kody błędów 3.0 v6

Awatar użytkownika
cosmodj
Posty: 24
Rejestracja: 2009-05-22 10:36
Samochód: Ford PROBE 3.0 v6
Galeria: viewtopic.php?t=15991
Lokalizacja: okolice Tarnowskich Gór (śląskie)

kody błędów 3.0 v6

Post autor: cosmodj »

szukałem na forum ale niestety nic dotyczącego 3.0 v6 nie znalazłem.... a wszystkie opisane problemy z kodami dotyczą 2.2 Gl(GT)...więc moje pytanie jest następujące...W jaki sposób sprawdzić kody błędów w Probe 3.0 v6 i czy są one takie same jak w 2.2 ?? ...za pomoc z góry dziekuję
Probe I gen 91` 3.0 v6 automat
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: kody błędów 3.0 v6

Post autor: Robert »

Nie znalazłeś, bo i 3.0 niewiele. O ile sama procedura odczytu niewiele się różni, to lista kodów znacznie:
:arrow: http://www.performanceprobe.com/doityou ... cs/est.php
Mam pomysł - przetłumacz to na nasze i wklej tutaj. :idea:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
cosmodj
Posty: 24
Rejestracja: 2009-05-22 10:36
Samochód: Ford PROBE 3.0 v6
Galeria: viewtopic.php?t=15991
Lokalizacja: okolice Tarnowskich Gór (śląskie)

Re: kody błędów 3.0 v6

Post autor: cosmodj »

dzięki Robert....jak tylko przetłumaczę ten tekst to na pewno go tu wstawię...być może komuś się jeszcze przyda....

edit:

poniżej znajduje sie przetłumaczony tekst z linku Roberta dotyczący Probe 3.0 v6 1991-1992( oczywiście przetłumaczyłem go na język zrozumiały dla normalnego użytkownika)



ENGINE SELF TEST
Ford Probe z rocznika 1991-1992 z silnikiem 3.0 został wyposażony w złącze diagnostyczne OBD. W celu wykrycia usterek, czujniki powiadamiają kierowcę poprzez kontrolkę CHECK ENGINE na tablicy wskaźników. Kontrolka świeci się jeżeli zapłon jest włączony,po uruchomieniu silnika powinna zgasnąć. Jeżeli po uruchomieniu silnika kontrolka świeci lub miga oznajmia w ten sposób problem z silnikiem.
Istnieją dwa rodzaje testów kontrolnych:
-stacyjka ON silnik OFF ( pozwala sprawdzić niektóre czujniki i wykonuje test pamięci komputera pokładowego)
-stacyjka ON silnik ON ( pozwala sprawdzić błędy obecne tylko gdy silnik jest uruchomiony)
PROCEDURA

Istnieją trzy sposoby w celu sprawdzenia kodów błędów:

ENGINE CODE SCANNER (skaner kodów silnika)

Jeśli masz skaner SUPER STAR II wystarczy podpiąć go zgodnie z instrukcją producenta i zapisać kody które wyswietla

ANALOG VOLTOMETER (woltomierz analogowy)

Jeśli nie masz skanera możesz wykonać te same badania ze standardowym analogowym woltomierzem. Nastaw woltomierz na zakres od 0-15V. Znajdź złącze diagnostyczne OBD (pomiędzy lewym błotnikiem i akumulatorem) , przewód + woltomierza podłącz do STO(self test output), przewód - woltomierza podłącz do ujemnego zacisku akumulatora.

STACYJKA ON SILNIK OFF: uruchom silnik i zaczekaj aż dojdzie do normalne temperatury pracy. wyłącz zapłon na 10 sekund i ponownie włącz lecz nie uruchamiaj silnika, następnie zewrzyj styki
STI i GND (sti -biały przewód z czerwonym paskiem). Na woltomierzu odczytuj impulsy..

STACYJKA ON SILNIK OFF: uruchom silnik i zaczekaj aż dojdzie do normalne temperatury pracy. wyłącz zapłon na 10 sekund i ponownie uruchom silnik, następnie zewrzyj styki
STI i GND (sti -biały przewód z czerwonym paskiem). Na woltomierzu odczytuj impulsy..

MIL LIGHT (CHECK ENGINE)

Jeśli nie masz skanera ani woltomierza najprostszym sposobem na sprawdzenie kodów błędów jest obserwacja kontrolki CHECK ENGINE na tablicy rozdzielczej.

STACYJKA ON SILNIK OFF: uruchom silnik i zaczekaj aż dojdzie do normalne temperatury pracy. wyłącz zapłon na 10 sekund i ponownie włącz lecz nie uruchamiaj silnika, następnie zewrzyj styki
STI i GND (sti -biały przewód z czerwonym paskiem). obserwuj zachowanie kontrolki CHECK ENGINE.

