Kod 42- co to jest????????

Awatar użytkownika
Tomo
Posty: 97
Rejestracja: 2005-07-12 23:36
Gallery: viewtopic.php?t=7365
Lokalizacja: Warszawa

Kod 42- co to jest????????

Post autor: Tomo » 2005-08-16 00:04

Prośba o pomoc co to jest błąd 42 i jak go zlikwidować :?: :?: :?: A w wyszukiwarce nie mogłem nic znaleźć proszę pomocy [-o<
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2005-08-16 14:51

:arrow: kody do 1gen
:arrow: Spadaja obroty i check engine
:arrow: Czytanie kodów w Probe I Generacji
:arrow: http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... iccode.doc
42 Turbocharger Boost Control Solenoid
(ale na umiejętności użycia funkcji ObrazekSzukaj moje wiedza się kończy - nie znam odpowiedzi na środkową część pytania)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Car: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś » 2005-08-16 15:42

Dobre pytanie.
U mnie zaczełsie wyskakiwać ten kod jak podłaczyłem wskaźnik doładowania na wężyku od ciśnienia. Ale nic po za tym kodem sie nie dzieje. Wszystko chodzi i jeździ
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91

Awatar użytkownika
Tomo
Posty: 97
Rejestracja: 2005-07-12 23:36
Gallery: viewtopic.php?t=7365
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomo » 2005-08-17 14:34

Dzięki za pomoc doszedłem do przyczyny. Mianowicie przyczyną moich problemów był uszkodzony czujnik turbo ten, który jest za przepustnicą takie małe czarne g.....o :D odpiołem kostkę i problem rozwiązany :P
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2005-08-17 15:47

Masz gorączkę - zbij termometr! :?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2005-08-17 16:09

A ku czemu miał służyć ten post, to jakaś pomoc??

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2005-08-17 16:13

Ku chwale...
To był komentarz do sposobu naprawy:
Tomek.P pisze:... uszkodzony czujnik turbo ... odpiąłem kostkę i problem rozwiązany :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Tomo
Posty: 97
Rejestracja: 2005-07-12 23:36
Gallery: viewtopic.php?t=7365
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomo » 2005-08-18 20:47

Uszkodzenie to objawiało się tym, że turbina pompowała mi maxa a probuś nie jechał a co więcej odczuwalne było szarpanie :!: Odczepiłem wężyk od owego czujnika(tak mi podpowiedział Kamil 1/4 bo od niego kupiłem niedawno auto) i zatkałem go auto zaczęło jeździć normalnie tylko z tym, że nie mam wskaźnika doładowania. A co do odpiętej kostki też pomogło(na chwilę) bo w/w wężyk zasysał bokiem powietrze i objaw się powtarzał. Więc wybaczcie mój sposób rozwiązania tego problemu :!: Nie jest on może zbyt fachowy ale nie mam narazie kasy żeby zrobić to inaczej :!:
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2005-08-18 21:37

To ja już wiem o co chodzi. Masz u siebie przepływomierz przerobiony z przystosowaniem do BOV'a dużego, no i polecam sprawdzenie zaworka hudraulicznego są mocno awaryjne i fiksuje często samochód od tego.

Awatar użytkownika
Tomo
Posty: 97
Rejestracja: 2005-07-12 23:36
Gallery: viewtopic.php?t=7365
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomo » 2005-08-19 23:30

Tak przypuszczałem :( Ale dzięki za info sprawdzę i pewnie to będzie to
Pozdrawiam
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2007-01-21 20:50

Też to mam, też to mam...
W jakimś tam temacie pisałem że auto mi szarpie (nie chce mi się szukać).
Powymieniałem filtry, świece itp. W każdym bądź razie to nie wina WN.
I w końcu wyskoczył błąd. Zapalił się check engine. Ucieszyłem się jak dziecko. Szybko odczytałem 42 - bo może pomoze to w rozwiazaniu mojego problemu.
Auto szarpie tylko jak Turbo ładuje - jak pomału dodaje gazu to jest OK.
Mam pytanie do TOMO ale i do wszystkich:
Ki czort wie co zrobić?
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

