Diagnostyka i czytanie kodów za pomocą własnego kabla i lapa

Awatar użytkownika
muzyk
Posty: 9
Rejestracja: 2008-07-07 09:53
Car: brak
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Diagnostyka i czytanie kodów za pomocą własnego kabla i lapa

Post autor: muzyk » 2008-08-01 11:52

Witam...
Szukałem i znalazłem tylko cos o Mazdzie z interesującego mnie tematu..
Chciałbym się dowiedzieć czy jezeli mam już Płyte z oprogramowaniem serwisowym do Probe 93r. 2.5 v6 USA to czy można gdzieś dostać,pozyczyć,zrobic u kogoś czy też własnoręcznie kabel którym mógłbym podłączyć auto do lapa?
Jeżeli już jest taki temat to przepraszam.
Ford Probe IIgen 1993r. 2.5l benzyna + LPG (USA)

Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Gallery: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S » 2008-08-02 00:34

Milion lat temu gdzieś na forum czytałem cosik o tym .
Musisz nieco pobuszować :wink:
... albo/lub/i dopisać w temacie np. OBD/OBD2 ; to jeśli temat pozostanie otwarty :wink:
Pamiętam , że swego czasu na allegro wystawiali jakiś interface z wtyczką pod OBD . Serwisówka to jedno a przekształcenie/zaprogramowanie laptopa by pracował jako tester to wydaje mi się inna kwestia - chyba , że masz serwisówkę z jakimś rozszerzeniem (do badania/przetwarzania sygnałów wysyłanych przez OBD) :?:
Obrazek

Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Car: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc » 2008-08-02 07:37

ja nie rozumiem po co komplikować sobie życie ...,jeżeli są kody błyskowe to nawet jeśli podłączyłbyś super hiper komputer z mega oprogramowaniem to i tak odczyta Ci to samo co drucik i dioda ...system OBD w naszych autkach nie możliwości sterowania czymkolwiek nawet po podłączeniu komputera w sterowniku silnika siedzi o ile się nie mylę pamięć PROM czyli jednokrotnego zapisu -jeżeli chcielibyśmy coś pokombinować musielibyśmy zmienić przynajmniej na eeprom (wielokrotny zapis) aby można by było cokolwiek kombinować

Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Gallery: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S » 2008-08-02 16:23

pawelc pisze:...jeżeli są kody błyskowe to nawet jeśli podłączyłbyś super hiper komputer z mega oprogramowaniem to i tak odczyta Ci to samo co drucik i dioda ...
Niekoniecznie : Parametry czytane "na pieszo" za pomocą LEDa czy żaróweczki zawsze pozostaną na pozioimie :
Działa / nie działa .
Za pomocą stosownego oprogramowania masz więcej możliwości . Dla przykładu : Dobierzesz parametry sond lambda znacznie lepiej a wręcz zajrzysz w charakterystykę czasową ich reakcji - za pomocą LED tego nie zrobisz . Laptop może okazać się właśnie ułatwieniem sobie życia - to jeśli chcesz precyzyjniej wiedzieć co w trawie/ Probku piszczy :wink:
Obrazek

qbass
Posty: 38
Rejestracja: 2007-06-24 13:37
Car: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: qbass » 2008-08-02 23:54

Tomasz S pisze:zajrzysz w charakterystykę czasową ich reakcji - za pomocą LED tego nie zrobisz
Zrobisz, zrobisz ;) Należy znać tylko procedurę.


I tak jak pisze Paweł, na laptopie nie sprawdzisz niczego więcej niż to, czego dowiesz się w mrygania diody, chyba, że mówimy o OBD II, wtedy się zgodzę.

Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Gallery: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S » 2008-08-03 00:16

O to chodzi !
Widziałem na własne oczy jak szpenio podłączył mi do złącza diagnostycznego lapka , a po chwili na wykresie wyszło wszystko odnośnie sond lambda (w tym czas reakcji).
Choć człek do gadatliwych nie należał , wspomniał , że właśnie po przez podłączenie do kompa ze specjalistycznym oprogramowaniem można sprawdzić o wiele więcej niż na teście pali/nie pali (kontrolka) .
Kuba ! Ja jestem "cienki bolek" jeśli chodzi o mechanikę stosowaną ; na pewno Ty o wiele więcej naprzerzucałeś się aut niż niejeden na forum ... nie mniej jednak nadal pozwolę sobie a stwierdzenie , że podłączenie do kompa upraszcza wiele rzeczy .
Pozdrawiam
Tomek
Ostatnio zmieniony 2009-06-24 01:47 przez Tomasz S, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

shimizu
Posty: 39
Rejestracja: 2007-11-17 19:14
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Diagnostyka i czytanie kodów za pomocą własnego kabla i lapa

Post autor: shimizu » 2009-06-22 21:03

Witam serdecznie :) może ktoś wie skąd można wziąć, gdzie można kupić albo pożyczyć przelotkę złącza diagnostycznego z ODB II do ODB (do proba 93) ? :D Mam znajomych na politechnie z wydziału SIMR mają cały zestaw ODB II tylko potrzebuję owej przelotki z koncówki OBD II do tego złąca co w probie model 93 z tego co wyczytałem to chyba OBD. pozdrawiam
Ford Probe II 2,5 V6 USA
czarna strzała, bi-xenon inside :]

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10484
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Diagnostyka i czytanie kodów za pomocą własnego kabla i lapa

Post autor: Kocureq » 2009-06-23 11:01

Ale zdajesz sobie sprawę. że OBD i OBD II to całkowicie różne systemy diagnostyczne?

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Diagnostyka i czytanie kodów za pomocą własnego kabla i lapa

Post autor: Basf_Wrocław » 2009-06-23 11:29

Do obd2 interfejs ELM 327, do bardziej wnikliwego badania czujników obd oscyloskop ;)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

shimizu
Posty: 39
Rejestracja: 2007-11-17 19:14
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Diagnostyka i czytanie kodów za pomocą własnego kabla i lapa

Post autor: shimizu » 2009-06-23 20:43

Tak wiem że to dwie różne bajki ale chłopaki z PW potrafią zdziałać cuda :D z tym że właśnie brakuje im przelotki na OBD I:twisted:
Ford Probe II 2,5 V6 USA
czarna strzała, bi-xenon inside :]

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Diagnostyka i czytanie kodów za pomocą własnego kabla i lapa

Post autor: Basf_Wrocław » 2009-06-23 21:08

Ja się coprawda mało na tym znam ale powiedz mi gdzie byś chciał przelotkę podłączyć ? Bo jeśli do złącza diagnose pod machą to nic nowego się z tego nie wyciśnie ;)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”