Probe GT 2,2 TURBO + LPG = ????

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

A ja się właśnie zastanawiam nad gazunkiem i chciałem Was zapytać jak się obecnie kształtują ceny zwykłych instalacji jak i tych sekwencyjnych. Jakiej firmy polecacie zarówno zwykłe jak i sekwencje?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

sekwencja: VSI Prins Sport
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

ZENiTH pisze:sekwencja: VSI Prins Sport
A ile taka przyjemność kosztuje?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Mnie dwa lata temu wyszło 4800zł w Wawie.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

dowiadywalem sie w elblagu zachcieli 3000zl za sekwencje firmy BRC :roll: czemu tu wszystko takie drogie :evil: A Jak wezme na raty to odsetki 18% w ciagu 2 lat...
Obrazek
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

sorki ze post pod postem ale musze to napisac:] byle do srody:D wtedy odbieram autko i bede smigal na nowej sekwencji za 2zl z groszami za liter :D:D:D zjechalem na 2700 za butle w kole zapasowym i wlew gazu jak uda im sie zdobyc przedluzke to bedzie pod wlewem paliwa :wink: bo dzisiaj w jakies 74km zjechalem 1/5 zbiornika przy mojej jezdzie w trasie :roll:

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

a wiec i juz jestem po odbiorze autka... na poczatku wszystko bylo cacy, ladnie dzialalo (wkurzaja mnie te cykajace wtryskiwacze :evil: ) az do momentu jak zaczelem wracac do domu!! a mianowice wyprzedzam - silnik przekracza 4tys obrotow i tu nagle jakies piszczenie i patrze ze gaz sie wylaczyl i na benzyne wskoczylo:/ i dopuki nie przelaczylem nie chcialo wrocic!! wiec szybki powrot do gazownikow, podpial kompa i przestawil cos tam ze niby ma byc dobrze... przejechalem sie kawalek i przyspieszam nie za ostro - elegancko, wpadam na pusta droge i pedal w podloge a ten na benzyne znowu sie przelacza!! tyle ze teraz jak puszcze pedal i przjade sie pare sekund spokojnie to wraca sam na gaz:] na poczatku bylem wkurzony ale przemyslalem sprawe i wlasciwie nawet dobrze ze tak sie dzieje :D a przypomnialo mi sie odrazu ze kiedys Drzymek tak chcial a wy go zjechaliscie ze tak sie nie da :P a jednak sie da :D:D:D :twisted: :twisted: :twisted:

a i zmierzylem spalanie - 110km- 12l gazu :twisted: wiec nie jest tak zle:D biarac pod uwage ze pol strasy jechalem ok 100 a pol troche tam cisnelem wiecej :D
Obrazek
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Miałem identycznie jak zakładałem swojego Prinsa. Weź gazola, niech podłączy się pod kompa gazu, maska w dół, gazol na siedzenie pasażera i ogień w trase. Ciśnij ile się da a gazol niech stroi układ. U mnie dopiero przy takim strojeniu instalacji mam święty spokój. Spalanie 10,5L/100km, wtryskiwacze japońskie Keihin, strojoną instalację miałem tylko raz.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

no ja mam pozniej wpasc na strojenie bo juz i tak stroili mi po godzinach pracy bo sie uparlem ze dzisiaj :P bo mam do nich 100km i nie widzi mi sie przyjezdzac codziennie :P pojezdze troche i zobaczymy jak to sie sprawuje :twisted:


add
:arrow:


no i dzisiaj sprawdzilem ile mi pali przy jezdzie tylko w miescie... i wyszlo mi ok 20/100 :roll: czy wy tez tak macie o tej porze roku czy kurna cos nie tak?? jezdzilem normalnie, ani spokojnie ani bardzo agresywnie :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

