kody bledow silnika

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: kody bledow silnika

Post autor: waldii »

a dlaczego nie??Zupelnie inne warunki co do zaplonu ma LPG.A jak wyjasnisz motyw taki,ze na lpg chodzil na 6cylindrow a na Pb na 5??Okazalo sie,ze porcelanka na swiecy pekla.Dziwne,dlaczego na lpg normalnie chodzil??Zrob pomiar rezystancji cewki na dzien dobry.
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: kody bledow silnika

Post autor: batigol67 »

waldii pisze:a dlaczego nie??Zupelnie inne warunki co do zaplonu ma LPG.A jak wyjasnisz motyw taki,ze na lpg chodzil na 6cylindrow a na Pb na 5??Okazalo sie,ze porcelanka na swiecy pekla.Dziwne,dlaczego na lpg normalnie chodzil??Zrob pomiar rezystancji cewki na dzien dobry.
Chodzi na benzynie na 6 garów jak by chodził na 5 to bym czuł trząsł by sie obrotek i silnik.mi pobiera silnik 1 litr przy ostrej jezdzie na tys km.Czy sonda by mogła miec cos do tego?Tzn do szarpania jakby odczytywała olej w spalinach.Błędne wskazania nie wiem.Ktore piny ta rezystancja cewki?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: kody bledow silnika

Post autor: Romas »

infernoblade pisze:Błędy były sprawdzane na komputerze. Wszystkie pojawiły się dopiero po wymianie silnika.
przy 2.0 z rocznika '94r i to jeszcze Euro? :shock: więc albo ktoś cię nabił w butelkę albo ..... hmm no właśnie.
Błędy sczytaj diodą a nie jakimiś kompami chińskimi, bo ja błędów 45-57-72 nie kojarzę no chyba że 45 pokazuje jako centralny czujnik zderzeniowy że jest źle zamontowany. ale poza tym nie ma takich kodów, a bynajmniej o nich nie słyszałem. więc znajdź instrukcję jak posprawdzać sobie błędy i dopiero napisz jakie ci wykazało :wink:
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: kody bledow silnika

Post autor: Romas »

infernoblade pisze:Błędy były sprawdzane na komputerze. Wszystkie pojawiły się dopiero po wymianie silnika.
przy 2.0 z rocznika '94r i to jeszcze Euro? :shock: więc albo ktoś cię nabił w butelkę albo ..... hmm no właśnie.
Błędy sczytaj diodą a nie jakimiś kompami chińskimi, bo ja błędów 45-57-72 nie kojarzę no chyba że 45 pokazuje jako centralny czujnik zderzeniowy że jest źle zamontowany. ale poza tym nie ma takich kodów, a bynajmniej o nich nie słyszałem. więc znajdź instrukcję jak posprawdzać sobie błędy i dopiero napisz jakie ci wykazało :wink:
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: kody bledow silnika

Post autor: batigol67 »

Wczoraj sprawdzałem kompresje i 1 cylinder 12.5 bara a reszte po 11bar.Tylko że zaniepokoiła mnie swieca na 1 cylindrze cała czarna tak jakby była bogata mieszanka reszta wszystkie brązowawe.Moze leje mi 1 wtrysk i stąd te problemy?Tylko czemu wieksza kompresja na jednym?Nagar sie zebrał?
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: kody bledow silnika

Post autor: infernoblade »

Romas pisze:przy 2.0 z rocznika '94r i to jeszcze Euro? więc albo ktoś cię nabił w butelkę albo ..... hmm no właśnie.
Błędy sczytaj diodą a nie jakimiś kompami chińskimi, bo ja błędów 45-57-72 nie kojarzę no chyba że 45 pokazuje jako centralny czujnik zderzeniowy że jest źle zamontowany. ale poza tym nie ma takich kodów, a bynajmniej o nich nie słyszałem. więc znajdź instrukcję jak posprawdzać sobie błędy i dopiero napisz jakie ci wykazało
Sam sprawdzałem da się :wink:
Błąd 45:cont:1 primary circuit fault koer: air injection misdirected
Błąd 57:octane adjusting servo pin in use cont:nps circution open
Błąd 72: powerinterruption detected koer:insufficiety map/maf change-dynamic test
Błąd 34: egr valve position/presure fed back egr closed voltage expected
Błąd 23: tp voltage >or< expected
mogłem walnąc jakąś literuwke w opisach błędów ale ogólnie takie wyszły i pare iinnych przejściowych które dało się wykasowac i nie wróciły
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: kody bledow silnika

Post autor: Sallmo »

Romas pisze:przy 2.0 z rocznika '94r i to jeszcze Euro? więc albo ktoś cię nabił w butelkę albo ..... hmm no właśnie.
Można Romas , można - potrzebna przejściówka Mazdy z OBD I na II i 60% programów(gdzieś mam spisane) zczyta błędy ale tylko błędy, nic się więcej nie uzyska (spalanie, temperatury itp ) z OBD I.