Awatar użytkownika
fazario
Posty: 142
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Car: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario » 2007-05-28 13:57

witam
Panowie tez mi wywala kod 42 i gdy wlacza sie turbo to czasem szarpie..podobne objawy jak przedmowcy..
odpialem kostke od czujnika i wezyk wg instrukcji TOMO. sytuacja sie polepszyla.silnik chodzi plynniej. ale na wolnych obrotach skacza one czasem na 1,5tys i tak faluja...
czy komus sie udalo w inny sposob rozwiazac problem kodu Nr 42??
pozdrawiam serdecznie
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN

Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Car: Peugeot 607
Gallery: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ » 2007-05-28 14:31

Kod 42 to niesprawny Turbo Boost Solenoid Valve. U mnie był przerwany przewód idący do tego zaworu. Co do szarpania to u mnie pomogła wymiana zaworu Bypass na Blow-Off (przypuszczam ze był nieszczelny) i dokręcenie kolektora wydechowego.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91

Awatar użytkownika
fazario
Posty: 142
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Car: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario » 2007-05-28 14:43

wiem wiem ze chodzi o turbocharger boost control solenoid...do tego zaworka ida dwa kabelki - musze sprawdzic..a ten zawor blowoff gdzie jest umiejscowiony? i skad go wziales?bo chyba nie da sie kupic nowego?
pozdro i dzieki za pomoc
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN

Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Car: Peugeot 607
Gallery: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ » 2007-05-28 14:49

Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91

Awatar użytkownika
fazario
Posty: 142
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Car: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario » 2007-06-08 14:18

zrobilem tak:
podokrecalem wszystkie obejmy ktore doprowadzaja plyn i powietrze do turniny, dokrecilem kolektor wydechowy - byl troche luzny.
sprawdzilem swiece - okazalo sie ze dwie srodkowe bylu kompletnie przerdzewiale wiec nie przewodzily pradu przy wyzszych obrotach( stad pewnie te szarpania i niemoznosc odpalenia w sporadycznych przypadkach-zalewal sie-smierdzialo paliwem)
przeczyscilem swiece i wiecie co??
jak reka odjal!!!!
pali super, chech engine sie nie zapala - obroty nie faluja-przestal szarpac...
czyli wszystko jest teraz CACY.
acha - sonda lamdda wisiala na jednym druciku - podlutowalem..
powodzenia i pozdrawiam!
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN

Awatar użytkownika
adams85
Posty: 56
Rejestracja: 2010-04-08 18:48
Car: Probe 2.2GT 91r
Gallery: viewtopic.php?t=17933
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kod 02 i 09 co to jest

Post autor: adams85 » 2011-03-17 18:38

Witam mam problem odnosnie tych bledow 02 i 09 nie wiem co zrobic by je zlikwidowac
Ogolnie wyglada to tak ze gdy pali sie check engin auto chodzi normalnie gdy zgasnie to zaczyna miec niskie obroty i niechce sie wkrecac na obroty
chcialbym to zrobic i znowu cieszyc sie jazda :) Pozdrawiam
Turbo for Fan

micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Car: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: Kod 42- co to jest????????

Post autor: micek » 2013-03-02 13:23

-- oryginalny post 5 sty 2013, o 17:10 --

No i mnie dopadł błąd 42 :( Sprawdzone po kasowaniu błędów. Mam nadzieje, że to tylko kabelek.

-- dodano 2 mar 2013, o 13:23 --

Wziąłem się za Probinkę .... wymieniłem świece i kable zapłonowe na nówki. Przy okazji, gdy wyjeżdżałem z garażu uszkodziłem wydech :evil: . Probinka przestała szarpać i w końcu jeździ :slon: jednak, błąd dalej się pojawia, po kasowaniu błędów. W wolnej chwili sprawdzę zawór turbinki, kabelki i wężyki.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”