STACYJKA ON SILNIK OFF: uruchom silnik i zaczekaj aż dojdzie do normalne temperatury pracy. wyłącz zapłon na 10 sekund i ponownie uruchom silnik, następnie zewrzyj styki
STI i GND (sti -biały przewód z czerwonym paskiem). obserwuj zachowanie kontrolki CHECK ENGINE

Wskaźnik CHECK ENGINE będzie mrugał jeśli występuje awaria.

Impulsy na woltomierzu i kontrolce CHECK ENGINE można przetłumaczyć na trzy cyfrowy kod. Istnieją dwa rodzaje impulsów:
-długi, trwający około 1,5 sekundy
-krótki, trwający około 0,5 sekundy

Długi impuls reprezentuje pierwsze dwie cyfry a krótki trzecią cyfrę 3-cyfrowego kodu . Np. kod 327 to:
3 długie impulsy, pauza ,2 długie impulsy, pauza, 7 krótkich impulsów.

Jeżeli istnieje więcej niż jeden kod błędu, każdy następny zostanie oddzielony 4-sekundową przerwą .


Pamięć błędów ,które pojawią się podczas normalnej eksploatacji jest przechowywana przez komputer do czasu wykonania resetu komputera. Jeżeli w trakcie wyświetlania kodów nastąpi 6-sekundowa przerwa, jeden krótki impuls i znowu 6-sekundowa przerwa oznaczać to będzie ze komputer wyświetla listę kodów które zapisał w trakcie poprzednich testów diagnostycznych.....

Jeżeli komputer nie wykryje żadnego błędu wówczas będzie wyświetlany tylko kod 111...


U mnie złącze diagnostyczne znajduje się w okolicach przekaźników przy grodzi silnika w takiej czarnej kostce z napisem ECC TEST. Więc jak widać w zależności od samochodu może być umieszczone w rożnych miejscach. przewód diagnostyczny jest biały z czerwonym paskiem zakończony szarą żeńską wsuwką.... z praktycznego punktu widzenia odczyt kodów nie różni się niczym w porównaniu z modelami 2.2 GL i 2.2 GT( kawałek kabla podłączamy do tegoż przewodu a drugi koniec do minusa na akumulatorze i odczytujemy kody na podstawie kontrolki CHECK ENGINE)....

Mam nadzieję ze ten szczegółowy opis komuś kto posiada 3.0 v6 się jeszcze przyda....pozdrawiam i do zobaczenia na drodze.....
Probe I gen 91` 3.0 v6 automat
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: kody błędów 3.0 v6

Post autor: Maxxum »

Pod spodem wklejam link do filmiku z czytania kodów błędów w moim Lx-ie.
Czy może mi ktoś napisać jakie Waszym zdaniem kody błędów wyświetla mi LX 3.0 V6 rocznik '90, bo jakoś nie mogę rozpoznać. Chodzi mi tylko o numery.

W GT-ku nie miałem nigdy problemu. A tu nie rozpoznaję...

Objawy - często nie chce zapalić. Kręci i kręci i nie zapala, albo zapala po bardzo długim kręceniu. Czasami natomiast pali bez problemu.

TPS-a miałem jakieś 2 lata temu wymienianego niby. Nie tak dawno nie chciał odpalić i okazało się, że pod fajką na cewce był biały proszek od utlenienia się chyba kabla. Natomiast kable były wymieniane. W tej chwili kupiłem zresztą nowe.

filmik :arrow: https://www.youtube.com/watch?v=jwW6qqs55Fw
Ostatnio zmieniony 2019-10-20 23:26 przez Maxxum, łącznie zmieniany 1 raz.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: kody błędów 3.0 v6

Post autor: Kocureq »

Dziwne te kody. Wydaje mi się, że widzę tam 11, ale czy to jedyny kod jaki jest wyświetlany- nie wiem.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: kody błędów 3.0 v6

Post autor: Maxxum »

BomberMAX tam znalazł 11, 21, 11. Czyli 11 rozpoczęcie testu, 21 temperatura cieczy poza zakresem i znów 11 - koniec testu.

Tylko to ni byłby powód do nieodpalania raczej #-o
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: kody błędów 3.0 v6

Post autor: KrecioPL »

A błąd nr 20?

Odepnij czujnik temp. cieczy, sprawdź czy to coś zmieni.

Odepnij jeszcze jeden, inny czujnik i wtedy sprawdź błędy - określ jaki błąd powinno odpięcie tego czujnika wyświetlać i porównamy.
A masz listę tych błędów? Mógłbyś wrzucić.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: kody błędów 3.0 v6

Post autor: Maxxum »

Może faktycznie odpięcie tych czujników coś da. Tylko muszę znaleźć które to 8)

Kodu błędu nr 20 nie ma w ogóle.

