrzyłem jak to robił i stąd mój wniosek o strzałce
5,
Re: zwiekszone zuzycie paliwa
Może on zakładał tłumik jakiś albo strumienice... ale tylko takie moje małe przypuszczenie;] a ja już nie mam cierpliwości to swojego probe... powoli zaczynam nienawidzić tego srucla... ale i tak go kocham;] nawet nie wiem jak opisac problem ...
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: zwiekszone zuzycie paliwa
Zanim wywaliłem katalizator i tłumik środkowy i wstawiłem nowe rury sobie to spalanie miałem po mieście 13-14 L (pedał w podłodze często trzy biegi reszta spokojnie) a trasa 8-9L ok 110 km\h
należy dodać że katalizator org miałem naprawdę cool, srodkowy oberwany w środku z dwiema dziurami od spodu no i ta rura przed końcowym robiła się dziurka za dziurką średnio co 3 dni nowa.
teraz mam nową rurę pospawaną (tam za turbiną jest stara rura do katalizatora) to od tej rury aż do samego końca mam przelot 51mm zewnątrz 2,5mm ścianka i na końcu stary tłumik końcowy co była (będzie nowy po zimie). Spalanie nie wiem bo jeszcze konkretnie nie sprawdzałem. Ale do skorzęcina jak jechałem (wliczamy zawody 1/4 mili) to za 100zł (ok 22L) zrobiłem ponad 150km chyba. Wcale nie taka oszczędna jazda bo wyprzedzałem sznur samochodów to mi się bujnęło do 170 prawie i potem ciąłem za jakimś mercem 140 cały czas.
Jade do poznania jutro za tydzień wracam to coś sie rozjaśni
należy dodać że katalizator org miałem naprawdę cool, srodkowy oberwany w środku z dwiema dziurami od spodu no i ta rura przed końcowym robiła się dziurka za dziurką średnio co 3 dni nowa.
teraz mam nową rurę pospawaną (tam za turbiną jest stara rura do katalizatora) to od tej rury aż do samego końca mam przelot 51mm zewnątrz 2,5mm ścianka i na końcu stary tłumik końcowy co była (będzie nowy po zimie). Spalanie nie wiem bo jeszcze konkretnie nie sprawdzałem. Ale do skorzęcina jak jechałem (wliczamy zawody 1/4 mili) to za 100zł (ok 22L) zrobiłem ponad 150km chyba. Wcale nie taka oszczędna jazda bo wyprzedzałem sznur samochodów to mi się bujnęło do 170 prawie i potem ciąłem za jakimś mercem 140 cały czas.
Jade do poznania jutro za tydzień wracam to coś sie rozjaśni
Ostatnio zmieniony 2009-09-27 09:22 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zolak
- Posty: 512
- Rejestracja: 2006-01-07 20:46
- Samochód: FP "97 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=8715
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zwiekszone zuzycie paliwa
No a ja przy srodkowym pierdzacym i tylko puszcze od katalizatora bo nic w srodku nie bylo mialem spalanie ok 11-12 jak spokojnie jezdzilem a teraz przy nowym srodkowym i katalizatorze ORI mam spalanie przy naprawdej wolnej jezdzie 15L, wiec chyba jest cos nie taK??
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL