Strona 1 z 2

kod błędów 17 i 24

: 2006-01-28 09:30
autor: Kamil_01
jak w temacie, co one oznaczają?

z góry dzięki

: 2006-01-28 09:45
autor: ZENiTH
24 to sonda lambda. Pewny jesteś że ten 18 to dobrze odczytałeś. Nigdzie nie mogę znaleźć co kod 18 oznacza. Na przyszłość: http://www.performanceprobe.com/index2.php
--> Do it yourself --> Diagnostics --> Engine self test --> <i wybierasz wersję silnika>

: 2006-01-28 10:50
autor: Kamil_01
pomyliłem się, poszedłem jeszcze raz sprawdzić i wyskoczył 17 kod, to są dwie sondy, czym to sie może objawić stratą mocy, spalaniem ? i gdzie je można kupić ? czytałem forum to z tego, co się dowiedziałem to nie są zbyt tanie :/

: 2006-01-28 11:42
autor: ZENiTH
sondy będą oszukiwać ECU i możliwe że spalanie ci wzrośnie. Trzeba wymienić. Ceny są kosmiczne przynajmniej u nas. Możesz też kupić na http://www.ngk.com i taniej cię wyjdzie. Najlepiej to napisz posta w giełedzie może ktoś ma odsprzedać.

: 2006-01-28 12:24
autor: Kamil_01
jeszcze jedno pytanko, jak będe zamawiał te sondy, to musze podać ich typ ? np.: prawa przednia, lewa tylna ? czy coś takiego ? Mam dwa kody błędu 17 i 24 więc jakie to są sondy ?


I pytanie z innej beczki o akumulator jakie powinny być wymiary aku, orginalne czyli wyskość, długość, grubość

za odpowiedzi serdecznie dziękuje

: 2006-01-29 00:20
autor: wingerman
O sondach TUdowiesz sie wszystkiego co jest ci potrzebne.

: 2006-01-29 13:29
autor: Kamil_01
Kamil_01 pisze:
I pytanie z innej beczki o akumulator jakie powinny być wymiary aku, orginalne czyli wyskość, długość, grubość

za odpowiedzi serdecznie dziękuje
PONAWIAM PYTANIE :wink:

: 2006-02-01 22:43
autor: Kamil_01
Sondy Lambda: (za sztukę)
NGK 24022 - oryginalna typ california - 59.85$ / 186.1zł
NGK 22527 - oryginalna typ nie california - 72.85$/ 226.57zł
NGK 22528 - oryginalna typ nie california lepsza oprawa - 86.85$ / 270.1zł
NGK 29300 - uniwersalna typ california - 44.85$ / 139.5zł


jeśli wyskoczyły mi te kody błędów czyli 17 i 24 to które z w/w sond będą pasować ?

aha moze ma ktoś jakiś schemat wydechu, gdzie te sondy sie znajdują ?

z góry dziekuje

: 2006-02-01 23:30
autor: Sqad
Kamil_01 pisze: aha moze ma ktoś jakiś schemat wydechu, gdzie te sondy sie znajdują ?

z góry dziekuje


Obrazek

: 2006-02-02 07:27
autor: Kamil_01
oki dzięki Sqad za schemacik, mam jeszcze jedno pytanko czy, te sondy lewa i prawa są identyczne ? Czy są jakieś różnice pomiedzy nimi ?

Sorki że, zadaje tyle pytań ale musze wiedzieć :oops:

: 2006-02-02 08:04
autor: MISIEK
prawa ma dluzszy kabelek ;-) zawsze mozna dosztukowac

: 2006-02-02 14:16
autor: Kamil_01
a mam takie pytanko czy te sondy (universal) od mazdy 626 V6 2.5 l by spasiły ? http://www.ngk.com/results_app.asp?AAIA=1189964


ok kupiłem sondy i po problemie 8)

: 2006-03-12 15:42
autor: hanys.4_0
Witam wszystkich serdecznie ! Przepraszam ,że się podpinam ale mam mojego Probusia dopiero tydzień i całkiem podobne problemy. Kupiłem go z LPG i to tą najprostszą niesekwencyjną (stało się :( ). Na gazie mi pali ale na benzynie niebardzo , tzn. jak już zapali (co nie często sie zdarza , albo jak przejdę z gazu na paliwo) to muszę mu trzymać obroty bo gaśnie. Pojechałem na stację mazdy i wymieniłem filtry (powietrza , paliwa i oleju +olej) i przy okazji powiedziałem co mu dolega. Podpieli go do kompa i sczytali kody błędów : 17,24 i chyba 36 czy 31. Mechanicy stwierdzili jednogłośnie ,że to na 100% przepływomierz (KL 02) i ,że ten piewszy kod jest ważny a reszta to mogą być pochodne, a tu się dowiaduję ,że to sondy lambda , przynajmniej te dwa pierwsze 17,24.Poza tym wlazłem na stronkę krórą podał wingerman:http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=7007 i dowiedziałem się ,że to może być źle dobrana lub założona instalacja LPG (a ja chciałbym nim jeździć na gazie dopóki nie zlikwiduję tych usterek i przy okazji go nie uśmiercić),nie wiem co teraz robić pomóżcie,poradźcie bardzo proszę! Z góry dziękuje świeży i jeszcze kompletnie zielony klubowicz

