check engine

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: check engine i błąd nr 16

Post autor: pusher1 » 2011-10-09 11:32

Sam piszesz że nie możesz wyregulować obrotów . Jeśli przepływomierz jest uszkodzony obroty będą falować , a komp będzie ci pokazywał błąd . Jeszcze możesz zobaczyć czy jest czysty w środku a jeżeli nie to sprawdź styki, jak wyjmiesz wtyczkę tylko delikatnie to sprawdź te blaszki mogą być wypalone .Nom to narazie tyle jak co to pisz :wink:
2.2gt 92 rok

Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Car: probeI 2.2 LX 89.r

Re: check engine

Post autor: Mattijjah » 2011-11-10 20:06

check engine się pali cały czas a mi wyskakuje tylko błąd 16

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: check engine

Post autor: pusher1 » 2011-11-10 23:47

Błąd 16 czyli zawór EGR . Wyjmujesz czyścisz i smarujesz tłoczek żeby leciutko chodził . Jeśli jest zapieczony to jest jego wina a jeśli nie to czujnik elektroniczny padł on jest przy zaworze na dwóch śrubkach z kabelkami taka szpilka to jest . U mnie dawno temu tez mi wywalał ten błąd i wina stała po stronie szpilki elektronicznej a nie po stronie tłoczka w zaworze ale różnie to bywa.Posprawdzaj wszystko :wink: :wink: pozdro
2.2gt 92 rok

Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Car: probeI 2.2 LX 89.r

Re: check engine

Post autor: Mattijjah » 2011-11-12 09:22

ale wiesz chodzi mi o check bo nie mam już pomysłu co z tym zrobić bo nie wiem co może być uszkodzone ze się świeci cały czas

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: check engine

Post autor: pusher1 » 2011-11-14 12:26

Kurcze jak coś nie działa już wcale to się pali cały czas . Pisałeś że wywala ci błąd 16 więc ci odpowiedziałem :roll: Wcześniej pisałeś o przepływomierzu też ci odpowiedziałem . W przepływomierzu jeśli masz dobre kable w kostce i blaszki nie zaśniedziałe ani poupalane i jest czysty to napewno nie od niego ci się pali :lol: Bo to nie jest błąd 16 :) A jeśli czujnik Egr padnie całkiem czyli wspomniana szpilka a do tego jest zapieczony zaworek to check może ci się palić cały czas . Tym bardziej że pokazuje ci błąd który wskazuje na Egr .
2.2gt 92 rok

Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Car: probeI 2.2 LX 89.r

Re: check engine

Post autor: Mattijjah » 2011-11-15 10:19

koleszko jaja są z tym autem bo wczoraj to mi wyświetliło błędy 8 9 i 26 co sprawdze błędy to co inego pokazują no to jest przecież czujnik temperatury podający sygnał do kompa przepływomierz i to ustrojstwo co reguluje ciśnienie w baku jak dobrze zrozumiałem masz może [r][CIACH][/r]?


[r]Nie róbmy tu giełdy. :idea:
Robert[/r]

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: check engine

Post autor: pusher1 » 2011-11-15 12:03

Niestety nie mam :? Dziwne powiem ci , nie spotkałem się z czymś takim . Zlikwiduj każdą usterkę która ci wyskakuje i zobaczysz czy dalej będzie pokazywał . :wink: :lol:
2.2gt 92 rok

Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Car: probeI 2.2 LX 89.r

Re: check engine

Post autor: Mattijjah » 2011-11-17 22:51

aha wiem ze to wątek nie z tej paczki ale powiedz mi co może być przyczyną tego kodu 26 bo przecież to ustrojstwo ma tylko dwa podciśnienia i nic wiecej jak można naprawić to "coś"

sylwia_adam
Posty: 46
Rejestracja: 2011-09-21 21:35
Car: I-2.2GT-1991
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Re: check engine

Post autor: sylwia_adam » 2011-12-09 08:53

Witam
Widzę że mogę się tu podłączyć problem mianowicie taki kod błędu 16 spadają obroty i zapala się check. Po odłączeniu przewodu tego podciśnieniowego do zaworu wszystko wraca do normy. Co może być przyczyną takiego zachowania?
Pozdrawiam
PROB 2.2 GT 91r

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: check engine

Post autor: pusher1 » 2011-12-09 10:48

Witam . Może być przybrudzony ten tłoczek w zaworze egr i ci nie odbija :lol: :lol: Albo czujnik padł ta szpilka co do niego wchodzi :wink:
2.2gt 92 rok

sylwia_adam
Posty: 46
Rejestracja: 2011-09-21 21:35
Car: I-2.2GT-1991
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Re: check engine

Post autor: sylwia_adam » 2011-12-09 12:54

Zawór wyciągałem i myłem, a co do tej szpilki to jeszcze nie zaglądałem to przy tym zaworze?
PROB 2.2 GT 91r

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: check engine

Post autor: pusher1 » 2011-12-09 21:37

Tak przykręcona jest na dwie śrubki z przodu zaworu od tego odchodzą ci kable i masz kostkę . U mnie było tak że zawór odbijał ale ten czujnik padł więc może u ciebie jest to samo :wink: :wink: Popytaj na forum może ktoś ma sprawny , ja tak zrobiłem i do dziś cieszę się jazdą bez checka :wink: pozdro
2.2gt 92 rok

Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Car: probeI 2.2 LX 89.r

Re: check engine

Post autor: Mattijjah » 2011-12-10 15:45

kurcze przy odkręcaniu egr-a zobaczyłem ze przy kostce irwał się kabel tak ze go nie widać musiałem uciąć kostkę i połączyć kable na krótko teraz i check zgasł :) teraz pytanie gdzie docelowo idą kable z egr bo sypią się i trzeba je wymienić a wolę ciągnąc nowe trzy kable niż ruszać wiązkę?

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”