Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4

rysiaczek80
Posty: 23
Rejestracja: 2005-06-12 09:59
Samochód: Ford Probe II 93r 2.5 V6 24V
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4

Post autor: rysiaczek80 »

Zrobiłem self test i wysaliło mi kody 3 i 4

Cylinder Identification (CID) Sensor
Czujnik identyfikacji 1. cylindra


Wykonałem następujące kroki:

Sprawdziłem wg.
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40

i było ok tak samo było z

Crankshaft Position Sensor #1 (CKP1)
Czujnik położenia wału korbowego #1

http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=40

i też OK, wiem że to wina przewodów ale gdzie prowadzą te przewody od CKP1 i CID ? Do komputera? może wiecie do których styków ? bo chcałbym poprowadzić dodatkowy kabelek i sprawdzić. Przypuszczam że skoro jest OK i mam te napięcia +5V,0V to ten kabelek musi być uszkodzony bo niedochcodzą impulsy do kompa i dlatego CHECK ENGINE mi się świeci. Dobrze rozumuje ? czy jeszcze jakieś inne przewody powinienem sprawdzać?

Pozdrawiam
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Wydaje mi się, że troszkę jesteś w błędzie. Ja obstawiałbym w pierwszej kolejności stare kody zapamiętane prze komputer. Należałoby zresetować pamięć i ponownie sprawdzić.
W przypadku wywalenia któregoś z nich o ile faktycznie są uszkodzone, to spodziewaj się problemów z obrotami lub całkowitego braku iskry w zapłonie.
Komputer musi zbierać informacje z tych czujników aby wysłać do wyzwalacza cewki odpowiedni impuls o podaniu iskry.
Tam jest cały pić z przyspieszeniem spalania mieszanki. Jeśli coś jest nie halo, to możliwe, że będzie więcej palił, miał muła lub coś w podobie.
Z reguły kiedy wyświetla CKP1, to się wałek rozrządu nie obraca i oznacza zerwany pasek.
Jak kiedyś robiłem moduł u Agi i Gera, to nam uwaliło jeden z czujników i silnik tylko szarpał i nie chciał odpalić.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
rysiaczek80
Posty: 23
Rejestracja: 2005-06-12 09:59
Samochód: Ford Probe II 93r 2.5 V6 24V
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: rysiaczek80 »

Sorki powinienem był napisać że obroty małe, gaśnie, i jest przymulony :( jak gaśnie check engine znowu ma buta, ale jak wjade w dołek to się zapala ponownie :( i tak w kółko i chcę to wkońcu zrobić
rysiaczek80
Posty: 23
Rejestracja: 2005-06-12 09:59
Samochód: Ford Probe II 93r 2.5 V6 24V
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: rysiaczek80 »

.k
Ostatnio zmieniony 2006-06-14 11:17 przez rysiaczek80, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Zapoznaj sie. Zwroc szczegolna uwage na pkt 6.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
rysiaczek80
Posty: 23
Rejestracja: 2005-06-12 09:59
Samochód: Ford Probe II 93r 2.5 V6 24V
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: rysiaczek80 »

Więc tak zrobiłem kolejna 2 resety i CKP1 już niema, ale wciąż jest błąd 3 wykrywania pierwszego cylindra, Sprawdzałem elektrykę i jest oki impulsy dochodzą do kompa, ale wachania +5V - 0V mam rzadko, raz na 7-8 sekund to może jednak ten czujnik? Co o tym sądzicie? Jakieś rady? cokolwiek?
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Mam podobny problem a mianowicie wywalilo mi kod 03 identyfikacja 1 cylindra przewody sprawdzilem i bylo ok wymienilem wiec caly aparat od innego probasa i teraz auto nie odpala wogole ani na nowym aparacie ani na starym jest iskra bo sprawdzalem podaje paliwo i tyle. Co sie moglo stac?
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Wygląda na przestawiony zapłon.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

W 2.0 można się pięknie rąbnąć z wkładaniem aparatu i ustawić go dokładnie obróconego o 180 stopni.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

To znaczy jak obrocony o 180? Mowa o calym aparacie podczas montazu jak w probe ustawic zaplon
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

w 2.0 przed wyjeciem aparatu dobrze sobie kreska zaznaczyc polozenie zeby jaj pozniej nie bylo :wink:
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Ale położenie czego? I jak teraz prawidło ustawić zapłon?
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

W 2.0 rozdzielacz napędzany jest przez zębatkę więc masz tyle możliwości ustawienia aparatu ile wynosi silnia z ilości zębów zębatki :wink: Dlatego przed wyciągnięciem aparatu należy zdjąć kopułkę i zaznaczyć położenie palca rozdzielacza oraz miejsce zamocowania całego aparatu (nie będziesz musiał po założeniu aparatu sprawdzać kąta wyprzedzenia zapłonu). No i po zdemontowaniu aparatu bezwzględnie nie można kręcić silnikiem. Jak ustawić zapłon nie mam pojęcia ale może ktoś wie i poda takie informacje.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Do tego juz doszlem :cry: teraz sprawa jak ustawic zaplon gdy wyjeto aparat i nie zaznaczono wczesniejszej jego pozycji
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4

Post autor: Pitbull »

Wywaliło mi błąd nr 3 Cylinder Identification senror circuit, z tego co wyczytałem to ten czujnik jest w module zapłonowym.
Czy da się wymienić sam czujnik czy trzeba cały moduł?
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4

Post autor: wujeksex »

Czujniki są niewymienialne - wklejone w moduł i nie da rady ich wymienić.
Auto jeździ :?: Jak tak, to czujnik jeszcze żyje. Może wtyczka, lub przewody, bo jak czujnik umrze to na amen.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4

Post autor: Pitbull »

Powiem tak, ten błąd pokazywało mi już od jakiegoś czasu ale auto normalnie jeździło, ale dzisiaj jadę sobie a probek zaczyna przerywać, nie wkręca się a obroty i w końcu gaśnie. Po dłuższych oględzinach postanowiłem odkręcić korek wlewu paliwa i strasznie zaciągnęło powietrze do baku (tak jakby się w nim próżnia zrobiła) no i potem wszystko było OKEJ, ujechałem 20 km i znowu to samo, odkręcenie korka nic nie dało. W poniedziałek popatrzę cały układ paliwowy i wymienię filtr paliwa, może pomorze...

Pozdro
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Pytanie co do (CDI) i (CKP1) kody 3 i 4

Post autor: wujeksex »

Ja przy tankowaniu też mam próżnię w baku, ale jeszcze nigdy nie miałem problemów.
Sprawdź, czy wtyczki przy aparacie nie są zaśniedziałe, czy przewody są całe.
Rozkręć uważnie aparat i sprawdź, czy czujniki nie są zasyfione, bo może blaszki gdzieś obcierają i na czujniku poprzyklejały się opiłki.

Gdzieś opisywałem jak rozebrać aparat i nic nie poprzestawiać. Chyba w temacie "Brak iskry".
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”