pomozcie rozszyfrowac moje kody

Awatar użytkownika
artix
Posty: 77
Rejestracja: 2003-11-05 14:30
Car: brak
Lokalizacja: Sweden Malmö

pomozcie rozszyfrowac moje kody

Post autor: artix » 2003-11-27 23:03

wiec tak z tego co udalo mi sie zapisac a probowalem kilka razy i zawsze wychodzilo to samo mam takie ustawienie

81152369

i tak 69 jest na liscie 23, 15 to sondy 8 tez jest

no a ta jedynka?

Awatar użytkownika
artix
Posty: 77
Rejestracja: 2003-11-05 14:30
Car: brak
Lokalizacja: Sweden Malmö

Post autor: artix » 2003-11-27 23:43

a cha zapomnialem , mam sportowy filter iprzepluwomiez jest wyciagniety z niemam wogule boxu.
ten cienki wezyk ktory jest do niego podpiety narazie tylko wisi luzem
czy to moze wplywac na kod odnosnie miernika masy powietrza

Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Car: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH » 2003-11-28 13:48

A jak żeś Ty sprawdzał te kody? Na błyski? A który masz rocznik? Pamiętaj że po 94 jest ststem OBD-II i na błyski nie zrobisz. Poza tym w OBD-II kody są 3-cyfrowe.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)

Gość

Post autor: Gość » 2003-11-28 19:26

witam
sprostowanie
System obd I był do 95 roku w probowce IIgen .Natomiast obd II wszedł dopiero w 96 roku .OBD I trzycyfrowy kod ,OBDII czterocyfrowy a litera przed definiuje grupe elementu samochodu,w wiekszosci chodzi tu o układ napędowy. Wiecej informacji znajdziesz na performanceprobe.com dział diagnostics,wnioskuje że masz auto sprzed 96 wic sprobuj jeszcze raz odczytać kod(na błyski)w drugim przypadku zostaje już złącze diagnostyczne i laptop.Jak będziesz miał dokładny kod błedu to napisz a postaram sie dokładnie go zdefiniować.
pozdrawiam



ps .może ktoś posiada schemat interfejsu miedzy kablem a laptopem do OBDII

Awatar użytkownika
artix
Posty: 77
Rejestracja: 2003-11-05 14:30
Car: brak
Lokalizacja: Sweden Malmö

Post autor: artix » 2003-11-28 20:18

8 , 1, 17 ,15 ,23 ,69
z tego co kumam to tak to wyglada (sprawdzalem kilka razy)

a ktory jet prawy c2o a ktory lewy?

wszystkie kody sa w tabeli ale ta 1dynka niewiem co jest grane
auto 94 V6

pytalem o wezyk do boxu z filtrem co wy na to

Gość

Post autor: Gość » 2003-11-28 23:31

masz kody 8 - 10 - 15 - 23 - 69

8 - przeplywomierz
10 - czujnik temp. powietrza (ten sam wtyk co przeplywomierz)
15 - sonda lambda przod
23 - sonda lambda tyl
69 - czujnik temp. plynu chlodnicy

opis kodow zajrzyj na mojej stronie testowej http://www.greyg.com/probe2/

Dla wyjasnienia w mazdach system OBD I byl 2 i 3 cyfrowy, OBD II juz tylko 4 cyfrowy.

Awatar użytkownika
artix
Posty: 77
Rejestracja: 2003-11-05 14:30
Car: brak
Lokalizacja: Sweden Malmö

Post autor: artix » 2003-11-29 00:36

dzieki greyg

to samo odczytalem poza 10 ale niebylem pewien bo nigdy tego nie robilem (wzorowalem sie na opisie z forum udalo sie)

no to sie zaczyna wymiana podzespolow

za pare dni spadam do polski i chce aby auto wkoncu chodzilo na 100%

CO Z TYM WEZYKIEM DO BOXSU Z FILTREM???

co warto sprawdzic zanim wymienie przeplywomiez
mam na mysli bledu 10,8

Gość

Post autor: Gość » 2003-11-29 11:10

Ten przewod, to powrot spalin z EGRu.

Awatar użytkownika
sebatox
Posty: 113
Rejestracja: 2015-10-16 20:42
Car: Ford probe II 2.5 V6 '96
Gallery: viewtopic.php?t=23253

Re: pomozcie rozszyfrowac moje kody

Post autor: sebatox » 2016-06-10 21:54

Cześć!
Postanowiłem sobie odczytać błędy więc wpiąłem się kabelkiem w TEN i mase na akumulatorze a diodą w B+ i FEN
Oto co dostałem za wynik

https://www.youtube.com/watch?v=-KXPbiRDiHE


I niestety mam problem z zinterpretowaniem tych błędów jakie numery itd (Według moich obserwacji wychodzą (21?,12,14)
Jakby ktoś był na tyle pomocny byłbym bardzo wdzięczny !
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4855
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: pomozcie rozszyfrowac moje kody

Post autor: Romas » 2016-06-11 07:08

później obejrzę dokładnie filmik ale wydaje mi sie że 14 10 12 11

Awatar użytkownika
sebatox
Posty: 113
Rejestracja: 2015-10-16 20:42
Car: Ford probe II 2.5 V6 '96
Gallery: viewtopic.php?t=23253

Re: pomozcie rozszyfrowac moje kody

Post autor: sebatox » 2016-06-11 20:38

w sumie też myślałem nad 10,12,14 ale 11 ? W błędach nawet takiego nie ma :) możliwe, że taki wyskoczył?
Dziwne bo sprawdzałem TPS (na razie samą rezystancje) i normalnie chodzi w zakresie 0,5 k ohma do 3,2 k ohma
Muszę jeszcze sprawdzić chyba przewody.

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4855
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: pomozcie rozszyfrowac moje kody

Post autor: Romas » 2016-06-12 11:38

sprawdź też napięcie

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3273
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: pomozcie rozszyfrowac moje kody

Post autor: KrecioPL » 2016-06-13 08:49

Sebatox - witam w klubie tych, co mają "poliftowy" problem.
Co do błędów - u mnie też jest jakaś lipa z błędami.

Co ciekawe - błędy powinny być podawane w kolejności od najmniejszego do największego, jak widać, coś jest nie tak.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
sebatox
Posty: 113
Rejestracja: 2015-10-16 20:42
Car: Ford probe II 2.5 V6 '96
Gallery: viewtopic.php?t=23253

Re: pomozcie rozszyfrowac moje kody

Post autor: sebatox » 2016-06-13 20:33

Za niedługo sprawdzę dogłębnie wszystkie te czujniki co mi wywala błąd bo sam aż nie mogę uwierzyć...
Ale podobno często w probach błędy mogą być spowodowane tak naprawdę inną częścią :)
Pozdrawiam !

DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Car: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: pomozcie rozszyfrowac moje kody

Post autor: DNF91 » 2016-06-14 06:07

Sebatox, to jak w każdym innym aucie :wink:
U mnie w 97 błędy normalnie wyklikuje :P

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3273
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: pomozcie rozszyfrowac moje kody

Post autor: KrecioPL » 2016-06-14 08:35

Bo nie masz V6 z problemem, którego jeszcze nikt nie rozwiązał.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Car: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: pomozcie rozszyfrowac moje kody

Post autor: DNF91 » 2016-06-14 18:53

No racja :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”