kod błędu 09 / Engine Coolant Temperature Sensor (ECT)

Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

kod błędu 09 / Engine Coolant Temperature Sensor (ECT)

Post autor: jura »

Witam no i znowu mam problem kod błędów 09 czy ktoś się spotkał z czymś takim?> i jak to ugryźć?
Awatar użytkownika
Michal_krakow
Posty: 67
Rejestracja: 2004-06-05 18:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Michal_krakow »

09 engine coolant temperature sensor - czujnik temperatury plynu chlodzacego. Moze dolej plynu chlodzacego :P
:D:D:D
I LOVE THIS CAR :D:D PROBE 2.2 GT :D
Awatar użytkownika
krulikozi
Posty: 50
Rejestracja: 2006-01-18 17:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Pomocy dusi (dziwny objaw)

Post autor: krulikozi »

Witam wszystkich i proszę was o pomoc.
Z moim probaskiem dzieje się coś dziwnego jest to 2,2 GT ;I gen.; 92 rok mam go jakieś 4 miesiące i jakiś miesiąc temu zaczęły się dziać kłopoty dodam że jeździ na benzynie.
A więc chodzi o to że jak się nagrzeje (wskazówka wskaźnika temperatury jest na M R ) to chce mu dodać gazu do spodu to zapala mi się lampka check engine i gaśnie zaczyna go dusić, szarpie nim a jak stanę żeby sprawdzić co jest grane to obroty mi stoją na 1500 i nie chcą spaś, turbo dobrze ładuje, jak go zgaszę wtedy gdy mam 1500 to potem nie chce odpalić dormalnie do póki nie spadnie mu temperatura te objawy nie zdarzają się cały czas tak to jedzie jak szalony.
Dodam że wymieniłem w nim jak zaczeły sie dziać te objawy: Filtr powietrza, filtr paliwa, olej i filtr oleju, płyn w chłodnicy(odpowietrzyłem układ), kable WN, świece, przeczyściłem kopułkę bo było trochę syfu
I nadal to samo się dzeje.A jeszcze jedno jak sprawdzałem błędy na kompie to mi wyskoczyło 09 - Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor
Ostatnio zmieniony 2006-03-31 15:13 przez krulikozi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

temperature masz za wysoka -mnie najwyzej doszla kiedys do R ale to zdarza sie dosc rzadko a zima to prawie wogole wedlug mnie to bedzie wina tego czujnika temperatury ktory wywoluje blad numer9-tylko nie wiem co to dokladnie jest kto wie to niech pomoze koledze i sie wypowie ;) -ewentualnie sprawdz dodatkowo poziom plynu w chlodnicy i termostat bo moze sie slabo otwierac a też czy ci wiatrak chodzi -powinien sie zalaczyc gdy temperatura bedzie prawie pod R
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

ja u siebie mam podobny problem. Dzisiaj pierwszy raz na czwórce turbina nie chciała pompować powyżej 1/4 skali i strasznie muliło silnik, ale żadna lampka nie załączyła się. Boże czyżby moje IHI siadało??
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
krulikozi
Posty: 50
Rejestracja: 2006-01-18 17:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Post autor: krulikozi »

a mógł by ktoś fotke wysłać który to jest czujnik był bym wdzęczny
A SORY MAŁE SPROSTOWANIE BO MI SIĘ POMYLIŁO CO DO TEJ TEMPERATURY JAK MAM WSKAZÓWKE NA M LUB R A WIATRAK MI SIĘ ZAŁCZA JAK JEST NA R
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Ten czujnik jest na obudowie termostatu wtyczka z 2 kablami


edit ;
Obrazek
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
krulikozi
Posty: 50
Rejestracja: 2006-01-18 17:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Post autor: krulikozi »

dzięki za fotke sprawdze go
Awatar użytkownika
skorpion2.2
Posty: 24
Rejestracja: 2005-04-07 19:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Będzin

Post autor: skorpion2.2 »

Witam ! Mam podobny problem.
W moim przypadku doszłem do tego że mam przebicie na kablach.
Iskra idzie na pokrywę zaworów i wtedy go dusi bo nie pali na jedną świecę.
PROBE 89 2.2 GT USA FULL bez skóry
Awatar użytkownika
discjockey
Posty: 6
Rejestracja: 2006-03-30 20:56
Samochód: brak
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: discjockey »