pytlar mi czasem tak pali na benzynce :evil: a tez jezdze "NORMALNIE" :twisted:
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Ja od dziś jestem posiadaczem sekwencji Tomasetto. O ile wierzyć tripowi to w ruchu ulicznym (ciągłe stawanie i ruszanie bo był spory korek) wyświetliło mi się 11.8 a podczas jazdy ze stałą prędkością w przedziale 60-80 km/h wyświetlało się trochę ponad 9 litrów/100km. Nie wiem na ile można ufać tripowi ale jak do tej pory na benzynie wszystko się zgadzało więc teraz też nie powinno świrować. Pojeżdżę trochę i wtedy sobie obliczę dokładnie. Po 1000 km kazali przyjechać mi na przegląd, wtedy sprawdzą ciśnienie gazu i wyregulują ewentualnie wszystko tak żeby było idealnie.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Nie ufać.
Jak trip mierzy spalanie? Wydajność wtrysków jest znana (jak ktoś nie zna, to podawałem, wystarczy poszukać), wystarczy pomnożyć przez czas otwarcia i mamy ilość zużytego paliwa. Po pierwsze wydajność wtrysków gazu nie jest Ci znana. Gdyby była to jedyna niewiadoma, to można próbować znaleźć zależność liniową (wyznaczyć empirycznie) i później tylko mnożyć wskazania przez jakąś stałą. Ale po drugie: komp tylko próbuje panować nad tymi wtryskiwaczami, ale w rzeczywistości steruje nimi wg uznania (jakichś nieliniowych parametrów) przecież komp od gazu. Po to przecież jest sekwencja.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

No więc pozostaje mi standardowe obliczenie ile pali gazu. To już w najbliższych dniach.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

mój zawsze pali między 10.5 a 12 litra i gazu.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Więc tak: z tego co obliczyłem to pali 12 do prawie 14 litrów w cyklu mieszanym. Po trasie nie całe 12 mi wyszło. Ale tez troszkę cisnąłem więc nie dziwne. Zobaczę jeszcze ile spali po trasie przy spokojnej jeździe tak 90-100.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ludzie!! pomocy bo ja juz sily nie mam... :roll:

dzisiaj w koncu bylem ktorys juz raz u gazoli bo mi odcinal gaz i byl slaby na gazie...
wymyslili ze zalozą mi jakis superreduktor (niby wiekszych juz nie ma :P ) bo regulacje na starym nie przynosily pozadanych efektow...
jednak nawet i reduktor nie pomogl!! :roll: dalej odcina gaz przy ostrym przespieszaniu przy ok 4,5tys obrotow!! jak delikatnie sie przyspiesza to mozna pojsc wyzej :roll: walczyli dzisiaj prawie 4 godziny i nic nie dalo rady zrobic!! caly czas to samo!! wszystko jest niby w porzadku... na slabszych reduktorach i slabszych wtryskach mowili ze 4 litrowe A8 jezdza bez problemu bo zakladali!! a tu ni cholery!! :evil: przewody wystarczajace, 8mm... nawet tloczek z elektroreduktora wyciagneli i nic!!
no juz normalnie rece opadaja... zachcialo mi sie sekwencji... :roll: :evil:
Obrazek
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

To co oni ci za czary zamontowali?
Ja zakładałem mniej więcej w tym samym czasie co ty i byłem tylko raz u nich po 1000 kilometrów, kazali przyjechać żeby wszystko sprawdzili. Jedyną rzeczą którą zrobili to delikatna korekcja ciśnienia gazu. Spalanie po trasie wychodzi mi około 10.5 litra a po mieście jakieś 12-13 co nie jest złym wynikiem myślę. Turbinka pompuje mi ładnie, obroty nie falują, przyspiesza ładnie, zarówno jak ruszam powoli jak i też gdy pocisnę trochę. Nie odczułem też większej różnicy w mocy. Całą instalację mam Tomasetto a komputer (sterownik) Sirocco czy jakoś tak.

Na twoim miejscu jeździł bym do nich do skutku. Niech szukają przyczyny takiego zachowania. W końcu jakaś gwarancja jest.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

no tylko ze ja do nich mam prawie 100km :roll: wiec nawet sam dojazd do nich to dla mnie wydatek jest... :roll: a moj przy mojej jezdzie w trasie 10-13 a w miescie 15-20... a i spadek mocy czuje... np. na benzynie na 2 biegu pali gumy z samego dodania gwaltownie gazu, na gazie tego nie ma!! tylko przyspiesza....
Obrazek
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

bo krety nie potrafią porządnie zestroić układu. weź gazola niech podłączy się pod kompa od gazu. I ogień na miasto. znajdź sobie spokojniejsze miejsce i gaz do dechy a niech gazol stroi układ. U mnie dopiero takie czynności dały efekty a miałem podobny problem
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

No to nie dobrze. Jeszcze pół biedy jakbyś miał do nich blisko ale 100 to jednak trochę jest. W takim wypadku jeżeli chla ci do 20 litrów po mieście to nie opłacało się gazu zakładać. Po prostu ci panowie coś zje..li no bo skoro spadek mocy jest znaczny a spalanie podniosło się o jakieś 6-7 litrów po mieście tzn że coś jest nie tak. Mi powiedział jak zakładałem że może spalić maksymalnie 15% więcej gazu niż benzyny. Jakby okazało się że pali znacznie więcej to kazał przyjeżdżać. No jak na razie wszystko się zgadza. Pali jakieś półtora - dwa więcej.

