Mazda 323 BG - Stuki w silniku po wystrzale LPG.

Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Mazda 323 BG - Stuki w silniku po wystrzale LPG.

Post autor: Domek26 »

Witam na wstepie chcem zaznaczyc ze temat nie dotyczy probe lecz mazdy 323 1.6 nie wiem czy pisze w dobrym dziale z gory przepraszam , mam ciekawy problem z ojca samochodem....musze zrobic mazde do poniedzialku a nie wiem gdzie szukac <płacze>
a wiec tak chodzi o mazde 323 bg 1.6 16V 1993 po przejechaniu 400 km ... jechalem normalnie z 70km/h zredukowalem na 4 i przy okolo 4000 obrotow strzelilo w filtr [posiada lpg] silnik zgasl po odpaleniu cos stuka strasznie w silniku .... rozrzad caly nie przeskoczyl , panewki ok nawiasem mowiac dostac sie do panewek prze....ne , klawiatura cala zawory chodza normalnie , co to moze byc????
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Duzy problem

Post autor: MatiLP640 »

a filtr jest cały? Może coś się rozwaliło i jakiś odłamek poleciał do kolektora ssącego i albo wali po zaworze albo wpadł do komory spalania... nie wiem, strzelam... a to stukanie rośnie razem z obrotami czy cały czas jest takie samo?
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: Duzy problem

Post autor: Domek26 »

raczej rosnie wraz z obrotami... jutro sprawdze jeszcze panewki glowne zloze dol i sprawdze dolot jak nie da rezultatu to zdejme glowice cos musi byc nie tak ... malo czasu troche ale jak bedzie trzeba to wyjme silnik :roll:
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Duzy problem

Post autor: MatiLP640 »

no ale co panewki mają wspólnego ze strzeleniem gazu? nie widzi mi się to... tym bardziej główne, jak już by obróciło to korbową którąś.
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: Duzy problem

Post autor: Domek26 »

niby tak ale jak juz rozebrane to trzeba sprawdzic... bylem pewny ze pasek przeskoczyl... ale jest ok , to jest takie dziwne stukanie nie jak panewka bo nie rownomiernie , po prostu rece opadaja. Musi to miec znaczenie ze strzalem gazu jutro sprawdze czy anty wybuch caly czy nie brakuje czegos
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Duzy problem

Post autor: MatiLP640 »

no właśnie, sprawdź od góry czy czegoś nie brakuje bo wystarczy kawałeczek czegoś i będzie stukać... tyle że jak wpadło do komory to pewnie gładź cylindra szlag trafił :/
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Duzy problem

Post autor: KrecioPL »

W sumie, zamiast rozbierać i się męczyć możesz pokusić się o sprawdzenie kompresji - szybko się okaże czy coś nie wpadło :)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: Duzy problem

Post autor: Domek26 »

Wszystko jasne... wyrwalo klapke z anty wybuchu i zassalo dwie srobki ktorymi byla przymocowana #-o
sciagne glowice i zobacze jaki spustoszenie tam jest :roll:
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Duzy problem

Post autor: Kocureq »

No to dobre zabezpieczenie taka klapka :D
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Duzy problem

Post autor: MatiLP640 »

no to właśnie, pierwsze powinieneś to sprawdzić... a nie rozbierać dół silnika, nie wiadomo na co ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: Mazda 323 BG - Stuki w silniku po wystrzale LPG.

Post autor: Domek26 »

niby tak ale ... myslalem ze panewka bo przewrazliwiony jestem miesiac temu w civic 4g obrocilo mi :roll: Wczoraj do 3 w nocy robilem, po zdjeciu glowicy znalazly sie dwie srubki M5 dlugosci okolo 2.5 cm do tej pory nie wiem jak sie zmiescily pod zaworem :shock: glowice zalozylem i ..... to samo stukanie masakra , po zmiezeniu cisnienia okazalo sie ze cisnienie jest o polowe mniejsze niz na innych cylindrach wiec glowica zostala zdjeta jeszcze raz , gniazda zaworowe byly troche pokancerowane ale dotarlem wszystkie i po 18 godzinach morderczej pracy mazda smiga jak nowa :slon:
Dzieki wielkie wszystkim za pomoc :wink:
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Mazda 323 BG - Stuki w silniku po wystrzale LPG.

Post autor: MatiLP640 »

tak właśnie myślałem że tak będzie... najważniejsze że wszystko działa jak należy ale skoro mówisz że przeszły przez zawór to gładź na cylindrze była nie ruszona? dziwne trochę i obydwie były w tym samym cylindrze? jeżeli tak to też się ciesz bo różnie mogło je zassać.
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: Mazda 323 BG - Stuki w silniku po wystrzale LPG.

Post autor: Domek26 »

gladz jest nie naruszona , srubki po prostu sklepalo i lezaly na tloku co dziwne obydwie i nie na pierwszym od dolotu lecz na ostatnim :shock: zalozylem nowe i zaklepalem gwinty powinno wystarczyc
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mazda 323 BG - Stuki w silniku po wystrzale LPG.

Post autor: KrecioPL »

Czy wystarczy okaże się jak Ci znowu strzeli gaz :)

A tak na poważnie, można powiedzieć, że masz szczęście w nieszczęściu,
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Mazda 323 BG - Stuki w silniku po wystrzale LPG.

Post autor: MatiLP640 »

i to ... szczęście :D
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”