Witam wszystkich. mam dokladnie taki sam problem tylko poza tym moj probe wypija dziennie caly zapas wody (płynu) przeznaczonego na chlodzenie. co robic ? jesli ktos rozwiazal juz ten problem chetnie sie dowiem jak ... pozdrawiam
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

discjockey
Witam wszystkich. mam dokladnie taki sam problem tylko poza tym moj probe wypija dziennie caly zapas wody (płynu) przeznaczonego na chlodzenie. co robic ? jesli ktos rozwiazal juz ten problem chetnie sie dowiem jak ... pozdrawiam
Jesli jak mowisz wypija Ci plyn a nie wyrzuca go przez jakas nieszczelnosc to najprawdopodobniej uszczelka pod glowica poleciala i woda przedostaje sie bezposrednio do komory spalania (czyt. do cylindra).

Zwroc uwage czy przypadkiem nie "kopci" ci z rury wydechowej. konkretnie chodzi o to, ze woda ktora dostaje sie do cylindra zostaje wyrzucana do ukladu wydechowego w postaci pary wodnej, co za tym idzie z wydchu wydobywa sie w takim przypadku para wodna.
To tyle jesli chodzi o nieszczelnosc miedzu ukla wodnym a komora spalania. W marginalnym rzypadku moze byc tak ze w pewnym momencie duza czesc wody przedostanie sie od tloka i go zblokuje i silnik ostro stanie deba.

Jest jeszcze jedna a wlasciwie dwie mozliwe nieszczelnosci. Mianowicie pierwsza miedzy ukladem wodym a kanalem olejowym. w tym wypadku woda przedostaje sie bezposrednio do oleju i miesza sie tworzac emulsje zabucza dla silnika (zakaz odpalania i szybka naprawa). Mozesz to latwo sprawdzic wyjmujac bagnet, jesli olej jest klarowny i czysty to pozostaje pierwsza ewentualnosc badz trzecia, o ktorej nizej.

Ostatnia (trzecia) mozliwosc to taka, ze rowniez poleciala uszczelka pod glowica miedzy kanalem wodnym a zewnetrzna jej strona. W tym przypadku woda wydostaje sie na zewnatrz silnika. To też latwo sprawdzic, odpalasz zimny samochod, maska w gore i przez 3-10 min. obserwujesz czy i gdzie robi sie wilgotno. Jesli tak niec nie zauwazysz to po przejechaniu ostrzej samochodem kilku km. (gdy silnik juz jest mocno rozgrzany) maska w gore gasisz silnik i sluchasz czy gdzies nie syczy. W przypadku rozgrzanego silnika moze okazac sie, ze tylko wylapiesz to na sluch gdyz wyciek moze byc niewielki i woda zdazy odparowywac nim ja zobaczysz.

Wszystkie te ewentualnosci bezwzglednie mowia jedno.... natychmiastowa wymiana uszczelki pod glowica.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT »

Wingerman masz na 99% racji. Uprzedziłeś mnie. Módl się żeby to była tylko uszczelka. Ja miałem takie same objawy po zdjęciu głowicy uszczelka była cała głowica dostała nieszczelności nawet planowanie nic nie dało. Musiałem kupować głowice.
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Awatar użytkownika
krulikozi
Posty: 50
Rejestracja: 2006-01-18 17:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Post autor: krulikozi »

witam
dziś znowu mi się zaczęło i wziołem poruszałem trochę kablami od tego czujnika przy tej kostce co wchodzą kable do niego i się naprawiło ale i tak wymienie ten czujnik tak dla pewności a przy okazji wtyczkę i powinno grać i jeszcze sprawdzę kable
pozdrawiam :D
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

witam!ten czujnik chyba lubi robic takie wybryki,ja na poczatku tez mialem problemy z wariujacymi obrotami.a propos czy wie ktos jaki jest jego numer katalogowy badz oznaczenie bo przedwczoraj chcialem kupic ale kumpel sie zakrecil bo w katalogu bylo sporo tego typu czujnikow a one zdaje sie roznia sie parametrami wzgledem koloru tego plastiku.wiec jesli ktos zna owe oznaczenie bede wdzieczny
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

