Check Engine na trasie

Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Check Engine na trasie

Post autor: Kędziorek »

Witam!
Mam pytanie dotyczące kontroli "Check Engine". Dzisiaj jak leciałem z Włocławka do Poznania zapalała się ta kontrola. Za każdym razem na trasię raz na jakiś czas się załączy. Po jakiś 100 km jazdy zapaliła się na kilkanaście sekund i zgasła. Po kilku minutach sytuacja się powtórzyła gdzieś ze 3 razy. Następne 40 km był spokuj. Czego to może być przyczyna? Ja nie mam zielonego pojęcia, czasami wsytarczy zdjęcię nogi z gazu albo wręcz przeciwnie, a jeszcze czasami przechodzi samo :shock: Dzięki za każdą podpowiedz.
ObrazekObrazekObrazek
Gość

Post autor: Gość »

A może zauważyleś pewien zbieg okoliczności, czyli jeśli puszczałeś gaz, a samochód schodził z obrotów to się zapalała. Jechałeś na trasie więc domniemam że jechałeś dość długo ze stałą prędkością.

A tak w ogóle, to sprwdź kody błędów, tylko błagam nie pytaj jak to się robi bo było nie dawno na forum to omawiane.
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

A jednak zapytam jak to się robi, gdzieś mi się obiło ale za bardzo nie pamietam. Ty jesteś na bieżąco ze wszystkim :P więc podaj mo chociaż link do tego tematu, bo mi search nie pomógł. Z góry dzięx i proszę o wyrozumiałość.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Masz źle wyregulowaną mieszankę gazu (prawdopodobnie zbyt uboga)

Było już o tym. Ja z resztą miałem podobnie, ale po reg. problem znikł. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

niekoniecznie musi to być mieszanka. ja mam tak że mi się zapala przy stałej prędkości jak gdzieś dłużej jadę. sprawdzałem kody - EGR i sonda.

kiedy jedziesz jednostajnie komp ma dużo czasu na liczenie i dlatego pokazuje błąd. w cyklu miejskim, kiedy co chwilę hamujesz i przyspieszasz probek siorbie różną dawkę mieszanki i też różne spaliny z jej spalenia powstają. parametry wciąż się zmieniają, dlatego rzadziej zapala się check engine.

czy ja dobrze mówię czy znowu coś nazmyślałem? :wink:

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Gość

Post autor: Gość »

Pytałem o tą zależność czy jest puszczany gaz, bo jak pisał kedziorski to jechał na trasie, a tam się jedzie stosunkowo jednostajną prędkością. A podczas puszczania gazu zapala się check Engine - i w tym wypadku to jest błąd EGR, małe piwo.
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Dzięki Sqad, kurcze, odczytanie kodów to małe piwo :lol: . Autko nie jest przerobione na GAZ, 100% benzynka tankowana tylko na BP. Czasami zapali się bez jakiegokolwiek powodu, pedał naciśnięty równomiernie przez dłuższy czas i nagle Check Engine, a zgaśnie dopiero po dodaniu gazu, popuszczeniu gazu albo samo z siebie.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

Witam

Przepraszam, że odgrzebuję, ale nie widziałem tego topicu wcześniej.

U nas się dzieje dokładnie to samo... trasa stała prędkość check engine.
Wcześniej było tak, że nawet zabawnie wiedziałem jak wywołać cheka i za pomocą dodania gazu można było go zgasić.
Teraz już nie gaśnie po dodaniu gazu :cry:

Macie jakieś lekarstwo na to??
Takie żebym mógł w Olsztynie sobie naprawić... wiem gdzie w Wawie z tym pojechać, ale nigdy jakoś w środku tygodnia nie jestem w stanie.

Pozdrawiam
Fester
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

No u mnie tez to wystepuje - ale tylko tak powyzej 150-160 na godzine - jak przez pare minut jade z taka predkoscia to check engine zapala sie - sam sie po kilkunastu sekundach wylacza - puszczam gaz i czekam az zgasnie. Z tego co pamietam (gdzies dawno bylo o tym) cos trzeba zmienic w ustawieniu zaplonu, ale glowy nie dam.
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

Poszukałem o tym ustawianiu zapłonu w probe 2,5V6 do ....chyba 1994 roku jedynie. Później coś się zmieniło z komputerkiem
Raf pisze:Oto tłumaczenie procedury regulacji zapłonu dla 2.5V6:

Wyprzedzenie zapłonu

Uruchom silnik na biegu jałowym.

