kod błędu... 41

Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

kod błędu... 41

Post autor: UkI »

Witam
Sprawdxalem dzisiaj sobie kody błedow i wyszlo mi ze ma błąd o nr. 41- Variable Resonance Induction System (VRIS) Solenoid #1
Zawór sterujący przepływem powietrza #1
Co ja mam poczac z tym błędem??
pomocy...
pozdro...
Probe II 2,5 V6
Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: UkI »

gdzie mam szukac tego zaworu??
Probe II 2,5 V6
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Tu jest ilustracja:
Obrazek

Zawory motylkowe VRISu znajdują się w kolektorze ssącym, jeden z lewej strony kolektora a drugi z prawej (przy przepustnicy) są poruszane siłownikami próżniowymi, a te z kolei są sterowane elektrozaworami znajdującymi się z tyłu kolektora ssącego.

Na ilustracji instalacja VRIS zaznaczona kolorem żółtym.

PCM nie może sprawdzić działania układu VRIS może tylko sprawdzić czy elektrozawory pobierają prąd, jeśli masz taki błąd to sprawdź czy masz kable po podłączane.
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: UkI »

sprawdzielem na "krotko" i faktycznie jeden nie dziala
Probe II 2,5 V6
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: kod błędu... 41

Post autor: arko »

Witam . Czytam i czytam ale jako prosty użytkownik akurat na temat kodu 41 nic nie kumam . Proszę was napiszcie jaśniej od czego zacząć , co sprawdzić i jak ,co da się naprawić i jak a co trzeba wymienić na nowe lub używkę . mechanik który coś niecoś wie ale chyba nie ma ochoty się w to bawić i muszę zająć się tym sam a czas goni bo Borki już TUŻ TUŻ a probasem nie za bardzo da się jeździć . #-o dzieki
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: kod błędu... 41

Post autor: vitek »

Może to Ci nieco rozjaśni temat :arrow: http://ford-probe.net/content/view/134/42/
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: kod błędu... 41

Post autor: arko »

Witam .Podstawowe rzeczy już sprawdziłem i jest ok. ale dalej wywala błąd 41 i z trudem wkręca się na obroty kicha w rurę czasem #-o
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: kod błędu... 41

Post autor: Romas »

hmm podciśnienia źle poskładane? a może nawet wcale?
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: kod błędu... 41

Post autor: arko »

Witam . podciśnienia pozakładane ale czy dobrze ? Nie mam pojęcia jak powinny być pozakładane #-o może jakiś rysunek z opisem to bym sprawdził :(
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: kod błędu... 41

Post autor: Sallmo »

Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: kod błędu... 41

Post autor: arko »

-- oryginalny post czwartek, 9 kwietnia 2015, 21:12 --

Dzięki . Ale nie wiem czy sam się w tym połapie #-o hmmm no ale może spróbuję :scramble

-- dodano wtorek, 14 kwietnia 2015, 21:59 --

Zdecydowałem się nie mieszać samemu w tym wszystkim :D Wstawiłem autko do zaufanego i sprawdzonego mechanika (dość drogiego ) i autko śmiga :D okazało się że nie tylko vrisy ale też cewka wymieniona , zapłon i coś tam jeszcze było do regulacji .Jestem zadowolony :lol:
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: kod błędu... 41

Post autor: Spider33 »

Czy vka ma taki sam schemat podciśnień bez względu na rocznik? I czy wężyki od węglowego (charcoal canister) Nie powinny być narysowane odwrotnie? http://ford-probe.net/content/view/61/42/ U mnie ten lewy grubszy idzie na dół...

Jednak jest cos źle z rysunkiem bo w drugiej vce sprawdzałem i również jest odwrotnie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”