Kody błędów sondy Lambda - co dalej... ?

Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Kody błędów sondy Lambda - co dalej... ?

Post autor: MiRON »

zapalał mi się od czasu do czasu check engine...dziś więc odczytałem kody i....
są to kody 15,17,23,24 znalazłem opis ale nic z niego nie kumam...pomóżce (poniżej znaleziony opis...
na końcu jest takie cos
For codes 15 and 17, replace the left (radiator-side) O2 sensor. For codes 23 and 24, replace the right (firewall-side) O2 sensor. o co chodzi co mam wymienić??jeste kompletnie zielony w tych sprawach...ewentualnie który mechanik w warszawce jest ogarniety w tych tematach i mogłby to zrobic....z góry dzieki...

Codes 15 & 17: LHO2S Inactivation and/or Inversion
Codes 23 & 24: RHO2S Inactivation and/or Inversion
Sensor Purpose:
The oxygen sensors are located in the downpipes in the exhaust manifolds. There are two sensors, one on each bank (California cars may use additional sensors). The radiator-side of the engine is known as the "left" side and codes 15 and 17 apply to it. The firewall side of the engine is known as the "right" side and codes 23 and 24 apply to it.
The sensors are used to tell the PCME what the oxygen content in the exhaust stream is with respect to the ambient. From this, the PCME makes corrections to the injector pulse widths to maintain stoichiometry (i.e. about 14.7:1 air/fuel mixture). The sensors are used only when hot (they use heater elements to speed heat-up and reduce cold-start emissions) and when in "closed loop" mode (i.e. WOT is not closed loop).
A sensor will generally produce about 500mV output at stoich. When rich, the output voltage reaches a value above 500mV and when lean, the voltage falls below 500mV. The PCME tries to maintain 500mV average O2 sensor voltage so the averaged mixture is about 14.7:1.
The O2 sensors have 4-position connectors on them:
RHO2S Wire Colour LHO2S Wire Colour Purpose
R/BK R/BK Heater element supply from main relay
BK BK Heater element return (ground)
BK/Y DB/W Sensor output
BK/DB BK/DB Sensor return
Fault Description:
Inactivation errors 15 (left) & 23 (right) indicate the sensor never "woke up" from cold. Cold sensors produce little or no output voltage. Once the engine RPM exceeds 1500RPM, the PCME expects to see the voltage on the sensor(s) go above 500mV within 100 seconds. If it does not, the inactivation code gets set.
Inversion errors 17 (left) and 24 (right) occur when the sensor stops responding to the PCMEs adjustments to the A/F ratio. Inversion refers to the sensor swinging back and forth (or inverting) across 500mV as the PCME alternately makes the A/F ratio slightly richer or slightly leaner. If the sensor does not mirror theses changes, the PCME will set the inversion code.
PCME Fault Control Moding:
When any of codes 15, 17, 23 and 24 are set, the PCME falls out of closed loop mode and instead relies on calculations rather than feedback to control the A/F mixture. The effect will be lowered gas mileage, smelly exhaust, carbon accumulation etc.
Memorization:
This code is memorized in the PCME non-volatile memory.
Things To Check When Diagnosing:
1. The generally accepted solution for these errors is to replace the offending sensor, assuming no connector or wiring fault exists.
2. For codes 15 and 17, replace the left (radiator-side) O2 sensor. For codes 23 and 24, replace the right (firewall-side) O2 sensor.
Ostatnio zmieniony 2005-12-31 01:30 przez MiRON, łącznie zmieniany 1 raz.
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

prosta sprawa - obie sondy do wymiany. jedna sztuka to koszt ok 250zł (z wyższej półki) a używki już za 100 można dorwać (ja miałem fuksa i za 100 dwie dostałem :D _

15 Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) - voltage always below 0.55V
Lewa (przednia) sonda lambda - napięcie poniżej 0.55V

17 Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) - voltage does not change
Lewa (przednia) sonda lambda - napięcie nie zmienia się

23 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) - voltage always below 0.55V
Prawa (tylna) sonda lambda - napięcie poniżej 0.55V

24 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) - voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda - napięcie nie zmienia się


pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

pimpo pisze:prosta sprawa - obie sondy do wymiany. jedna sztuka to koszt ok 250zł (z wyższej półki) a używki już za 100 można dorwać (ja miałem fuksa i za 100 dwie dostałem :D _
Uki ostatnio cały wydech mojemu kumplowi opendzlował za 150zł, razem z sondami, tłumikami, ect. :D
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

bo Uki ma teraz świąteczną promocję ;)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ta promocja się dość długo utrzymuje
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

ja będe na dniach robił układ wydechowy od katalizatora Sebringa, czyli mam do tego dokupic sondy??
NIe mam bladego pojęcia o tym wiec takie może głupie pytanie czy te sondy to spece od tlumików mi wymienią??
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

wymienią, tylko one są przed katalizatorem, zaraz pod każdym kolektorem wydechowym.
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