23 - Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) - voltage always below 0.55V
Prawa (tylna) sonda lambda - napięcie poniżej 0.55V
34 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A
a resztę poszukaj sobie ;) - http://alflash.com.ua/dtcmazda.htm
Ostatnio zmieniony 2013-12-29 22:34 przez Sallmo, łącznie zmieniany 3 razy.
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: kody bledow silnika

Post autor: Romas »

Ale ja nie napisałem że się nie da tylko że takie błędy nie występują, bynajmniej ja o nich nie słyszałem ani nie czytałem
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: kody bledow silnika

Post autor: infernoblade »

Wiem co te błędy oznaczają ale zastanawiam się czy jakiejś kostki nie podłączyłem odpowiadającą za te elementy bo tak jak mówię przed wymianą silnika wszystko było ok a tu naraz w przeciągu miesiąca czy dwóch padła sonda (a nawet 2 bo już podmieniałem) egr i wogóle? I coś mi tu nie pasuje :x
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: kody bledow silnika

Post autor: KrecioPL »

A jak przekładałeś silnik?
Uzbrajałeś w czujniki i resztę osprzętu goły silnik, czy zrobiłeś plug&play z innego rocznika?
Może czujniki z przełożonego silnika(jeśli włożyłeś uzbrojony) nie lubią się z Twoim ECU?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: kody bledow silnika

Post autor: infernoblade »

Wymieniałem sam silnik, osprzęt był z mojego, ale cała wiązka była poza autem.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Kery 94
Posty: 29
Rejestracja: 2013-03-03 17:05
Samochód: Ford Probe II 2.5V6 1994r
Lokalizacja: Gryfice

Bład 12 oraz sondy

Post autor: Kery 94 »

Witam.

Dzisiaj delikatnie przestawiłem TPS ( odkręciłem te dwie śrubki i delikatnie przestawiłem do góry) po odpaleniu samochodu i przejechaniu kilku metrów zapaliła się kontrolka check engine. Po sprawdzeniu jest to błąd 12. Dodam ze przed przestawienie TPSu wszystko było w porządku.

Drugą sprawa są sondy w moim Probe. Już trzecie sondy są wstawione a nadal wyskakują błędy na obecnych sondach NTK jest to błąd 15 (lewa przednia sonda lambda - napięcie poniżej 0.55V) oraz błąd 23 (prawa tylna sonda lambda napięcie poniżej 0.55V). Natomiast na poprzednich wyskakiwały błędy 17 ( lewa przednia sonda lambda napięcie nie zmienia się ) oraz błąd 23.

Dodam że dwa tygodnie temu wymieniłem :

- kable WN
- świece
- filtr paliwa
- króciec od Vrisu

Nie mam pojęcia o co chodzi z tymi błędami, a samochodem szarpie i nie da się jeździć :((



Pozdrawiam
Ktoś chętny na jakieś plastiki do II gen ? Albo inne części ?
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Bład 12 oraz sondy

Post autor: batigol67 »

Masz LPG?Jak szarpie a wymieniłeś Swiece kable to może kopułka sie kończy.Odłącz kleme z aku i sprawdz jeszcze raz błędy po przejechaniu się.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bład 12 oraz sondy

Post autor: Romas »

Witam Cie kolego.
Widać że chyba nie zapoznałeś sie z jednym, z ważniejszych tematów , które powinieneś przeczytac po rejestracji na forum, ale nic straconego nie musisz już go szukać masz go tutaj :idea: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2277

Jak przeczytasz to zrozumiesz ( mam taką nadzieję) ze zakładanie kolejnych identycznych tematów które istnieją już na forum jest tworzeniem śmietnika i bałaganu. a naprawdę nie jest chyba problem użyć opcji szukaj i napisać swój post np. tu :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 99d%C3%B3w
Mam nadzieję ze następnym razem nie popełnisz takiego błędu :wink:
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Bład 12 oraz sondy

Post autor: MatiLP640 »

Jezu Romas, wez zostan modem i przenos od razu tematy a nie opierdzielaj kazdego z gory bo kazdy sie zniecheca przez to, zasady zasadami i doskonale to rozumiem ale jak bedziesz kazdego opierdzielal na wstepie to przestanie pisac, nie lepiej napisacpo prostu ze juz byl taki temat i po prostu go przeniesc? Chyba nie mamy miliona nowych tematow co godzine zeby nie dalo sie tego ogarnac a kazdemu ulatwi i umili robote a nie ciagle odsylanie do jakichs regulaminow i zasad forum... Naprawde uwazasz ze komus sie chce to czytac i to zrobi? O_o nie zrozum mnie zle ale wydaje mi sie ze to nie do konca dobre podejscie do nowych uzytkownikow...
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bład 12 oraz sondy

