Strona 2 z 2

Re: check engine i błąd nr 16

: 2011-10-09 11:32
autor: pusher1
Sam piszesz że nie możesz wyregulować obrotów . Jeśli przepływomierz jest uszkodzony obroty będą falować , a komp będzie ci pokazywał błąd . Jeszcze możesz zobaczyć czy jest czysty w środku a jeżeli nie to sprawdź styki, jak wyjmiesz wtyczkę tylko delikatnie to sprawdź te blaszki mogą być wypalone .Nom to narazie tyle jak co to pisz :wink:

Re: check engine

: 2011-11-10 20:06
autor: Mattijjah
check engine się pali cały czas a mi wyskakuje tylko błąd 16

Re: check engine

: 2011-11-10 23:47
autor: pusher1
Błąd 16 czyli zawór EGR . Wyjmujesz czyścisz i smarujesz tłoczek żeby leciutko chodził . Jeśli jest zapieczony to jest jego wina a jeśli nie to czujnik elektroniczny padł on jest przy zaworze na dwóch śrubkach z kabelkami taka szpilka to jest . U mnie dawno temu tez mi wywalał ten błąd i wina stała po stronie szpilki elektronicznej a nie po stronie tłoczka w zaworze ale różnie to bywa.Posprawdzaj wszystko :wink: :wink: pozdro

Re: check engine

: 2011-11-12 09:22
autor: Mattijjah
ale wiesz chodzi mi o check bo nie mam już pomysłu co z tym zrobić bo nie wiem co może być uszkodzone ze się świeci cały czas

Re: check engine

: 2011-11-14 12:26
autor: pusher1
Kurcze jak coś nie działa już wcale to się pali cały czas . Pisałeś że wywala ci błąd 16 więc ci odpowiedziałem :roll: Wcześniej pisałeś o przepływomierzu też ci odpowiedziałem . W przepływomierzu jeśli masz dobre kable w kostce i blaszki nie zaśniedziałe ani poupalane i jest czysty to napewno nie od niego ci się pali :lol: Bo to nie jest błąd 16 :) A jeśli czujnik Egr padnie całkiem czyli wspomniana szpilka a do tego jest zapieczony zaworek to check może ci się palić cały czas . Tym bardziej że pokazuje ci błąd który wskazuje na Egr .

Re: check engine

: 2011-11-15 10:19
autor: Mattijjah
koleszko jaja są z tym autem bo wczoraj to mi wyświetliło błędy 8 9 i 26 co sprawdze błędy to co inego pokazują no to jest przecież czujnik temperatury podający sygnał do kompa przepływomierz i to ustrojstwo co reguluje ciśnienie w baku jak dobrze zrozumiałem masz może [r][CIACH][/r]?


[r]Nie róbmy tu giełdy. :idea:
Robert[/r]

Re: check engine

: 2011-11-15 12:03
autor: pusher1
Niestety nie mam :? Dziwne powiem ci , nie spotkałem się z czymś takim . Zlikwiduj każdą usterkę która ci wyskakuje i zobaczysz czy dalej będzie pokazywał . :wink: :lol:

Re: check engine

: 2011-11-17 22:51
autor: Mattijjah
aha wiem ze to wątek nie z tej paczki ale powiedz mi co może być przyczyną tego kodu 26 bo przecież to ustrojstwo ma tylko dwa podciśnienia i nic wiecej jak można naprawić to "coś"

Re: check engine

: 2011-12-09 08:53
autor: sylwia_adam
Witam
Widzę że mogę się tu podłączyć problem mianowicie taki kod błędu 16 spadają obroty i zapala się check. Po odłączeniu przewodu tego podciśnieniowego do zaworu wszystko wraca do normy. Co może być przyczyną takiego zachowania?
Pozdrawiam

Re: check engine

: 2011-12-09 10:48
autor: pusher1
Witam . Może być przybrudzony ten tłoczek w zaworze egr i ci nie odbija :lol: :lol: Albo czujnik padł ta szpilka co do niego wchodzi :wink:

Re: check engine

: 2011-12-09 12:54
autor: sylwia_adam
Zawór wyciągałem i myłem, a co do tej szpilki to jeszcze nie zaglądałem to przy tym zaworze?

Re: check engine

: 2011-12-09 21:37
autor: pusher1
Tak przykręcona jest na dwie śrubki z przodu zaworu od tego odchodzą ci kable i masz kostkę . U mnie było tak że zawór odbijał ale ten czujnik padł więc może u ciebie jest to samo :wink: :wink: Popytaj na forum może ktoś ma sprawny , ja tak zrobiłem i do dziś cieszę się jazdą bez checka :wink: pozdro

Re: check engine

: 2011-12-10 15:45
autor: Mattijjah
kurcze przy odkręcaniu egr-a zobaczyłem ze przy kostce irwał się kabel tak ze go nie widać musiałem uciąć kostkę i połączyć kable na krótko teraz i check zgasł :) teraz pytanie gdzie docelowo idą kable z egr bo sypią się i trzeba je wymienić a wolę ciągnąc nowe trzy kable niż ruszać wiązkę?