Katalizator poszedł precz, ale co dalej?

Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Katalizator poszedł precz, ale co dalej?

Post autor: KITT »

Wywaliłem katalizator, był już stary i coś tam w nim brzęczało. Zastanawiam się teraz nad tym co wstawić w puste miejsce. Kupno używanego katalizatora na pewno odpada, przecież nie będę wymieniał starego na stary. Kupno nowego jest lepszym pomysłem ale ceny uniwersalnych są raczej duże nie mówiąc już o dedykowanym (w technologii plug and play :wink:). Więc może wstawić tam kawałek rury? :shock: A może strumienicę? Tylko jaką? Stary katalizator sobie zostawię i gdy trzeba będzie pojechać na przegląd to mogę go zamontować. Mieszkam w domku i mam garaż i kanał więc przekładka katalizatora nie jest dla mnie problemem.

Nie chcę koniecznie więcej mocy ale parę dodatkowych koników nie zaszkodzi. Pewnie nawet wymiana na nowy katalizator polepszyłaby dynamikę. Nie chciałbym jednak by koszty całej operacji były duże i aby samochód po tej operacji nie ryczał jak kosiarka. Zgadzam się na zwiększenie hałasu ale bez przesady. Nie chciałbym też aby wzrosło spalanie paliwa.

Zwracam się do Was o poradę co najlepiej tam wstawić i jakiej firmy. Rurę, strumienicę, uniwersalny katalizator a może coś innego o czym nie wiem. Jestem przekonany że podobne problemy były już tu poruszane i choć w wyszukiwarce nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytania być może znajdzie się ktoś, kto w tym konkretnym problemie będzie mógł podsunąć mi dobrą myśl. :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Ja ostatnio wycinałem kata. Wstawiłem w jego miejsce rurę o tej samej średnicy. Brzmienie stało się ładniejsze, można powiedzieć, bardziej rasowe, co do przyrostu mocy - ciężko powiedzieć, jednak nawet jeśli tego nie czuć, to chyba musi być - wydech ma lżej. Głośno w środku się nie robi, za to przyjemnie słychać silnik, bo z wrzuconym katem to u mnie mogłem się zastanawiać czy mam w ogóle silnik włączony :-) W tym tygodniu jak będę w Olsztynie to będziesz miał okazję posłuchać ;-)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

witaj.strumienica jest idealna.jak joz pisano sama rurka joz cos daje a ze strumienica to wogule fajnie burczy!!! :twisted:
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Z pewnych źródeł słyszałe że ludzie powyjęciu kata wkładali go z powrotem, albo było za głośno, albo siępalił check (lub nie) alesamochód jak by przestał jechać. Faktem jest, że v6 ma fatalne kolektory wydechowe, poskręcane jak kichy.
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Poczytaj to. Trochę wyjaśnia. Ktoś kiedyś (chyba Quaki) podawał fajny link gdzie opisana jest cała teoria związana z wydechem. Generalnie wywalenie kata i wstawienie rury może obniżyć osiągi podobnie jak wstawienie nieodpowiedniej strumienicy. Mnie też wydawało się to dziwne ale jak trochę poczytałem teorii o wydechach, akustyce i roli poszczególnych elementów to wszystko nabrało sensu.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Ja też wywaliłem kata - mój przy 200 tyś był minimalnie brudny(pewnie dzięki zapyziałym EGR-om :D ). I w miejsce kata wstawiłem rurę o tej samej średnicy co wydech. Odczuwam lepsze wkręcanie się na obrotach w zakresie 4000-6000 obr/min. Pogorszenia osiągów na pewno nie zauważyłem. Jedynym mankamentem jest dziwne podciśnienie w zakresie 2500-3000 obr/min. a co za tym idzie dosyć nieprzyjemny rezonans(wprawne ucho to wyłapie).
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Czyli jak wstawie zwykłą rure zamiast kata to nic się nie stanie ?? Jeżeli macie podajcie link do sklepów z uniwersalnymi katalizatorami :?

pzdr. Kamil
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Kamil_01 pisze:Czyli jak wstawie zwykłą rure zamiast kata to nic się nie stanie ??
Ja tak mam i nic się nie stało. Błędów brak, samochód jest trochę głośniejszy .
Obrazek
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