Najlepiej będzie jak umówisz się z nimi na któryś dzień, pojedziesz, wsadzisz gazola z kompem na siedzenie i jeździj z nim do momentu aż wszystko ustawi ci na cacy. Pokaż mu dokładnie co się dzieje przy gwałtownym przyspieszaniu a najlepiej niech wyłączy ci to przełączanie na benzynę gdy ciśniesz. Ja to mam fabrycznie wyłączone. Powiedziano mi że jak bym chciał to mam przyjechać i uruchomią mi to ale nie ma takiej potrzeby bo instalacja jest dobrana optymalnie i traci niewiele mocy (co z resztą zauważyłem :) ).

Może wina leży po stronie komputera - sterownika. Jest ustawiony na "bogato" czyli że ma palić więcej aby nie stracić mocy, a przy okazji coś zostało spieprzone i właśnie ta moc gdzieś sobie ulatuje. Ale może tez być odwrotnie - komputer ustawili na jakiś oszczędny tryb skoro brak mu mocy a spalanie jest tak duże może przez ten większy reduktor albo coś. No chyba o jakiejś nieszczelności nie może być mowy.
Tak szczerze powiedziawszy to wyglądało by to na jakieś złe zestrojenie tych wszystkich podzespołów.

A spróbuj się przejechać do jakiegoś innego gazownika którego masz w pobliżu. Niech nic nie grzebie tylko posprawdza wszystko po kolei, niech kompa podłączy i zobaczy czy coś złego sie nie dzieje. Może on coś wychwyci i ci doradzi. Wtedy pojedź do tamtych i niech poprawiają.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

jeden gosciu pozniej przyszedl i wywnioskowal ze mam za malo gazu na listwie czy jakos tak... wogole patrzyli na kompie ze jak wcisne pedal w podloge to na moment zamyka wtryski od gazu i na benzyne wskakuje!! ale to sa ulamki sekundy i tego nie idzie odczuc nawet :roll:

a co do spalania... to na benzynie mialem chyba tak samo :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

A no to jak tak samo to ok. Hehe tak wg swojego popatrzyłem :P
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

wczoraj odwiedzilem gazoli, zeby wymienili mi jeden przewód miedziany co idzie od elektrozaworu do reduktora, bo mialem podejrzenia ze moze to wida tego przewodu co do przelaczania sie na benzyne, bo dosyc mocno byl zgiety w jednym miejscu... pierwsze wrazenie po zmianie przewodu byly powalajace dla mnie i dla gazola: prawie nie slychac bylo wtryskow od gazu a chodzil na gazie :shock: az nie wierzylem :shock: nie bylo tego klekotu, ktorego niejeden diesel mogl pozazdoscic!! :P niestety radosc nie trwala dlugo... przelacza sie dalej na benzyne przy ostrzejdzym dodaniu gazu... a mam wrazenie ze nawet teraz predzej sie przelacza...

a i gazole mowia ze to moze wina tego ze instalacja zle zczytuje obroty silnika. Bo powiedzial mi ze podlaczyli sie chyba pod czujnik od temp. co idzie do kompa, a musi spobowac podlaczyc sie pod czujnik od polozenia walu :roll: tylko nikt nie wie gdzie ten czujnik jest :roll:

wiec wie ktos moze gdzie jest czujnik polozenia walu?? albo gdzie jest komp wogole w probku?? i ktory pin idacy do kompa to jest wlasnie ten czujnik??
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

O czujnik pytał kilka dni temu OLEY i poprawnej odpowiedzi udzielił Maciucha.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

jakos nie moge tego za cholere znalesc!!
czy moze ktos mi powiedziec czy ktorys z tych kabli moze odpowiada za sygnal od czujnika polozenia walu??
Obrazek



albo prosilbym o kontakt ze mna na gg osoby co ma sekwencje BRC w probku, albo wie jak rozwiazac problem tej instalki....
Ostatnio zmieniony 2008-04-19 20:02 przez pytlar, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”