kody błędów 3.0 v6

Awatar użytkownika
cosmodj
Posty: 24
Rejestracja: 2009-05-22 10:36
Car: Ford PROBE 3.0 v6
Gallery: viewtopic.php?t=15991
Lokalizacja: okolice Tarnowskich Gór (śląskie)

kody błędów 3.0 v6

Post autor: cosmodj » 2009-06-11 23:06

szukałem na forum ale niestety nic dotyczącego 3.0 v6 nie znalazłem.... a wszystkie opisane problemy z kodami dotyczą 2.2 Gl(GT)...więc moje pytanie jest następujące...W jaki sposób sprawdzić kody błędów w Probe 3.0 v6 i czy są one takie same jak w 2.2 ?? ...za pomoc z góry dziekuję
Probe I gen 91` 3.0 v6 automat

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: kody błędów 3.0 v6

Post autor: Robert » 2009-06-11 23:34

Nie znalazłeś, bo i 3.0 niewiele. O ile sama procedura odczytu niewiele się różni, to lista kodów znacznie:
:arrow: http://www.performanceprobe.com/doityou ... cs/est.php
Mam pomysł - przetłumacz to na nasze i wklej tutaj. :idea:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
cosmodj
Posty: 24
Rejestracja: 2009-05-22 10:36
Car: Ford PROBE 3.0 v6
Gallery: viewtopic.php?t=15991
Lokalizacja: okolice Tarnowskich Gór (śląskie)

Re: kody błędów 3.0 v6

Post autor: cosmodj » 2009-06-11 23:41

dzięki Robert....jak tylko przetłumaczę ten tekst to na pewno go tu wstawię...być może komuś się jeszcze przyda....

edit:

poniżej znajduje sie przetłumaczony tekst z linku Roberta dotyczący Probe 3.0 v6 1991-1992( oczywiście przetłumaczyłem go na język zrozumiały dla normalnego użytkownika)



ENGINE SELF TEST
Ford Probe z rocznika 1991-1992 z silnikiem 3.0 został wyposażony w złącze diagnostyczne OBD. W celu wykrycia usterek, czujniki powiadamiają kierowcę poprzez kontrolkę CHECK ENGINE na tablicy wskaźników. Kontrolka świeci się jeżeli zapłon jest włączony,po uruchomieniu silnika powinna zgasnąć. Jeżeli po uruchomieniu silnika kontrolka świeci lub miga oznajmia w ten sposób problem z silnikiem.
Istnieją dwa rodzaje testów kontrolnych:
-stacyjka ON silnik OFF ( pozwala sprawdzić niektóre czujniki i wykonuje test pamięci komputera pokładowego)
-stacyjka ON silnik ON ( pozwala sprawdzić błędy obecne tylko gdy silnik jest uruchomiony)
PROCEDURA

Istnieją trzy sposoby w celu sprawdzenia kodów błędów:

ENGINE CODE SCANNER (skaner kodów silnika)

Jeśli masz skaner SUPER STAR II wystarczy podpiąć go zgodnie z instrukcją producenta i zapisać kody które wyswietla

ANALOG VOLTOMETER (woltomierz analogowy)

Jeśli nie masz skanera możesz wykonać te same badania ze standardowym analogowym woltomierzem. Nastaw woltomierz na zakres od 0-15V. Znajdź złącze diagnostyczne OBD (pomiędzy lewym błotnikiem i akumulatorem) , przewód + woltomierza podłącz do STO(self test output), przewód - woltomierza podłącz do ujemnego zacisku akumulatora.

STACYJKA ON SILNIK OFF: uruchom silnik i zaczekaj aż dojdzie do normalne temperatury pracy. wyłącz zapłon na 10 sekund i ponownie włącz lecz nie uruchamiaj silnika, następnie zewrzyj styki
STI i GND (sti -biały przewód z czerwonym paskiem). Na woltomierzu odczytuj impulsy..

STACYJKA ON SILNIK OFF: uruchom silnik i zaczekaj aż dojdzie do normalne temperatury pracy. wyłącz zapłon na 10 sekund i ponownie uruchom silnik, następnie zewrzyj styki
STI i GND (sti -biały przewód z czerwonym paskiem). Na woltomierzu odczytuj impulsy..

MIL LIGHT (CHECK ENGINE)

Jeśli nie masz skanera ani woltomierza najprostszym sposobem na sprawdzenie kodów błędów jest obserwacja kontrolki CHECK ENGINE na tablicy rozdzielczej.

STACYJKA ON SILNIK OFF: uruchom silnik i zaczekaj aż dojdzie do normalne temperatury pracy. wyłącz zapłon na 10 sekund i ponownie włącz lecz nie uruchamiaj silnika, następnie zewrzyj styki
STI i GND (sti -biały przewód z czerwonym paskiem). obserwuj zachowanie kontrolki CHECK ENGINE.

STACYJKA ON SILNIK OFF: uruchom silnik i zaczekaj aż dojdzie do normalne temperatury pracy. wyłącz zapłon na 10 sekund i ponownie uruchom silnik, następnie zewrzyj styki
STI i GND (sti -biały przewód z czerwonym paskiem). obserwuj zachowanie kontrolki CHECK ENGINE

Wskaźnik CHECK ENGINE będzie mrugał jeśli występuje awaria.

Impulsy na woltomierzu i kontrolce CHECK ENGINE można przetłumaczyć na trzy cyfrowy kod. Istnieją dwa rodzaje impulsów:
-długi, trwający około 1,5 sekundy
-krótki, trwający około 0,5 sekundy

Długi impuls reprezentuje pierwsze dwie cyfry a krótki trzecią cyfrę 3-cyfrowego kodu . Np. kod 327 to:
3 długie impulsy, pauza ,2 długie impulsy, pauza, 7 krótkich impulsów.

Jeżeli istnieje więcej niż jeden kod błędu, każdy następny zostanie oddzielony 4-sekundową przerwą .


Pamięć błędów ,które pojawią się podczas normalnej eksploatacji jest przechowywana przez komputer do czasu wykonania resetu komputera. Jeżeli w trakcie wyświetlania kodów nastąpi 6-sekundowa przerwa, jeden krótki impuls i znowu 6-sekundowa przerwa oznaczać to będzie ze komputer wyświetla listę kodów które zapisał w trakcie poprzednich testów diagnostycznych.....

Jeżeli komputer nie wykryje żadnego błędu wówczas będzie wyświetlany tylko kod 111...


U mnie złącze diagnostyczne znajduje się w okolicach przekaźników przy grodzi silnika w takiej czarnej kostce z napisem ECC TEST. Więc jak widać w zależności od samochodu może być umieszczone w rożnych miejscach. przewód diagnostyczny jest biały z czerwonym paskiem zakończony szarą żeńską wsuwką.... z praktycznego punktu widzenia odczyt kodów nie różni się niczym w porównaniu z modelami 2.2 GL i 2.2 GT( kawałek kabla podłączamy do tegoż przewodu a drugi koniec do minusa na akumulatorze i odczytujemy kody na podstawie kontrolki CHECK ENGINE)....

Mam nadzieję ze ten szczegółowy opis komuś kto posiada 3.0 v6 się jeszcze przyda....pozdrawiam i do zobaczenia na drodze.....
Probe I gen 91` 3.0 v6 automat

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”