U mnie już się uspokoiło ale ten czujnik będę musiał wymienić bo w zależności od temperatury szaleją mi obroty nie dużo ale szaleją
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
krulikozi
Posty: 50
Rejestracja: 2006-01-18 17:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Post autor: krulikozi »

witam
a więc przejde do sedna 2 dni temu wymieniłem ten czujnik i wszystko chodzi jak należy :D :D :D dziękuje wszystkim za porady w sprawie mojego problemu
pozdrawiam
A numery tego czujnika to to znaczy zamienika to
Daihatsu:
89422-87701-000
General motors
96 056 758
Mazda:
8 574-18-840
Suzuki:
13650-84101
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

To ja na podstawie tych oznaczeń dorzucę najczęściej spotykane u nas zamienniki:

EPS (Facet): 1 830 211
Hella: 6PT009 107-521
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Raafaaell
Posty: 420
Rejestracja: 2006-01-14 16:39
Galeria: viewtopic.php?t=7400
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Raafaaell »

Witam. Podłączę się tu :) Sytuacja wygląda tak. Jeden do końca , dwa do końca , trzy do końca , cztery , pedał w podłogę - auto hamuje i zupełny brak mocy. Jak popuszczę pedał - powoli wraca do normy. Drugi raz taka sytuacja. Żadnych kontrolek , innych objawów. A na czwórce jak depnę porządnie podczas normalnej jazdy , to idzie pięknie. WTF :shock: :?:
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Ale spada Ci moc i obroty czy tylko obroty?
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Raafaaell
Posty: 420
Rejestracja: 2006-01-14 16:39
Galeria: viewtopic.php?t=7400
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Raafaaell »

Hm ... daję sandał jak czwórka się zapina i zamiast power jest buuuu , ale nie szarpie. A czy obroty spadają ? Raczej to tak wygląda jakby na pedał nie było reakcji i auto hamowało silnikiem... Hm to zbyt krótko trwało , muszę jeszcze zaobserwować.
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Sprawdź czy przypadkiem nie jest tak, że obroty lecą w góre, a samochód jedzie sobie normalnie. Jeśli tak to od razu zatrzymaj się, otwórz maske, zaciągnij sie nosem i jeżeli śmierdzi, to znaczy że sprzęgło się ślizga.
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

Witam
A co moze byc przyczyna
1 bieg do 5 tys ladnie rowno idzie
2 bieg do 5 tys ladnie rowno idzie
3 bieg do 2.2 tys turbinka dojdzie na 6 i zaczyna szarpac
jak skazowka obrotomieza dojdzie do 4 tys autko znow dostaje kopa
tak sie dzieje jeszcze na 4 i 5 biegu w przedziale 2.2 tys do 4 tys zaraz jak skazowka turbo wejdzie na 6
(skazowka turbiny szybko nabiera skali)
Dzieki
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

kosmita pisze:Witam
A co moze byc przyczyna
1 bieg do 5 tys ladnie rowno idzie
2 bieg do 5 tys ladnie rowno idzie
3 bieg do 2.2 tys turbinka dojdzie na 6 i zaczyna szarpac
jak skazowka obrotomieza dojdzie do 4 tys autko znow dostaje kopa
tak sie dzieje jeszcze na 4 i 5 biegu w przedziale 2.2 tys do 4 tys zaraz jak skazowka turbo wejdzie na 6
(skazowka turbiny szybko nabiera skali)
Dzieki
Kosmita, też tak miałem, ale dlatego że majstrowałem trochę przy wężyku od Turbo. Masz może zwężkę?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

wlasnie ze nic czysta seria a moze gdzies luzny
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

U mnie turbo dopiero dostaje mega strzała od 3000obr. Przy 3000obr od momentu wciśnięcia pedału gazu na full, do momentu uzyskania pełnego doładowania mija mniej niż sekunda!

Ale tak jest od 3000obr.

A turbo pompuje już od 2000obr, tylko tak jak by mu się nie chciało rozkręcać (baaaardzo leniwie)
BEAUTY...POWER...SOUL...
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”