Post autor: KrecioPL »

Jeśli kolego Kery masz instalację LPG i wlutowałeś się z kablem od kompa gazu do sondy, to tak będzie ;)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Bład 12 oraz sondy

Post autor: batigol67 »

jak ma instalacje LPG jeszcze zwykły to sondy bedzie wywalało cały czas chyba ze bedzie jezdził na benzynie cały czas.Nawet emulatory mają i wywala.
Awatar użytkownika
Kery 94
Posty: 29
Rejestracja: 2013-03-03 17:05
Samochód: Ford Probe II 2.5V6 1994r
Lokalizacja: Gryfice

Re: Bład 12 oraz sondy

Post autor: Kery 94 »

Tak tak mam instalacje LPG. Ale na początku szarpanie wyskakiwało tylko i wyłącznie na benzynie a na gazie szlo dosyć gładko.
A co do wlutowanych kabli do sondy to nie mam pojęcia, kupiłem go już z taka instalacją i za bardzo się w nią nie wgłębiałem. Da rade to jakoś zrobić bo przez to nie ma żadnej jazdy :( I co z tym błędem 12 ?
Ktoś chętny na jakieś plastiki do II gen ? Albo inne części ?
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Bład 12 oraz sondy

Post autor: batigol67 »

Jak zacząłes ruszać ten TPS to go cofnij tak jak był mniej wiecej narazie i zobaczysz.A najlepiej odłącz kleme ,podepnij i zobaczysz czy dalej wywali ten błąd.Pozatym jak szarpie na benzynie to może przepływomierz szwankuje już.Ja miałem to samo.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bład 12 oraz sondy

Post autor: Romas »

Widać ze z instalacjami gazowymi macie mało do czynienia. to że jest LPG podłączone pod sondę, to nic nie zmienia i na nic nie wpływa, podłączenie do sondy jest tylko wykorzystywane, w momencie ustawiania gazu na komie. w trakcie normalnej jazdy na co dzień nie pobiera komp żadnego sygnału z niej i w niczym nie przeszkadza.
podobnie jak instalacja , jaka by nie była, jeśli jest 100% sprawna i prawidłowo ustawiona to nie ma opcji żeby wywalało błędy.
Więc gadania ze tak już będzie to jest jedna wielka bzdura.



Maxxum jak możesz to podklej temat do istniejącego, dzięki :wink:
Awatar użytkownika
Kery 94
Posty: 29
Rejestracja: 2013-03-03 17:05
Samochód: Ford Probe II 2.5V6 1994r
Lokalizacja: Gryfice

Re: Bład 12 oraz sondy

Post autor: Kery 94 »

Odłączyłem aku na cała noc. Właśnie jestem po jeździe próbnej. Check nadal się zapala dodam że jechałem ciągle na benzynie.
Jak odczytywałem błędy włączył się wentylator. Już nie mam błędu 12. Ale pojawiły się inny.

- 15 (lewa przednia sonda lambda napięcie poniżej 0.55V)
- 23 (prawa tylna sonda lambda napięcie poniżej 0.55V)
- 24 (prawa tylna sonda lambda napięcie nie zmienia się)
- 29 (zawór sterujący układem recyrkulacji spalin)
Ktoś chętny na jakieś plastiki do II gen ? Albo inne części ?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bład 12 oraz sondy

Post autor: Romas »

wentylator Ci się włączyl bo jest źle TPS ustawiony
Awatar użytkownika
Kery 94
Posty: 29
Rejestracja: 2013-03-03 17:05
Samochód: Ford Probe II 2.5V6 1994r
Lokalizacja: Gryfice

Re: Bład 12 oraz sondy

Post autor: Kery 94 »

Ale teraz nie pokazuje błędu TPSu
Ktoś chętny na jakieś plastiki do II gen ? Albo inne części ?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bład 12 oraz sondy

Post autor: Romas »

Bo go widzi i działa, ale nie oznacza to że jest prawidłowo ustawiony.
co z tego ze masz rower i jakoś jeździ skoro ma koła kwadratowe, wygodnie by Ci było nim jeździć ? :wink:
Awatar użytkownika
Kery 94
Posty: 29
Rejestracja: 2013-03-03 17:05
Samochód: Ford Probe II 2.5V6 1994r
Lokalizacja: Gryfice

Re: Bład 12 oraz sondy

Post autor: Kery 94 »

No oki oki :) TPS przestawiony tak jak był mniej więcej. Ale nadal mam zagwozdkę z tymi sondami :( i nie mam pojęcia czemu teraz wywala jeszcze solenoid EGR
Ktoś chętny na jakieś plastiki do II gen ? Albo inne części ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”