Check Engine - raz się zapala, raz gaśnie... ? kod (17 i 24)

Awatar użytkownika
labudin
Posty: 38
Rejestracja: 2005-06-20 20:22
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Check Engine - raz się zapala, raz gaśnie... ? kod (17 i 24)

Post autor: labudin »

Panowie mam maly a raczej bardzo duzy jak dla mnie problem. Mianowicie Ostatnimi czasy wyskuje mi check engine ale jak stane i zgasze silnik znika. Dowiadywalem sie w ASO i powiedzieli mi ze to pasek rozrzadu. Faktycznie juz pora bo zrobilem ponad 70tys. i tutaj mma pytanie czy jesli wymienie sam pasek ale na jakis lepszy to mi cos da bo niestety obecnie nie stac mnie na rolki :( wiadomo ile kosztuje caly rozrzad poradzcie cos bo autko nie moze mi stac bo go potrzebuje. Prosze o szybka odpowiedz i rady.

PS. wiem ze ten temat byl napewno walkowany ale niestety siadam na kompa obecnie tylko na seknude u sasiada bo narazie nie posiadam w domu.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

a sprawdzałeś co to za kod błędu może to wcale nie pasek a czujnik położenia rozrządu.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

A ja obstawiam, ze to w ogole nie jest zwiazane z rozrzadem :!: Obstawialbym jakis kod zwiazany z lambda. Sprawdz kody i po sprawie - zwierasz TEN i GND w gniezdzie diagnostycznym, wlaczasz zaplon i liczysz migniecia - dlugie miegniecie 10, krotkie jedynki. Zliczasz, sprawdzasz - i jestes w domu 8)
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Podstawa to sprawdzić kody, bez tego nie można postawić jekiejkolwiek diagnozy, co za palant stwierdził po samej kontrolce bez badania błędów że to pasek :lol: , Może to być związane z czujnikiem położenia wału czy cuś, ale to by silnik głośno pracował jak rozrząd był by poprzestawiany.
Pasek w tym samochodzie może pękać do bólu nic się nie dzieje, a sama wymiana paska nie załatwi kontrolki.
Może to być jak pisał Nikoś któraś sonda ewentualnie EGR lub coś w podobie ale sory nie rorząd.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Sqad pisze:Podstawa to sprawdzić kody, bez tego nie można postawić jekiejkolwiek diagnozy, co za palant stwierdził po samej kontrolce bez badania błędów że to pasek :lol: , Może to być związane z czujnikiem położenia wału czy cuś, ale to by silnik głośno pracował jak rozrząd był by poprzestawiany.
Pasek w tym samochodzie może pękać do bólu nic się nie dzieje, a sama wymiana paska nie załatwi kontrolki.
Może to być jak pisał Nikoś któraś sonda ewentualnie EGR lub coś w podobie ale sory nie rorząd.
Czasami czujnik położenia wału potrafi zdenerwować. Wymieniałem ostatnio taki w 929 HD (3.0 V6 24V). Wyglądało to tak że ni z tego ni z owego nagle załączała się kontrolka check engine w trakcie jazdy po zgaszeniu wyłączała się albo nawet po chwili w trakcie jazdy. Dopiero wymiana czujnika na nowy pomogła i teraz jest święty spokój. Nie było słychać żadnych stuków ani zmian w pracy silnika. Po prostu czasami głupiał czujnik dając mylne wskazania dla CPU.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ale w probie jeszcze na prawde nie słyszałem żeby to się psuło, dlatego nie wierze w to, choć nie ma co wykluczać. Teraz możemy sobie gdybać i gdybać bo to może być tyle rzeczy ile błędów jest na liście kodów błędów :D , a do puku kolega nie sprawdzi błędów to nie będziemy w stanie nic powiedzieć.
Awatar użytkownika
labudin
Posty: 38
Rejestracja: 2005-06-20 20:22
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: labudin »

sprawdzilem dzis kody bledow i sa to 17 i 24. Co radzicie wiec.

dobra czyli jak ktos dobrze trafil jest to sonda lambda a raczej dwie. Teraz pytanko jest roznica miedzy przednia a tylnia czy sa one takie same, i czy mosi byc ona akurat od probka czy np moze byc ta http://www.allegro.pl/show_item.php?item=79288861 (przykladowo) na allegro sa tez uniwersalne boscha i sa duzo tansze od tej z linku ktory podalem. Jaka jest mniej wiecej cena tej lambady :)
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Obie sondy sa takie same. Tez wlasnie sie zastanawiam nad wybrem, bo mi jedna szwankuje. Nie wiem czy kupowac uzywke, czy lepiej zainwestowac w nowa, ale blizszy jestem tej pierwszej opcji.
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
lukasz25
Posty: 84
Rejestracja: 2006-02-13 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: lukasz25 »

witam podam ci ceny czesci do wymiany paska -tak wrazie czego:)
ceny i rozmiary dotycza 1 gen.2.2turbo

pasek tylko gates 5264XS 170zł
napinacz jc e 43012 70zł
rolka jc e53012 60zł

napisałem to jakby ktos był zainteresowany


a do czego niby ten post ma pasowac?
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Labudin... napisz czy przypadkiem nie posiadasz instalacji lpg w probku, a dlaczego?...bo jadąc na gazie (czytaj - ale nie po pijaku :evil: ) kontrolka check engine po prostu się zapala, a po przełączeniu na benzynę gaśnie :wink: co nie oznacza że z silnikiem jest coś nie tak :lol:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
hawi
Posty: 10
Rejestracja: 2006-02-18 08:22
Samochód: brak
Lokalizacja: Nysa

Post autor: hawi »

Witam. Nawiązując do tematu mam podobny problem w czasie jazdy check engine mi się zapala(raczej na wyższych obrotach) a po jakimś czasie gaśnie(przy zmniejszeniu obrotów ale nie ma tutaj reguły) lub jak zgaszę i zapale samochód, sprawdziłem kody domowym sposobem(dzięki za wskazówki) okazuje się że to nr.17 i 24 podobno to sądy
1 jakie mają to być i gdzie mogę je najtaniej dostać?
2 gdzie można zobaczyć całą listę kodów wraz z opisami?
pozdrawiam
V6 2,5l 24V 94r. gen II
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Więc tematy odnośnie kodów błędów dla II generacji są oczywiście na forum, ale jeżeli tak trudno poszukać to podpowiem:

Kody błędów sondy Lambda - co dalej... ? - wyjaśnienie kodów błędów

Sonda Lambda - o różnych typach i producentach sond lambda
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”