: 2006-03-12 17:35
autor: wingerman
Spokojnie, bardzo dobrze ze sie podpinasz po istniejace juz watki a nie zakladasz nowych klonow :)

Jednak jesli chodzi o calosc Twojego problemu, to zalecam podzielenie go i temat jego zlej pracy podpiac pod ktorys z lepiej pasujacych watkow. Przykladowo podam tu kilka, znajdziesz w nich rowniez odpowiedzi z ktorych proponuje skorzystac, wybierz ten ktory najscislej dotyczy Twojego Proba.
temat 1
temat 2
temat 3

To tyle na poczatek, jak Obrazekposzukasz to pewnie znajdziesz wiecej.

: 2007-09-09 14:34
autor: Błażejo
Witam mam Forda Probe II 2,5 94 rok ver USA i zmagam się z pewnym problemem tzn dużo pali, przy delikatnym przyspieszaniu dławi sie,czasami szarpie, jak na tak potężny silnik ma coś słabe osiągi.
Na diagnostyce pojawiły się błędy 17,24 byłem u kilku "fachowców" i każda opinia jest inna. Sondy lambda były sprawdzone na voltomierzu i dawały odczyty-podobno są sprawne. Ostatnio wymieniłem świece i został przeczyszczony zawór ngr. Proszę o pomoc!!!!!!!!!!

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-03-10 22:26
autor: meg_82
Witam i od razu przepraszam jeśli mój post jest napisany nie tam gdzie trzeba.mianowicie na komputerze wyświetliło mi kod 17 więc czytając postanowiłam wymienić obie sondy bo myślałam że to pomoże,a jednak nie nadal jest błąd i moje pytanie bo rozmawiałam z mechanikiem i powiedział mi, że sonda do której jest podpięta moja instalacja gazowa ma być dwu-żyłowa a nie cztero-żyłowa z podgrzewaniem.Czy to prawda?z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-03-11 08:00
autor: OLEY
A czy resetowałaś komputer po wymianie sond?
Pamiętaj, że komputer będzie pamiętał poprzednie błędy, dlatego potrzebny jest reset.
I jakie miałaś przed wymianą? Dwu, czy cztero-żyłowe?

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-03-11 09:45
autor: Ero
meg_82 pisze:Witam i od razu przepraszam jeśli mój post jest napisany nie tam gdzie trzeba.mianowicie na komputerze wyświetliło mi kod 17 więc czytając postanowiłam wymienić obie sondy bo myślałam że to pomoże,a jednak nie nadal jest błąd i moje pytanie bo rozmawiałam z mechanikiem i powiedział mi, że sonda do której jest podpięta moja instalacja gazowa ma być dwu-żyłowa a nie cztero-żyłowa z podgrzewaniem.Czy to prawda?z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.
Zmien gazownika ja proponuje :D co ma piernik do wiatraka :D No i jak Oley napisal zresetuj kompa :D

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-03-11 16:55
autor: meg_82
Komputer był resetowany po wymianie sond.a sondy były i są założone cztero-żyłowe.więc czemu wyświetla kod 17??

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-03-11 18:07
autor: Robert
Może z powodu rocznika? Od 1996 roku było OBD2 z kodami pięcioznakowymi, więc może w ten sposób Probek daje Ci znać: wróć na ziemię i zmień stopkę :roll:

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-03-11 18:22
autor: meg_82
Myślałam że ktoś mi pomoże a widzę wyśmiewanie bo niby nie wiem jaki mam rocznik auta??wiem doskonale o tym jak również o systemie OBDII.kody błędów sprawdził mi mechanik podpinając komputer i wyraźnie widziałam kod numer 17.

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-03-12 09:41
autor: 2Ya
Tutaj masz kody OBD II.

http://ford-probe.net/forum/topics13/ko ... vt5058.htm

Zweryfikuj sobie.

Pzdr, & c ya..

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-03-12 11:28
autor: meg_82
Chciałabym to sprawdzić ale niestety plik jest niedostępny.

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-03-12 11:49
autor: Kocureq
Zamiast klikać po 10 stronach i ściągać pliki, lepiej zajrzeć na performance probe...
:arrow: http://www.performanceprobe.com/doityou ... p?app=9625

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-03-12 12:10
autor: 2Ya
jest dostępny po zalogowaniu na net jak zreszta kazdy załacznik.
chciałem wrzucić tutaj ale ciut za duży jest na załącznik.

Pzdr, & c ya..