U mnie tez co jakis czas sie zapala 23 i 24 - dotad wstrzymywalem sie ze zmiana sondy, ale ostatnio probek przechodzi samego siebie - pali jak porabany :evil: , wiec chyba nie mam sensu czekac, bo to co wydac trzeba na nowa i tak spale w benzynie :twisted:
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

POmóżcie gdzie i jakie sondy lambda mam kupić bo "panowie mechanicy" albo twierdzą że nie mogą dostać juz od tygodnia lub mówią że kosztuje 1000zł

więc muszę wziąść sprway w swoje ręce... gdzie takowe kupić może jakieś numery katalogowe odrazu??

i czy np. takie to sięnadają? (podejżewam że nie ale tylko tak pytam)
http://allegro.pl/show_item.php?item=78049616

http://allegro.pl/show_item.php?item=78049622

pozdro
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Jaarecki
Posty: 75
Rejestracja: 2005-10-16 15:13
Galeria: viewtopic.php?t=6634

Post autor: Jaarecki »

Ja osobiście zakupiłem sondę BOSCH-a cztero przewodową i narazie jest ok zapłaciłem za nową w Focie 135 zł . Oczywiście wymieniłem dwie na raz.
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

czyli potrzebuje sonde 4 przewodowa czy 2 bo???? juz slyszalem rozne wersje...
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

4-przewodowa. Niezla cena bosha w tej focie - tez musze poszukac - w takim ukladzie nie ma sensu kupowac uzywek :!:
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

wymieniajac katalizator udalo sie zlikwidowac troche bledow i ostal sie juz tylko kod 24! czyli wychodzi na to ze ta tylnia saonde trzeba wyrzucic!!!????
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Raczej trzba wymienić ;)
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

:( ale jak sie pali tylko jeden kod i mowi o jednej saondzie to mozna tylko jedna wymienic czy dwie kupowac??

napewno lepiej 2 ale taniej jedna :D ??
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

tak na marginesie o supermaczo_krzepka kupowal sondy dla siebie i KALIIego jakiejs dobrej firmy w dobrej cenie. Kliknij sobie do niego na PW da ci namimary.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

tak wiem czytalem ten watek! tam byl link podany do aukcji i juz puscilem do kolesia maila z zzapytaniem czy jeszcze ma te sondy też juz nad tym pracuje...
przedchwila chcialem sie dobrac do tych sond sprobowac podmienic tylnia z przednia tak dla sprawdzenia ale za ....... nie moglem ich odkrecic...wiec sobie darowalem !!
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: tomek7 »

sonda kosztuje 75-79 zl za sztuke bosh na allegro nowka i koles ma dwa lata i mu swietnie dzialaja, pozatym kupowanie uzywek to pomyłka
http://www.allegro.pl/item111157200_uni ... odowa.html
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

taaa uzywka niewchodzi w gre!!
KALII i supermaczo_krzepka kupowali takie i u tego kolesia czkam od niego na odpowiedz czy jeszcze ma
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=109617497
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

możesz śmiało założyć NTK świetne sondy za tę cenę ma u siebie dwie kupione i śmiga bez problemu
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

Ten koles od tych NTK chce teraz za te sondy 100zl za szt. brac czy szukac gdzie indziej?? a moze jakies boscha?? bo na allegro tych NTK to tak raczej brak
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Sonda orginalna ma 4 przewody. Dwa białe, czarny i szary. Jak dobrze pamiętam to czarny to masa, dwa białe są grzewcze i szary sygnałowy. Nie mam serwisówki, czy ktoś mi to może potwierdzić. Dodam że sonda podaje 0.2V czyli za mało. Chodzi o 2.5 rocznik 97.
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

Chyba na 99% szary to sygnal!! bo jak ogladalem swoje sondy do od przedniej mam poprowadzony kabelek do kompa od gazu i on wlasnie jest podpiety pod szara!! czyli tak jak bybyl wlasnie sygnalowy!
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

czarny to sygnał !!!!


Obrazek
tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: tomek7 »

ja patrzylem swoje bo tez chce wymienic i sa juz razem z kostkami jako calosc nigdzie nic nie laczone, myslicie ze moga byc od poczatku niewymieniane? auto ma 127 tys przebiegu
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”