Kody błędów sondy Lambda - co dalej... ?

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

A co to za debata? ;)
Mamy takie cus jak FAQju a w nim kilka informacji dot. sond
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

fakju ;) od tego jest forum żeby debatować, a nie nudnego FAQ'a czytać. ;) proponuje forum zamknąć bo wszystko już zostało powiedziane ;)
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

MiRON pisze: KALII i supermaczo_krzepka kupowali takie i u tego kolesia czkam od niego na odpowiedz czy jeszcze ma
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=109617497
...dzwoniłem dzisiaj do tego kolesia, nową aukcję ma wystawić pod koniec tego tygodnia cena za 1szt. to 80zł i w związku z tym mam do Was pytanie, czy ktoś z Was już zakładał te sondy do probe z silnikiem 2.0 16V :?: i jak się sprawują bo sam przymierzam się do ich wymiany :?
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

ostatnia jego aukcja konczyla sie 22 w sobote.

kupielem u niego w piatek 2 szt. jest teraz na wakacjach i dopiero po weekendzie bedzie wysylal
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Ja też muszę wymienić bo co jakiś czas check engine mruga mi błędami. Zastanawia mnie tylko cena. Jakoś tak mało chce za te sondy ale może moje obawy są nieuzasadnione.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

Darel ta sonda jest calkiem niezla :) niestety kupilem i wymienilem tylko jedna (bo tylko przednia dawala bledne informacje [odczytywane na kompie LPG - tylnia jest podlaczona tylko do ECU])

po wymianie pokazywala pelne pasmo :) natomiast tylnia zaczela wywalac bledy ;D

teraz musze zamowic jeszcze jedna na tyl

polecam
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

...trzeba filować w necie do czasu ukazania się jego aukcji 8)
...rozumiem, że sądy lambda, o których mówimy bez problemu będą pasowały do 2.0 16V, czy się mylę :?: :roll:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Greg pisze:...rozumiem, że sądy lambda, o których mówimy bez problemu będą pasowały do 2.0 16V, czy się mylę :?: :roll:
Mylisz się: :arrow: ten sąd - te sądy, :arrow: ta sonda - te sondy :x
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Robert pisze:
Greg pisze:...rozumiem, że sądy lambda, o których mówimy bez problemu będą pasowały do 2.0 16V, czy się mylę :?: :roll:
Mylisz się: :arrow: ten sąd - te sądy, :arrow: ta sonda - te sondy :x
...dzięki Robert wielce mi pomogłeś, doprawdy świetny wykład :? tylko szkoda,że z zasad ortografii :evil: ale może komuś się przyda :wink:
Ale wracając do mojego pytania, sondy będą pasować czy nie :?:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

dzis Kali uraczl mnie goscinnoscia w swoim Monster Garażż i wymienil mi tylknia sonde. zresetowalem kompa.....po drodze wszystko pieknie, check engine sie nie swiecil...ale z ciekawoci w domu zczytalem bledy i... wyskakuje blad 24 !! czemuz to ktos wie?? sonda nowka sztuka !!
dotego jeszcze wywalil kod 04!! juz nie mam sily :/ :twisted: :evil: :!:
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

a kupiłes z allegro jak Kalli??
bo aukcja wciąż zamnkinęta ...a ja czekam:/
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
MiRON
Posty: 111
Rejestracja: 2005-05-02 11:45
Galeria: viewtopic.php?t=8260
Lokalizacja: Józefów

Post autor: MiRON »

ta, kupilem u niego na aukcij! poza aukcja trudno sie znim dogadac. wczesniej chcialem, jak nie mial wystawionych, to chcial za sztuke 100zl
wiec poczekalem jak sie opjawia na aukcji :D i kuplem ... ostatnia jego aukcja konczyla sie w zeszly piatek podaze.
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....

był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
MJ#23
Posty: 27
Rejestracja: 2006-05-21 17:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MJ#23 »

