Strona 1 z 1

Kod 42- co to jest????????

: 2005-08-16 00:04
autor: Tomo
Prośba o pomoc co to jest błąd 42 i jak go zlikwidować :?: :?: :?: A w wyszukiwarce nie mogłem nic znaleźć proszę pomocy [-o<

: 2005-08-16 14:51
autor: Robert
:arrow: kody do 1gen
:arrow: Spadaja obroty i check engine
:arrow: Czytanie kodów w Probe I Generacji
:arrow: http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... iccode.doc
42 Turbocharger Boost Control Solenoid
(ale na umiejętności użycia funkcji ObrazekSzukaj moje wiedza się kończy - nie znam odpowiedzi na środkową część pytania)

: 2005-08-16 15:42
autor: waluś
Dobre pytanie.
U mnie zaczełsie wyskakiwać ten kod jak podłaczyłem wskaźnik doładowania na wężyku od ciśnienia. Ale nic po za tym kodem sie nie dzieje. Wszystko chodzi i jeździ

: 2005-08-17 14:34
autor: Tomo
Dzięki za pomoc doszedłem do przyczyny. Mianowicie przyczyną moich problemów był uszkodzony czujnik turbo ten, który jest za przepustnicą takie małe czarne g.....o :D odpiołem kostkę i problem rozwiązany :P

: 2005-08-17 15:47
autor: Robert
Masz gorączkę - zbij termometr! :?

: 2005-08-17 16:09
autor: Sqad
A ku czemu miał służyć ten post, to jakaś pomoc??

: 2005-08-17 16:13
autor: Robert
Ku chwale...
To był komentarz do sposobu naprawy:
Tomek.P pisze:... uszkodzony czujnik turbo ... odpiąłem kostkę i problem rozwiązany :P

: 2005-08-18 20:47
autor: Tomo
Uszkodzenie to objawiało się tym, że turbina pompowała mi maxa a probuś nie jechał a co więcej odczuwalne było szarpanie :!: Odczepiłem wężyk od owego czujnika(tak mi podpowiedział Kamil 1/4 bo od niego kupiłem niedawno auto) i zatkałem go auto zaczęło jeździć normalnie tylko z tym, że nie mam wskaźnika doładowania. A co do odpiętej kostki też pomogło(na chwilę) bo w/w wężyk zasysał bokiem powietrze i objaw się powtarzał. Więc wybaczcie mój sposób rozwiązania tego problemu :!: Nie jest on może zbyt fachowy ale nie mam narazie kasy żeby zrobić to inaczej :!:

: 2005-08-18 21:37
autor: Sqad
To ja już wiem o co chodzi. Masz u siebie przepływomierz przerobiony z przystosowaniem do BOV'a dużego, no i polecam sprawdzenie zaworka hudraulicznego są mocno awaryjne i fiksuje często samochód od tego.

: 2005-08-19 23:30
autor: Tomo
Tak przypuszczałem :( Ale dzięki za info sprawdzę i pewnie to będzie to
Pozdrawiam

: 2007-01-21 20:50
autor: skorik
Też to mam, też to mam...
W jakimś tam temacie pisałem że auto mi szarpie (nie chce mi się szukać).
Powymieniałem filtry, świece itp. W każdym bądź razie to nie wina WN.
I w końcu wyskoczył błąd. Zapalił się check engine. Ucieszyłem się jak dziecko. Szybko odczytałem 42 - bo może pomoze to w rozwiazaniu mojego problemu.
Auto szarpie tylko jak Turbo ładuje - jak pomału dodaje gazu to jest OK.
Mam pytanie do TOMO ale i do wszystkich:
Ki czort wie co zrobić?

: 2007-05-28 13:57
autor: fazario
witam
Panowie tez mi wywala kod 42 i gdy wlacza sie turbo to czasem szarpie..podobne objawy jak przedmowcy..
odpialem kostke od czujnika i wezyk wg instrukcji TOMO. sytuacja sie polepszyla.silnik chodzi plynniej. ale na wolnych obrotach skacza one czasem na 1,5tys i tak faluja...
czy komus sie udalo w inny sposob rozwiazac problem kodu Nr 42??
pozdrawiam serdecznie

: 2007-05-28 14:31
autor: _KrISS_
Kod 42 to niesprawny Turbo Boost Solenoid Valve. U mnie był przerwany przewód idący do tego zaworu. Co do szarpania to u mnie pomogła wymiana zaworu Bypass na Blow-Off (przypuszczam ze był nieszczelny) i dokręcenie kolektora wydechowego.

: 2007-05-28 14:43
autor: fazario
wiem wiem ze chodzi o turbocharger boost control solenoid...do tego zaworka ida dwa kabelki - musze sprawdzic..a ten zawor blowoff gdzie jest umiejscowiony? i skad go wziales?bo chyba nie da sie kupic nowego?
pozdro i dzieki za pomoc

: 2007-05-28 14:49
autor: _KrISS_

: 2007-06-08 14:18
autor: fazario
zrobilem tak:
podokrecalem wszystkie obejmy ktore doprowadzaja plyn i powietrze do turniny, dokrecilem kolektor wydechowy - byl troche luzny.
sprawdzilem swiece - okazalo sie ze dwie srodkowe bylu kompletnie przerdzewiale wiec nie przewodzily pradu przy wyzszych obrotach( stad pewnie te szarpania i niemoznosc odpalenia w sporadycznych przypadkach-zalewal sie-smierdzialo paliwem)
przeczyscilem swiece i wiecie co??
jak reka odjal!!!!
pali super, chech engine sie nie zapala - obroty nie faluja-przestal szarpac...
czyli wszystko jest teraz CACY.
acha - sonda lamdda wisiala na jednym druciku - podlutowalem..
powodzenia i pozdrawiam!

Re: Kod 02 i 09 co to jest

: 2011-03-17 18:38
autor: adams85
Witam mam problem odnosnie tych bledow 02 i 09 nie wiem co zrobic by je zlikwidowac
Ogolnie wyglada to tak ze gdy pali sie check engin auto chodzi normalnie gdy zgasnie to zaczyna miec niskie obroty i niechce sie wkrecac na obroty
chcialbym to zrobic i znowu cieszyc sie jazda :) Pozdrawiam

Re: Kod 42- co to jest????????

: 2013-03-02 13:23
autor: micek
-- oryginalny post 5 sty 2013, o 17:10 --

No i mnie dopadł błąd 42 :( Sprawdzone po kasowaniu błędów. Mam nadzieje, że to tylko kabelek.

-- dodano 2 mar 2013, o 13:23 --

Wziąłem się za Probinkę .... wymieniłem świece i kable zapłonowe na nówki. Przy okazji, gdy wyjeżdżałem z garażu uszkodziłem wydech :evil: . Probinka przestała szarpać i w końcu jeździ :slon: jednak, błąd dalej się pojawia, po kasowaniu błędów. W wolnej chwili sprawdzę zawór turbinki, kabelki i wężyki.