Kod 04

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Kod 04

Post autor: adrian_seki » 2018-01-21 11:37

Witajcie

Czy wiemy coś na temat błędu silnika nr 4? Bo błąd nr 3 i 4 dotyczy aparatu zapłonowego ale czym się różni bład 03 od 04? Obydwa błędy są w tym samym miejscu silnika czy są dwa jakieś czujniki? Jeżeli dwa to gdzie?

Dotyczy: Ford Probe I 1992r 2,2 Turbo.

Lista błędów to 04, 09, 15, 17 - błędy 09, 15 i 17 są mi znane i nie szkodliwe tylko co to jest przyczyną 04?

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3067
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Kod 04

Post autor: Maxxum » 2018-01-21 14:25

Przeniosłem w odpowiednie miejsce
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)

Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Car: Ford Probe '89, 2.2T
Gallery: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Kod 04

Post autor: Loganos69 » 2018-01-21 23:28

A nie przypadkiem czujnik położenia wału?

a) Czujnik wałka rozrządu
b) Czujnik wału korbowego
Ostatnio zmieniony 2018-01-21 23:28 przez Loganos69, łącznie zmieniany 2 razy.
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Kod 04

Post autor: adrian_seki » 2018-01-22 18:09

Gdzie go szukać i co może być przyczyną tego kodu - na forum nic nie ma chyba na ten temat

Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Car: Ford Probe '89, 2.2T
Gallery: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Kod 04

Post autor: Loganos69 » 2018-01-22 20:19

"Awaria czujnika położenia wałka rozrządu powoduje przejście silnika w stan awaryjny, co wiąże się z obniżeniem osiągów oraz zwiększeniem zużycia paliwa"

Masz takie objawy?
Gdzie jest - ja obstawiam, że jest przy aparacie zapłonowym, ale mechanikiem nie jestem :-)
Co jest przyczyną? Zużycie materiału, kable szlag trafił, wtyczką może zaśniedziała, albo sam czujnik już powiedział dość ;-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Edit: wiedziałem, że gdzieś mam ten obrazek:
C142 położenie czujnika Obrazek

Edit:

Tak wygląda :
https://m.autozone.com/engine-managemen ... ?location=
Ostatnio zmieniony 2018-01-22 20:19 przez Loganos69, łącznie zmieniany 3 razy.
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Kod 04

Post autor: adrian_seki » 2018-01-23 16:40

Wydaje mi się że to co podałeś w linku to nie występuje w naszych Ford Probe I 2,2 GT - Ja nie widziałem nigdy tego czujnika rozbierając silnik a już na pewno nie takiej złączki elektrycznej.

To co wskazałeś C142 to jest do aparatu zapłonowego i faktycznie on tam coś chwyta impulsy od wałka rozrządu i tam mamy chyba cztery kabelki z tego co pamiętam ale mogę się mylić - tylko specjalnie pytam o błąd 04 bo zobaczcie że błąd 03 nazywa się tak samo tylko ma inny numer 1 i 2. Dlatego pytam czy to na pewno to.

W weekend rozkręcę i się dokładnie tam rozejrzę...

Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Car: Ford Probe '89, 2.2T
Gallery: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Kod 04

Post autor: Loganos69 » 2018-01-23 18:27

Moim zdaniem jest to opis czujnika położenia wału lub wałka rozrządu.
Nie znalazłem tłumaczenia dla poszczególnej części.

W zależności co wpiszesz jak szukasz czy to chodzi o wałek czy wał zawsze wychodzi Crankshaft-position-sensor.
Więc albo jedno, albo drugie. Tylko szkoda że nikt nie opisał, który tyczy się czego.

Jeżeli mówisz, że ta część tam nie występuje to może ta część to właśnie czujnik położenia wału, który jest montowany na bloku silnika.

Najszybciej będzie sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu bo jest na wierzchu tzn łatwiejszy dostęp, bo jest przy głowicy, jak on będzie dobry to już będziesz wiedział co jest przyczyną :-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”