KITT pisze:
Kamil_01 pisze:Czyli jak wstawie zwykłą rure zamiast kata to nic się nie stanie ??
Ja tak mam i nic się nie stało. Błędów brak, samochód jest trochę głośniejszy .
I ja tez tak mam , równiez bez problemów , auto jest zwawsze i do tego doszedl extra dzwiék, nie slyszalem go osobiscie z zewnátrz , ale ponoc za...bisty :D
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

a jakie skutki by były jakbym założył kata np. dedykowanego poj. 1600 cm3 ??
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Kamil_01 pisze:a jakie skutki by były jakbym założył kata np. dedykowanego poj. 1600 cm3 ??
a spróbuj zalozyc na Siebie majtki dedykowane dla 3-latka :?
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Po co ładować kata na siłę? Wywal :-)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Ok, PRECZ z katem jutro będzie rura :lol: aha jedno pytanko czy głośniej zrobi się w środku czy na zewnątrz auta :?:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Probek jest bardzo dobrze wytłumiony i nie usłyszysz raczej różnicy w środku, jeśli nie będziesz chciał (otworzysz szyby i będziesz nasłuchiwał). Na zewnątrz auto dostanie ciekawy pomruk, taki metaliczny, szczególnie słyszalny przy bardzo wysokich obrotach. Na dole tylko pojawi się "chrypka". Fajne brzmienie 8) Jeśli jednak chcesz mocno auto podgłośnić to nie polecam tłumików uniwersalnych "sportowych". Zabijają duszę brzmienia.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

no i wywaliłem kata :) odczuwalna jest różnica że autko wkręca się lepiej, jest jeden mankament odezwał się "check engine" :( co bardzo mnie martwi, wyskoczyły kody 15 i 23 są to sondy, ale czytałem forum i znalazłem topik w którym kolega miałpodobny problem tyle że jemu się sypnął kat po czym wymienił na strumiennice i było ok, teraz mam wspawany kawałek rury i łącznik elastyczny w innym miejscu niż powinien być :? możecie coś poradzić miał z was ktoś tak :?:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Mi świecił się Cheek jeszcze przed wywaleniem kata 8) (Knock Sensor). Ale po usunięciu nie wywaliło mi innych błędów jak wyżej wspomniany.
EDIT: Ja przecież mam jeszcze dwa małe katy :( :?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Ronin pisze:Mi świecił się Cheek jeszcze przed wywaleniem kata 8) (Knock Sensor). Ale po usunięciu nie wywaliło mi innych błędów jak wyżej wspomniany.
EDIT: Ja przecież mam jeszcze dwa małe katy :( :?

czyli świeci Ci się cały czas "check" :?:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Kamil , ja wywalilem jakis czas temu kata i tlumik srodkowy i tez wstawilem tylko ruré, ale u mnie nie bylo zadnej reakcji ze strony lampki check engine , a ja jestem caly czas zadowolony z tej zmiany.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

ja też odczuwam różnice że nie ma kata, ale check mnie wku@#$%^& :? może wina leży po stronie źle zespawanego wydechu bo być może powietrze się dostaje, lub przez to że łącznik elastyczny został przesuniety w środek auta jakieś 50 cm dalej niż jego miejsce. Hmm... jeśli wam lampki nie wywala to musi coś być nie ma bata że nie, musze dokładnie posprawdzać.

macie może jakieś sugestie to piszcie :? bo za tydzień jade na wesele 750 km od domu i chcę być pewny że nic się nie stanie :cry:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Również u siebie wyciąłem i wstawiłem rurkę - nie zauważyłem różnicy w głośności - może dlatego, że mam tłumik końcowy inny niż dedykowany :wink: błedów brak bo sonda jest przed katem - nie wiem jak w 2.5 ale u mnie tak jest

Pozdrowionka
Ostatnio zmieniony 2006-08-27 14:26 przez el_talerzos, łącznie zmieniany 1 raz.
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Wywalenie samego kata nic nie daje, poprawia się moment obrotowy, a moc max spada, pozatym reszta wydechu dostaje w dupe od temperatury, co w rezultacie przyspieszy ubytek w portfelu.
Generalnie jak jest katalizator ok to nic nie zmieniać, jeżeli jest zapchany to najlepiej wymienić na nowy lub ze względu na koszta możę być strumiennica ale specjalnie do tego motoru żadne uniwersalne, bo może być kicha.

Sprawdz sondy najlepiej oscyloskopem.
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Kamil, Cheek świecił mi się jeszcze przed wywaleniem kata.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Dzisiaj sprawdzałem wydech jak pospawał i okazało się że jedna uszczelka jest walnięta bo założył tą co była :/ i na spawach są dość spore luki przez które wydostają się spaliny, może to jest przyczyną :?: jak myślicie :?:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Całkiem możliwe. Jak już pospawasz i założysz nową uszczelkę nie zapomnij kompa zresetować.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

tak tak komp odrazu res :) kurcze modle się aby wszystko było ok przed tym wyjazdem :? Bo jednak nie jade 100 km od domu
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”