A jak bede chciał wyciąć katalizator i wstawić rure przelotową to co z sądami.Mogą być jakieś problemy.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Osobliwa dyskusja o problemach z sądami wyglądała na zakończoną :evil:
Jeśli nie - to kontynuujcie ją jednak w Osobliwościach :x
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

W sobotę wymieniłem w swoim Probku obie sondy właśnie na NTK i póki co jest ok. Te, które wyjąłem to też były NTK.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
chajs
Posty: 73
Rejestracja: 2006-10-25 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Z Nad Sniardw

Post autor: chajs »

Witam. Dolaczam sie do watku. Sprawdzilem dzisiaj bledy bo zapalal mi sie check engine i wywalilo mi kod 23. Czyly tylna sonda do wymiany tak??? A jak bede wymienial to lepiej juz odrazu dwie czy wystarczy tylko jedna??? Dodam ze jak pocisne troche to smierdzi za mna spalinami. http://allegro.pl/item143200216_uniwers ... odowa.html nadaja sie te sondy??? Bo dosyc tanie sa one.
Probe 2.5V6 94r USA MTX LPG SKÓRA KLIMA
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Witam
Chciałem trochę wznowić temat sąd. Mianowicie mam dwa pytania: Czy walnięta sonda daje o sobie jeszcze jakoś znać poza podwyższonym spalaniem?
Czy można jakoś samemu sprawdzić czy sonda jest sprawna i czy po jej odłączeniu są jakieś zauważalne zmiany w pracy auta, ponieważ odłączyłem u siebie przednią sondę i żadnych zmian nie było, nawet nie wyświetliło mi błędu?
Sprawdzałem u siebie kody błędów "na diodę" i nic mi nie wykazało.
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

O rany widze kolego ze opcji szukaj to nie znasz.

Wez zmierz w jaki zakresie pracuja sondy.
Sprawna pracuje od 0 do 1V.
W polsprawna od 0 do powiedzmy 0,4V
A niesprawna nie zniemia napiecia.

Oczywiscie jak odpalisz sprawdzaj przy dodawaniu gazu jak i upuszczaniu bo tylko wtedy wartosci beda zmieniac sie najwyrazniej.
Obrazek
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Niestety ale kolego musze Cię zmartwić. Ty posiadasz Forda Mondeo, a my jeździmy Mazdami.
Mimo, że Cougar jest następcą Proba, to nie ma nic z nim wspólnego.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
jimmie
Posty: 38
Rejestracja: 2011-04-05 20:09
Samochód: Probe 93 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18905
Lokalizacja: Środa Śląska

Kod błędu 15, nierówna praca

Post autor: jimmie »

Witam! zwracam się o pomoc bo już sam nie mam siły, nie wiem co boli mojego Probka, od jakiegoś czasu strasznie nierówno pracuje na wolnych obrotach, jakby nie palił na wszystkie gary, obroty spadają na jakieś 400-500 i podrzuca silnikiem z wydechu lekko podpierduje i wydech mam cały z czarnego osadu, jak otworzę szybę to strasznie śmierdzi benzyną, sprawdzałem przewody wysokiego napięcia i świece specjalnym przyrządem (tato jest mechanikiem) i napięcie dają bardzo ładne na każdym cylindrze, TPS ustawiony szczelinomierzem, dzisiaj odczytałem kody błędów i oprócz 17 i 24 wyskoczył jeszcze błąd nr. 15 (15 - Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*) szukałem na forum, ale nikt nie opisywał wcześniej takiego błędu, gdzie znajduje się ten czujnik? i co może pomóc probkowi? w sobotę będę demontował przepływomierz i silniczek krokowy aby go wyczyścić to od razu spróbuję wyciągnąć zawór EGR bo jak nie to, to już nie wiem co może go boleć, bardzo proszę o pomoc.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Kod błędu 15, nierówna praca

Post autor: Maxxum »

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Kod błędu 15, nierówna praca