1. Zagrzej silnik na biegu jałowym do normalnej temperatury pracy.
2. Wyłącz wszystkie obciążenia elektryczne (radio, A/C, wentylator, etc.).
3. Podłącz cyfrowy obrotomierz do pierwszego kabla WN.
4. Podłącz lampę stroboskopową do silnika.
5. Połącz zwieraczem końcówki STI (TEN) i GND w złączu diagnostycznym
6. Sprawdź czy prędkość obrotowa na biegu jałowym wynosi 650 ± 50 rpm. Jeśli prędkość wykracza poza margines przejdź do sekcji 03-01B.
7. Sprawdź czy kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi 9-11° BTDC.

UWAGA:
Nie dociśnij cewki zapłonowej do kabli WN podczas obracania aparatu zapłonowego.

8. Jeśli kąt wyprzedzenia wykracza poza margines, poluzuj śruby mocujące aparat zapłonowy.
9. Obracaj aparatem zapłonowym w celu uzyskania właściwego kąta.
10. Dokręć śruby mocujące momentem obrotowym 19-25 Nm (14-18 lbft).
11. Odłącz obrotomierz, lampę stroboskopową i zwieracz. (z gniazda diag.)
Czy to o to chodzi... należy ustawić zapłon ??
No i qrde komu tu powierzyć tą niby banalną ale dla mnie nie prosą czynność ??

Pozdrawiam
Fester
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

leoul pisze:Poszukałem o tym ustawianiu zapłonu w probe 2,5V6 do ....chyba 1994 roku jedynie. Później coś się zmieniło z komputerkiem
Leoul, z komputerkiem zmieniło się od '96. Do '95 działa sposób opisany przez Raf'a (podobnie z odczytywaniem kodów błędów silnika)
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

No tak...
Mi to i tak specjalnie nie robi bo nasz probas jest z 94 roczku.

Jeśli ktoś ma pomysł na Olsztyn gdzie to zrobić proszę o info.
Ja dzwoniłem do znajomego, to powiedział, że jeden gościu posiada lampę stroboskopową, ale już licznika cyfrowego nie uświadczysz.
Po weekendzie spróbuję KSJ Moto.. znają się na subarynkach mitsubishi to może i na mazdowskich produkcjach się połapią.

Pozdro
Fester
WojtekProbe
Posty: 69
Rejestracja: 2005-04-09 10:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: WojtekProbe »

Mam to samo, przy stałej prędkości powyżej 140km\h zapala się check engine. Wystarczy zmniejszyc wtedy na moment obroty i gaśnie.
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

No to nieźle... ale nikt tak naprawdę niekoniecznie zna rozwiązanie.
Ja się z Cynkim umówiłem na weekend na odczytanie kodów.

Co do KSJ moto, to probasa mają za wynalazek niestety :?
Fester
WojtekProbe
Posty: 69
Rejestracja: 2005-04-09 10:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: WojtekProbe »

Ja odczytywałem kody i nic. Ale robiłem to tylko 1 metodą bez woltomierza. U mnie przyczyną mogło być, że miałem za mało cieczy w układzie chłodzenia.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

W 2,5v6 komputer sam koryguje sobie kąt zapłonu. Ustawieniew trybie awaryjnym ma powodować żeby te korekty były minimalne. Zwróćcie uwagę że podany jest bardzo szeroki zakres konta 9-11st.

też to nie jest kont zapłonu.

A co to jest? Ano pewnie błąd sondy lambda 17 lub 24 - Left/Right Heated Oxygen Sensor (LHO2S) - voltage does not change

komputer wnioskuje po tym że sonda po prostu się zawiesiła. Nie jestem pewien ale podejżewam że oznacza to że sonda reaguje ospale na zmianę składu mieszanki spalin. Może być po prostu brudna, okopcona olejem? Podejżewam że przy nowych sondach problem w ogóle by nie wystąpił...
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

No to MIHu, żeś teraz zaciemnił widoki na przyszłość.