A to jest lista kodów.

Kody błędów 3.0 V6 LX ‘90

These our missing from the other list
11 SystemPass
12 Cannot control rpm during Self-Test high rpm check
13 Cannot control rpm during Self-Test low rpm check
14 PIP circuit failure
15 ROM test failure
15 Keep Alive Memory (KAM) test failure
18 IDM circuit failure
18 SPOUT circuit open
19 Failure in ECA internal voltage
21 ECT sensor input is out of Self-Test range
22 MAP sensor input is out of Self-Test range
23 TP sensor input is out of Self-Test range
24 ACT sensor input is out of Self-Test range
25 KS sensor signal is not sensed during Dynamic Response Test
29 Insufficient input from the Vehicle Speed Sensor (VSS)
31 PFE circuit is below minimum voltage
32 PFE circuit voltage low
33 EGR valve opening (PFE) not detected
34 PFE sensor voltage out of range
34 Excessive exhaust back pressure/PFE circuit voltage high
35 PFE circuit is above maximum voltage
39 AXOD lock-up failed
41 HEGO sensor circuit indicates system lean
41 No HEGO switching detected
42 HEGO sensor circuit indicates system rich
51 ECT sensor circuit open
52 PSPS always staying open or closed
52 PSPS circuit is open
53 TP sensor input is greater than Self-Test maximum voltage
54 ACT sensor circuit open
57 AXOD Neutral Pressure Switch (NPS) circuit failed open
59 AXOD 4/3 pressure switch circuit failed open
61 ECT sensor circuit grounded
62 AXOD 4/3 or 3/2 pressure switch circuit grounded
63 TP sensor input is less than Self-Test minimum voltage
64 ACT sensor circuit grounded
67 Neutral Pressure Switch (NPS) circuit closed; A/C ON
69 AXOD 3/4 pressure switch circuit failed open
72 Insufficient MAP output change during Dynamic Response Test
73 Insufficient TP output change during Dynamic Response Test
74 Brake On/Off (BOO) circuit failure - not actuated during Self-Test
77 Brief WOT not sensed during Self-Test/Operator error
83 High Speed Electro-Drive Fan (HEDF) circuit failure
84 EGR Vacuum Regulator (EVR) circuit failure
85 Canister Purge (CANP) circuit failure
87 Fuel pump primary circuit failure
88 Electro-drive fan (EDF) circuit failure
89 Lock-Up Solenoid (LUS) circuit failure
95 Fuel pump circuit open/ECA to motor ground
96 Fuel pump circuit open/Battery to ECA
98 Hard fault is present
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: kody błędów 3.0 v6

Post autor: KrecioPL »

Jedna rzecz Dawid - sposób wyświetlania kodów błędów nie jest tak czytelny jak w II gen.
Nie wiem czy się da, ale jakby zastosować sposób taki jak w 2gen (z diodą LED), łatwiej byłoby wyłapać długość sygnału i przerwy w świeceniu.
Żarówka jednak nie jest tak szybka jak dioda.


A tak z ciekawości - jak długo, przed próbą odpalenia on stał?
odepnij akumulator, skasuj błędy, spróbuj odpalić i jeśli nie - wtedy sprawdź błędy.

Nie jestem biegły z 1gen, ale jednym z najważniejszych czujników w samochodzie jest czujnik temp cieczy chłodzącej.
On wpływa na poprawność pracy innych podzespołów, więc może się okazać, że faktycznie coś mu dolega.

W II gen, przy odpięciu określonych rzeczy, ECU podstawia sobie wartość stałą, awaryjną.
Jeśli podobnie byłoby w 1gen, nie zdziwiłbym się, że po odpięciu czujnika, auto odpali.
Ostatnio zmieniony 2019-10-25 12:23 przez KrecioPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: kody błędów 3.0 v6

Post autor: Maxxum »

Długość stania nie ma wpływu. Czasami nie odpala po kilku dniach stania. A czasami po godzinie.

Ostatnio słyszałem jeszcze niepokojący dźwięk gdzieś z okolicy pompy wody, napinacza, sprężarki klimatyzacji.
Chodził sobie wtedy na wolnych obrotach i tak jkaby coś skwierczał, tarło przez chwilę.

Chyba tak czy tak wyląduje u mechanika.

Dzięki za porady. Z tym czujnikiem to jeszcze sprawdzę.

Ps. Błędy już kasowałem przed tym sprawdzeniem.
Ostatnio zmieniony 2019-10-25 22:10 przez Maxxum, łącznie zmieniany 1 raz.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”