Post autor: tom87dg »

od sond lambda praca silnika sie nie zmienia tylko palilby duzo paliwa, jezeli chodzi ci nie rowno to pomysl co robiles przed tym kiedy chodzil dobrze, jezeli ustawiles tps na szczelinomierz to mam obawy ze zle go ustawiles bo najlepiej robi sie to na voltomierzu wpisz sobie w wyszukiwarke na forum ustawienie tps i bedziesz mial opisane, w skrocie dodam ze tps jak masz dobrze ustawiony to w trybie diagnostycznym po przekreceniu stacyjki wentylator od chlodnicy ma nie dzialac przy minimalnym dodaniu gazu wentylator od chlodnicy sie wlacza oczywiscie wszystko na wylaczonym silniku, sprawdz aparat zaplonowy i czy napewno dobrze podpioles kable wn chodzi mi o ich kolejnosc
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
ProboszczV6
Posty: 70
Rejestracja: 2010-01-13 20:09
Samochód: KJ V6 Miller Cycle Engine
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kody błędów sondy Lambda - co dalej... ?

Post autor: ProboszczV6 »

sprawdź podłączenie przewodów zapłonowych, czy kolanko łączące przepływke z przepustnicą jest szczelne? lubi pękac ze starości, wogóle bardzo ważna jest szczelność dolotu w tym aucie,
Mazda Millenia S ;]

...wszelkie prawa do powyższej wypowiedzi zastrzeżone...
...autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny :]
jimmie
Posty: 38
Rejestracja: 2011-04-05 20:09
Samochód: Probe 93 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18905
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Kody błędów sondy Lambda - co dalej... ?

Post autor: jimmie »

Witam! postanowiłem opisać mój przypadek na forum bo sam nie wiem o co biega... auto nie trzymało wolnych obrotów (dławiło się), podczas dynamicznego przyśpieszania szarpało. Filtr paliwa nowy więc podejrzenie poszło na pompę w baku, ale zmierzyłem ciśnienie i wyszło niespodziewanie bardzo dobrze czyli jest sprawna, podczas jazdy w przedziale od 2500-3000 obrotów wywalał błędy 17 i 24 czyli sondy, to pomyślałem może one podłączyłem analizator spalin ale wykazał 0,5% CO czyli ok, ale pomyślałem że je odłączę, odłączyłem wtyczki od sond i slinik zaczął równo pracować, nie przerywa, analizator spalin dalej pokazuje 0,5% a nawet 0,4% CO, poprostu auto bez sond działa super (ale komputer nie wywala błędu że sondy nie są podpięte) i teraz nie wiem co było przyczyną tej awarii, zwarcie na sondach, czy może awaria komputera w aucie, może mógłby ktoś pomóc swoją fachową wiedzą byłbym wdzięczny bo trochę mnie ta sytuacja zdziwiła :)

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Kody błędów sondy Lambda - co dalej... ?

Post autor: 2Ya »

grave pisze:Panowie ale wiecie czy przednia i tylna to ta sama czy czymś się różnią? Ja mam uszkodzone obie.
Pytanie jest stąd :

http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=19416

Odp tutaj,żeby odp nie zginęła w śmietniku.

V6 jak wiadomo ma dwie sondy lambda,a różnice są takie:

- długość przewodów
- oznaczenia na sondach

Sonda przednia (krótki przewód) - F2

Sonda tylna (długi przewód) - F1

Oczywiście dotyczy to oryginałów.
Odnośnie symboli to F1 jest zawsze tylna,a F2 przednia.
Same oznaczenie modelu sond NTK na przełomie produkcji Probe były różne .
Wykonują one taka sama pracę oczywiście,a różne oznaczenia sond wynika z tego,iż są dwie długości wiązki elektrycznej,co też czynią inni producenci.

Dla silników 2.0 ,sondy oznacza się symbolem F3 - wiązka jest jeszcze krótsza niż w sondzie F2 w modelach V6 .

Pzdr.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”