Ja czyściłem sondę ... niestety tylko jedną bo drugiej nie udało się wykręcić. Nic to nie zmieniło.
Jeśli sonda pokazuje błąd to może to być spowodowane złą mieszanką... a ta może być spowodowana złym kątem zapłonu......

:? :?

No weźcie mnie sprostujcie.

Pozdro
Fester
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

to jest śmiesznie prosta sprawa do wyjaśnienia. Wyresetuj komputer (zdejm kleme (-) i potrzymaj go na stopie z 10-15s.) potem wyrusz w poszukiwaniu check engine. Jak się pojawi - odczytaj błędy.

Kąt zapłonu w v6 zmienia się podczas pracy, dlatego jest korygowany przez ECU. Nie ma możliwości żeby był zły, chyba że sygnał z czujnika położenia wału z aparatu mocno będzie się różnił od sygnału z czujnika położenia wału zamontowanego przy kole zamachowym (w osi czasu).
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

Serwus
Odczytaliśmy kody błędów.

Kod 23 czyli tylna sonda lambda napięcie poniżej... zdaje się 0,55 czegoś tam.

Po zdjęciu klemy komputer nie pokazał już żadnych błędów, więc teraz do czasu jest czysto.

Ciekawy jestem czy pozostaje wymienić sondę na nową, czy jest jakiś tajemny sposób na ożywienie tej starej?

pozdrawiam
Fester
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

słyszałem że można ją wykręcić i przepłukać benzynką, wymyć wszystko dokładnie bo pewnie jest usyfiona spalinami. jak nie pomoże - wymiana.

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
lajman
Posty: 93
Rejestracja: 2003-10-07 18:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: lajman »

mam ten sam problem i rozmawiałem na ten temat z konradem bo on mial to samo, i jak zrobil wywiad to powiedzieli mu w jakims serwiszie ze to blad sondy lambda i zeby to zrobic to trzeba wyrzucic ponad dwiescie zlotych, a jak dowiadywal sie czy w czyms przeszkadza to zapalanie sie check engine powiedzieli mu ze w niczym i ze nic sie nie ma prawa stac oprocz palacej sie kontrolki
gg: 1549665
2,5 GT - poszło w ręce brata
WojtekProbe
Posty: 69
Rejestracja: 2005-04-09 10:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: WojtekProbe »

lajman pisze: a jak dowiadywal sie czy w czyms przeszkadza to zapalanie sie check engine powiedzieli mu ze w niczym i ze nic sie nie ma prawa stac oprocz palacej sie kontrolki
Spoko tylko w takim wypadku komputer źle dozuje ci skład mieszanki. A to może oznaczać wyższe zużycie paliwa oraz szybciej padną ci świece.
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

To z innego forum o sondzie lambda.

Sonda lambda ma za zadanie umożliwianie ECU korekcji składu mieszanki w zakresie małych obciążeń/otwarć przepustnicy. ECU wtedy "obserwuje" sygnał lamdy próbują trafić w Lambda = 1 czyli AFR 14.7 albo nawet bardizej ubogo (zależnie od zastosowanych katalizatorów) żeby ograniczyć emizję szkodliwych substancji i zużycie paliwa. W znacznych obciążeniach czy też przy WOT (pełnym otwarciu przepustnicy) komputer wraca do prostrzego sposobu ustalania dawek paliwa - zczytuje po prostu odpowiednie dane z map wtrysku i odpowiednich map korekcji ze względu na temperaturę/ciśnienie atmosferyczne i bóg wie co jeszcze (nowoczesne ECU potrafi mieć kilkadziesiąt do kilkuset map korekcji wpływających na wartości ostateczne w stosunku do tych z mapy podstawowej).

Dlatego jak jedziesz pełnym gazem to O2 sensor czy też sonda lambda nie spełnia praktycznie żadnej roli, a na pewno ECU nie koryguje za jej pomocą skłądu mieszanki, który własnie wtedy może być niebezpieczny jeżeli zacznie się robić ubogo. Pamiętać należy że to jest nawet technicznie słabo możliwe bo sonda wąskopasmowa montowana seryjne w samochodach nie ma wystarczającego zakresu działanai by porazdzić sobie z bardzo bogatą mieszanką która ma silnik turbo przy WOT i maksymalnym doładowaniu.
Fester
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”